Herregud va varmt det är idag! 31 grader med inga moln på himlen och ingen vind, lätt varmaste dagen hittills på vår resa. Men vi klagar inte för nu är det inte många dagar kvar tills vi åker hem till Sverige igen.

Om ni undrar varför det inte kom ett inlägg igår så var det för att vi skrev ett under dagen men sedan när vi skulle publicera det så hade det försvunnit. Vi hade alltså glömt att spara det som ett utkast😬

Det vi skrev i det förra inlägget som försvann var iaf lite kortfattat att vi nu är framme på hotell Pastura som ligger på ön brac. Här ska vi tillbringa våra sista dagar innan det är dags att på börja vår resa hemåt igen.

Men iallafall när vi kom hit igår runt 12 tiden så började vi med att käka lunch. Vi beställde in varsin cheeseburgare med pommes. Inget speciellt så utan vi föreställde oss en vanlig hamburgare liksom. Men tror ni inte att det kommer in en cheeseburgare med svart bröd då?! Skit läskigt!!! (Ni kan se hur den såg ut på bilden nedan.) Ingen av oss vågade äta brödet, det tog liksom stopp när man såg det och fick in det i munnen. Det gick verkligen inte att äta det. Inte för att det smakade annorlunda utan för att det såg så jäkla läskigt ut. Men men köttet och pommesen var goda iallafall.

Efter lunchen gick vi ut o bara sola o bada som vanligt och sedan ett restaurang besök på kvällen. Inget speciellt utan så som vi gjort alla andra dagar.

Men nu måste vi sluta skriva o hoppa i havet och svalka oss igen för det steker verkligen så mycket!

Vi hoppas iallafall att ni har det jätte bra hemma och vi saknar er, kramisar från Alva och iza<33

Den extremt läskiga hamburgaren

Iza som försöker måla naglarna med ett halvt torkat nagellack, gick sådär

Två bilder från vår balkong, en över poolen och en över hamnen

En söt Noel i solen<33

Skor: Vans
Väska: vet ej
Solglasögon: Kroatien

Idag har vi varit på Milini beach. Det var en liten ö ca 15 min från hvar. För att komma ut dit satte vi oss på en liten taxibåt. Vägen dit var väldigt vågig och blåste väldigt mycket. Men när kom dit blev det mycket bättre.

Hela ön var seriöst täckt av helt turkost vatten som ni kan se på bilderna. Dock ganska kallt i vattnet vilket var ett stort minus då vi älskar att bada. Men vi trotsade det kalla vattnet för att simma ut en bit och ta några goa under vattensbilder med vår gopro. Vi har ännu inte kollar in dom men vi hoppas att dom blev riktigt bra.

Annars har vi idag bara legat och pressat eftersom det varit jätte bra väder. Smarta som vi är smörjde vi inte in oss tillräckligt utan körde olja istället. Vilket resulterade i att vi nu är röda i våra ansikten:)

Nu senare på kvällen efter vi käkade så fortsatte vi vår yatsy turnering. Denna gången vann Noel igen. Och det är helt sjukt för denna lilla skit ungen har aldrig spelar yatsy i hela sitt liv. Men så kommer han ändå och vinner båda gångerna. Snacka om att vi blev arga.

Imon är våran sista heldag här på ön Hvar för att på onsdag drar vi vidare till ön Brac. Ska bli kul att se hur det är där med. Men först en heldag här imon igen:))

Puss o kram<33

Nu har vi kommit fram till ön Hvar. Vi var framme runt 5 tiden och det tog oss ca 4 timmar med bil från Rovinj till Split + färja i 2 timmar från Split till hit. När vi kom fram hit så började det regna och så har det även fortsatt nu under kvällen. Men eftersom vi inte varit ute eller något sånt så har det inte gjort oss något. Däremot så imon ska det bli jätte bra väder så då ska vi ta en mini båt ut till ett ställe där det ska vara jätte fint med väldigt klart vatten. Så det ser vi fram emot väldigt mycket! Vi tänker även att vi kan fota lite och sedan lägga upp det här så att ni kan få se hur det såg ut.

