Okay, så lately er jeg begyndt at lytte til en del Selena Gomez. Har aldrig rigtig været fan, men hendes seneste album er nu altså meget fedt! Anyways, så jeg hørte den der sang 'Good for you' (sig hvad I vil, men den er stadig lækker) og kom til at tænke på mit eget liv udfoldet i seksualitetens glæder og mistrivsel. Alt det der 'body positivity'. Personligt så er jeg ikke typen der kan/vil være intim på den måde med et andet menneske, som jeg ikke kender, men selv da jeg var i forhold over længere tid, så haltede den seksuelle del af forholdet. Ikke fordi den ene part ikke nød det eller i den dur. Mit eget syn på mig selv ændrede sig og det gjorde det umuligt for mig at slappe af. Jeg og ham led i lang tid under mit eget kritiske syn af mig selv (for han fandt mig jo utrolig sexet. Tro det eller lad være).

Der bliver snakket så meget om bodypositive, det er fedt, jeg støtter det fuldt ud.. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på alle os som lider under bodyNegativity. På trods af komplimenter fra de nærmeste (venner, familie, kærester osv.), så er det pisse svært at slippe tanken og følelsen om, at man bare ikke er god alligevel.

Det er ikke før nu, at jeg er begyndt at slippe de tanker mere og mere, og alligevel, så tænker jeg over, hvordan jeg ser ud, når jeg kan mærke adrenalinen pumpe på grund af tiltrækning.

Så hvordan skiller man sig af med sådan en følelse af utilstrækkelighed, når man allermindst bør have det?

Likes

Comments

I dag havde jeg det prestigefyldte privilegium af, at skulle træne min rigtig gode veninde, som tilfældigvis er syg fitness nørd. Hun er så skide sej, og ser super lækker ud med hendes tonede krop. I anledningen af, at jeg må træne hende, skriver jeg her vores træningsprogram ud til alle jer, så kan det være I selv vil prøve kræfter med det. Jeg prøver at gøre programmet lidt ekstra hårdt, for hun skal så sandelig ikke stå og dovne den af.

Hver runde skal laves 2 gange af 2 gange. Så runde 1 x2, så runde 2 x2, runde 1 x2 og så igen runde 2 x2.

Løb 10-15


Runde 1:

Burpees 10

Elivated push ups 15

Sumo squats 20

Leg lifts 20

Alm push up 15


Runde 2:

Mountain climbers 50

Dips 15

Valgfri maveøvelse 20

Elivated lunges 15

Planke 1 min


Gå 10% stigning, 15 min


Jeg kan medgive, at hun heldigvis var ødelagt efter dagens træning, så alt i alt var det en kæmpe succes!

Likes

Comments

Om ikke mindre end 32 dage kommer min aller tætteste veninde fra Aalborg og besøger mig i København. Vi har ikke set hinanden i et års tid, og sidst vi sås var jeg helt ude på et skråplan. Jeg var stadig syg, fyldt med selvhad og lav selvværd og havde derfor ikke taget den store vare på mig selv, som man kan sige (aka. Jeg havde lagt mig ud og lignede generelt en hjemløs, fordi "hvad var pointen?").

ANYWAYS, jeg er blevet rask nu (alt relativt, man har vel sine dårlige dage), og vil gerne kunne vise mig fra min bedste side, så hun kan sige til mine gamle klassekammerater, hvor godt jeg havde det og så ud.

De næste 32 dage, skal derfor gå med at gøre gode ting for mig selv. Jeg skal behandle min krop og mit sind med den respekt og kærlighed de fortjener. Hver dag skal gøre mig godt (det er egentlig en tanke jeg altid burde have haft), om det er i form af at jeg skal motionere, være social, være kreativ, spise godt, så skal jeg bare nyde det og have det godt.

Når det eneste ønske et menneske har, er, at være glad, så er det virkelig kun op til én selv. Jeg er blevet lokket i fordærv i for lang tid nu, og nu er det simpelthen på tide, at jeg prioriterer anerledes. Det er jeg dog voksen nok til at kunne indse.

Slutteligt, en masse billeder fra da jeg var i mit livs form i gymnasiet.. Det er f*ndme mine goals.


Likes

Comments