Kreta dag sju passade vi på att bada och sola mycket och efter lunch gick vi ner till havet där vågorna var super höga. Jag har någon slags känslighet mot saltvatten då det börjar svida på kroppen efter att jag har badat i det så jag badade inte så mycket i havet men denna dagen gjorde jag det. Igentligen älskar jag att bada i havet men det gör helt enkelt för ont att bada i det för ofta. Vågorna var iallafall svinroliga. När jag skulle upp ur vattnet lyckades det komma en våg snett från sidan så jag trillade och skrapade min armbåge och höft rätt rejält men jag satt där på stranden och skrattade åt mig själv så så värst ont gjorde det inte.

Kreta dag åtta var det dags att åka hem men vi åkte inte förrens på kvällen så vi hann bada och sola på dagen. Annars passade vi på att njuta så mycket det bara gick av sista solstrålarna och fota de fina katterna 😂😊

ursäkta att detta inlägget kommer upp flera dagar försent men jag har haft så jävla mycket så.jag har glömt detta inlägget
jaja ha det så bra

Kreta dag sex! Denna dag badade vi rätt mycket på dagen och solade såklart. Vi passade på att bada och sola så mycket som möjligt på denna semestern faktiskt. På kvällen åkte vi in till Chania och kollade i affärer och sedan åt vi en god middag. Så här kommer lite bilder från det.

Nu har vi kommit fram till femte dagen av våran semester och denna dag till ära var vi på ett vatten land. Haha när vi inte badar på hotellet så åker vi iväg och badar. Det var rätt stort med typ 9 eller tio olika vattenrutschbananor tror jag. Några med ring och några utan.

Det fanns även en barn pol med lite olika lek grejer och en pool som var djup så att man kunde hoppa och sådär
Vi var där nästan hela dagen och det var super kul.
jag tog inte några bilder där då jag inte ville ha med mig min telefon till vatten landet.

Vi hittade dock ett tak att gå upp på så jag tog några bilder där och någon på polen som ändrade färg.

Kreta dag tre gjorde vi inte heller så mycket då vi ville passa på att sola de första dagarna. Vi badade och solade hela dagen och åt gott på kvällen. Blev inte mycket fotat men vi hade väldigt trevligt

Kreta dag fyra badade vi på dagen och efter middagen på kvällen åkte vi ett tåg som hette little funny train. Man åkte upp i bergen med tre stopp.
Första stoppet var på en vin gård där de vuxna fick prova lite vin. Jag fick inget vin men jag fotade lite istället.
Nästa stopp var ett kloster med nunnor. Det låg på ett berg och det var väldigt roligt att få se klostret. En nunna berättade om hur de levde och vad de gjorde så det var väldigt intressant.
sista stoppet var en apelsin gård där man fick prova på ny pressad apelsin juice. Det var super gott. Sedan åkte tåget tillbaka till hotellet

Här kommer första delen av Kreta inläggen.
Första dagen, torsdag var resdag. Vi åkte på eftermiddagen så jag var i skolan två timmar på förmiddagen. Vi flög med flyg till Kreta och det tog ett tag så vi var inte framme förrens sent på kvällen men jag hann ta två bilder ändå 😃

Eftersom att vi inte gjorde så mycket mer än att bada och gå en sväng på stan dag två så får den vara med i detta inlägget med.
Vi hade frukost och middag på hotellet så det kommer nog en och annan mat bild 😂

Såg att detta inlägg hade kommit upp fel tid men jag hoppas att det inte gör något

Hejsan!
Alldeles förlänge sedan vi hördes av men det finns en anledning till att jag inte har uppdaterat på väldigt länge. Det är nämligen så att inatt kom jag hem ifrån Kreta efter att ha varit där i en vecka.
Veckan innan det gick allt tid åt att plugga igen för allt jag skulle missa.
jag har haft det super bra och hunnit ta ganska mycket bilder.
så varannan dag nästa vecka (med start måndag) kommer jag att lägga ut bilder från dagarna vi var där och skriva lite vad vi gjorde och så. Inläggen kommer upp 12.00
Hoppas att detta uppskattas och att ni gillar inläggen
kram på er

Åter igen fredag och jag njuter till max. Idag har jag haft två glosförhör men båda kändes relativt bra. Nu senare idag ska jag åka och rida tilly och det ska bli super kul och mysigt.
Efter det blir det fredags mys med familjen och hyfsat tidigt sänggående så att jag orkar upp imorgon.
Hoppas att ni har haft en bra dag och att ni får en toppen helg.

Hej på er! onsdag idag, halva veckan gjord.
hoppas att allt är bra med er. Jag mår ok och har hunnit hitta på mycket roligt.
Idag fick jag testa att tömköra tilly och det var super roligt. Tyvärr blir det uppdatering lite hipp som happ men jag försöker uppdatera några gånger i veckan. Det är väldigt mycket just nu bara. Men hoppas att ni vill läsa det som kommer iallafall.
hoppas alla får en toppen dag imorgon
kramisar

duktig och mysig tjej ikväll ❤

Hejsan hoppsan! Denna veckan har varit väldigt jobbig på många plan och jag har haft extremt mycket att göra. Många läxor och mycket tankar o känslor. Idag hade vi två läxförhör och ett prov. Inte kul! Jaja nu ska jag sluta klaga, det är ju ändå fredag. Hoppas att ni har haft en underbar dag, nu ska jag njuta av fredag. Kram på er 💕

Hej Finisar!
Hoppas att allt är bra med er.
Själv har jag varit sjuk hela helgen 😓 men det är bättre nu. Skolan idag och sedan sånglektion, med ont i halsen...
Ja jag hör ju själv hur det låter. Håll tummarna för mig hörni.