​Äntligen äntligen höstlov! Har nog inte förstått själv hur mycket jag behöver ledighet. Det har ju gått ett tag sen jag skrev senast igen, men jag tänkte mest bara kika in och berätta lite om vad som händer just nu.

Höstlovet för mej kommer ju mest att gå ut på att Linn fyller 18, utöver det ska jag lata mig så mycket det bara går och vila upp mig till lördagen. Sen står ju högskoleprovet på schemat också, men jag stressar inte så mycket över det för att vara ärlig, jag skriver det mest för att se hur svårt det är. Igår hursomhelst var jag, Elsa, Linn och Unni på en roadtrip. Vi tog med kamerorna ut i det fina vädret och sen åt vi middag på indigo tillsammans, utmärkt start på lovet! Efteråt skyndade jag mig på innebandy match med bland andra Ella, Hanna och Moa. Mysigt! Efter var det rökka som stod på schemat och sen träning med duktiga Malin som kommit hem till ön igen. Idag har jag hunnit luncha med Felicia och nu sover båda kissorna bredvid mig i sängen.

Nu film och reseplanering!

hejsvejs

Elsa och jag tog vara på vädret och vår lediga tid häromdagen och åkte och fotade lite!

Nu har period två dragit igång och jag känner mej ganska fokuserad. Dock känns det ju så i början av varje period så vi får se hur det slutar! Imorgon har jag hursomhelst fyra lektioner varav en är gymnastik. Jag har dessutom hål över maten så då ska jag passa på att åka hem en sväng och få något gjort. Måste kanske förbereda lite inför helgens dopbesök!

Igår var vi, jag och mina framtida resekompisar, duktiga och bokade vår studentresa vilket känns vääldigt galet och konstigt, ska VI bli studenter? Återstår att se. Till Rhodos bär det hursomhelst av och vi hittade ett perfekt lägenhetshotell, något att se fram emot!

Nu ska jag försöka sova så jag orkar med den tidiga uppstigningen

Puss hej

Provperioden är över för min del! Känns skönt, är pluggfri i några dagar. Tyvärr är ju nästa period mycket tyngre, men med tanke på att det är min nästsista i lusse så känns det helt okej. Ikväll ska jag bara ta det lugnt, kanske testa en av ansiktsmaskerna mamma kom hem med från Helsingfors och se på Greys. Har sådan hatkärlek till den serien, den är ALLT.

Det var allt för mej, hörs

Godmorgon! Den senaste veckan har varit rätt lugn och skön, jag har hunnit göra en massa saker och träffat vänner. Till exempel tog jag tag i min garderob för några dagar sen och fixade lite i rummet, så nästa vecka ska jag fixa loppisbord! Det är så himla skönt att rensa bort saker man inte behöver, blir stressad av att veta att garderoben är kaos och att jag knappt vet vad som finns där.

Jag har hunnit med en hel drös träningspass den senaste veckan också och det känns bra måste jag säga, dock har jag skippat dansträningarna så det har endast varit gym som gällt. Skulle vara skönt att komma igång med träningen på riktigt igen, och just nu ser det ganska lovande ut! Vi får se om det håller.

Igår var det fredag och jag är rätt säker på att jag hade den bästa fredagen av alla. Klockan ringde 06.00 och jag åkte på två träningspass innan svenskaprovet klockan 9. Det var ju pest och pina att ta sig ur sängen men jag hade bestämt mig och det var så himla skönt och värt att stiga upp för! Vet inte om jag skulle kunna göra detta varje fredag, men ibland är det skönt att göra något annorlunda! Efter provet lunchade jag och Linn på Svarta Katten och det var ju fruktansvärt gott som vanligt. Jag åkte sen och handlade lite och sen åkte jag hem för lite plugg och en nap. När Ella skrivit sitt studentprov klart hämtade jag upp henne för att köpa sushi, svingott. Sedan tog vi en mysig kvällspromenad på det, bland annat upp till stenkrossen. Kvällen avslutades på bästa sätt med vinkväll hos Jossan, Elsa var med också! Vi pratade i timmar och myste, gör mer än gärna om det asap!

