​Lite bilder från vår tapaskväll helgen innan skolan började! Det blev ett väldigt spontant beslut (som alltid med oss) vad vi skulle laga och ett tag trodde jag knappt att vi skulle få någon middag i oss alls haha. Men det blev fantastiskt! Stackars Linn fick köra sig egen version av tapas med köttbullar pga sina allergier, men hon verkade nöjd ändå.

Den här helgen har varit väldigt lugn. Jag lunchade med Emilia igår och sa hejdå eftersom hon flyttar till Umeå nästa vecka. Jag tror det känns ungefär lika konstigt för mej som för henne att hon ska flytta. Spännande att få komma och hälsa på sen! På kvällen badade jag och mamma bastu och jag fixade i rummet. Äntligen börjar det bli lite mer som jag vill ha det! Kanske är det normalt att det tar ca två år efter flytt innan man får allt som man vill ha det.

Idag har jag pluggat och imorgon väntar en ny skolvecka, det positiva är att dansträningarna börjar och det negativa är att jag egentligen inte borde träna eftersom min hals inte är frisk än.. Får se hur det går!

Puss och kram

dag 1
dag 2
dag 3
dag 4
dag 5
dag 6
dag 7

Resan började kanske inte helt perfekt eftersom att vi var väldigt missnöjda med vårt rum den första natten. Men det löste sig redan dagen efter! Den första riktiga dagen vaknade jag och Wilma först och tog ett dopp i poolen medan de andra sov. Vi hängde lite vid poolen och gick sen ut på stan för att upptäcka stället. Vi valde spontant ett middagsställe vid stranden och utsikten var perfekt. Risotton smakade bra och vi spelade lite kort och gick i säng tidigt.

Dag två tog vi oss till Marmari Beach och solade där hela dagen. Wilma och jag missade nästan bussen med våra korta ben, men det löste sig som tur var haha.. På kvällen åt vi på en grekisk meze restaurang vi hört att skulle vara bra. Restaurangen låg i gamla stan och hade utsökt mat! Efter middagen gick vi igenom gamla stan och sen hem.

Lördagen spenderades i vattenparken och därför har jag inte så mycket bilder därifrån. Vi lekte runt och solade (och åt pita gyros såklart!!!). På kvällen åt vi middag i gamla stan igen och sedan tog vi några drinkar och nästan alla drog ut. Dagen efter passade bra som dag för poolhäng haha. Vi blåste upp vår flamingo och chillade.

På måndag förmiddag tog vi bussen till andra sidan ön för att besöka stranden som ligger bredvid Paradise Beach. Vi tänkte att det skulle vara lite lugnare och städigare där, och det var det! Stranden hette Agios Stefanos och utanför stranden fanns en liten ö man kunde besöka. Morgonen började väl inte jättebra, hade glömt mina bikinitrosor på hotellet (kom på det på bussen) så det blev ett nödinköp så fort vi kom fram haha, tror aldrig jag ägt obekvämare bikinitrosor, men det var någonting iaf. Vi solade i några timmar och efter lunchen hyrde vi en trampbåt för att ta oss till den lilla ön bredvid stranden. På ön simmade vi och utforskade och sen trampade vi ett varv runt ön också. Trötta åkte vi hem igen och åt middag och sov.

Den sista hela dagen, tisdagen, åkte vi på en båtutflykt till tre öar. Den första ön fick vi inte simma vid på grund av att det var en hamn där och inte en strand, men vid det andra stoppet var vi först med att hoppa i från båten. Vi fick mat på båten och sen åkte vi till det sista stoppet. På kvällen passade vi på att dra ut igen och på onsdagen hade vi så mycket tid att vi hann äta middag och lunch, köpa souvenirer och hänga vid poolen i några timmar.

Hemresan gick smidigt och med övriga resan är jag mycket nöjd! Känns trist att vara hemma, men jag ser fram emot studentresorna! Ska se till att ta studenten först bara. De senaste dagarna har jag umgåtts mycket med mina vänner och i helgen hade vi bland annat en mysig tapasmiddag. Wilma har ju tyvärr åkt hem igen, saknar henne redan. Men tiden flyger väl iväg som vanligt och snart är det sommar igen!

Puss och hej

Sen sist jag skrev har det hänt en hel del saker, tyvärr mest tråkiga saker som gjort de senaste dagarna väldigt jobbiga. Men kanske behöver vissa saker en vändpunkt för att kunna bli bättre, efter regn kommer solsken och så vidare. Det har funnits några bra stunder också, som när jag, Linn och Ella drog till stranden för några dagar sedan, när vi kollade skräckis med tjejerna, sena och mysiga träffar som gjort att jag kommit hem aningen för sent, gårdagens mysiga träff med dansgänget och som idag när jag och Tim spenderade dagen ihop och bland mycket annat besökte en strand vi aldrig besökt förut. Allt blir kanske ändå bättre, snart börjar rockoff och snart ska tvåårsdagen få firas i Stockholm och efter det drar vi till Grekland.

Ta hand om varandra!

