Så nu är man hemma igen efter 4 härliga dagar i Denver.
Lämnade huset runt 12.20 med en uber till busshållsplatsen. Fick vänta en stund tills bussen kom, sen åkte jag till flygplatsen i Milwaukee. Hade ca 1,5 timme på mig att checka in väska och barnvagn, och köpa något snabbt att äta, pga lite krångel så fick jag kasta i mig en smörgås innan jag gick igenom kontrollen. Kom i alla fall på flyget till Denver, vilket tog drygt 3 timmar, var framme i Denver 18.30 eftersom dem ligger en timme efter. Väl på flygplatsen så var jag tvungen att leta rätt på ett tåg som tog en från gaterna till bagageuthämtningen. Och sedan leta rätt på nästa tåg som tar en in i Denver. Efter många om och men så satt jag tillslut på tåget. Blev ungefär en tågresa på 30 minuter.
Blev upphämtad 19.30 vid tåget av Caseys föräldrar och Sidney. Åkte hem till dem och åt middag, tog ett glas vin och satt och pratade innan vi gick och la oss.

Torsdagen börja lugn med en lugn förmiddag hemma och omkring 11.30 så åkte jag, Gwen och Sidney till Caseys bror och svägerska och var barnvakt till deras 3 månaders gamla dotter Virginia. Var barnvakt i några timmar, vilket var otroligt mysigt! Sidneys pappa Erik kom på eftermiddagen och hämtade upp Sidney. Sen blev det en lugn middag hemma hos Gwen och Greg.

På Fredagen så åkte Gwen och hämta Sidney långt innan jag vaknade upp. Men omkring 10.30 åkte vi till biblioteket för sagostund för småbarn, vilket höll på i ungefär en timme. Åkte hem och åt en snabb lunch sen drog vi vidare till en pumpkin patch festival. Vilket var väldigt mysigt! Sidney sprang runt och leta efter en pumpa i ca 20-30 minuter, till slut hittade vi en som dög men i sista sekund så ångra hon sig och skulle inte ha någon pumpa. Men vi lyssna på lite live musik, drack lite lemonad och sidney testa en hoppborg vilket hon inte var speciellt förtjust i. Mycket att se, och många funderingar, som tex varför man friterar snickers? Men det är tydligt populär hos vissa, visade sig även att visa friterar smör på en pinne... Why?!
Men i alla fall.. På vägen tillbaka så släppte vi av Sidney hos Erik och blev sedan bjuden på middag. Gick till ett pasta ställe som såg ut att vara som ett klassiskt lunch ställe, men vi gick ner i källaren och då hamnade vi helt plötsligt på en fin resturang. Åt en pasta rätt med musslor, hjärtmusslor, någon typ av bläckfiskringar, räkor och en hummerstjärt, otroligt gott men väldigt mastigt!

Sidney spenderade helgen med sin pappa så jag umgicks med Gwen och Greg hela helgen, vilket var väldigt trevligt!

Lördagen spenderades i stora delar i bilen, då vi åkte till Rocky Mountain National Park, stannade längst vägen för en picknick vid en liten sjö. Åkte rätt högt upp i bergen, men dock inte så långt upp man kunde. Men det var så otroligt vackert!
På kvällen så gjorde vi hemmagjord pizza och hade en lugn kväll framför en film.

Söndagen blev bara en lugn dag hemma, men lite packning, film, fotboll och bara umgås. Sidney kom tillbaka runt 16.30, åt middag och tittade en liten stund på president debatten men klarade inte av att titta så mycket, man blev bara arg.. Blev sedan en tidig kväll, då man skulle upp 5.00 idag.

Som sagt dagen började 5 i morse. Upp, duscha, fixa sig lite och sen packa ihop de allra sista. Åkte till flygplatsen omkring 6.20, åter igen lite krångel på flygplatsen i Denver, men efter lite om och men så satt vi på planet omkring 8.30. Planet lyfte ca 9, två timmars flyg som både jag och Sidney nästan sov oss igenom helt. Mellanlandade i Minneapolis i en timme och flög sedan vidare igen till Milwuakee där Casey kom och hämta upp oss. Tog lite mer än en timme hem, Så vi var hemma ungefär 16.30, då tiden flyttades fram en timme igen.
Resten av dagen har man mest tagit det lugnt och laddat upp för den nya veckan!

