Header

HEJ!

Det var längesen jag var här. Standard.

Hoppas ni mår super!
Jag själv mår tiptop. Sitter och väntar på min torsk som är i ugnen och lyssnar på julmusik. Bättre kan det inte bli ;)
Skämt å sido. Jag har blivit så sjukt off med att blogga på sistone, har lagt ner mer krut på min instagram istället: @eamandaicarlson

Tänkte jag skulle skriva en liten update med allt som försiggår. Jag har gått ungefär 5 veckor nu på kostschema och träningssplit. De två första veckorna var lite tröga eftersom jag inte hade direkt kommit in i rutinerna, men nu, rullar det på fint! Ni kanske förväntade er ett inlägg där jag skriver hur segt det är etc.. (lär väl komma i slutet på dieten dock hehe) men faktum är att jag mår prima! Min kropp har svarat så bra på kosten och träningen på sistone, vilket är riktigt peppande. Jag tycker att det är SÅ kul att ha ett mål med sin träning, och ha något att verkligen träna inför. Än så länge har min kropp bara blivit hårdare, trots(!) allt intag av mat. Äter liksom 6 mål per dag. Sen kör jag en del cardio med så det står väl för förbränningen..

Är sjukt taggad inför det hela och min coach Niro De La Rua är grym på sin grej! Ska bli spännande och se hur resultatet efter allt slit kommer bli. Så mina dagar går åt att plugga, träna och laga mat i princip haha. Men man får räkna med om man vill tävla att man kommer få lägga ner mycket pengar på det. Tänk er mig då med studentkassan.. haha!

Ska försöka bli bättre på att uppdatera, och tack för er med tålamod som kollar ofta!

Skulle ni vilja att jag kanske börjar vlogga lite under resan till scenen? Lite snack, träning, foodprep etc. Kommentera gärna isåfall :)

Ha det gott!

/A

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Hej på er!

Och förlåt för sån dålig uppdatering. I helgen har jag bara tagit det lugnt och njutit av att inte att ha något planerat haha. Jag vet inte hur ni är, men jag kan lätt bli stressad av att veta att man har massor av grejer inplanerade eller sånt som behövs göras. Det går ju bra så länge man strukturerar upp hur man ska göra det, men jag tycker det är SÅ gött att bara göra nada.

Hur som helst. Just nu står jag inför en utmaning som kan bli bland de svårare utmaningarna i mitt liv. Men, då tänker jag: det är tufft, men jag är tuffare. Det brukar hjälpa!

Som jag skrev i ett inlägg för ett tag sen där jag svarade på om jag skulle tävla, och var strikt mot det. Guess what, I've changed my mind! (skräll?) Jag planerar att tävla i fitness mot våren. Så dessa dagar har gått till att ställa om sig mentalt. Varför då? Jo, jag älskar utmaningar. Jag älskar träning. Och jag tror att det skulle passa mig bra. Varför ändrade jag mig? Efter helgen på Tyngre Classic 6 så var det svårt att motstå. Det såg så roligt ut!
Sen är det såklart svårt att motstå när man umgås med folk som tävlar. Det är Karlstad liksom, fitness är mer vanligt här än vad man tror.

Jag älskar min kropp. Jag älskar mat. Och jag har intalat mig själv att jag kommer äta annorlunda för att få en tävlingsform. Kroppen är otrolig på det sättet, vad den är kapabel till! Men, det sitter i huvudet. Jag är oerhört taggad och med min coach Niro De La Rua och Elin vid min sida så tror jag att detta kommer bli riktigt bra. Är så (!) otroligt tacksam för den respons jag har fått av mina närmsta också. Deras stöd betyder så otroligt mycket för mig. Min familj, Tobias och många fler. 
​Är nu på dag två med min diet och jag tycker riktigt bra om upplägget! Redan idag har jag fått mer aptit och får mer tryck i träningen. Ska bygga nu en tid framöver och sedan skala av. Jag tror att allt detta kommer hjälpa mig oerhört med mitt disciplin.

