Resfebern börjar komma fram mer och mer inom mig. Känner hur jag börjar bli väldigt rastlös vid läggdags & väldigt hippig i kroppen. Det verkligen kryper i kroppen, men samtidigt måste jag verkligen stanna upp och ta tillvara på hela semestern.

Så imorgon skall vi till vara & mysa, tisdag skall vi hitta på något spännande & klockan 14 skall jag på möte för att sedan hitta på något kul igen.

Men nu skall jag kolla Beck & fötterna är nymålade!

✖️Kvälls fika ✖️

// Alolisen

I dag åkte jag till rusta för att köpa ett resekit, fick även köpt solkräm och massa annat. Men resekitet kommer ju bli det bästa på flygresan. Slippa ligga obekvämt med nacken, ja lär ju somna blir ju så uttråkad lätt. Skall köpa massa tidningar imorgon så jag har något att läsa på planet.

Sen har vi varit på middag i Göteborg. Nu är man hemma för att inte söndags vilan.

// Alolisen

Hade mos till middag igår, så idag testade jag att göra egna gnoccin. Så himmelskt gott det blev. Verkligen nöjd. Mamma lagade alltid det när vi var små dagen efter en mosrätt.

Charlie tyckte oxå om dom, älskar när som svalnat och man steker dom så mega gott.

Ta mjöl

Lägg på mos

Knäck ett ägg & salt på

Mer mjöl

Knåda till en deg

Dela upp, rulla ut som "maskar"

Skär små bitar

Koka upp riktigt saltat vatten, häll i några åt gången. När dom flyter upp då tar man upp med en hålslev.

Vola

👇🏻

// Alolisen

Ligger i sängen nu, har varit en lång dag men så fort dagarna går. Charlie är så mycket bättre, (men vabbar imon då han inte varit frisk tillräckligt många timmar) men vi valde att gå ut på en promenad när Henke kommit hem från jobbet. En härlig skogspromenad. Kollade efter kantareller men fann inga. Men vi hittade barnens farmor & "farfar" i Göta. Så vi svängde in på en kaffe.

Sen hemma avnjöt vi min goda broccolisoppa, & nu har jag börjat skriva på min Greklands lista. Va mycket det blir när man skriver
😂. Skall ju ha plats för shopping på vägen hem.

Längtar så till solen, poolen & maten.

// Alolisen

Den är sååå redan hatad av oss. Jag åkte till jobbet allt var bra imorse. Men efter 2 timmar ringde fritids då hade Charlie plötsligt börjat spy :( välkommen magsjukan, du är redan hatad.

Så när Vi gick på skolgården så började han spy igen :( stackars liten. Han är nerbäddad nu & jag tar mig frukost och chillar framför tvn en stund.

Måste ha ett vaksamt öra ifall han spyr, ställt in hink, påse, dryck och allt men man vill ändå vara med när han kräks & stötta honom.
Hoppas den går över fort!

Äter inget annat pålägg än ost typ, men idag blev det kalvkorv. Lite variation i livet :)

Vi hörs!

// Alolisen

En vacker dag skall jag ha fina muskel armar. Ja kämpar på med träningen & kosten. Måndag - torsdag samt söndagar fungerar bra. Fredag & lördag tänker ja inte så mycket. Det tror jag kommer automatiskt efter ett tag.

Inne på vecka tre med träning & jag tycker fortfarande att det är kul. I dag blev det gåband 30 min, crosstrainer, styrketräning (armar), situps & sedan stretching.

Man går in i en helt annan värld när man sätter på musiken & sedan börjar röra sig. Man dagdrömmer & skrattar högt för sig själv emellanåt.

👊🏻

Har beställt fler träningsbyxor så kul :)

// Alolisen

Blev lite mini shopping till mig och Charlie i veckan. Pojken växer ju så galet fort, så fick klickat hem 2 par byxor och en ny t-shirt. Skall ta med barnen ut på shopping tur snart.

Fick ju köpt massa skolstar grejor i ullared till dom. Nya regnkläder m.m. Så dom är redo för skolan som drar igår snart.

Charlie tycker det är kul med kläder, han vet vad han vill ha. Clara har inget intresse alls, hon vill helst ha samma klänning i flera dagar. Hon har så mycket oanvänt i sin garderob. Men det kanske ändras snart.

👇

Contains affiliate links

Viktiga saker att ha med sig till Grekland. Enkla tofflor med samtidigt snygga. 2 strand klänningar för att enkelt slänga på sig till restaurang besöken. Snygg strandväska så kameran får plats. Snygga brillor och snygg bikini.

Vi hörs!

// Alolisen

Tänkte dra en liten summering av sommaren 2017. Den har verkligen varit toppen på många sett och vis. Vi bestämde ju oss för att skaffa husbil, det vi inte visste då var ju att vi verkligen kommer åka ut och resa med den. Jag trodde vi skulle åka ut typ 2 - 4 gångar då semester för oss inte ens har börjat. Men så har det ju inte blivit vi har gjort 11 resor totalt & vår semester har ju inte ens börjat den börjar v 33. Då har vi resor inplanerat. Grekland ( Flyg dock) & Båstad med husbil. Sen kommer det säkert bli något mer.

Vår första tripp blev Jönköping - Hälsa på barnens faster med familj.

Laxsjön - En mysig camping, inte mycket att göra där så det var ren avkoppling.

Skrea - Underbar camping med vita stränder och mycket lek för barnen.

Jönköping - Hälsa på barnens faster med familj.

Ursand - Var där med min syster och familj, blev bad i pool och lek.

Töreboda - Bästa campingen, så mysigt. Bad i pool, lekplats, shopping och promenader.

Daftön - Stor camping & Äventyrsland, barnen älskade det.

Vara - Hälsa på min syster med familj (nytillskottet Oskar)

Helsingborg - Hälsa på Henkes äldsta dotter med sambo (snart man)

Malmö - Vi som älskar 90-talet festival med vänner.

Vita Sannar - Pool, cykling, grillning, bastu med goa vänner. 3 familjer plus vi.

Jag är så himla tacksam för alla resor och för alla fina vi umgåtts med 💗 Man fyller upp minnet med många härliga skratt och känslor.

Grillning & mys på kvällen

// Alolisen

I går efter jobbdagens slut så kom det en familj med en påse med fina presenter i. Jag blev tårögd så snällt. Varför liksom? Det är mitt jobb ju. Men dom var så himla nöjda med mig & min kollega Karolina 💜Tio dagar hade vi hand om deras guldklimpar.

Kul att dom var så nöjda! Jag älskat ju utmaningar i livet, och träna med barn och se framsteg tycker jag är kul!

Vi fick en flaska vin, choklad och karameller!