Hej mina vänner, nu har det äntligen hänt lite mer intressanta saker i mitt Au pair liv.

PS. (Om ni inte redan har gjort det, läs mitt andra inlägg som är rakt under detta, glömde nämligen att dela det på fb när jag laddade upp det i förra veckan, annars kan det bli lite svårt att förstå vissa saker i detta inlägg.)

I fredags gick jag och Ben på bio på Patriot Place, Foxborough och såg KONG. Det var bara vi och 4 andra i salongen, det berodde säkert på att vi såg en ganska så tidigt visning. Filmen var väldigt bra, det var roligt att göra någonting ensam med Ben för att lära känna varandra ytterligare på tu man hand. Efter bion åkte vi hemåt, på vägen hem stannade vi på en restaurang och köpte med oss en varsin Ceasar sallad som vi sedan åt i soffan framför en serie. MYS!

I lördags åkte jag med tåget in till Boston för att möta upp Britta, självklart regnade det lite hela dagen men vi gjorde det bästa av situationen ändå. Efter mycket om och men hittade vi ett mysigt café att äta lunch på, efter det knatade vi vidare runt i stan, vi besökte bland annat Primark (första gången för Britta) och därefter tog vi oss till ett mysigt kvarter. Väl där gick vi in i en byggnad, liknande en saluhall kan man säga, den hette Quincy Market och där inne fanns allt möjligt. Framåt kvällen sökte vi upp en nice sushi restaurang som låg i ett fint kvarter, restaurangen hette Crudo och sushin var guldvärd. Därefter var vi lite lagom stressade över att hinna med tåget som gick 18:50, då nästa skulle gå kl 20:50, vi bokade en "Lift" (likadant som Uber) och så hann vi med tåget med 2 minuters marginal, pfft. Väl hemma så gick vi en liten house tour, sedan blev vi sugna på lite snacks så vi tog bilen till Shaws (matbutiken jag handlar i). När vi kom hem igen tittade vi på film och bara myste. Dagen därpå hade jag bestämt att vi skulle äta Brunch på The Farmer's Daughter, ett väldigt populärt lunch/brunch ställe i lilla Easton. När vi väl kom dit runt kl 10 så var det 1h och 40 minuters väntetid på bord, så det var bara att skriva upp sig på listan och sedan göra något annat så länge. Eftersom att Britta inte hade besökt Target än så åkte vi dit och kikade, sedan plingade det till i min mobil och det var dags att röra sig mot MAT.

Jag beställde pannkakor med allt som hör därtill, Britta körde på våfflor med mera. Maten där är verkligen gudomlig, värd varenda krona. Kommer vilja att alla som besöker mig under detta året ska få äta en frukost där! Efter brunchen åkte vi till Patriot place, tittade in på Gillette Stadium som är väldigt stort, vi besökte även Patriots egna butik (Patriots är New Englands amerikanska fotbollslag som även vann årets Super Bowl!). Britta ville gärna åka till Wrentham premium outlets, den outleten jag var på förra helgen, dock så kan jag inte köra dit än då det är motorväg and so on (mina värdpäron vill att jag vänjer mig vid trafiken först), så vi fick helt enkelt beställa en "Lift" från Patriot place till Outleten. Britta gick loss och fick med sig massor av bra saker för lite pengar, jag införskaffade mig ett par nya Nike träningsskor. De kom väl till pass idag (tisdag) då jag besökte mitt gym här i USA, signade upp för YMCA vilket är en kedja och gymmet var super nice. Efter Outleten skjutsade jag Britta till tågstationen, det var då dags för henne att åka tillbaka till sin värdmamma i Boston. Det kändes ju givetvis jobbigt eftersom att vi vet att det kommer att dröja ett bra tag tills vi ses igen då hon bor i San Francisco. Summan av kardemumman så hade jag en toppen helg helt enkelt!

I måndags storhandlade jag på Shaws för först gången, det gick oväntat bra måste jag säga! Igår (tisdag) lagade jag potatismos och lax till barnen, som dem älskade så pass mycket att de vill införa "Salmon Tuesdays" vilket självklart var roligt att höra. Efter middagen skjutsade jag Rachel till Maple Woods för fotbolls träning, därefter hämtade jag upp Ben och hans två vänner vid Oliver Ames High School där de har Lacrosse träning, tyckte synd om killarna som kämpade på ute i ösregn från 18:30-20.

Hoppas ni har det bra där hemma i Svea rike, mycket sol ser jag att ni har, ni får gärna skicka hit lite av den. Jag kommer att försöka att uppdatera 2-3 dagar i veckan beroende på hur mycket som sker i mitt liv. Tills dess, see you next time!

Sorry för dålig upplösning på denna men den är tagen med Ben's mobil kamera i Snapchat, han skickade den till mig i fredags, Emerson var så mysig att jag höll på att somna. <3

Detta lunchade jag och Britta på i lördags, prisvärt och gott.

Inne på Quincy Market.

Britta strosade runt.

Ett för dagen tyvärr väldigt grått Boston.

Vår utsökta sushi middag.

Vårt kvälls snack.

Min Iced Caramel Macchiato på The Farmer's Daughter.

Mina drömiga pannkisar.

Brittas våfflor, dem är sjukt goda, åt dem när jag var där med Emma och Elena i förra veckan.

Gillette Stadium vid Patriot Place.

Britta utanför Gillette Stadium.

Mina nya Nike, betalade 49dollar istället för 100dollar, det ni!

Min storhandling i måndags.

Min lyckade lax och potatismos middag.

Hej alla, nu har den första dagen som "självständig" Au pair passerat och jag är inne på min andra, vilket känns väldigt bra!