Imorgon är jag i stortsätt ledig, jobbar några timmar mitt på dagen och sen hjälpa Casey städa lite då hon ska ha någon doktors träff här på kvällen.

Okej, så nu var det ett tag sen igen jag skrev. Så förra veckan kändes väldigt lång. Den började med två korta arbetsdagar, sedan i följd med två dagar av soffläge och matförgiftning. Resten av veckan blev det att ta det rätt lugnt då man inte var helt återställd. Men umgicks lite med mina fina vänner, shoppat, bio och middagar. Trotts att man inte känt sig helt 100 så har det ändå varit en kanon vecka.
Avslutade veckan med en lite roadtrip till Ikea med Tanja! Närmsta Ikea ligger i Chicago och det tar ungefär 2 timmar att åka dit. Men motorväg och i stort sätt rak sträcka hela vägen, som tur var så var det inga problem att hitta dit. Började hela Ikea besöket med lite svenska köttbullar, smakade precis som hemma! Dock inga hemma gjorda köttbullar, men det är det inte direkt på Ikea i Sverige heller, haha! Men var en av dem bäste måltiderna jag haft sen jag kom hit. Potatismos, gräddsås och lingonsylt! Underbart! Vi köpte även Svensk äppelpaj, men den var oätbar..
Sen började vi turen genom Ikea, kändes som man var hemma i Sverige igen. När man läste på alla svenska ord på etiketterna och skyltarna, så glömde man nästan bort att man fortfarande var tvungen att prata engelska med alla. Så vi vandra omkring i ungefär 3 timmar. Avsluta med att handla lite svenskt godis, bullar, lingonsylt, flädersaft och KAVIAR!! Åkte hem, värmde på bullarna i ugnen och hade lite fika med Tanja en stund innan vi drog ut och åt middag.

Idag så har jag plockat och fixat lite hemma, varit och handlat lite och varit till veterinären med Sam. Kvällsmat blir rostade mackor med Kaviar på och kokt ägg! UNDERBART!!

I morgon blir det bio och lunch med Britta, packa ihop väskan inför onsdag och hjälpa Casey lite här hemma. Sen får vi se vart dagen tar mig, möjligtvis försöka ta mig till gymmet en sväng.

Sedan på onsdag så flyger jag över till Denver. Ska bli spännande! Kommer sova hos Casey's föräldrar som jag aldrig träffat och Casey kommer inte vara där heller, så känns lite läskigt. Men dem verkar väldigt trevliga och dem har tydligen en hel del planerat inför att jag kommer så kommer nog vara jätte trevligt och kommer säkert ha kul. Blir sedan kvar i Denver veckan ut och kommer hem nästa vecka på måndag.

Men nu ska jag ta en till macka med kaviar på, titta på lite tv och sen sova!

Tisdag den 20 September, allt flyter på som det ska. Sidney har kommit hem igen så det är tillbaka till jobb, vilket är otroligt härligt. Så jobbat lite slö timmar igår och idag, men nu väntar 3 heldagar jobb sen ledig helg. Känns bra att komma tillbaka till verkligheten lite och inte bara sitta och inte ha något att göra. Så får se vad veckan har att erbjuda mig och Sidney.
Idag så var det i vilket fall första dagen på gymnastiken. Så underbart att se Sidney och dem andra barnen i hennes grupp göra deras små övningar och se hur dem hjälpte varandra när någon hade det svårt!

I morgon är det förskola som gäller halva dagen sen får vi se vad vi hittar på utifrån väder, men något skoj blir det. Ska även försöka ta mig tid till att titta över kurser och se vad som kanske passar och låter intressant! Hoppas jag hittar något som passar in bra på min schema, dock är det svårt då jag jobbar så oregelbundet. Men borde gå att lösa på något sätt. Blir även att besöka mitt nya gym för första gången imorgon, verkar vara kanon!