Jag siktar just nu på Wellness Fitness, vilket är en ny gren inom fitness. Lite större ben och mjukare form än Bikini.
Thaiboxningen kommer jag köra lite till och från när det passar, men mer som motionsträning. Hade tänkt att tävla igen i det men sen kom jag och tänka på vilka skador det egentligen kan orsaka en.

Hoppas ni vill följa med min resa till detta. Ska försöka uppdatera så gott jag kan här, annars följ mig gärna på instagram: @eamandaicarlson
Jag tror det kommer bli oerhört spännande!

Kram på er. ❤

/ A






Likes

Comments

Godmorgon på er!

Sitter nu och väntar på att mina ägg ska bli klara haha. Känns som man bara äter hela tiden nu! Men det resulterar i mycket energi och bra tryck på träningarna. Galet pump (!)
Igår invigde jag mina lyftarskor. Wow vilken skillnad haha! Speciellt i böjen, det gick så mycket lättare (lättare att köra explosivt) och mycket bättre kontakt. Så träningsvärken idag.. 🙄 men gött är det! Idag blir det axlar/mage/bröst. Först plugg och skola!

Hoppas ni får en grym dag!

/A

Likes

Comments

Godmorgon på er!

Jag har tyvärr blivit sjuk igen, och även smittat Tobias som kom hit i onsdags.. så segt! Men blev överraskad av honom efter mitt gympass. Så kul! Så dessa dagar har vi inte gjort så mycket egentligen förutom i onsdags då. Så tråkigt att bli sjuk! Man kan verkligen inte göra något. Men får vila ordentligt och sen köra igång med träningen till veckan. Är riktigt taggad nu. Så jag har fått ett bygg-schema att gå efter, så kommer bli myycket mat! Haha. Men ska bli kul och se hur mycket man kan bygga.

Fick även det här träningssetet bland annat från Tobias, hur snyggt är det inte? 😍 sen fick jag även hem mina Power Perfect 2 från Adidas. Kände det var dags att börja med lyftarskor när man ändå styrketränar så mycket nu.

Ha en underbar lördag!
/A

Likes

Comments

Minns ni Carl Edmond-boken? Som många av er har listat ut så finns det bara två meningar i boken! De två viktigaste meningarna. BE BOLD. och BE YOU. Och det är det enda som behövs! Vi kan själva skriva historien om våra liv och det är hög tid att leva det, fullt ut. To the FULLEST DELUXE! Vill du blir påmind om det och ha koll på tiden finns klockorna på www.carledmond.com e ller i deras butik i Åhlens City, Stockholm den 22 september.

Likes

Comments

God förmiddag på er!

Nu är vi påväg till Stockholm och Tyngre Classic 6. Först blir det ett pass på Gymmet Sthlm. Vi klämde ner BK precis så det blir en grym uppladdning 😏

Första tävlingen av denna typ jag kommer att kolla på. Ska bli spännande, och kul att få heja på ens grymma kompisar som ska upp på scen! Som de kämpat!

Hoppas ni får en grym fredag!

/A

Likes

Comments

Ni som följt mig ett tag vet att jag har vart godis/chips-fri sedan runt nyår. Jag var en riktig godisgris innan och på festerna satt jag i ett hörn med chipsskålen om det fanns någon. När jag tycker något är gott så äter jag på bara, det finns inget stopp. Tyvärr! Det är farligt. Därför är jag så sjukt glad att jag slutade med godis och chips.

Det har även hjälpt till mycket med min kost och träning. Första stället jag märkte på var min mage. Den där kända lilla bulan längst ner på magen försvann i princip. Sedan även på min hy. Den är mycket bättre mot förr. I och med att man har tagit bort godis så har chokladen också hakat på en del med. Sen har jag ju även skippat chips som sagt, och det svårt det med men inte längre. Jag åt chips för bara när jag var hungrig! Tänk efter själva när ni äter chips. Inte direkt efter maten kanske när man är proppmätt?