Jag gick upp runt kl 06 igår för att skjutsa Emma till tåget som hon skulle ta till flygplatsen, efter det gjorde jag frukost åt barnen som vanligt. Rachel (mitt ena värdbarn) hade även halvdag i skolan vilket innebar att hon slutade runt kl 11, vanligtvis brukar R ta skolbussen hem men jag hämtade istället henne och två av hennes kompisar. Tjejerna fick lite lunch, sedan lekte dom och höll på med "arts and crafts" som det kallas här, men på svenska skulle väl jag säga att man sitter och pysslar. Jag fixade lite snacks (mellanmål), gurka och morötter som dem doppade i Ranch dip, sen fick de popcorn och pretzels (smakar som salta pinnar) vilket också är ett vanligt after school snack här. Vi beställde lite pizza framåt kvällen och kollade på film, båda tjejerna stannade till ca kl 19 och sedan blev de upphämtade av sina mammor. Min värdpappa Bryan kom hem från ett föräldramöte de haft på Rachels skola, och därefter kom även min värdmamma Jess hem med Ben (mitt andra värdbarn) då de varit på fotbollsträning. Jag och R gick upp på hennes rum för att packa en väska med kläder då hon och Bryan ska åka till Bretton Woods för att åka skidor med några vänner under helgen. Jag tog kväll runt kl 20, ganska så utslagen la jag mig i sängen och såg några avsnitt av Sex and the City.

Jag var välkommen att följa med på skidresan men Bryan och Rachel men jag valde att tacka nej denna gång för att min vän Britta kommer till Boston nu i helgen. Jag träffade Britta för första gången på Arlanda när vi skulle flyga hit, sen umgicks vi varje dag på training school. Britta bor hos en värdfamilj i San Francisco, CA vilket är ca 7h flygtid från där jag bor. Hennes värdmamma har släkt i Boston som de skulle hälsa på under helgen så självklart ville vi passa på att ses, så jag ska träffa henne imorgon lördag inne i Boston och sedan framåt kvällen åker vi hem till mig för en sleepover. Super mysigt!!

I helgen som var åkte jag och Emma till en outlet med en annan Au pair Elena som bor ca 30 minuter från mig, där hängde vi nästan hela dagen och myste, en del shopping blev det också eftersom att det var såååå billigt! Tänkte lägga in lite bilder på det jag köpte nedan.

Idag har jag hittills bara lagat frukost åt barnen och sett till så att de kommit iväg till skolan, idag kommer jag ha mycket fritid då Rachel åker direkt till Bretton Woods med Bryan efter skolan och Ben ska hem till en kompis efter skolan. Jag är ledig fram till kl 16, det finns lite smått att göra här hemma som t.ex. tvätt osv men det går väldigt snabbt att ordna med. Eventuellt så ska jag och Ben gå på bio ikväll beroende på om tiderna passar oss! That's the plans for today. Detta inlägg blev ganska så långt men jag hade lite att dela med mig av kände jag, hoppas att ni vill fortsätta att följa min resa!

Kände att för ett par nya sneakers så de fick bli dessa för endast 65 dollar. Supernöjd!

Älskar den här modellen på sko, speciellt när det är Tommy Hilfiger för 20 dollar!

Emma hade en korthållare så jag bestämde mig för att införskaffa en med, sjukt smidigt. Fick ge 23 dollar för denna inne på Michael Kors!

GAP hade verkligen en superrea så fick dessa för sammanlagt 40 dollar, skönt med vanliga basic plagg.

Detta är frukosten som jag gjorde till barnen idag, Rachel älskar pannkakor (även svenska) och Ben gillar omelett med ost, så detta är en helt vanlig frukost för dem.

Kommer att uppdatera under helgen, så vi ses då! Hejdå så länge.

Som titeln lyder så är detta mitt första inlägg på bloggen, just nu befinner jag mig hemma i North Easton med Emma som är familjens före detta Au pair. Emma har bott kvar här hos familjen efter det att jag kom hit den 10 mars, vilket har varit superskönt. Hon har hjälpt mig med så mycket, lärt mig alla "do's and don'ts" och visat mig runt. Från och med imorgon så är det jag som tar över helt och hållet, då Emma ska iväg på en resemånad till bland annat LA och Hawaii. Jag känner mig väl så redo som man kan göra inför att ta över ställningarna här hemma, det känns jätteroligt men också läskigt på samma gång.

Jag lyfte från Arlanda den 6 mars och åkte då först till New York där jag spenderade några dagar på Cultural Cares Training School i Terrytown, dagarna var intensiva och långa men väldigt roliga. Det var skönt att vara omringad av människor som stod inför samma resa som mig, jag har bra kontakt med de flesta därifrån vilket är väldigt härligt. Många av de som jag lärde känna skulle bo kvar i NY vilket ligger ca 3 timmar från mig, så det finns ändå goda möjligheter till att ses under året.

Det här inlägget kanske inte blev det roligaste men det är svårt att skriva om allt man upplevt än så länge, jag tänkte slänga in lite bilder som jag tagit hittills både från NY och där jag bor nu. Tack för att du väljer att följa min resa!

En del av EF New York Campus där vi befann oss i fem dagar.

En "typical" school lunch, sallad och mackor med alla möjliga pålägg.

Amanda var taggad på att åka in till NY City, hon var en av dom som jag reste till USA med.

Grand Central Terminal, sjukt häftigt att se i verkligheten.

Man känner sig sjukt liten, allt i NY är BIG

Chocolate, chocolate and more chocolate.

En liten del av Central Park.

Lotte New York Palace. Just sayin', Gossip girl people.

Och slutligen, my new room. Tog med mig lite småsaker hemifrån och köpte lite saker här, allt för att få det att kännas så mycket som mitt som det bara går.