Nu har jag äntligen hittat dom perfekta sandalerna för underbara dagar på uteservering, kvällsparty, skolavslutningar & min egna examen!

Ett par mocka sandaler i från h&m. Dom är låga med en liten låg klack, volang framtill. Super fina för den som inte gillar att gå i höga skor. Jag hade gärna gått i höga skor men jag och Henke är lika långa och han vill inte att jag skall bli längre
😂🤘🏻

👇🏻

Sol sol strålande sol!

Sitter ute och försöker få färg på mina bleka kropp! Man känner sig så mycket fräschare när man är brun.

Behöver köpa mig en till bikini dock, för den ja köpte kommer inte bli så snygg bränna av, kommer bli randig!
😂

Barnen är och leker på lekplatsen, hoppar studsmatta och klättrar som små gladiatorer! Underbart, glada barn glada föräldrar.

Vi hörs, njut av livet alla!

// Alolisen

Snacka om att vara flexibel, redan hunnit vara i Trollhättan för shopping. Skulle ha lite halkskydd och solkräm till barnen. Charlie glömde sin på förskolan så jag fick köpa en ny till honom, för det skall bli toppen väder i helgen så då vill vi passa på att sola.

På söndag är det morsdag så det skall firas i Göteborg.

Just nu sitter jag på balkongen och lyssnar på Clara som läser & jag målar naglar samtidigt jag bloggar.

Sitter ute i t-shirt helt UNDERBART, sitter i skuggan med och jag fryser inte. Näsan min är sådär, lite snorig men mår bättre. Så jag är på bättringsväg iallafall.

Man har inte tid att vara sjuk när manen jobbar långa dagar och jag har barnen hemma. Tur att jag inte har så mycket i skolan just denna veckan i allafall.

Ha en underbar fredag!

Förresten har ju köpt nya posters till köket, bjuder på bild!

Här sitter godingen i tvättkorgen och kollar film på telefonen.

Hej i solskenet!

Vilket väder vi har?! Jag sitter på balkongen, har lånat Claras dator så jag kan skriva ett inlägg. Orkar inte sitta inne vid min mac.

Claras dator är så himla smidig, liten och enkel.

Jag blev dunder förkyld när jag kom hem igår från jobbet. Jag mådde fruktansvärt när jag var på jobbet men när jag väl kom hem och slappnade av så slog det till rejält. Näsan rann, frossan kom och jag kände mig mer oliv än levande.

Men i morse när jag vaknade kände jag mig lite bättre, Henke ville att hela familjen skulle åka och shoppa. Så jag gjorde i ordningen mig, åt frukost så åkte vi iväg mot Uddevalla.

Vi handla super mycket grejor till husbilen. Det var kameror, campingbord, köksgrejor, tvålhållare, och en massa annat.

Sen shoppade vi kläder, solglasögon och leksaker. En riktigt bra dag. Vi lunchade i Uddevalla och tog en frappe på vägen hem i bilen.

Nu skall jag tvätta alla nya handdukar vi har köpt till familjen, 8 nya grå det behövdes så vi kan slänga alla andra. (Eller a till stranden / husbilen.

Vi hörs!

Hejsan Världen!

Vilken dag, åkte till skolan och hade redovisning. Gick super, men sen när jag väll skulle sätta mig och äta så ringde Claras fröken att Clara inte mår så bra. Så jag ringde farmor och hon var som tur hemma så hon kunde hämta henne. Men jag hoppade på första bästa tåg hem.

Väll hemma så lagade jag super god mat enligt barnen och mig själv ;) Plus att jag fick shoppat en Sommarflört. Älskar den.

Nu är barnen med farmor & "farfar" och tar ett dopp i Sjuntorps badhus. Hade så gärna velat ta över Claras smärta i magen, så hon slipper detta. Älskade lille unge 💜

Min sommarflört

👇

Dagens middag.

Kyckling, Fläskytterfile

Potatis bollar

Bea sås

Inget vi brukar äta (potatisen / bean), så barnen blev super glada.

// Alolisen

Den första campingsemestern är klar ☆

Vilken minisemester vi fick, vi åkte efter våra arbeten på fredag. Så himla mysigt att längta efter något, veckorna blir mycket roligare nu. Vi packade in oss i husbilen och for i väg. Vi stannade till i Färgelanda vid en informations plats och kokade  kaffe och sträckte på benen.

Sen for vi vidare till Laxsjöns camping, så himla mysig camping. Vi har gått härliga skogspromenader och spelat minigolf. Charlie var riktig duktig, även Clara.

För första gången har jag lagat lunch ( korv & makaroner) på gasol spisen, var lite nervös. Sen på kvällen blev det grillat. Det kändes bättre. Men vad jag trivs i husbilen, älskar den verkligen.

Har klickat massa bilder som jag tänkte lägga ut.

Vi hörs ❤

Längtar redan tills nästa resa 👌

// Alolisen

Fick hem en ny Jumpsuit i brevlådan idag :) Älskar den! Dock kan jag inte böja mig helt fram för då tror jag lille trosan syns, men jag kan böja mig med böjda knän.

När jag kom hem så var brevlådan tom, postis patt brukar alltid komma runt 9-10 men idag kom den halv fem. Så jag blev mega glad när jag såg att han kastade ner ett paket till mig med 👏

// Alolisen

Tjolahopp, pigg & glad. Varit vaken sedan klockan 05.00 i morse. Började jobba klockan 6, älskar dom passen för då slutar jag 13 :) Kan verkligen inte bli bättre! Kan alltid jobba så.

Så idag var det den stora dagen, Clara (8år) skulle få hämta sin lille bror (6 år) och gå hem själva. Vi hade telefonkontakt och jag var beredd att hämta dom, men det hade gått så himla bra. Mina stor underbara älsklingar 💚💜

Så jag och barnen var hemma samtidigt, så vi hoppade in i bilen för att åka till Trollhättan för att köpa gummistövlar till förskolan /skolan. Clara gav ett förslag att vi skulle äta på gyllene M:et, så där fick det bli middag!

Så nu är vi hemma och skall bara mysa.

Vi hörs!

Clara ser så trollig ut med sitt hår när hon inte kammat det och det står åt alla håll och kanter. Den ser jätte kort ut med luggen :)