Helgen har varit kanon! Vart ute med Britta på fredagen, hade en kanon kväll. På lördag möte jag upp Tanja, Britta och Lina sen så gick vi på bio. Såg Sully, bra film men svårt att fokusera på filmen då det var så fruktansvärt kallt i salongen. Sen gick vi ut och käka middag, och blev en riktigt fin middag. Dock inte riktigt tänkt så, haha. Sen gick vi och satt oss på en bar och umgicks, sen blev det ytligare en utekväll med Britta. Söndagen blev lugn, lunch med Tanja sen mötte vi upp Britta, shoppa lite och sen hem och tog det lugnt.

Nästa vecka blir det möjligtvis en liten resa till Denver, blir då att få träffa Caseys familj för första gången och troligtvis även Sidneys pappa. Ska bli spännande!

Så nu är det den 14 september och jag har varit i Madison i över en månad och trivs som fisken i vattnet! Är ledig denna vecka och är en gnutta uttråkad.. Alla andra jobbar, pluggar eller är sjuka så trotts att jag är ledig och har all tid i världen så har ingen annan det. Men man får försöka sysselsätta sig på något sätt. I går lunchade jag med Tanja, gick några vänder med hundarna och sen på kvällen hade jag och Casey liten dejtkväll med bio och middag. Var super trevligt! Vi såg bad moms, vilket var en grym film!

I lördags så vad jag på min första fotbolls match, med Tanja och Britta. Det var en grym upplevelse! Vi stod vid alla studenter och det var full fart hela matchen. Men blev rätt jobbigt att stå på en smal och ostabil läktare som är full med folk och man står tätt intill varandra. Så efter drygt 1,5-2 timmar så började man känna i både rygg och fötter att det gjorde ont. Dessutom var det varmt och vi hade inte druckit något under matchen. Så vi gick in och satt oss en stund innan vi gick ut igen och fortsatte kolla. Trodde matchen skulle hålla på i 1,5 timme men så var det icke, efter 3,5 timme så var matchen slut och the badgers vann överlägset med 54-10.
Efter så gick jag ut med Britta och tog en drink innan jag åkte hem och hade en myskväll hemma.
I söndags firade vi Lina, som fyllde år förra helgen, med en liten överrasknings middag. På en fin resturang men maten var ju inget att hurra över. Beställde kyckling med mozzarella och parmesan, absolut det var det jag fick men det var en enorm kyckling bit med ost på men inget tillbehör inge sallad, pasta eller något..

I morgon blir det luncha med Tanja sen dra till gymmet, sen så får vi se vart dagen leder mig!
Nu så ska jag ta och äta något sen blir det mysa lite framför tvn innan det är dags för sängen.

Så ännu en vecka börjar närma sig sitt slut. Har varit en hyfsat lugn vecka med jobb, umgås med några vänner och tagit det lugnt. Igår var det första gången jag släppte av och hämta Sidney på skolan själv, gick kanon! Hon blev dock lite förvirrad och ledsen när det inte var mamma som kom. Men det gick över rätt fort, och sen lekte vi, åkte till biblioteket och gick ut med hundarna en vända. På kvällen åkte jag hem till Britta där jag blev bjuden på svenska köttbullar som hennes värd pappa hade lagat, kändes nästan som man var hemma igen. Saknade bara lite salt, men så är det med den mesta maten här. Haha! Fick även en "tavla" där man sätter dit quartes från alla delstater på en karta över USA.

Idag så har jag varit ledig fram till kl.15. Så på förmiddagen så var städarna här och städade, så ville inte var i vägen så drog ut och införskaffade mig ett gymkort. Eftermiddagen blev som vanligt, lekte med Sidney, drog till Target en vända, åt middag och avslutade kvällen med en snutt film innan läggdags. Så nu sitter jag i soffan, skriver här och tittar på tv. Väntar på att Sidney ska somna och sen blir det att själv krypa i sängs.

I morgon väntas jobb igen men blir ett kort pass på förmiddagen och sedan jobba lite mer på kvällen, på dagen så blir det att köpa biljetter till Badgers matchen på lördag. Även tänkt att det ska bli första utgången på lördag med Britta. Så det ska bli spännande.

