Tidigt på onsdagen åkte vi mot Orlando & Disney World. Det var väl cirka 4 timmars bilresa dit från Fort Lauderdale. Detta var den varmaste dagen under hela resan, man hade egentligen velat ligga vid stranden i den värmen som var. Det var hemskt när man såg små barn som led av värmen, såg en pojke som var helt utslagen samt en 6-månaders bebis där mamman körde runt barnet i en sulky utan någon skugga & barnet hade dessutom mössa på sig i 33 graders värme (I skuggan). Ska man åka till Disneyland med barn i Florida så bör man tänka på vilken period man åker så det är lite svalare..

Men vi hade ändå en jättemysig dag & Disneyland var helt fantastiskt fint!! 😍👏🏻När vi kom fram parkerade vi bilarna sedan kom det ett tåg & hämtade upp oss, tåget släppte av oss vid ingången där vi fixade biljetter & åkpass. Sedan åkte man ytterligare ett tåg in i parken.. ni förstår kanske hur stort området var!

Det var verkligen som att kliva rakt in i en sagovärld. Vi spenderade en heldag där, på kvällen var man helt slut eftersom man gick sjukt mycket & värmen tog rätt hårt. På kvällen var det ett stort arrangemang med fyrverkerier, allt passande ihop med musiken från olika Disneyfilmer.. så fint!

Ett minne man kommer bära med sig, längtar tills den dagen man får ta med Milian till Disney World!

På måndagen hade vi en ledigt tid vilket innebar att alla fick göra vad de ville. Jag gick upp tidigt, vaknade redan vid 05.20.. haha var nog tidsomställningen som gjorde det! Fixade mig lite sedan satt jag på brygga & kollade på soluppgången, så sjukt mysigt! Vårt hus var verkligen så fint, trädgården & allt var underbart, det var även fräscht och fint invändigt med.

När de andra hade vaknat åkte vi iväg & åt frukost. Maten var ett rätt stort problem för mig under resan eftersom nästan allt innehöll gluten & deras utbud på glutenfritt var sämst! 👎🏻 Åt i alla fall en omelett med ost & bacon, det var nog den godaste omeletten jag ätit, men kanske inte så konstigt med tanke på hur mycket ost den innehöll!😂

Efter frukosten åkte vi tillbaka till huset & gjorde oss i ordning inför Miami Beach! 🌴🇺🇸

Omgivningen runt stranden i Miami var fantastiskt men själva stranden var inte lika fin som i Fort Lauderdale.
Så fort vi satt vår fot på stranden kom det fram folk & erbjöd oss saker alltifrån gratis jetski till VIP-bord på uteställen m.m.. som tjej kan man verkligen leva som en prinsessa i Miami!😂

På kvällen fixade vi oss i ordning inför resans första utgång. 🍸 Vi tjejer hade en jättekul kväll tillsammans & kom väl hem runt 04.30..

Hej babes,

Är helt slut nu.. nu är jag så trött att jag nästan är pigg igen! Klockan är 02.08 i Miami.. hemma är hon väl runt 08.00 nu. Har precis lagt mig i sängen, sov knappt något på planet så ska bli skönt att sova nu.

Jag kom upp till Stockholm igår där Kim mötte upp mig & Rosie. Vi åkte sedan till hotellet där vi provade ut lite av bikinierna som vi ska fotas i. Senare åkte vi in till stan en sväng så jag fick sola & sedan käka vi lunch. På kvällen blev det tapasmys & bio.

Flygresan gick oväntat bra.. jag är ju väldigt flygrädd så var rätt nervös inför denna flygningen eftersom det var så många timmar. Men tack vare all underhållning med film & gott sällskap så tänkte jag knappt på att jag flög.

Är lite orolig för hur jag ska hitta glutenfri mat här när typ allt är friterat osv. Men det löser väl sig.. ;-)

Imorgon ska vi till stranden & bara ha det gött.. uppdaterar er mer då.

Puss natti

Vi har haft en riktigt jobbig helg & vecka.. Milian blev sjuk förra veckan och hade jättehög feber i flera dagar. I helgen åkte vi in till kvälls- & helgmottagningen där dem kunde se att hans CRP var onormalt hög, vi fick därför en remiss till barnakuten. Precis som jag visste fick vi sitta på barnakuten i 2,5 h för att sedan få ett svar att dem ej kunde göra något. Så det var vår lördagkväll..

Jag började även få värk i en visdomstand, har aldrig någonsin haft problem med mina tänder innan, inga hål eller så. Smärtan blev bara värre & värre, spred sig sedan till käken & halsen vilket gjorde att jag ej kunde gapa ordentligt & inte äta. På måndagen fick jag en akuttid till tandläkare, de konstatera inflammation & fick penicillin. Nu har jag gått 3 dagar på penicillin men smärtan är forfarande kvar.. har det inte släppt till imorgon måste jag tillbaka igen.

Vad är oddsen att sådant ska hända mig innan resan? Jag tänker åka oavsett men inte så kul att behöva gå och ha ont. 👎🏻

Någon som haft liknande? Hur lång tid tog det innan det försvann?

Milians feber fortsatte stiga under dagen, till slut var den uppe på över 40 grader. Jag bestämde mig för att åka ner till vårdcentralen så att en läkare kunde kika på han, jag tar alltid det säkra före det osäkra. 💓 Han var lite röd i öronen & har en virusinfektion, så det är bara att vila & fortsätta med febernedsättande. Hoppas febern ger med sig, för just nu kokar det om han.. hatar att se han må så dåligt. 😔

Imorgon ska jag till praktiken igen & Milian ska vara hemma med mormor. Slutar tidigt imorgon, så blir ingen lång dag i alla fall.

Hoppas er dag har varit bra, puss! :)

Hej hej..

I natt kom Milian in & var helt kokhet, var tvungen att kolla hans feber & han hade 39,5 grader! 😔 Idag har vi bara myst i sängen & varit ute på en liten promenad och matat ankorna. Så himla skönt väder så det var skönt för oss båda att få lite luft. Min hals känns lite bättre idag så hoppas på att kunna träna imorgon i alla fall! 🙌🏻 ikväll ska jag på Afterwork med de andra från min klass som också har praktik på sjukhuset, ska bli mysigt!

Hoppas ni har en bra dag i solen. :)

Härom veckan överraskade mamma mig med en jättestor påse full med kläder + 3 nya skor som hon hade handlat till Milian. Han har verkligen världens bästa mormor & jag världens bästa mamma. Vad skulle vi gjort utan dig! ❤️