Vardag

Ja hörni, känns som det här händer varje gång efter en flygresa. Kom hem igår och började må dåligt så fort jag kom innanför dörren, haha. Nu har jag feber och halsont. Har legat och kollat på en hel säsong av Grey's Anatomy, bläddrat blad till blad i Elle och sovit i 4 timmar. Känns segt att bli såhär sjuk dagen innan skolan, har druckit en hel del te och lurat mig själv att det hjälper. Lilla Amanda har klagat hela dagen på att hon inte förtjänar att bli sjuk nu. Värre kan man ha det, men efter ett helt jullov bland kuddar känner jag mig något rastlös. Vi får se imorn hur det går.

Resor

Har haft en jättemysig vecka i Gran Canaria. Ett bra resmål om långa promenader och bekvämlighet står på önskelistan. Idag åkte vi upp i norra delen av ön, det var riktigt fint (som ett vykort) men gud vilken skillnad på väder det var. Imorgon går planet hem. Jag är ganska ledsen då jag missar en födelsedagsfest på kvällen. Ska försöka fånga det sista av solen imorgon och ladda ner mode-tidningar att läsa på hemresan. Adios!

Resor

Avnjöt en efterrätt igår på Café Del Mar I Beställde in en Irish coffee och en pannacotta

Jäklar vad jag lever här. Är vanligtvis inte ett fan av typiska turistplatser men Gran Canaria är rätt härligt. Jag har kalasat på drinkar och strosat runt i solen. Det är nog en kombo av att vi sällan har rest till varmare breddgrader på vintern och att jag mått så dåligt förra året som den här resan har passat in så fint. Vad jag tjatar om mitt mående, men jag behövde nog komma bort lite. Fly undan mina rutiner i Sverige och istället sitta och reflektera i en annan miljö. Det är så enkelt för mig att bli nedstämd och olycklig när det enda jag gör hemma är att plugga, äta, sova i ett mörkt Sverige. Tänk vad lite sol och värme kan göra för humöret. Nu ska jag sova lyssna på José González <3

Contains affiliate links

NA-KD är en av mina favoritbutiker online att handla från. Har inte beställt hem så jättemycket men bland annat ett par råsnygga vida silvriga byxor. Kikar faktiskt alltid runt på kollektioner i samarbetare med olika influencers. Andrea Hedenstedt, Hannalicious och Josefin Ekström är tre favoriter som har designat sjukt snygga kläder. Valde ut några plagg som jag tycker passar bra till lite varmare tider, speciellt för resor. Stort tips att gå in och kolla på samarbeten som NA-KD har gjort, där finns det lite mer personliga och unika plagg.

Ni får också 20% rabatt på NA-KD.com med koden GRAB20 (Gäller ej reavaror). Gå in och hitta något snyggt till våren!

Resor

Har inte gjort mycket än att promenera runt här på Gran Canaria. Imorse åkte vi till en typisk spansk marknad och ikväll blir det middag ute här i Maspalomas. Imorgon är sista dagen så nu ska jag lyssna på en podd vid poolen och sen bege mig ner till gymmet för en powerwalk. Tänk om vintern alltid kunde vara såhär stressfri... :)

Outfits

& Other Stories tröja I NA-KD byxor I Stella McCartney clutch

Två nya favoriter i garderoben...

Från vår heldag nere i Maspalomas. Spenderade i princip hela dagen nere på strandpromenaden. Jag trodde Gran Canaria var lite dött men det som tur var fanns ett stort shoppingcenter och en drös restauranger längs Maspalomas strandpromenad. Har druckit en cappuccino och hängt lite på stranden. Vill gå tillbaka och kolla i lite affärer. Väl tillbaka på hotellet hann jag och Linnéa svalka oss i poolen. Lagom sena var vi när vi var dem enda där. Kan lova att folk stirrade medan vi betedde oss som om vi var barn igen :) Puss!

Resor

Utsikten från vårt hotellrum & min frukost

Den här morgonen började riktigt produktivt. Jag tog en powerwalk på gymmet och mötte sen upp resten av familjen för att äta frukost. Känner på mig att det här kommer bli en väldigt lugn vecka, vill dock försöka träna lite varje dag för att göra av med lite energi. Idag händer inte så mycket förutom att vi ska ta oss ner till stranden och sola. Det är precis som svensk sommar, runt 20°C och soligt. Vart man än går finns det svenskar också, haha. Härligt och mysigt.