Idag på förmiddagen valde jag att stanna hemma istället för att följa med till stranden. Jag solade och badade i poolen här hemma istället!
På kvällen åkte vi in till stan och gick lite där. Mamma och pappa fikade på ett chokladcafé som hette Valor, men de hade inget veganskt så jag köpte en glass lite senare istället! Jag köpte glass på samma ställe som förra året. Jag tog hallonsorbet och en annan sorbet med smak av grönt äpple! Väldigt gott!!

Idag gick vi upp lite tidigare och badade i poolen. Vi gick därefter och handlande lite frukost som vi sedan gjorde iordning och åt ute på balkongen.
Sen åkte vi till en strand och spenderade eftermiddagen där. Stranden hette Playa Pilar de la Horadada.
När vi kom hem igen lagade vi pasta till mat och gjorde oss därefter iordning och åkte in till shoppingcentret La Zenia Boulevard. Där shoppade vi lite och fikade på restaurangen Tommy Mel's. Mamma och pappa åt glass medan jag åt fruktsallad!

Dagen började som vanligt med frukost på balkongen!
Lite senare under dagen åkte vi in till stranden Playa de Los locos och åt lunch. Vi delade på vegansk paella och sallad. Den var verkligen jättegod! Sen solade vi och badade i havet.

Idag på förmiddagen har vi badat i poolen och spelat kort. Till lunch gjorde vi kikärtsbiffar med soltorkade tomater och åt i hamburgerbröd med pommes.
Efter lunch åkte vi ner till stranden Playa Del Moncayo. Där spenderade vi eftermiddagen med bad i havet.
Nu ikväll åkte vi in till stan och åt middag på ett kebabställe. Jag tog en falafeltalrik med sallad.

Idag vaknade vi rätt så sent. Pappa och jag gick till en affär som ligger väldigt nära oss där vi bor. Vi köpte lite frukost/lunch som vi åt på balkongen när vi kom tillbaka.
Vi har tagit det ganska så lugnt idag och inte gjort så jättemycket. Vi har spelat lite kort på balkongen och badat i poolen.
Nu ikväll åkte vi till det stora shoppingcentret La Zenia Boulevard. Vi åt middag på ett ställe som hette Tommy mel's. Jag åt en veganburgare men det var en besvikelse. Den var godare än den såg ut, men var inte jättegod direkt!

Idag på förmiddagen checkade vi ut från hotellet och gick till en restaurang för att äta lite frukost. Jag åt ett fat med frukt och lite te. Sen hämtade vi upp Diego och åkte till stranden La Malvarrosa. Där spenderade Diego och jag eftermiddagen ihop. Vi har badat i havet och det var så skönt! Vädret har varit lite blandat idag. Det har varit varmt hela dagen men har även regnat litegrann då och då! Vi åt lunch på en restaurang som hette Pizzeria la mar. Jag åt pasta med tomatsås och Diego åt en pizza. Vi har köpt glass och pratat massa spanska! Jättemysig dag verkligen!
Nu ikväll sa vi hejdå till Diego och åkte vidare till Torrevieja. Vi stannade på vägen och åt middag på en restaurang som hette Brew rock cap blanch. Jag åt en avokadosallad vilket är väldigt passande eftersom det tydligen är avokadons dag idag!

Igår strax efter 20 lyfte planet från Landvetter och vi flög till Spanien! Resan gick bra och det var såå varmt när vi klev av planet!!
Vi checkade in på ett hotell ganska nära flygplatsen som hette Hotel Sercotel AG Express Elche där vi sov i natt. Imorse åt vi lite frukost på hotellet och sen åkte vi till Valencia. Vi checkade in på ett nytt hotell som hette Hotel Olympia Universidades och lämnade av all vår packning där! Sen skjutsade de mig till min kompis Diego som bor här i Valencia.
Han har nu under eftermiddagen/kvällen visat runt mig i Valencia. Vi åt mat på en Kinarestaurang och det var väldigt gott! Vi åt en glass med smaken mango och chufa från Spaniens allra godaste glass. Den hann dock smälta bort i värmen innan jag knappt hann å fota den haha! Sen köpte vi också varsin juice på ett shoppingcenter och en drink som hette horchata. Vi träffade Diegos kompis Daniel som jag även träffade i Tjeckien!
Vädret har varit bra, det har varit såå varmt vilket jag älskar!! Jag lyckades dock välja fel skor eftersom att vi har gått så mycket hela dagen... så nu har jag skoskav och sår på båda fötterna och kan knappt gå!
Men dagen har verkligen varit jättebra och så himla kul att få spendera den ihop med Diego!!! Superkul har vi haft det hela dagen!

Idag på förmiddagen åkte vi ut till mormor och morfar för att grilla korv. Anders, Lisa, Ester och Arvid med familj var också där.
På kvällen lagade vi mat ihop och åt. Mamma lagade några veganska bönbiffar som var väldigt goda!

Idag på morgonen tog Julia och jag tåget ner till Göteborg. Vi har shoppat hela dagen och ätit lunch på JOS hälsocafé. Vi tog varsin pokébowl och den var så sjuuukt god enligt mig!! Julia var mindre nöjd dock. Men jag tipsar verkligen om att gå dit och prova!