God kveld kjære dere. Da var vi hjemme fra en herlig tur til Nikko, samt vi er ferdig pakket til avreise imorgen. Disse dagene har gått utrolig fort, men jeg har fått sett og opplevd mye og er mer enn fornøyd. Jeg skal definitivt tilbake. Tilbake til den fargerike byen som aldri sover, tilbake til et høflig folkeslag jeg aldri har sett maken til, tilbake til opplevelser.. kulturen.. følelsen.. Jeg savner det allerede.

Jeg skal ikke lyve, turen har vært slitsom selvom det er en ferie. Det er mye man må sette seg inn i når man er i ett nytt land, med et folkeslag som ikke er flinke i engelsk. Man må være flinke å bruke kropp- og tegnspråk for å forstå og forklare. Men vet dere hva? Det er så verdt det. Det er slik man lærer. Jeg er glad vi reise en liten gjeng, for på den måten er vi avhengige av å spørre for å forstå.

Takk Tokyo. Takk for at dere har vist oss en start på hva landet deres har å by på. Hva som finnes utenfor Europa og hva vi kan ta med oss tilbake til Norge. En ting Japaneserne skal ha en klapp på skulderen for er høfligheten, jeg ble sjokkert over hvor hyggelige og lette de er å komme i kontakt med.

Takk, kjære. Jeg kommer definitivt snart tilbake.

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

Hei! Bloggen ble litt glemt i går da vi var tomme for energi etter en full dag i fornøyelsesparken. Vi tok bussen fra Shibuya ut til Fujikyu Highland. Turen tok knappe to timer, så vi startet tidlig på morgenen for å ikke komme for sent frem. FujiQ hadde en pakke hvor man kunne kjøpe både buss og inngang + fri adgang til karuseller for en pris. Veldig greit for turister! Fornøyelsesparken hadde mange kjekke karuseller, og det var en vakker park man bare kunne gå rundt å kikke i også. Fra parken kunne man se Mt.Fuji på en fin dag, noe vi var veldig heldige å fikk se. Enda en ting som kan hukes av på bucket listen.

Kunne tatt bilder i denne parken i evigheter, for det var så mange fine farger. Høsten i Tokyo er bare til å .. ja nei jeg har ikke ord. Det er så utrolig vakkert. Trærne holder seg røde og gule før bladene faller av trærne. Jeg er forelsket. Forelsket i en by. Hit skal jeg definitivt tilbake!

Hei, dagen i dag har vi brukt på å være skikkelig turister. Vi våknet opp uten noen plan og tok turen inn til Ueno for å gå på et museum. Tokyo har mye å by på når det kommer til museer, men vi valgte å dra på nature and science museum for å se hvordan teknologi og natur har forandret seg gjennom årene.

Det var utrolig mye vakkert og spennende å se på muset. For å få et bedre overblikk kan dere ta turen innom youtube å se vlogsene mine fra turen HER. Museet var lettere å vise på film, hvis ikke hadde det blitt utrolig mange bilder i ett innlegg ettersom det var så mye interessant å se.

Anbefaler dere som skal reise til Tokyo, eller byer generelt, å ta turen innom museer. Det er så lærrerikt, og noe spesielt å se der.
Har du noen gang vært i Tokyo?

Hei. Vi har akkurat ankommet hotellet etter en vidunderlig dag ute på tur. Første stopp var Asakusa for å handle en kinomo Kristine ønsket å kjøpe. Vi benyttet da sjansen på å dra innom Senso-ji templet en gang til for å se naturen litt rundt templet også.

Senere på dagen etter vi hadde fått litt mat i magen dro vi videre til Tokyo, hvor vi besøkte Imperial Palace. Parken var stengt i dag så vi gikk rundt parken å nøt solnedgangen der. For en opplevelse og for et syn.

Bilder sier mer enn ord, og i bildene over er et godt bevis på det. Kunne aldri forklart atmosfæren med bare ord.

Skal la stillheten i nytelsen av disse bildene forbli, og avslutte mitt innlegg her. Godkveld <3

God kveld kjære. Dagen i dag har vært lang. Den startet med en parade utenfor hotellet med dans og vakre kostymer, hva kan vel være en bedre start på morgenkvisten? Etter paraden dro vi inn til stasjonen for å komme oss til templet Meiji Shrine. Jeg har alltid tenkt at tempel er tempel, men der tok jeg feil. De bringer alle med seg hver sin historie, og de har hver sin stil. Templet vi var på i dag var et stykke inn i skogen, og hadde nydlige fasader rundt seg sammenlignet med den i går som lå i byen.

Vi fikk også med oss et bryllup (vi forstod det som det var et bryllup), mens vi var på besøk i templet. Kostymene japaneserne bruker er helt ubeskrivelige. For noen vakkre klesplagg! Må få kjøpt meg en kimono før vi reiser hjem igjen som et minne fra denne fantastiske turen. Anbefaler de som har hatt tanken på å reise ned til Tokyo å sjekke billetter med en gang. Haha

Nå er det kveld her på rommet og vi må lade opp til en lang dag i morgen også. Blogges!

God morgen! Som dere vet ligger vi 8 timer foran dere hjemme i Norge, så mens dere ligger å sover er vi allerede på frokosten. I dag tok vi turen ut å spiste frokost. Vi gikk innom Starbucks og satte oss i parken for å spise. Det er rart hvor forskjellig kultur er her sammenlignet med hjemme i Norge. Alle vakre parkene de har, er det ikke mange igjen av hjemme, dessverre..