När vi kom fram till lägenheterna som vi bor i denna gången så har vi bara chillat och packat upp våra saker. Vi åt även en lite plock till middag med många olika skinkor och ostar som ni kan se på bilden nedan. Väldigt gott vi inte hade ätit sen 8.30 imorse.

Nu ska vi strax gå och lägga oss efter en lång dag där av att vi är väldigt trötta och sega. Men vi kikar in här imorgon igen och skriver lite.

Kramisar från Alva och Iza<33

Godmorgon alla!!
Just nu ligger vi vid poolen och chillar, iza ligger i solstolen o sover och jag ligger o lyssnar på musik. Idag är det dock inte lika bra väder som det va igår utan idag är det lite mer moln. Men rätt skönt det med eftersom det ändå är runt 27 grader här.

Imorgon lördag är våran sista dag här i Rovinj för att på söndag efter frukost åker vi neråt till Hvar som är en liten ö utanför Split. Ska bli kul att få komma dit med och se hur det ser ut där.

Kramisar<33

Såhär såg vi ut ikväll och som vanligt lyckas vi med att matcha ihop våra outfits;)

Izas outfit

Alvas outfit

Vi var även ute på stan en stund innan vi käkade middag som för övrigt var jätte god. Men när vi var på stan fick Iza faktist med sig en väska. Det var en röd axelremsväska som ni ser nedan på bilden. En väldigt nöjd tjej fick vi som länge letat efter en snygg röd väska!!

Hoppas ni haft en underbar dag för det har vi haft här borta i värmen.

Puss o kram från Alva och Iza<33

Hej igen allihopa! Dagen idag har bestått av att vi först vaknade runt 8 för att gå ner o käka frulle. Vi skojar verkligen inte när vi säger att det var världens bästa frukost. Dom hade allt, seriöst allt. Här nedan ser ni iza som sitter o äter bland annat sina amerikanska pannkakor med nutella o bacon. Efter vi hade käkat upp allt så sprang vi direkt ut till poolen o la oss i solstolarna. Poolen här är faktist saltvatten pool vilket vi tycker as najs;)
Senare mot eftermiddag o efter lunchen gick vi alla upp till vårt rum för att på börja vår yatzy turnering som vi alltid har. Den går ut på att den som vunnit flest gånger när semestern är slut vinner något. Riktigt kul faktist:)

Ikväll gick vi till de 4 bröderna här i Rovinj som har en egen restaurang med jätte god mat. Vi båda tog pasta bolognese vilket var jätte gott så att vi inte ens hann ta bild på den tyvärr:( Till efterrätt tog vi en varm choklad med grädde, mums!!

Hörs imon kompisar, kramisar<33

Hej allihopa!! Äntligen är vi nu framme i Kroatien😻 Vi kom fram igår vid 4 tiden men glömde helt av at uppdatera bloggen så därför kommer detta inlägg idag istället.

Hotellet vi bor på heter hotell Eden och ligger i Rovinj. Vi är väldigt nöjda med rummen då dom va jätte stora o fräscha som ni kan se på bilderna nedan.

Det är härligt varmt här nere, runt 30 grader. Vi klagar verkligen inte. Vi hoppas nu att detta väder håller i sig hela veckan, då det innan vi åkte stog att det skulle regna. Men som det ser ut nu så ska det faktist vara sol!!😻

Vi kommer att skriva ett inlägg ikväll också om våran första dag och om vad vi gjort osv så håll utkik då.

Kramisar från Alva o iza<33

Äntligen påväg!!!! Just nu har vi klivit på båten som ska ta oss till Kiel. Vi har fått våra lilla hytt som vi kommer att sova i och spendera de kommande dygnet med mommo och OA. För er som inte vet så åker vi med min (izas) familj och hennes mormor och bonus morfar OA.

Klockan halv 9 väntas buffé som vi är fruktansvärt taggade på. Men innan det ska kika in i taxfree och se om vi kan hitta något smarrigt.

Detta är början på våran resa som ni ska få ta del av. Vi är framme i Kroatien på tisdag.

Tills dess får ni ha det bäst!