Alltså dagarna bara springer förbi nuförtiden. Känns som att jag knappt hinner andas, haha. Mer än halva denna vecka är nu över, jobbade långa dagar både i måndags och tisdags men det har varit okej. I tisdags var vi på bio och sedan åt vi sushi till lunch vilket var jättemysigt, speciellt när barnen är på sitt bästa humör! Dom var så glada och tacksamma vilket såklart kändes superbra.

Igår var jag ledig och ville därför ta vara på dagen på bästa sätt. Jag vaknade relativt tidigt och körde en maskin tvätt innan jag tog bussen ut till Coogee Beach där jag träffade Ronja. Vi hade verkligen världens mysigaste dag! Är så konstigt egentligen, vi har så mycket gemensamma vänner hemma i Gävle men har aldrig ens pratat haha. Här känns allting så mycket lättare dock, finns inte samma sociala normer vilket är otroligt härligt. Men somsagt kom vi väldigt bra överens och spenderade dagen på Coogee Beach, tog en acaibowl till lunch och gick sedan över till Gordons Bay. Dock var det väldigt mycket vågor så vi stannade inte så länge.

Idag var jag och barnen till Balmoral Beach och lekte lite under förmiddagen, det var roligt och vädret var verkligen helt underbart! Imorgon är det fredag och sedan äntligen helg vilket jag verkligen ser fram emot.

Hela helgen har jag varit ledig vilket har varit såå skönt. I fredags var jag till balmoral några timmar. Nämnde det förr men det har verkligen blivit min favoritstrand! Så fint, lugnt, inga vågor och inte så turistigt.

På lördagsmorgonen var jag ut och åt frukost med familjen, jättemysigt och såå gott! Sen hängde jag med dom till Dee Why och låg på stranden ett par timmar.

Snabbt blev det söndag och helgens slut. Jag tog en promenad till Cremorne Point. Det är ett ställe inte alls så långt ifrån där jag bor, med fantastisk utsikt över Sydneys skyline, operahuset och Harbour Bridge. Det var så himla fint, men blåsigt. Jag satte mig på en bänk och bara njöt av utsikten innan jag gick till Acai Brothers för en acaibowl till lunch! Både nyttigt men framförallt väldigt gott.

Okej vänner och familj, jag lovar, jag har inte dött. Allt är bra med mig, jättebra till och med! Vet dock inte riktigt vart jag ska börja om jag ska vara ärlig...

Men nyår känns ju som en bra grej att berätta om(trots att det gått två veckor sedan...). Vi firade i Dawes Point Park som ligger precis under Harbour Bridge, med utsikt över operahuset. Det blev en lång(och kall) väntan, vi satt i parken i typ 12 timmar. Men det var såååå värt det! Fyrverkerierna var heeelt otroliga, är så glad att jag fick fira nyår här för det var verkligen så underbart! Det var sjukt mycket folk, precis som alla sagt. Nästan lite läskigt haha.

Förutom nyår så tillbringade jag och Trulsa våra sista dagar tillsammans med lite mer shopping, coastal walk från Bondi till Coogee, sol och bad, turistande och ja att helt enkelt bara njuta. Vi har verkligen haft en fantastisk resa och jag är så glad och tacksam att jag fick göra det tillsammans med henne, min bästa vän. Detta faktum gjorde det ju inte speciellt mycket lättare att på tisdagen sätta sig i en taxi och lämna henne bakom. Men det var det jag gjorde.

Nu var det nästan två veckor sedan och jag har börjat anpassa mig till mitt nya liv, eller vad man nu ska kalla det. Jag bor nu ett par kilometer norr om Sydney och jobbar som au pair! Jag trivs superbra här, det är helt fantastiskt verkligen. Hela familjen är så snälla och gulliga, så jag har verkligen känt mig välkommen!!

Förutom att jobbat så har jag hunnit med att vara på stranden några dagar, både Manly och Balmoral. Den sistnämnda stranden har verkligen kommit till att bli en favorit, ligger rätt nära här där jag bor och är dessutom såå fin! Sen har jag varit in till stan, käkat middag, gått costalwalk från Manly till the Spit och bara njutit av ensamheten haha. Var en fantastisk känsla att packa upp väskan efter 10 veckor på vift kan jag lova.