Kom nyss hem från en mysig fika med Wilmus på brobacka! Och jo, förresten, VI FICK BILJETTER TILL ED NÄSTA ÅR!!! Helt galet att nästan hela gänget ska åka! VI kan inte planera någonting men detta kom vi på för ca 4 dagar sedan haha. Så kan det gå!

Nu jobb!

​I torsdags träffades några av oss danstjejer för middag på Bodegan i Eckerö. Vi hade tur med vädret trots att det var lite kallt och maten var faaaaantastisk. Åt vegetariskt hela vägen och det var verkligen utsökt. Efteråt myste vi lite hos Alexandra!

Igår var mamma och jag på morgonyoga och sen jobbade jag sent igår. Yogan var mer träningsyoga och rätt tung som morgonpass, men det var förstås skönt efteråt! Senare träffade jag Tim och vi bokade en liten trip till Stockholm för att fira vår tvåårsdag som börjar närma sig, längtar så! Tänk att det gått två år. Idag är min moster här och jag ska jobba ikväll igen. Det finns så himla mycket att göra så det ska bli skönt med lite ledigt imorgon! Nu ska jag sätta mig i solen, puss hej

NICE 2014

Resan till Nice 2014, en helt perfekt resa som bjöd på fantastiskt väder. Den sista bilden är från en gammal konstnärsstad i bergen. Vi stannade i en vecka och resan var en skolresa med de som läste franska. Mycket bra sällskap!

MONACO

Under samma resa besökte vi även Monaco, helt otroligt fint!

JAMAICA 2015
VENEDIG 2016

​I februari åkte jag och mamma spontant till Venedig i några dagar. Det var en kall med så vacker resa och vi hann verkligen se hela Venedig. Nästa gång ska jag ta mig dit på sommaren!

Lite bilder från några av resorna jag varit på de senaste åren. Jag älskar att kolla igenom gamla resebilder och jag längtar så mycket efter att få åka iväg någonstans igen. Om mindre än en månad väntar ju i alla fall Kos och efter det har jag planer på att ta mig tillbaka till Madrid en sväng, eller i alla fall hinna med en weekend någonstans innan skolan börjar. Senare i vinter har jag också något litet inplanerat och nästa år är det ju studentresor som gäller (planerar för fullt!!!).

Godmorgon! Solen skiner ju nästan idag! Det skulle vara så himla skönt om det skulle ta och bli varmt nu, om vi skulle få lite riktig sommarvärme. Jag har lite svårt att förstå att det gått en månad av sommarlovet redan. Det går ju alldeles för fort! Det gäller verkligen att försöka ta vara på allt innan det är dags för skola igen.

Igår var jag med Wilma och Ella till Stickstugan och en sväng till maxinge och i lördags var jag på släktkalas. Var så trevligt att få träffa mina många småkusiner!

Idag är planerna få och jag är ledig. Jag ska börja med att sortera upp lite papper i mitt rum och gå igenom lite kläder och senare ska mamma och jag åka på pass. Min träningsvärk från förra veckan är ju lååångt ifrån bortglömd men jag tänker inte ge upp för det. Ikväll ska jag ha kvalitetstid med Unni och imorgon jobbar jag kväll. Tror veckan kommer att gå ganska snabbt när jag har så mycket kvällsjobb. Vi ska dessutom äta middag med danstjejerna på torsdag och det kommer att bli så mysigt!

Puss och kram

Godmorgon! Igår och i förrgår besökte jag gymmet båda dagarna. I torsdags gick jag på Kettlebells och igår försökte jag springa och stretcha av mig träningsvärken (som är värre idag haha). Det känns skönt att vara tillbaka! Tyvärr tycker inte min kropp samma sak så nu känner jag mig mer krasslig igen.. Annars då? I torsdags åkte jag, Wilma och Ella till Linn i Godby för att grilla lite marshmallows, det var supermysigt och sen sov Ella här. Idag ska jag jobba igen och imorgon är jag ledig! Trevligt. Kvällen ikväll ska spenderas med bastu, eventuellt släktkalas och att välkomna hem mamma från Malta!!! Har saknat henne.

Jag borde egentligen också släpa fram lite skolböcker och häften med tanke på allt som väntar nästa år, men jag får ta det när jag har tid och inspiration i överflöd helt enkelt!

Ha en fin lördag!

​Äntligen lite uppdatering! Här är några bilder från midsommar, som spenderades på Wilmas stuga i det bästa sällskapet man kan hitta. Resten av bilderna får komma upp en annan dag för nu ska jag snart åka på jobb! Efter jobbet ska jag göra debut (igen) med mitt sommarkort på gymmet och åka på ett pass, längtar! Ikväll kommer dessutom Ella hit, mysigt.

Puss och kram

Blandade bilder från vår weekend i Stockholm, älskar den staden. Just nu sitter jag och lyssnar på Sveriges bästa artist, nämligen Veronica Maggio. Tror inte jag någonsin tröttnar på hennes låtar. Någonsin.

Jag ska snart slita mig från min dator och greys och gå och duscha, sen ska jag åka på lite ärenden innan jobbet klockan 4. Snart är det midsommar! Längtar som bara den och jobbar på fram tills fredag!