Vet att jag inte bloggat på ett tag men jag lever och har det bra!
Har haft fullt upp dessa veckor av att lära mig rutiner, staden och folket, så bloggen har blivit lite bortglömd. Men ska försöka blogga mer härdan efter.
Har varit ledig denna helg, har mest tagit det lugnt och umgåtts med vänner. Det är även Labor Day Weekend och Badgers första match för säsongen, så det har varit full fart och massor av folk här i Madison. Men just nu sitter jag hemma i soffan och tittar på chuck. Men har tidigare varit på the union terrace med Tanja, vilket är otroligt vackert och härligt uteställe precis vid vattnet där vi ofta umgås.(bilden)
Under dessa veckor har jag lärt känna ny vänner, varit på en väldigt stereotypisk amerikansk fest med "ärtpåsetunering" och varit på hejdå fest för en annan au pair. Dessutom börjat kommit in i jobbet och fått väldigt bra kontakt med Casey och Sidney.

Imorgon blir en lugn dag med att hjälpa Casey att organisera lite i hemmet innan Sindey kommer tillbaka från sin helg med sin far. Blir kanske även lite "shopping" med Tanja.

Men nu är det väldigt sent, är trött och ska ta och lägga mig. Men som sagt, ska försöka skriva oftare! Har ju även min kära mor som gärna påminner mig om jag glömmer det, haha! Älskar dig mamma!

Saknar er alla där hemma och ta hand om varandra!

Hejsan!
Just nu ligger jag på sängen på ett 5-stjärnigt hotell i Kohler. Det är ett super mysigt resort med kanon servis!

Vi har åkt iväg på en liten minisemester.
Vi kom hit kanske runt 15-15.30, fick ett varsitt glas champagne, dem bar upp våra väskor och parkerade bilen åt oss.
Vi gick till rummet och böt om till badkläder. Blev sedan skjutsade till badhuset/stranden. Badade i drygt en timme och sen åkte vi tillbaka till hotellet igen. La Sidney för en nap och jag hoppa in i en snabb dusch(bästa duschen ever!) medan Casey och Emelie (caseys kusin) gick ut en stund.

Men snart ska vi gå ut och käka på något trevligt ställe, kommer nog bli super mysigt!
Blir kvar här till imorgon eftermiddag/kväll och sen får vi se vad som händer, Casey är i alla fall ledig tills på torsdag.

Kram ❤️

Nu så har man kommit lite till ro här i Madison. Klev av bussen vid 20.30 igår och var och hämtade mina väskor på flygplatsen vid 22. Så allt är på din plats.

Detta har varit en lugn dag, fick sova ut ordentligt och sen när jag vakna så var jag helt ensam hemma. Tog en lugn frukost, en dusch och sen så prata jag med mina älskade föräldrar på skype. Så dagen startade väldigt lugnt och skönt. Eftermiddagen så fick jag ta hand om Sidney själv i några timmar. Det gick super bra!

Men eftersom jag inte hunnit skriva något om min eftermiddag i New York så tänkte jag att jag skulle göra det nu. Så, i torsdag eftermiddag så åkte vi in till New York från Long Island. Vi åkte vid 14 och bussresan skulle ta 1-1,5timme, beroende på trafiken. Men det tog ungefär 2,5 timme innan vi var framme i New York. Så vår guidade tur fick bli lite kortare och det blev typ inga stopp utan vi fick se typ allt från bussen. Men vi stannade till vid frihetsgudinnan, men pga vädret så kunde man tyvärr knappt se henne. Men vår rundtur höll på i ungefär en timme, sen avslutades den på Rockefeller Center. Vilket var helt underbart! Helt otrolig utsikt över New York och trotts att det var lite halvtaskigt väder så var det ändå otroligt vackert!
Så när vi kommit till Rockefeller Center så fick vi stanna "hur länge" vi ville (senast till 21) eller gå iväg någon annan stans. Så vi var ett gäng av oss svenskar som gick till Times Square!! Även det var fruktansvärt vackert, det var mycket folk och stämde väldigt bra in på vad man hade föreställt sig att det skulle vara om man gick där! Kan inte säga så mycket annat än att det var helt fantastiskt och man kände en sån lycka när man stod där i mitten av allt. Så mäktigt!
Men vi dröjde ett tag tills letade oss till ett ställe att äta så vi fick stressa och näst intill springa till bussen för att hinna. Så vi köpte med Subway för att sen äta på bussen. När vi väl kom till bussen så var vi alla genom svettiga, stressade för att vi var 1o minuter "sena" och när vi väl går på bussen så märker vi att vi var först där..
Bussen hem skulle gå 21, men vi kom inte iväg förrän 21.40. Så otroligt trött kommer man tillbaka till skolan strax innan 23, och måste då börja packa ihop sina väskor och göra iordning allt inför fredagen.

