Jag har ju som många kanske inte vet börjat spela fotboll igen efter ca 2 års uppehåll. Jag började för ca en månad sen och har tränat några träningar. Men efter 3 träningar sträckte jag låret och blev sjuk så har inte varit med dom senaste två veckorna. Men jag fick ändå vara med på lagfesten som ägde rum i lördags. Hur kul som helst. Och dessutom har vi ju (eller ja dom) vunnit serien i år! Så guldhattarna var på och och klädseln skulle såklart gå i rött. Det var en väldigt rolig kväll med massa lekar och tävlingar. Mycket skratt och tårar. För mig blev det dock en ganska lugn och tidig kväll då fm jobb väntade dagen därpå. Men jag hade roligt ändå.

I onsdags blev det lite lyx med mina närmsta tjejkompisar. Vi samlades hela gänget på Strandnära och jag och Sanna delade på ett skaldjursbläck. Så himla gott! Och på fredagen sen lyckades jag för första gången denna sommar att pricka in å vara ledig en solig dag! Så jag, pappa och lillasyster tog en tur ut med båten. Hur skönt som helst. Nu väntar fyra dagar till jobb innan det blir en ledig helg. Då får vi se vad som händer! P&K

Jaha då var detta års båtvecka slut. Det har varit en mycket rolig vecka trots att jag inte har varit ute alla dagar till skillnad ifrån förra året, då stod tältet på schemat varje dag. Då hade man visserligen semester hela veckan och sen var man sjuk ca två veckor efter det. Så det var ändå lite skönt nu att inte vara ut alla dagar detta år då jag har jobbat hela veckan. Det hade jag aldrig pallat. Jag var ute i tisdags, fredags och igår. Och som sagt så har det varit så kul alla dagarna. Har dock varit jätte dålig på att ta bilder, så detta är vad jag har bjuda på. Tack alla som var med!!

I fredags blev det en middag på strandnära, bestående av massa skaldjur. Det och vin måste vara det bästa på sommarkvällarna! Tyvärr blev det inte något vin denna kväll då en tidig jobbhelg väntade. Men nu är den över och en ytterligare fem dagar av jobb väntar.

Men med båtveckans start igår väntar ändå en del roligheter i veckan. Så vi hörs helt enkelt, P&K

Några kära återseenden blev det i helgen som var. Jag träffade mitt lilla gäng från gymnasiet i fredags. Till och med Jennifer var med på tråden enda ifrån San Francisco. Vi grillade, spelade kort och bara myste hela fredagskvällen. Lördag fm blev det jobb fram till fem och sen lite mys i Öregrund med räkor och plockmat! Mums

Några dagars underbar semester har precis passerat. Som jag skrev senast från tåget påväg till Göteborg så väntade en fyra dagars semester tillsammans med Sanna och Rebecka i fina Göteborg.
Vi bodde på ett hostel några minuter ifrån centrum och sov inprincip bara där. På torsdagen tog vi en brakfrukost på Jos. Det var så himla gott där, kan verkligen rekommendera.

Sen käkade vi lunch i Vasaparken. Vi tog med oss räkor och bröd köpta på saluhallen och öppnade även en flaska rosé. Vi strosade sen på stan hela dagen och avslutade kvällen på Pinchos med massa drinkar!

Dag två och fredag blev en heldag på Liseberg. Men inga mesar här inte, utan vi var ute efter dom allra värsta åken! Det var så kul!!

Dag tre och lördag, sista heldagen! Vi började med en frukost på kafé magasinet, vilket var ett jätte mysigt industri inspirerat kafé. Vi åkte sen ut på saltholmen och tog första och bästa båten ut på skärgården. Vi hamnade på någon ö och tog där en glass innan vi åkte tillbaka igen.
På eftermiddagen åkte vi tillbaka till vårt boende och spelade kort medan vi delade på två flaskor bubbel. För att sedan vid åtta tiden åka in till avenyn och äta middag med saknade Linnea som jag umgicks med i Åre. Vi hamnade sen på någon källarkrog och var tillbaka i sängen efter 2 tiden.

Söndagen blev det ytterligare en frukost på Jos och lite stros på stan. För att sen ta oss till Landvetter och flyga tillbaka till Stockholm.

Tack för en underbar mini semester!

Efter några fler dagars jobb sedan sist så har jag nu äntligen fyra dagars semester och är nu Påväg ner till Göteborg. Ska bli så skönt att komma bort lite. Blir kvar tills på söndag och har tänk att ta dagarna som dem kommer.

Igår i alla fall så jobbade jag till 18 och åkte sen hem för att bara svira om för att åka ut på landet och träffa min kusin Jenny och hennes familj som var på besök från staterna. Så kul att träffa barnen och så himla kul att dom uppskattade att träffa mig igen efter 10 månader. Var ju nämligen och bodde tillsammans med dom i USA i 1 1/2 månad förra hösten. Och eftersom att barnen är ganska små så var jag osäker på om dom skulle riktigt komma ihåg mig. Men det gjorde dom och det var super roligt att träffa alla igen. Så fin familj!

Nu ska jag nog ta och sova lite på tåget då jag jobbat mellan 6-14 idag så är lagom trött nu. Men vi ses i GBG!! Hörs hej!

Igår tog jag en paus i allt jobbande och åkte till Öregrund för en middag på Öregrunds tapasbar. Välbehövligt tillsammans med mina närmsta vänner. Vi gick efter det hem till Jeppe och drack lite till innan vi hamnade på Hummel tillsammans med resten av Östhammars kommun... mycket folk var det! Men nu idag är jag tillbaka på jobbet igen. Men på onsdag klockan två stämplar jag ut för fyra dagars ledighet. LÄNGTAR! Puss å godnatt

Birthday girl ♕
Idag är det ingen vanlig dag, nej idag är det min födelsedag, hurra hurra hurra!!
Då var man 21 och man känner sig inte ett dugg äldre haha. Jag har i alla fall jobbat hela dagen idag. För att sen åka hem och ha en liten födelsedagsfika nu på kvällen.
Blir nog att fira lite mer i helgen förhoppningsvis!
Hoppas ni har haft en bra måndag trots att det varit värdens oväder idag... P&K och godnatt

Lördag och veckans bästa dag! Den bjöd först på en sväng till bakluckan tillsammans med mamma. Tyvärr inga fynd idag men en tur tillsammans och fint väder så vi var inte ledsna för det inte. Väl hemma sen åkte bikinin på och så blev det några timmar i solstolen. Det blev mer en tomat istället för en pepparkaka av mig efteråt kan man säga. AJ... På kvällen sen åkte jag till Öregrund för att käka middag med Anna, för att sen möta upp Rebecka på stan. Vi satte oss sen på Öregrunds tapas och tog några drinkar. Super gott och mysigt. Det ska absolut göras om igen! Nu väntas jobb i 1 1/2 vecka. Så ses när jag kommit ur min jobbubbla typ. Hörs hej