Men lätt har det inte alltid vart! Det är ju en speciell känsla när man åker och köper godis och sen slår sig ner framför en film. Det är mysigt! Jag har dock ätit en del naturgodis, men mest blir det wasabinötter, salmiakmandlar, jordnötter och cashewnötter. Kokostoppar har det blivit emellanåt, men mindre på sistone. Tycker de är rätt mäktiga och man blir mätt rätt fort! Naturgodis är väl inte det bästa men genom alla nötter får man ju i sig de nyttiga fetterna också!

Så jag tänkte jag delar med mig av några tips om ni också vill bli av med godiset!


Håll dig sysselsatt - det kommer en gräns

Vad jag menar med det är att för mig tog det cirka två veckor för att komma över den där "jobbiga" gränsen. Håll ut! Det kommer vara värt det. Efter den där "gränsen" så kommer det vara så mycket lättare att hålla sig från godis! Än idag kan det vara jobbigt om man får syn på sina gamla favoriter, fizzy bubbles, salmiakbalkar, s-märken, hockeypulver m.m...
Men inte så jobbigt som jag trodde det skulle vara! Visst man saknar det ibland, men är förvånad över att man har släppt det där suget.


Rensa skafferiet på sötsaker

Jag är väldigt lat ibland. Jag bor nära affären, men ibland så skippar jag att åka till affären för att jag inte orkar! Haha. Ett typiskt exempel var väl häromkvällen när jag plötsligt blev sugen på naturgodis, för att jag satt hemma och kolla på TV. (skräll att man blir sugen då!) Därför det hjälper att man sitter och håller sig sysselsatt, plugg, träning, läsa böcker, vad som!
Men det hjälper något sjukt mycket att rensa skafferiet på sötsaker. Då har man inget att småäta på emellanåt, vilket är riktigt bra! Införskaffa dig istället kanske nötter, frukt m.m.! Mycket bättre! Man slutar småäta så mycket mer om man har nyttiga grejer hemma, haha.

Frukt väcker sötsug också

Egentligen ska jag kanske inte skriva så om frukt eftersom jag är uppvuxen i ett grossist-företag och jobbat med det själv. Haha. Finns ett uttryck som lyder: "frukt är godis" som jag rynkar näsan åt. 1. Godis är dåligt för kroppen! 2. Frukt är frukt. Det är bra, men är också sött. Om man vill bli av med sötsuget kanske man inte ska vräka i sig frukt istället. Det märkte jag i somras när pappa hade rensat jordgubbar och lagt i en skål i köket. Jag åt upp allt på någon minut bara för mitt sötsug! Men frukt är viktigt att få i sig. Och i sin naturliga form, inte i tablett/pulverform osv. Det innehåller mycket vitaminer, mineraler, allt möjligt! Finns så mycket att läsa på om just på nätet om frukt & grönsaker där man ser vad de innehåller för något nyttigt. Grönsaker är mildare i sockerväg. Jag öser på sjukt mycket i min mat, det mättar på ett annorlunda sätt med. Frukt & grönsaker är bra som mellanmål! Typ banan efter träning, morötter eller liknande under dagen. Etc!

Planera kosten i förväg

Planering krävs om det ska gå smidigt att äta bra och skippa små sötsaker som oftast finns tillgängligt hos olika caféer m.m. Jag försöker äta 5 mål per dag: frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag. Och att planera det i förväg underlättar så sjukt mycket att kunna äta nyttigare. Jag brukar ta t.ex. nötter, majskakor, banan eller liknande vid mellis. Och det mättar väldigt bra! Brukar slänga med det i väskan så att man alltid har med sig det.


