​Idag på morgonen hade tidningen Mini & Me tillsammans med Bonti en läsarträff. Jag har i samarbete med Bonti planerat eventet som var i deras butik på Norrtullsgatan. Bonti hade fixat grymma priser till alla som var med och tävlade medan Mini & Me bjöd på kakor. Tack alla som kom. 

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

STYLING


Jag erbjuder styling vid fotograferingar, till exempel marknadsföringsbilder, annonsbilder samt dekorationer av varor.

I mitt nätverk finns ett antal olika fotografer att tillgå.

BUTIK

Det är viktigt att skapa en upplevelse, väcka nyfikenheten och inspirera till köp hos kunden. 

Jag hjälper er att förstärka butikens image och profil samt tydliggöra butikens varumärke och koncept, allt för att öka er försäljning och lönsamhet. Jag identifierar lösningar som ommöblering eller omhängning och ser till att butiken utnyttjas på bästa sätt. 

Utefter ert behov och önskan kan ni välja en konsultation i er butik där vi löser många problem på plats, eller så kommer jag tillbaka med en mer genomgripande förändring. 

Butiksplanering – rätt vara på rätt plats
Exponering – visa varan
Tydlighet – det ska vara enkelt för kunden att se, hitta och välja att köpa varan
Kundvarv – lokalens utformning, färgsättning och möblering
Första intrycket – Skyltfönstret
Röda tråden, Uppföljning – Annons/Kampanj – Skyltfönstret – Entrén – Butiken – Avdelningen
Butikskommunikation – förstärker och förtydligar


SKYLTFÖNSTER

Skyltfönstret har mindre än 3 sekunder på sig att locka en potentiell kund in i er butik. Det är i skyltfönstret som kunden får det första intrycket och det är aktivt dygnet runt. Jag skyltar om ert fönster så att det blir säljande, inspirerar och lockar in såväl spontana som lojala kunder. Jag ser även till att ert fönster följer en röd tråd i linje med er butiksprofil så att det ska bli så tydligt som möjligt för kunden. 

MÄSSOR

Vill ni sticka ut på mässan? Alla vet hur viktigt det är att en mässmonter drar in och intresserar. 
Jag hjälper er att inreda en monter som sticker ut i mängden. Vi går igenom vad ni vill kommunicera och uppnå på mässan, sedan tar jag fram ett förslag som jag presenterar till er tillsammans med en offert.

HOMESTYLING

Vill ni öka intresset för er bostad vid försäljning? Genom homestyling finns det stora möjligheter för er som säljare av ett objekt att få fler intressenter, högre försäljningspris och snabbare köpbeslut. 
Jag hjälper er att exponera bostadens bästa sidor samt skapa ett välkomnande och personligt hem. Man vill att intressenten ska se möjligheterna och direkt falla för bostaden. 
Normalt stiger slutpriset på ett objekt med ca 15-20% efter homestyling.

INREDNING 

Jag inreder ert hem, kontor eller butik efter era behov. 
Jag besöker er och vi går tillsammans igenom lokalen och jag tar bilder. Jag försöker bilda mig en uppfattning och tar till mig av era idéer och visioner.
Därefter träffas vi och går igenom en sammanställning. Då har jag med mig inspiration såsom färgprover, tygprover, bilder och en väl genomarbetad idé. Efteråt kommer vi överens om en tidsplan, och en offert överlämnas.

Likes

Comments

Att ha det fint runt omkring sig och trivas där man är, är något jag finner livsviktigt. Jag har alltid varit en av dem som hela tiden möblerade om i sitt rum, fann inspiration i de mest simpla ting och njöt av allt vackert som fanns utanför dörren. 

Efter gymnasiet fick jag jobb på en inredningsbutik - till min stora lycka. Där fanns det oändligt med möjligheter att få utlopp för min rastlösa kreativitet. Under tiden jag jobbade där kom ett gäng tjejer från Entreprenörskolan för att göra om vårt skyltfönster. Där och då bestämde jag mig för att jag också skulle gå på den skolan och utbilda mig till Visual Merchandiser. I min iver ansökte jag två månader för tidigt, men när sommaren sedan var i full blom kom brevet som många fler än jag hade längtat efter. Jag hade kommit in!

I två år studerade jag på Entreprenörskolan, inte bara kreativa ämnen som butikskommunikation eller färglära utan även affärsengelska, ekonomi, marknadsföring och projektledning. 

Under första året hade jag praktik på Åhléns och IKEA och fick även chansen att tävla i Yrkes-SM 2014, där jag landade på en tredjeplats. När andra året drog igång fick jag praktik på ett tidningsförlag, och där hittade jag mitt esse. Jag trivdes som fisken i vattnet med det höga tempot, kollegorna, ansvaret och allt kreativt, omväxlande arbete. Därför valde jag att även ha min avslutande praktik där, och jag gjorde mitt examensarbete under min tid hos tidningsförlaget. 

Under andra året på Entreprenörskolan startade jag ett eget företag och i samband med min sista praktik fick jag även jobb på tidningsförlaget. Där jobbar jag just nu som projektledare och stylist.
Jag erbjuder flera tjänster, såsom styling av miljöer till fotograferingar, homestyling, inredning av privat eller offentlig miljö, inredning av montrar till mässor och omhäng/ommöblering i butik. Sedan en tid tillbaka gör jag även eventdekor i samarbete med Emilia på By Giertta. 

Kontakta gärna mig om du har några frågor.

Likes

Comments


Tillsammans med Emilia från by Giertta var jag med och dekorerade releasen av Rosa Kokboken II. 

​Jag blev så inspirerad av eventet och alla underbara människors engagemang. Jag var en av de lyckliga att få med mig två signerade böcker hem och har därmed skänkt 200kr till Cancerfonden.

Var med och bidra du också. Det krävs så lite från en enskild person för att göra skillnad. Boken skulle bli en fantastiskt uppskattad julklapp! Rosakokboken.se

Likes

Comments