Turen gikk selvfølgelig innom kjære Starbucks for å teste den nye julekaffen. Kan ikke si annet enn at den var god, men ingenting slår en svart kaffe på morgenkvisten. Så neste frokost blir nok heller en kopp med den herlige christmas blenden, som forresten lages forskjellig hvert år, men fortsatt imponerer i smak.

Bare se på denne vakre parken, jeg er forelsket. Forelsket i byen. Forelsket i atmosfæren. Tokyo er definitivt en by jeg skal tilbake til. Japanesere er så utrolig hyggelige, og ikke minst er de høflige. Blir nesten litt flau av å være norman i et så fantastisk land.

Nå går turen videre til andre tempel, samt skal vi prøve å få inn litt shopping senere.
Sees i kveld ✌

For en opplevelse! Etter vi var ferdige i templet idag tok vi turen videre til Tokyo SkyTree, og jeg er ordløs. Man kunne fra en 350 meters høyde opp i luften se hele vakre byen Tokyo. Hva er vel ikke bedre enn det?

Inne i tornet gikk vi i rundinger oppover for å komme høyere og se mer, samt komme vekk fra solskinnet for å få best mulig bilder. Det var utrolig vakkert å se fra slike høyder, man får et annet syn på byen.

Vi holdt oss i tornet helt til solnedgangen begynte. Solen her går ned veldig tidlig forhold til hjemme i Norge, den begynte vel rundt halv fem tiden. Planene om å ta noen fine solnedgang bilder fra høyden stod sterkt, men ikke visste vi at solen gikk ned på knappe fem minutt. Altså fem minutt før vi var klare. Haha our bad.

Nå er vi kommet inn på hotellet etter å ha handlet inn litt kveldsmat, så nå står planene på redigering av bilder og vlog før det blir sengetid!
Vi blogges og vlogges i morgen kjære søte dere.

Godkveld kjære dere. Dagen idag har vi brukt på sightseen rundt på templer, og deretter dro vi til SkyTree hvor man har utsikt over Tokyo. Været var vi veldig heldige med, noe som gjorde turen opp mye bedre med tanke på utsikt. Tempelet vi besøkte var Senso-Ji i Asakusa, Tokyo´s største tempel. Atmosfæren rundt templet var helt magisk. Måten personer oppførte seg på, og satte pris på historien sitt satte virkelig preg.

Det var mye å oppleve og se i dette templet. Vi ristet på en boks hvor det kom ut en pinne. Deretter skulle vi finne samme mønster på lapper som lå i skuffer, og på lappen stod vår fremtidige skjebne. Dersom man hang opp lappen på opphengerne slik som ovenfor kom skjebnen til å komme i oppfyllelse. Spennende å prøve slik!

Turen videre gikk til en handlegate som lå etter templet hvor de solgte mye suvenirer og Japanske saker, samt mye bak/matvarer.

Dag 1 i Tokyo overrasker, og jeg kan ikke annet enn å glede meg til de neste dagene!
Vlogs finner dere HER! Vi prøver å filme det meste vi kan, og skal prøve å opplaste en hver dag. I blant må man kjøre unntak og i dag ble det iphone vlogging ettersom kameraet mitt lader ut, så mye vakkert er det å ta bilde av.

Vi er nå vell fremme på hotellet etter en lang reise. Turen tok 6 timer totalt, så vi har nå døgnet. Det kjennes fint på formen da alle 3 ligger strekk ut i sengen. Vi tenkte hoppe i dusjen å få formen litt på plass før vi drar ned på senteret og handler inn litt knask som vi kan ha på hotellet.

E

Det først vi gjorde i dag ved ankomst var å hente det trådløse internettet, for så å ta turen til hotellet for å sette fra oss bagasjen. Vi landet en del tidligere enn innsjekkingene startet så fikk ikke sjekket inn før vi dro inn til byen. Der møtte vi noen venner som ville vise oss litt rundt, og treffe igjen Morten.

Transporten i Tokyo er litt spesiell, og vanskelige å sette seg inn i. Men vi prøver vårt beste og lærer for hver gang, har enda ikke failet på toget jaffal 'bank i bordet'.

Når vi første var her i byen måtte vi selvfølgelig treffe kjære hitachi. Den filmen har alltid vært en av mine favoritter som har berørt meg på det dypeste. *starstrucked* :))

Haha neida..joda..neida, eller jo. Men nå skal vi dra ned på butikken og handle litt så vi blogges i morgen!

Hei fra flyplassen i Oslo! Jeg og mine to kjære venner er nå på vei mot Tokyo. Vi skal først et kjapt stopp i København før turen går videre. Alt i alt vil flyturene og ventingen ta rundt 16 timer, lykke til til oss haha.

Tidsforskjellene innebærer et lite luksusproblem da vi lander norsk tid 02:40 på natten, mens klokken er 10:40 i Tokyo. Det blir derfor til at vi må rett på ny dag uten skikkelig søvn, men man får håpe på det går fint og drikke mye kaffe. Første dag skal vi møte en beskjent i Tokyo som skal vise oss litt rundt og lære oss det praktiske, alltid greit å ha litt forhåndsinformasjon og privat tour. Planen de andre dagene tar vi litt som kommer, men vi har en noenlunde plan for hva vi vil se og oppleve.

Se på den vakre naturen vi har her i Norge! Gleder meg til å se hva Tokyo har å by på.

Samt prøver vi også å få lagd vlogs nede i Tokyo, men usikker på hvordan internettet er og om filmene blir opplastet. Hvis ikke får det bli publisert senere!
Blogges fra Tokyo neste gang.