Tänk på pengarna man sparar

Ända sen man blev student har man blivit mer vaksam över sina pengar haha. Men när man tänker efter, så går det åt rätt mycket småutgifter emellanåt när man ska köpa godis, eller något snacks. Man sparar mer pengar när man slutar upp med de där små utgifterna, i slutändan blir det trots allt en stor summa. Trots dessa tips jag har skrivit nu, om du fortfarande har svårt att släppa godiset, sök gärna upp videos på nätet om hur godis blir till med gelatin bl.a. Varsågod!


Att skippa godiset m.m har hjälpt mig att börja äta mer nyttigare. Testa i alla fall!
Om jag som den godisgrisen jag var kan släppa godiset kan du också det. 😜

Ha det så bra!

/A




Likes

Comments

Kan nu stolt säga att jag är en del i SmellWell's team. Har använt denna produkt sen ååår tillbaka! Speciellt till mina boxningshandskar. Det blir ju rätt svettiga träningar på thaiboxningen, och för att få bort fukt och svettlukt har jag då använt SmellWell-påsarna. De absorberar bort det! Grymt bra. Funkar ju kanon för träningsskor m.m.
Det står att de ska hålla 3-4 månader, men ärligt talat tycker jag att de håller myycket längre! Mina som jag har haft i över två år nu doftar fortfarande lite.
Gå in på http://smellwell.se för att läsa mer! Säljs på Intersport, Stadium m. fl.

Ska bli så gött med fräsch träningsutrustning!

Idag så blir det en vilodag med plugg. Kanske en promenad senare ikväll om vädret tillåter. Dagens frukost blev 1 dl havrgrynsgröt med smak av kanelbulle, toppat med banan och kanel. Sen 250gr vaniljkvarg, man står sig länge på det! I eftermiddag blir det föreläsning. Nu tänkte jag plugga lite och fixa lite annat, även börja packa inför Sthlm i helgen. Haha, är borta typ hela tiden känns det som?! Men så är det. Ska bli kul med Tyngre Classic iallafall! Första gången jag är på en sån typ av tävling. Ska bli spännande! Och kul att få se sina kompisar gå upp på scen.

Ska ni dit?


Ha en grym dag! Inte långt kvar nu till helg. Kämpa! 👊

/ A





Likes

Comments

Godmooorgon!

Lillördag idag. Jag håller på och tvättar nu på morgonen, så springer upp och ner till tvättstugan i princip. Ska bli gött och få rena träningskläder haha! (I princip det min tvätt består av: träningskläder, underkläder, några adidasbrallor eller annat vanligt plagg).

Det var segt att gå upp imorse. Tvättiden började vid 7.. Men jag snooza lite för mycket hehe. Så dålig på att bara gå upp sådär ibland. Skulle behöva ett sånt där alarm som Kalle Anka har..

Har ni testa Nocco's Proteinkaffe? SÅ gott är det! Jag dricker inte kaffedrycker annars. Men smaken på denna är underbar! Tog i lite is så det blir typ en frappe. Skulle kunna tänka mig göra en redig milkshake med choklad m.m. i...

Dagens planer blir att fixa undan lite här hemma, förbereda inför dagens föreläsning. Kolla in universitet i Australien för utlandsstudier, och sen köra thaiboxning i eftermiddag. Är dock inte helt hundra efter förkylningen, och har förkylningsastma så är lite osäker på om man vågar sig på den typen av träningen egentligen.. haha!

Föresten! Ny logg från Marbella är ute, vår sista tid där borta. Kolla gärna! :)
https://www.youtube.com/watch?v=R1CJL-xBSJs&feature=youtu.be

Ha en underbar dag!

/A



Likes

Comments

Just nu har jag startat en tävling på instagram i samarbete med Proteinbolaget. Jag tävlar ut den nya EAA:n med smak av sura colanappar, såå god är den! ☺️

För att tävla får ni gå in på min instagram: eamandaicarlson
1. Gilla bilden
2. Följ mig & proteinbolaget
3. Tagga tre vänner

Lycka till! ❤️

Likes

Comments