Första kvällen i New York åkte vi till ett rooftop i midtown. Åt massa god mat och drack drinkar. Vi hade spenderat natten innan i bilen hem från Vegas och på flygplatsen i L.A så det blev en rätt tidig kväll då vi var slitna.

Vår första hela dag i NYC startade vi med en shoppingtur i Soho där vi bodde.

Följt av en lunch på Isola.

Väldigt fotovänligt!

På eftermiddagen traskade vi bort mot West Village och Meatpacking.

Där det blev ett besök på Sockerbit som säljer svenskt godis och andra typisk svenska saker. Jag höll mig dock från att köpa något, är inte så stort fan av lösgodis märkligt nog, godisråttan nummer ett annars.

Vi gick High line innan vi tog oss tillbaka till hotellet för fix och trix inför kvällen som spenderades på rooftop nr 2. Vi gillar rooftops.

När man ligger hemma lite halvsjuk med en hel drös med plugg så kan det inte hjälpas att man saknar L.A och första kvällen. Med hela semestern framför sig. Meeen inte lång tid kvar tills man är (förhoppningsvis) är klar med den här hemska ekonomikandidaten som jag pluggar här borta. Är ledig från skolan 1,5 månad sen över Jul och Nyår, så gött.

SÅ JÄVLA VIKTIGT!

För i slutet av dagen när vi är påväg hem, så håller VI krampaktigt den vassaste nyckeln i nyckelknippan mellan knogarna, redo för att försvara oss, nästan som om man ska upp i ringen... Min nyckelknippa är svettig nästan varje gång jag kliver innanför min port... Så ska det inte behöva vara.

Midterms, igen.. Har 6 st den kommande veckan vilket betyder hejdå fritid, hej bibblo, tidiga mornar och sena nätter. Har massa N.Y bilder som jag vill lägga upp men det får vänta...

Här hittar ni mig 10 dagar i december. Ska slappa något enormt, snorkla, läsa massa böcker och dricka paraplydrinkar. Efter det väntar en vecka med Emelie på en paradisö. LÄNGTAR!

Vi bodde i Soho när vi var i New York, mitt andra favvoområde!

Unnade mig den här kimonon när vi var i NYC. Den kändes väldigt JAG! Älskar för övrigt West Village, mysigare område får man leta efter.

För två veckor sedan, efter ett par dagar i L.A, så tog vi vrålåket och åkte till Vegas, ingen av oss hade varit där tidigare så vi visste inte riktigt vad vi kunde förvänta oss.

Det första vi gjorde när vi åkte in i Vegas var att åka till IKEA för att äta KÖTTBULLAR!!

När klockan slog incheckning så checkade vi in på Caesars Palace.

Vi solade i eftermiddagssolen.

På kvällen tog vi ett bad innan vi hade lite förfest på rummet, begav oss sedan till en restaurang och sen vidare ut på klubb. En väldigt rolig men galen natt, i sann Baksmällan anda då vi även bodde på samma hotell som i filmen...

När man är i Las Vegas måste man ju spela, 5 dollar på en maskin fick det bli, vann inget.

Vi var bara i Las Vegas en natt vilket vi tyckte räckte, det var mycket mindre än vad vi trott. På kvällen tog vi bilen mot L.A och flygplatsen för att på morgonen dagen efter flyga till......NEW YORK.

Vi bodde precis vid stranden i Venice så på söndagsmorgonen knatade vi ner för en kaffe plus spaning på alla luriga människor, det finns gott om dom i Venice om man säger så.

Sen tog vi en cykeltur. Vi hade sån tur med vädret hela resan.

När klockan slog lunch checkade vi ut och åkte till mitt absoluta favoritlunchställe, Toast. Har suktat deras sweet potatoe fries och mackor i fem år så det var på tiden att vi åkte dit. Och det var lika gott som jag minns det!

Vår sista natt i L.A checkade vi in på Andaz i West Hollywood som har den högsta rooftop-poolen i stada, här njöt vi!