Hej hjärtan!

Jag och William satt på akuten hela kvällen och natten igår, eftersom han mått dåligt under en längre tid och de senaste dagarna har han haft spränghuvudvärk konstant. Vi misstänkte hjärnhinneinflammation men det var det inte. Så nu har han fått en starkare medicin och om inte det fungerar får de utreda saken ytterligare. Sjukaste av allt var att jag fick en allergichock medan vi låg i ett sjukrum och vänta på blodprov. Vad är oddsen att JAG ska bli dålig på akuten när det inte ens gäller mig... Haha! Jag fick utslag över hela kroppen och innan vi visste ordet av det blev även jag inlagd. Tror aldrig jag skrattat åt något så mycket i hela mitt liv under och efteråt. Om några dagar ska jag alltså gå till en allergolog och vad som händer där återstår att se.

Nog om det, eftersom vi kom hem halv två på natten valde jag att stanna hemma från skolan. Idag har vi myst med semlor och tagit det lugnt och om en liten stund ska vi äta tacos med min familj. Puss!

1) Favoritfrukosten på Kap Verde 2) Jag tog kort på typ hundra palmer 3) En av de bästa dagarna jag haft 4) Vågorna på Kap Verde var helt otroliga!! Ibland var det 4 meter, om inte mer? 5) Här satt vi och drack en brasiliansk drink på ett litet hack vid stranden. Den smakade bara sprit. 6) Mysig och solig promenad en kväll på stranden. Vi såg den finaste solnedgången vi någonsin sett några minuter senare 7) Chokladsuffle på alla hjärtansdag 8) Favoritbikinin från NA-KD 9) <3 10) Känslan av att sitta på ett flyg med spänning inför resan och samtidigt blicka ut över himmelen är oslagbar 11) Haha, William fick denna pizza på alla hjärtansdag 12) En mysig och typsik gata för denna ö 13) Mer palmer. Jag älskar palmer. 14) Det jag längtar tillbaka mest till är att bada i Atlanten 15) Att hyra en bil gjorde vi så rätt i. Tack vare det såg vi mer av ön, bada med hajar, sladda runt i öknen och surfa på stranden.

En bra onsdag. Jag slutade redan vid 13 idag och inte nog med det hade jag sovmorgon till klockan 10. Alltså känns det knappt som om jag varit i skolan idag. Jag och Olivia mötte upp Nicole efter vår sista lektion och kilade hem till Olivia för en massa tjejsnack och mys. Vi drack te och smoothies och smaskade på croissanter. Jättekul att få träffa Nicole också, eftersom hon är borta från skolan ett år nu. Ni hittar hennes blogg på @Nicoleka!

Nu sitter jag på bussen påväg mot Alingsås för en körlektion. Kan inte fatta att jag ska köra upp om bara några veckor!! STRESS!

Contains affiliate links

Jag fullkomligt älskar de här jackorna från Zara. Som ni nog redan listat ut är jag en sucker för ljusrosa och "nudeaktiga" toner. Därför hamnar 1 och 3 på önskelistan right away. Jag tycker den färgen är väldigt fin och passande till våren nämligen. Bikerjackan är dösnygg och jag skulle gärna ha den tillsammans med ett par ruffiga jeans och ett par ankle boots.

Hello peps! Vad hände egentligen? Sverige levererar ju lite vårkänslor redan i februari! Jag, Stina och Olivia kilade till Espresso House på håltimman och köpte med oss lite take away. Vi satt i solen i en timma och smutta på varsin chailatte medan vi pratade om lovet och vad vi ska göra i Stockholm när vi åker dit ihop. Detta var helt enkelt årets första latte i solen. Jättehärligt och jag är så glad för det! Vardagslyyyx.