dagbok, foton

Oj, nu var det ett tag sen men har inte haft lust eller ork att blogga. Men jag jobbat sen jag skrev sist och hunnit med att träffa en del kompisar. Vill även berätta för er att jag har fått ett vikariat på ortopeden så blir kvar där tills januari om inte Linköping hör av sig innan dess 😊 Och det känns så bra att jag får vara kvar där, för trivs så bra och personalen är helt underbar! Så nu ska jag gå på ett vikariat på 75% så kommer få en hel del ledigt vilket känns skönt. Speciellt då Su har flyttat till Växjö, vill kunna åka och hälsa på henne ofta ❤

Har även glömt att berätta att jag (pappa & mamma) har köpt en bil 😃 Har nu en liten Renault Clio som jag åker runt i, så mysig bil! Då det är en relativt ny bil så köpte pappa och mamma den så jag betalar av den. Och jag har haft den i lite mer än en månad nu och är jättenöjd!

Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera er men vi får väl se hur de går 😉 Har inte så mycket in planerat dom kommande veckorna men vet att jag ska åka till Växjö om typ 2 veckor, vilket jag ser fram emot ❤ Innan dess ska jag försöka träffa lite kompisar här hemma i stan, jobba, träna och har även bokat in en klipptid i nästa vecka 😊

Men ni får ha det så bra så hörs vi säkert snart!

dagbok

Jag vet att jag inte varit särskilt aktiv här på bloggen under sommaren men har inte haft någon lust att skriva. Jobbar för det mesta så har inte mycket att berätta om. Har hunnit träffa en del kompisar under sommaren, vilket behövs! Men de är svårt att hitta dagar att ses när alla jobbar olika dagar och olika tider men ibland så lyckas man 😊 Har även varit sjuk, som jag alltid är under sommaren... Men är nu frisk igen så nu håller jag tummarna för att jag inte behöver va sjuk mer i år.

Jag har även fått en ny kusin, den 28/7 föddes lilla Arvid ❤ Var ute hos mina kusiner igår kväll och spenderade hela kvällen med att hålla honom, min lilla skrutt. Och imorgon fyller hans äldsta storebror 9år så då ska jag på kalas! Tänk att jag nu har 10 kusiner, och en till på väg ❤ Mina små gullungar, som jag älskar dom!

Ska under veckan som kommer jobba rätt mycket men har bokat in att träffa Su iaf och får väl se om jag hittar på nått mer roligt! Men jag får se när jag skriver igen, har som sagt inte någon lust att blogga men kanske kikar in nån gång.

Längtar tillbaka till Brighton ❤

foton

Fotobomb från dagens utflykt till Kolmården ❤

Förlåt för dålig uppdatering efter studenten men har ärligt talat inte haft lust att blogga, men ska försöka bli lite bättre på det 😊

dagbok, foton

Jag började min studentvecka i måndags med att gå på Palladiums temakväll, Woodstock, tillsammans med min klass. Vi började festandet hemma hos Emmy, vilket var jättemysigt ❤

Tisdags kvällen bestod av kubbspel i stadsparken, vilket var jättekul! Lyckades faktiskt vinna några omgångar 😉 Sedan gick några i klassen iväg och köpte pizza så fick smaka lite när de hade blivit mätta. Och Elin tog vara på det kan man säga 😉

Under onsdagen hade jag en utbildning på sjukhuset under hela dagen, men kvällen spenderades med klassen i Totebo hemma hos Bella. Vi spelade spel och hade de mysigt hela kvällen ❤

Under torsdagen var vi först hemma hos min lärare Lasse och hade det trevligt. Grillade korv och gick en mysig tipspromenad som mina lärare hade gjort om sig själva 😊 Sedan drog jag, Elin, Lovisa, Emillie och Mikaela till affären för att handla till champagne frukosten. Sedan stod flak-pynt på schemat, vilket tog hela eftermiddagen. Men det blev jättebra! 😃

Sedan var fredagen äntligen här! Jag började dagen vid 5 för att göra mig i ordning så jag hann handla bröd innan jag skulle till Lovisa vid halv 7. Frukosten blev jättemysig, så en väldigt bra start på dagen! Vi drog oss mot skolan vid 8 då vi skulle fotograferas runt halv 9. Sen minglade vi runt innan det var dags att gå till kyrkan. Sen stod lunch på schemat och sen peppa upp oss inför utspringet 😁Sen var det kortege och flak-åk, vilket var sååå roligt!! Sen hade jag studentmottagning och sen drog jag ut på festligheter, först hos Albin och sen drog jag ner till Palladium! En helt oförglömlig dag ❤

Ett stort tack till alla som var med och firade denna oförglömliga dag tillsammans med mig ❤

Detta var bara lite mobilbilder från vecka, fler bilder kommer senare!

dagbok, foton

Som rubriken lyder tänkte jag berätta lite om mina dagar i underbara London och Brighton. Har även en hel del bilder som ni kommer få se i det här inlägget och ett till 😊

I fredags (2/6) åkte jag och pappa upp till Stockholm för att sova en natt på hotell för att slippa åka hemifrån så tidigt på morgonen då vårat flyg gick på lördagen vid 7:55. Vi kom upp till hotellet vid typ 9 och checkade då in oss innan vi åt lite mat. Sen gick vi och la oss då vi var tvungna att lämna hotellet innan halv 7 dagen därpå.

lördagen (3/6) gick vi upp vid 5 för att göra oss i ordning och äta lite frukost innan vi tog terminalbussen till flygplatsen. Där checkade vi in våra resväskor och gick igenom alla säkerhetskontroller. Sedan satt vi vid gaten och tog det lugnt innan vi fick gå på planet. På planet såg jag filmen Killers som jag hade laddat ner på Netflix.

Vi kom sedan fram i London vid 10-tiden. Så vi tog oss då till vårat hotell för att checka in och lämna våra väskor. Vi bodde vid Victoria stationen så det var en bit från flygplatsen att åka. Så vi åkte med tunnelbanan och fick göra ett byte på vägen. När vi sedan var framme vid Victoria gick vi bort till vårat hotell. Det var ett litet bed and breakfast så vi när vi kom fram. Antar att pappa redan visste det men men. