Ni får 10% rabatt på hela http://in-tense.se/en/ sortiment om ni uppger koden "Amanda" i kassan.

Hej babes,

Hoppas er helg har varit lika bra som min! I lördags fyllde jag 25 år, hade en jättebra dag & fick massa fina presenter! Eftersom jag jobbar kväll i fredags sov Milian hos mina föräldrar, de kom sen & sjöng för mig på förmiddagen. Milian var världens sötaste när jag öppnade dörren.. sjöng & gav mig ett paket, sen gick han fram & klappade mig på kinden och gav mig en puss! 😍 Asså, jag har världens bästa son! ❤️ Fick ett jättefint halsband som han hade valt ut tillsammans med mormor. 😘

På förmiddagen kom resten av min familj & släkt hit för att fira mig. Alexandra kom även hit tidigare för att fika & hjälpa mig inför kvällen!

När alla gäster hade gått hem, hade vi rätt ont om tid.. så tacksam att Alexandra var här & hjälpte mig med all dukning m.m! 😍👏🏻 Vid 20 tiden kom tjejerna hit sedan blev det tapas & vin. Vi drog in till stan lite senare för utgång.. tyvärr stack de flesta hem sen utom Frida, men vi hade en as kul kväll i alla fall! 👌🏻👌🏻 Jag kom väl hem runt 06.00 tiden, lagom trött dagen där på haha!

Tack alla som gjorde min dag till den bästa & tack för alla gratulationer ❤️

Alla dekorationer kommer ifrån --> http://www.blöjtårtan.se

I tisdags gjorde jag spray tan hos bästa Ems i Ängelholm. Man blir alltid lika nöjd med resultatet hos hon, denna gången valde vi en färg som är ett mellanting mellan varm & kall, känns jättebra!

Om ni vill boka tid så hittar ni henne på Spray tan tan Ängelholm på både Facebook & Instagram.

Milian fick en resväska av morfar på Astrid Lindgrens värld. Han är jättestolt över den & skulle bära med sig den överallt igår. <3

Hej,

Ett tag sedan jag skrev.. tänkte ta upp bloggandet lite mer nu när skolan är slut & alla tentor är färdiga. Detta halvåret har varit rätt tufft & stressigt för mig både med relationer, jobb, skola & allt som ska hinnas med! Jag har känt mig rätt utbränd senaste tiden, så det ska bli skönt när allt med flytten, tentor osv är färdigt.

Denna helgen har varit så mysig & lyckad! Jag & Milian har spenderat helgen i Vimmerby tillsammans med Milians mormor & morfar. Vi hade bokat en stuga där samt köpt biljetter till Astrid Lindgrens värld.

Vi fick ju verkligen tur med vädret, 28 grader & sol. Det var nästan på gränsen till för varmt att gå på Astrid Lindgrens värld, men man ska inte klaga när sol & värme äntligen är här! 😍👏🏻

Milian tyckte det var jättekul att titta på teaterföreställningarna om Pippi & Emil. Vi fick också se Bråkmakargatan där Lotta är inspelad, var häftigt att gå in i Lotta & tant bergs hus!

På kvällen grillade vi & lekte på lekplatsen vid campingen, där fanns ett badland med men tyvärr var det inte öppet eftersom det ej var högsäsong ännu.

Hit kommer vi åka fler gånger.. :)

Tidigt på onsdagen åkte vi mot Orlando & Disney World. Det var väl cirka 4 timmars bilresa dit från Fort Lauderdale. Detta var den varmaste dagen under hela resan, man hade egentligen velat ligga vid stranden i den värmen som var. Det var hemskt när man såg små barn som led av värmen, såg en pojke som var helt utslagen samt en 6-månaders bebis där mamman körde runt barnet i en sulky utan någon skugga & barnet hade dessutom mössa på sig i 33 graders värme (I skuggan). Ska man åka till Disneyland med barn i Florida så bör man tänka på vilken period man åker så det är lite svalare..

Men vi hade ändå en jättemysig dag & Disneyland var helt fantastiskt fint!! 😍👏🏻När vi kom fram parkerade vi bilarna sedan kom det ett tåg & hämtade upp oss, tåget släppte av oss vid ingången där vi fixade biljetter & åkpass. Sedan åkte man ytterligare ett tåg in i parken.. ni förstår kanske hur stort området var!

Det var verkligen som att kliva rakt in i en sagovärld. Vi spenderade en heldag där, på kvällen var man helt slut eftersom man gick sjukt mycket & värmen tog rätt hårt. På kvällen var det ett stort arrangemang med fyrverkerier, allt passande ihop med musiken från olika Disneyfilmer.. så fint!

Ett minne man kommer bära med sig, längtar tills den dagen man får ta med Milian till Disney World!

På måndagen hade vi en ledigt tid vilket innebar att alla fick göra vad de ville. Jag gick upp tidigt, vaknade redan vid 05.20.. haha var nog tidsomställningen som gjorde det! Fixade mig lite sedan satt jag på brygga & kollade på soluppgången, så sjukt mysigt! Vårt hus var verkligen så fint, trädgården & allt var underbart, det var även fräscht och fint invändigt med.

När de andra hade vaknat åkte vi iväg & åt frukost. Maten var ett rätt stort problem för mig under resan eftersom nästan allt innehöll gluten & deras utbud på glutenfritt var sämst! 👎🏻 Åt i alla fall en omelett med ost & bacon, det var nog den godaste omeletten jag ätit, men kanske inte så konstigt med tanke på hur mycket ost den innehöll!😂

Efter frukosten åkte vi tillbaka till huset & gjorde oss i ordning inför Miami Beach! 🌴🇺🇸

Omgivningen runt stranden i Miami var fantastiskt men själva stranden var inte lika fin som i Fort Lauderdale.
Så fort vi satt vår fot på stranden kom det fram folk & erbjöd oss saker alltifrån gratis jetski till VIP-bord på uteställen m.m.. som tjej kan man verkligen leva som en prinsessa i Miami!😂

På kvällen fixade vi oss i ordning inför resans första utgång. 🍸 Vi tjejer hade en jättekul kväll tillsammans & kom väl hem runt 04.30..