Vilken plast stad detta är, känns som den bara är byggd för att festa. Dock var stranden super fin och staden var fin men det var nått med denna stad som kändes konstigt. Det var väldigt öde men väldigt många höghus. Dock inte på kvällen, iallafall inte på gatan där alla clubbar låg på, där vare full fart på kvällen. Om man gillar o festa ska man åka hit.
Vi bodde på ett hostel där det var som en delad lägenhet. Det var 3 rum med 1, 2 och 3 våningssängar i, köket var litet men det fanns ett vardagsrum med soffor och balkongen var najs. Dock delade vi detta fina hostel med 6 äckliga britter som aldrig diska och deras kyl luktade som om nått möglat där inne. Men vi hängde inte där så mycket, vi var vid stranden eller så strosade vi omkring i staden.
 En kväll var det bbq på hostelet som vi tänkte delta i, vi frågade om dom kunde göra något som var vego till oss och det kunde dom så vi betalade fint 5 dollar var. Jättebra tänkte vi då behöver vi inte laga mat, handlar inte mat eller nått utan går upp och börjar dricka lite goon! Klockan börjar närma sig bbq så vi går ner, står där ashungriga i kö jätteexalterade för att vi ska få mat. Frågar var det vegetariska är och han bara "vi hitta inga vegoburgare". Nähä jahopp nähä okej tack för att ni sa till. Ilskna gick vi till närmaste mat butik och köpte vego burgare och gjorde egna som var både billigare och godare! Jaja surfurs parodise fåååår 6/10 konservburkar.
Next stop Brisbane!

Bayron Bay var första stoppet på våran resa upp mot cairns! Vilken mysig liten stad! Vi bodde på holiday village, ett av de bättre hostelen vi bott på. #recommend . Dom hade 2 ödlor där som sprang omkring och skrämde livet ur mig för jag trodde det var ormar. Ödlan på den ljusa bilden heter Larry!

Det vi gjorde där var att surfa och gå en promenad till dem östraste punkten i hela australien! Vi hann inte gör så mycket mer eftersom vi bara var där i 2 dagar och vi surfade större delen av tiden! En av kvällarna gick vi till baren på andra sidan åt godaste burgaren, spelade beer pong och fick gratis champagne för det var ladies night!

Next stop Surfurs paradise!

Nu har det gått lite mer i en vecka och jag vet redan att jag kommer trivas här! Den här veckan har gått så jävla fort för i måndags bar det iväg mot surfcamp! Om du någon gång åker hit åk på surfcamp det är så jävla roligt! Första dagen var vädret och vågorna inte så bra samma sak med dagen efter och dagen efter men dom 2 sista dagarna var vädret och vågorna tiptop. Första dagen kände man bara hur i hela friden ska jag kunna stå upp på den här grejen men sista dagen kunde man padla ut för att ta dom gröna vågorna (innan dom bryts). Vilken mäktig känsla det är att lyckas med en våg! Wow wow wow!

Första dagarna i Australien var inte så interessant vi strosa runt i Sydney och fixa tråkiga grejer. Vi kolla på de grejer man kollar på i Sydney och man fattar ganska snabbt att det inte är här man vill hänga! It's not my cup off tea!

Nu på måndag ska vi åka med grayhound buss upp mot Byron bay för att surfa lite till! Sen efter det följer många äventyr efter! Hoppas jag hinner och orkar uppdatera bloggen lite mer nu för nu kanske vi kan ta några coola bilder oxå! Då blir det alltid kul att blogga när man kan visa några feta bilder!

Efter 27 h flygresa har vi landat, landat i det mystiska och underbara AUSTRALIEN! Klockan är 6 på morgonen här och vi står o väntar på en buss!

Det va inte så jobbigt att åka flyg så länge faktiskt, trodde jag skulle va halv död när jag kom hit men icke då! Pigg och glad! Man varva mellan att kolla på nån film på skärmen man hade framför sig, gå på toa o sova i en obekväm ställning med huvet på sned så man vaknar av att man har ont i nacken.

Efter 12 h flyg har vi landat o Singapore! klockan är 18.20 här.

Flyget gick relativt snabbt eftersom vi sov för det mesta! Nästa uppdatering blir i AUSTRALIEN!

Nu har dagen då vi åker till australien kommit! Inte dom roligaste bilderna men jag har inte haft fotta som en prioritet idag!
Min blogg har varit död på sistonde men nu ska jag blogga så mycket jag kan när jag är i Australien så man kan kolla tillbaka på sin resa efter men oxå för släckt och vänner som vill se vad vi hittar på skojigt! Vi kanske blir panka och måste leva under en bro vad vet jag, det kanske blir kul o läsa om!

Idag iallafall så har vi gått upp tidigt, åkt tåg till stockholm, åkt tunnelbana, hämtat mitt internationella körkort, åkt tunnelbana, ätit på max, ( max på hörnet vi utanför tåg stationen är så flummigt man får inte det man vill ha ) åkt tåg till arlanda, irrat runt på arlanda och nu är vi på arlanda och väntar på planet till London som går kl 18.05. Vi kommer komma fram på torsdag kl 05.05 i Sydney men då har vi passerat datumsonen så det är onsdag kväll här då. Scheese lång resa! Jag ber till något högre allsmäktig kraft att det inte är nått jävla barn på planet som skriker halsen ur sig!

Hur somrig ser inte den här drinken ut?! Gjorde den för nån dag sen då det var supervarmt och man bara ville svalka sig med nån go kall dricka! Det är ananasjuices, saften av en halv lime, äppelkoncentrat och Sprite i.

Lite studentprisenter! Alla smycken som är på bilderna fick jag i prisent av släktingar. Armbandet med kvinnosymbolen har jag kollat på ett tag och mamma visste det så hon köpte det till mig, jag var verkligen inte beredd på det! Men jag tycker alla smycken var fina, det brukar nästan alltid vara nått som man får i prisent som man inte gillar men allt var fint! Armbandet med kvinnosymbolen är ett syskonbarn till min låtsasfarfar som har gjort ni kan hitta det HÄR. Tycker hon gör riktigt fin fina smycken!
(Och ja mina nippels syns, men jag säger bara "vad fan gör det!" #freethenipple ;)

Hejhej, det var ett tag sen man la upp nått på bloggen. Här är i alla fall några bilder från studenten. Bilderna ovanför är från lärarmiddagen som vi hade dagen innan.

Utspringet!
Studentmotagningen
Kvällen

Nu är det snart en vecka sen jag tog studenten och det känns inte som att man gjort det. Tycket hela veckan gick så snabbt. Men nu äre i alla fall över och det är skönt på ett sett och tråkigt på ett annat. På måndag börjar man jobba och sen efter sommaren så drar man iväg utomlands. Jag börjar bli nervös.

Kram

Var och klippte mig idag så här är en oredigerad före och efter bild på mitt hår. Älskar färgen den vart verkligen så som jag ville ha den. Det brukar alltid vara så för mig att jag tassar ut från salongen besviken på att det inte vart som jag tänkt mig, dock så tycker jag inte stylingen vart så fin men det är ju inte permanent. Tummen upp för på håret i firret, tycker om de stället!