Hej älsklingar!
Nu är helgen över och skolan börjar igen. Har haft en mysig helg. Fredagen började med två korta lektioner i skolan och därefter åkte jag till Moa för att umgås lite med henne. På kvällen åkte jag, mamma, pappa och mackenzie in till Malmö för att äta och kolla Oskar Linnros. Vi åt på gustavino.

Så vi började med en stor charkbricka med lite olika ostar och charkisar. En av ostarna var tryffelost, blev en av mina favorit ostar. Charkisarna var också super gott, som alltid.

Därefter fick vi in ravioli fylld med kronärtskocka, själv tycker jag om kronärtskocka så därför kändes denna rätten intressant. Så den var supergod!

Sen avslutade vi det med kaffe och någon italiensk efterrätt. Någon citronkaka och skeden med choklad var som en dröm!

Så när klockan närmade sig halv 12 så gick vi bort mot stora scenen och kollade Oskar Linnros! Så grym! Även fast vi kom precis när han började spela lyckades vi hamna hyfsat långt fram. Så pass att man såg honom hela tiden. Så det var en lyckad start på helgen.
P&K

Hejhej! Idag är min sista dag här på ön, så igår kväll gick jag,mamma och pappa ner till kyrkbacken och köpte en glass och njöt av solnedgången. Dock är det ju inte helt min sista dag på ön egentligen, kommer tillbaks på måndag för middag med bästa gänget på tuna. Men därefter så är det slut för denna sommaren. Skolan börjar redan på onsdag så får se till att njuta sista veckan av att vara ledig.
P&k

Hejhej! Igår så åt vi på tuna krog för att fira att mamma & pappa har varit gifta i 22 år !! Världens bästa föräldrar. Så då blev såklart tre rätters.

Världens finaste!

Så vi började med svenska gårdschips med stenbitsrom och créme fraiche. Super gott!

Sen gick vi på varmrätten och då tog jag sotad spetskål med parmesan och tryffel. Himmelsk god! Får ni chansen att prova kvällsmeny på tuna krog är spetskålen ett måste!

Och så avslutade vi med en efterrätt på citronkräm, lakrits, pajcrumble och maräng! Den är också supergod, även för mig som inte är ett stort fan av lakrits.

Hej på er! Insåg nu att jag påbörjat ett inlägg som aldrig blev riktigt klart. Iallafall så är dessa bilderna från i onsdags när jag och mackenzie tog en cykeltur runt ön efter stranden. Vi cyklade ner mot bäckviken där vi stannade och tog en glass medans himlen öppnade sig och de började regna. Dock var de över efter en kvart så vi cyklade vidare runt ön och sedan hem till kyrkbacken igen.
P&K

Hejhej! Igår tog vi en dag på stranden som sagt, tyvärr så blev det inte så lång stund då vädret varierade ganska mycket här på ön igår. Men vi fick någon timme iallafall. På kvällen hade hela gänget bokat bord på tuna krog så i regnet cyklade vi dit och avnjöt tre-rätters. Sen blev det av hemåt, hamna dock inte i sängen förens runt 4 !! Men trots det så gick jag och Adam upp halv 8 för att springa till bageriet och köpa frukostbullar till alla. Vädret har varit likadant som igår, strandväder på förmiddagen och sämre väder på eftermiddagen. Men men imorgon börjar jag jobba igen efter två dagar ledigt.
P&K

Hej på er! Igår så körde vi den årliga grillningen på stranden. Vi lyckades pricka in en perfekt kväll, lagom varmt och vindstilla. Vi fick även en jättefin solnedgång. Vi blir alltid fler och fler för varje år men det är bara mysigt ju fler vi är.
Idag blev det en dag på stranden, fick bada för tredje gången iår... har alltid jobbat på de fina dagarna så äntligen fick man njuta lite.
P&k

9.10 avgick båten från ven mot Landskrona därefter hoppade vi på ett tåg mot Göteborg

Efter några timmar på tåg så var vi äntligen uppe i soliga Göteborg där vi gick runt i stan lite, hungriga som vi va så bestämde vi oss för att köpa med sushi och sätta oss vid kanalen. Super mysigt!

Därefter mötte vi upp Gustav och Sarah. Så åkte vi fyra vidare mot lägenheten vi fick låna för natten. Väl där så satte vi oss på balkongen och småpratade lite i väntan att åka till grindstugan för lite pre-Håkan fest.

Runt halv 8 rörde vi oss mot Ullevi. Eftersom vi hade rutinerade med oss så var de perfekt tid att gå in då vi bara gled rakt in utan någon kö någonstans.

Fick lov att sitta på Adams axlar under en hel låt !!

Helt underbar kväll! Vi klarade oss undan regnet fram tills vad vi trodde va sista låten då himlen bara öppnade sig. Såklart hade Håkan en sista låt och sjukt nog slutade det regna !!

• Filed under: resa

Hejhej!
Längesen jag gjorde ett blogginlägg men enda anledningen är att jag inte tänkt/ haft lust att blogga men nu kommer jag förhoppningsvis lägga ut lite fler inlägg. Iallafall här är min nya väska från zara, köpte den på rean för 139kr ! Har fått en ny förkärlek för väskor. Älskar färgen och att den är så liten och enkel att ha med. Får plats med det mesta i den också. Vilket är ett plus. Örhängena på bilden är också hyfsat nya från H&M.

Iallafall just nu är jag på ven, kom hit i tisdags och idag är min första jobbdag. Haft några mysiga första dagar här och inatt var den första natten själv i huset. Dock så var det inte så värst farligt! Som tur är med tanke på att jag ska va här några fler veckor ensam.

P&K

Hej på er finisar! Vaknade av mitt alarm imorse som jag glömt stänga av från förra veckan... men men det var inte hur tidigt som helst. Därefter så åt jag frukost och gjorde mig iordning för att åka in till Malmö med Felicia. Vi satte oss nästan direkt på lilla kafferosteriet och tog en fika. Vi kunde sitta ute i skuggan utan att frysa. Så trevligt väder det har varit idag. Efter vi suttit där i någon timme gick vi i lite butiker. Jag spanade in ett par skor som jag vill köpa. Dock är dem lite åt det dyrare hållet men är just nu på rea så dem kanske jag klickar hem när lönen kommer. Ikväll väntas det sista onsdags bodypump passet för denna sommaren.