Mina drömmars stad & äntligen är jag här! Bussresan hit var ingen dans på rosor, men helt klart värt det. För Sydney vilken häftig stad!

Självklart var vi väldigt trötta igår morse när vi kom hit men vi gjorde det bästa av situationen och tog hela dagen åt shopping. Förutom att vi båda nästan somnade i väntan på lunchen blev det en väldigt bra dag! Idag har vi turistat runt hela Sydney och sett dom största sevärdheterna samt tagit nästan 25 000 steg.

Jag låter bilderna tala för sig själva, det är verkligen en cool stad som hittills visat sig från sin bästa sida! Ser fram emot att spendera många dagar här, men självklart också de sista dagarna som är kvar tillsammans med Trulsa. Imorgon ska vi gå Bondi to Coogee costalwalk och sedan förbereda inför nyår(!!!) som jag tror kommer bli helt underbart!

Imorse hade jag klockan ställd på 04:30 för att gå till Byron Bay Lighthouse och se på soluppgången. Tyvärr var det alldeles för molnigt och det var bara att krypa ner i sängen igen. Nästa gång jag vaknade var det dock nästan helt molnfritt! Så då bestämde jag, Trulsa och vår finska roommate Ida att ta en hike upp till fyren.

Själva hiken tog ca 2 timmar fram och tillbaka till hostelet, det var lite varmt och svettigt men helt klart värt det! Så himla fint, underbar utsikt verkligen! Blir efter två månader fortfarande lika förvånad utav alla vackra platser detta land har att erbjuda.

Nu är vi på nattbussen mot Sydney och är framme om ca 13 timmar. Ska bli så himla roligt att äntligen komma fram till en av mina drömresemål och att jag dessutom ska få bo där i ett halvår! Så tacksam och förväntansfull på allt som komma skall!

Vi har haft väldigt tur med vädret under dagarna här i Byron och varit på stranden nästan varje dag, förutom idag då det verkligen är heeelt igenmulet... Solen verkar verkligen inte vilja titta fram. Verkligen såå tråkigt, speciellt med tanke på att vi åker härifrån imorgon samt att vi hade planer på att gå till fyren för att titta på solnedgången. Dock har jag haft hemskt ont i huvudet och inte alls känt mig pigg, så har varit skönt att bara tagit det lugnt. Vi gick runt och tittade lite i affärer, köpte en baddräkt och åt en sushirulle. Nu börjar det snart närma sig middagstid och sen blir det en tidig kväll. Tanken är att försöka fånga soluppgången vid fyren istället, om vädret är bättre såklart!

Några bilder från förra veckan när vi tog ett kvällsdopp i solnedgången!

Måndag den 25 december, vilket betyder att julen i stort sätt är över. Trots att julen är min absoluta favorit-högtid så känns det väldigt skönt, då det har varit väldigt jobbigt att vara hemifrån under dessa dagar. Men nu blickar jag framåt mot onsdag då vi äntligen åker till Sydney! Och självklart även mot nästa vecka då jag börjar jobba.

Igår på julafton spenderade vi dagen tillsammans med våra finska roommates. Dom är så snälla och gulliga, vi har verkligen klickat bra med dom. Det är i dessa fall man älskar hostellivet, så roligt att lära känna nya människor! Iallafall så var vi på stranden i stort sätt hela dagen, sen åt vi taco-middag(det vi kunde komma på som var mest likt hemma haha) och på kvällen gick vi ut. En riktigt bra dag men det kändes absolut inte som julafton.