Idag ska några av brudarna komma hit på bastu och pizza innan vi drar ut, blir nog bra!

Puss hej

Några bilder från före Sagas fest i lördags!

Hej! De senaste dagarna har varit ganska känslofyllda med mycket olika tankar snurrandes i huvudet, men just idag känns det lite bättre så jag tänkte passa på att skriva lite. Just nu är jag hemma eftersom att jag har dubbelhål, tänker försöka plugga lite franska nu när jag faktiskt har lite tid över. Har väldigt få lektioner just nu, men nästa vecka börjar provperioden så tur är väl det! Igår firade vi brudar att engelskan var skriven med IT på bio. Filmen hade en ganska annorlunda stil jämfört med andra skräckfilmer jag sett, men den var bra gjord!

För övrigt så ska jag jobba på skördefesten hela helgen, det ser jag fram emot! Dessutom kommer min moster hit och det är ju alltid trevligt. Utöver det så planerar jag mest resor just nu haha, mamma och jag har suttit och bokat hotell från och till hela veckan känns det som, ska bli så kul!! Så längtar jag ju massor till Madrid också, saknar smörgåsarna på 100 monteditos och storstadspulsen. Vill åka nu!

Nåväl, tillbaka till studierna! Hejsvejs

Festen igår var så fin och kul! De hade verkligen ordnat så himla fint, mina ladies!

Idag har dagen spenderats i skogen, letandes efter svamp med mamsen. Det gick bättre än förväntat och jag fick en kantarellmacka till slut! Just nu försöker jag lugna nerverna lite, det är så mycket som händer inkommande vecka och jag känner mig inte riktigt redo än. Det kanske kan bli bra ändå? Tror största stressen släpper efter engelska hörförståelsen imorgon, vi får hoppas!

Kram!

Här har det återigen stått väldigt stilla, så kan det gå! Det har hänt en hel del sen sist jag skrev (som vanligt) men det som tar priset är att två av mina bästisar äntligen fyllt 18!!! Vi firade dem redan dagen efter deras födelsedag med lite kidnappning och godis och presenter, och förra lördagen hade vi vår första utgång tillsammans! Mycket intressant kväll måste jag säga. Men, eftersom Ella hade bortamatch då så är det ikväll som den verkliga festen är, med tårta och rosa tema, ska bli så kul!

Vad mer? Egentligen inte så mycket. Träningarna rullar på och skolan också. Nästa vecka ska jag gå på golfkurs och skriva en hörförståelse och första delen i modersmål. Lite pirrigt är det, men det ska väl gå bra! Ska bli så skönt när allt väl är skrivet i vår, förstår inte riktigt hur lite det är kvar nu!

På resefronten har det också hänt lite saker, Mio och jag kommer i februari att återvända till Madrid i några dagar och jag längtar så förfärligt. Ska bli fantastico, massa shopping och sangria och tapas, mmmm. Mamma och jag har också börjat planera vårt äventyr som vi ska åka på. Om allt går som planerat åker vi i mitten av april och kommer hem i maj, men det ser lovande ut! Meningen är att jag ska få träffa min kära Wilma då också, saknar henne så tusan. Mer uppdatering om denna resa senare!

Nu är det dags att stiga upp, måste hinna vara produktiv innan jag ska börja göra mig i ordning! Puss hej

​Lite bilder från vår tapaskväll helgen innan skolan började! Det blev ett väldigt spontant beslut (som alltid med oss) vad vi skulle laga och ett tag trodde jag knappt att vi skulle få någon middag i oss alls haha. Men det blev fantastiskt! Stackars Linn fick köra sig egen version av tapas med köttbullar pga sina allergier, men hon verkade nöjd ändå.

Den här helgen har varit väldigt lugn. Jag lunchade med Emilia igår och sa hejdå eftersom hon flyttar till Umeå nästa vecka. Jag tror det känns ungefär lika konstigt för mej som för henne att hon ska flytta. Spännande att få komma och hälsa på sen! På kvällen badade jag och mamma bastu och jag fixade i rummet. Äntligen börjar det bli lite mer som jag vill ha det! Kanske är det normalt att det tar ca två år efter flytt innan man får allt som man vill ha det.