Vill gärna tillbaka till New York och utforska den lite mer på lite längre tid!

SNART FRAMME!!
Idag är det fredag, vilket betyder att jag idag ska träffa min värdfamilj. Ska bli så otroligt underbart, om jag någonsin kommer fram det vill säga..
Gick upp vid 5.30 imorse för att man skulle hinna fixa det sista innan avfärd. Det var frukost 6.00 och 6.15 höll dem lite information om vad som skulle vara gjort innan man åkte.
Sedan satt man sig i bussen till flygplatsen 7.00.
Efter en iskall(!!) bussresa så var vi framme vid flygplatsen runt 9. Flyget gick inte förrän 12.40, men som tur var så var jag inte ensam utan hade sällskap av en dansk, en brasiliansk och en colombian. Flög till Chicago, det var en mindre plan så all handbagage fick inte plats inne i planet och var då tvungen att lämna min kabinväska så att dem fick lägga den i det in-checkade bagaget. När man väl kom till Chicago så visar det sig att min flyg till Madison är inställt pga vädret. Dem andra flygen som går till Madison är fullbokade..
Efter MÅNGA om och men så sitter jag nu i alla fall på bussen till Madison men dock utan båda mina väskor som får det lite lyxigare än mig och får flyga dit. Så man måste även förbi flygplatsen i Madison antingen kl21 eller kl23.30 för att hämta mina väskor..
Man ska ju inte ha det för lätt och lyxigt..

Hade egentligen tänkt att göra ett inlägg och berätta mer om min dag i new york men det får bli imorgon. Kände att jag var tvungen att dela av mig av min glädje och mitt för tillfället underbara äventyr!
Hoppas bara jag inte missar hållplatsen.

Måste säga att det är första dagen som jag har känt riktig hemlängtan ❤️

Har det bra ❤️

Halloj!
Nu är man i USA och har påbörjat sitt äventyr som au pair. Flög från Sverige i måndags kl. 17.46, och landa runt 8.00 (2.00 svensk tid). Mötes av varmt och kvavt väder, trevlig personal och energi fulla au pairer.
Skolan är väldigt fin (utvändigt) men inte direkt något speciellt invändigt, det funkar men har kunnat varit bättre. Madrasserna i sängarna känns som att dem är fyllda med tidningspapper och det finns ingen luftkonditionering i skolan, så man svettas hela tiden!! Det är så otroligt svårt att slappna av och kunna somna på kvällarna när det är så varmt på rummen. Delar rum med 3 tjejer, två tjejer från Brasilien och en från Danmark. Super trevliga men är inte speciellt pratglada.
Natten från måndag till tisdag sov jag ungefär 3 timmar och vaknade ungefär kl5 av att man var genom svettig. Så var bara att kliva upp och hoppa in i duschen. Sen stod timmarna mellan 8-18 utav lektioner och några små raster/lunch. Senare, runt kl20, gick jag och några svenska tjejer på en kort promenad till en livsmedelsaffär, var super mysigt!

Denna dag har varit väldig lik. Sov mer i natt (thank god!) och har haft lektioner mellan 8-20. Nu är man helt slut och ska snart gå och lägga sig så man orkar med morgondagen, då vi ska in till NEW YORK! Först på en guidad tur och sen så har vi några timmar egentid då vi får virra runt själva. Kommer blir så bra!!!
Min värdfamilj har bjudit mig på New York turen, så fick ett helt "packet" av dem när jag kom i måndags med både tjocktröja, t-shirt, 2-3 presentkort, vattenflaska och turen i New York!

Nu blir det en snabb dusch för att svalka av sig innan man ska krypa i sin tidningspapperssäng i det tropiska sovrummet!