Idag var vi allihopa rätt slitna när vi vaknade men lyckades ta oss ner till stranden vid lunchtid. Idag är egentligen den dagen alla australiensare firar jul vilket märktes då stranden var proppad med människor som hade picknick i tomteluvor och badkläder, lite skillnad från Sverige haha. Vi har inga speciella planer för kvällen, jag är fortfarande väldigt trött från gårdagen men funderar på att ta mig ut på en liten PW innan middagen. Min förskyldning börjar äntligen släppa så jag kan börja träna lite igen. Har blivit så otränad sen vi kom hit haha. När jag börjar jobba i Sydney ska jag typ köra en detoxmånad eller något liknande, detta liv är inte hållbart...

Idag var vi på en daytour till ett ställe några mil utanför Byron, Nimbin. Nimbin är en liiiiiiten hippie”stad”(vet inte om man kan kalla det stad ens?) där allting är väldigt flummigt. Dessutom är det känt för sin försäljning av gräs och kakor(typ pot-brownies). Men mamma du kan vara lugn, vi köpte ingenting. Känns som det finns betydligt bättre saker att lägga pengarna på om jag ska vara ärlig haha. Dessutom är det ju faktiskt olagligt, och jag är väldigt rädd för australiensisk polis(tack vare att pappa skrämt upp mig om allt som har med Australien och säkerhet att göra)...

Själva touren var inte direkt nånting att hänga i julgranen, det blev många timmar i bussen som dessutom inte hade någon AC.... Nimbin var väldigt, väldigt litet och fanns inte så mycket att se och maten var sådär haha. Hade varit mer värt att typ hyra en bil och åka på en roadtrip själv, då det var väldigt fin omgivning! Fanns bland annat ett vattenfall i närheten som vi stannade vid vilket var väldigt coolt. Trots att touren var lite av en besvikelse var det roligt att komma iväg ändå.

Imorgon är det julafton, vilket känns helt sjukt. Den ska spenderas på stranden och sedan ska vi gå ut tillsammans med våra finska roommates(som saknar den skandinaviska julen lika mycket som mig<3)!

21 december vilket betyder att det endast är tre(??!!) dagar kvar till julafton. Det känns så himla overkligt med tanke på att vi spenderar dagarna i bikini och flipflops på stranden...

Ska jag vara helt ärlig är jag ganska ledsen över att vara här på jul, alltså jag ska verkligen inte klaga för det är en otrolig upplevelse att vara här och är så tacksam att jag har möjligheten. Men jul är verkligen den bästa högtiden jag vet och tanken på att jag inte får fira den tillsammans med mamma, pappa, Morris och resten av släkten gör mig lite ledsen faktiskt. Känns inte så lockande att sitta inne på ett äckligt hostelrum. Men vi ska absolut försöka göra det bästa av situationen❤️

Till något roligare och inte lika deprimerande som förra stycket(haha) bytte vi hostel igår till Nomads som ligger mer centralt inne i Byron Bay. Vårat rum är tyvärr inte så nice, med en smutsig heltäckningsmatta som luktar allt annat än rosor, men resten av hostelet är bra så det är som det är. Om 12 dagar har jag mitt egna ställe! Lever på det haha.

Gårdagen spenderades på stranden och sedan tog vi en lugn och tidig kväll. Idag har vädret varit dåligt, eller ja det har varit mulet. Och jag vaknade med halsont :( Jättetråkigt. Vi har gått runt lite på stan med en av våra roommates och kollat i butiker samt ätit frozen yoghurt. Ikväll ska vi nog gå ut!

I lördags eftermiddag kom vi fram till Byron Bay! En jättemysig stad på den östligaste punkten av Australien. Massor av backpackers här. Byron är verkligen en riktig surfing och hippiestad!

Vi har inte gjort så jättemycket sedan vi kom hit då Trulsa dragit på sig en förskyldning och jag känner mig inte helt hundra jag heller. Men i söndags var vi på en liten dagsmarknad. Supermysigt!

Förutom det har vi mest hängt på stranden faktiskt. Vädret har varit underbart! Jag har fått ett par träningspass gjorda och vi har även försökt bekanta oss lite med staden.

Imorgon flyttar vi från vårat mysiga och väldigt ”hippie:iga” hostel Arts Factory Lodge in till stan och ett annat hostel. Där stannar vi över jul.