Idag har jag pluggat och imorgon väntar en ny skolvecka, det positiva är att dansträningarna börjar och det negativa är att jag egentligen inte borde träna eftersom min hals inte är frisk än.. Får se hur det går!

Puss och kram

dag 1
dag 2
dag 3
dag 4
dag 5
dag 6
dag 7

Resan började kanske inte helt perfekt eftersom att vi var väldigt missnöjda med vårt rum den första natten. Men det löste sig redan dagen efter! Den första riktiga dagen vaknade jag och Wilma först och tog ett dopp i poolen medan de andra sov. Vi hängde lite vid poolen och gick sen ut på stan för att upptäcka stället. Vi valde spontant ett middagsställe vid stranden och utsikten var perfekt. Risotton smakade bra och vi spelade lite kort och gick i säng tidigt.

Dag två tog vi oss till Marmari Beach och solade där hela dagen. Wilma och jag missade nästan bussen med våra korta ben, men det löste sig som tur var haha.. På kvällen åt vi på en grekisk meze restaurang vi hört att skulle vara bra. Restaurangen låg i gamla stan och hade utsökt mat! Efter middagen gick vi igenom gamla stan och sen hem.

Lördagen spenderades i vattenparken och därför har jag inte så mycket bilder därifrån. Vi lekte runt och solade (och åt pita gyros såklart!!!). På kvällen åt vi middag i gamla stan igen och sedan tog vi några drinkar och nästan alla drog ut. Dagen efter passade bra som dag för poolhäng haha. Vi blåste upp vår flamingo och chillade.

På måndag förmiddag tog vi bussen till andra sidan ön för att besöka stranden som ligger bredvid Paradise Beach. Vi tänkte att det skulle vara lite lugnare och städigare där, och det var det! Stranden hette Agios Stefanos och utanför stranden fanns en liten ö man kunde besöka. Morgonen började väl inte jättebra, hade glömt mina bikinitrosor på hotellet (kom på det på bussen) så det blev ett nödinköp så fort vi kom fram haha, tror aldrig jag ägt obekvämare bikinitrosor, men det var någonting iaf. Vi solade i några timmar och efter lunchen hyrde vi en trampbåt för att ta oss till den lilla ön bredvid stranden. På ön simmade vi och utforskade och sen trampade vi ett varv runt ön också. Trötta åkte vi hem igen och åt middag och sov.

Den sista hela dagen, tisdagen, åkte vi på en båtutflykt till tre öar. Den första ön fick vi inte simma vid på grund av att det var en hamn där och inte en strand, men vid det andra stoppet var vi först med att hoppa i från båten. Vi fick mat på båten och sen åkte vi till det sista stoppet. På kvällen passade vi på att dra ut igen och på onsdagen hade vi så mycket tid att vi hann äta middag och lunch, köpa souvenirer och hänga vid poolen i några timmar.

Hemresan gick smidigt och med övriga resan är jag mycket nöjd! Känns trist att vara hemma, men jag ser fram emot studentresorna! Ska se till att ta studenten först bara. De senaste dagarna har jag umgåtts mycket med mina vänner och i helgen hade vi bland annat en mysig tapasmiddag. Wilma har ju tyvärr åkt hem igen, saknar henne redan. Men tiden flyger väl iväg som vanligt och snart är det sommar igen!

Puss och hej

Sen sist jag skrev har det hänt en hel del saker, tyvärr mest tråkiga saker som gjort de senaste dagarna väldigt jobbiga. Men kanske behöver vissa saker en vändpunkt för att kunna bli bättre, efter regn kommer solsken och så vidare. Det har funnits några bra stunder också, som när jag, Linn och Ella drog till stranden för några dagar sedan, när vi kollade skräckis med tjejerna, sena och mysiga träffar som gjort att jag kommit hem aningen för sent, gårdagens mysiga träff med dansgänget och som idag när jag och Tim spenderade dagen ihop och bland mycket annat besökte en strand vi aldrig besökt förut. Allt blir kanske ändå bättre, snart börjar rockoff och snart ska tvåårsdagen få firas i Stockholm och efter det drar vi till Grekland.