Idag gick vi till stan och hyrde cyklar på detta värsting ställe. Dessvärre hade dom siesta när vi kom dit, så vi fick vänta 30 minuter i hettan..

När väl siestan var över var det bara att tuta och köra

Jag var grymt lycklig och glad över att få cykla

Ett av alla stopp blev vid stranden. Där blev det en hel del sol och bad. Såklart!

Sedan tog vi även en glass- & shoppingpause

Hade verkligen en supermysig dag. Dagen får helt klart 5 av 5 stjärnor. Pussar!

Efter middag gick vi ner till stan och spanade in alla marknader. Som vanligt är det "samma-lika" på alla men jag tycker ändå det är kul att gå runt och kolla. Köpte med oss en tjock aloevera-kräm hem pga bränt mig längst bikinikanten. Aj, aj, aj(!!). Natti!!

(Skulle upp Igårkväll)

Hej kära ni, vi har precis kommit tillbaka till hotellrummet. Solen steker verkligen här på Mallorca och när det knappt blåser något måste man ständigt ner i poolen. Idag har vi kollat läget vid poolen och vid havet. Började dagen vi poolen och efter en massa lek så blev det en powernap i solstolarna. Därefter rörde vi oss ner mot havet, köpte en stor madrass/ring för två som vi åkte runt i vågorna med. Sen tog vi även där en powernap. Haha, vi behövde en sån här dag. Äntligen lite lugn och ro och inga måsten. Kram!

Godmorgon från Mallorca!!
Hoppas allt är bra mer er, med oss är det toppen. Igår vid 18:25 lyfte planet mot Mallorca. Var ett enoooormt plan och lilla jag blev livrädd direkt då det där enorma planen aldrig skulle kunna flyga i mitt huvud. Men som tur var flög planet utan problem och vi hade en jättemysig flygresa. Lyxade till det lite och köpte in en massa gott och körde igång en film på mobilen. Var framme vid hotellet vid 00:30, helt slut och hungrig. Gick till närmsta "resturang" och beställde in en carbonara som inte smakade någonting (haha, vi bara garvade och saltade på hel saltkaret). Nu ska jag väcka Johan för frukost, kyssar!!

Igår var det söndag och inte vilken typ av söndag som helst utan: Bakis-söndag. Så vi fixade några riktigt goda burgare och körde igång x antal filmer. När klockan slog 20:00 for vi och hämtade ut kvällens biobiljetter för vi var nämligen ett gäng som skulle på Annabelle 2. Och när Klockan blev 21:00 mötte vi upp Henriett, Gurra och Danne. Annabelle var faktiskt riktigt läskig. Jag drömde tillomed en mardrömmar inatt så jag kan verkligen säga att dom lyckats haha. Kram!

Igår fyllde Sofia 22 år (Hipp hipp hurra!!) och det firandes med en hejdundrande utekväll. Hade verkligen superkul. Med en perfekt fylla körde vi beerpong med en twist, drack colashots och skrattade hela natten lång. Dessvärre gjorde jag det dumma beslutet att ha på mig klackar så kunde knappt gå i slutet av kvällen. Haha slutade med att jag bar mina klackar i handen hela vägen hem haha. Tack Sofia för en toppenkväll, Kram!

Det är ganska ironiskt men innan jag flyttade ner till Varberg var jag inte allergisk mot någonting. Kunde äta och göra vad-som-helst utan några konsekvenser. Men så flyttar jag ner till Varberg och plötsligt reagerar min kroppen när jag äter besprutad frukt, när jag äter nektariner, när jag äter morötter och pricken över i:et - pollen. (Inget av detta har jag kollat upp hos läkare).

Det konstiga är att ibland funkar det att äta nektariner, och ibland inte. Så igår var jag otroligt sugen på nektariner, så jag for och köpte en hel "låda". Direkt när jag kom hem tryckte jag i mig en och plötsligt börjar det klia i både mun och hals (vilket det brukar göra, så jag tänkte inte mer på det).

Dessvärre hade jag ett sår på ena sidan läppen och plötsligt börjar just den sidan att svälla mer och mer. Den blir större och större och hårdare och hårdare. Det kändes nästan som att hela läppen skulle spricka. Efter ett tag går svullnaden bort och allt är som vanligt igen men oj vad chockad jag blev. Har nu insett att det är dags att sluta experimentera och lägga nektarinerna på hyllan. För vad händer om jag har såret i halsen nästa gång?. Adjö älskade, underbara nektariner. Eller så äter jag er när jag inte är ensam hemma bara ❤️❤️ hehe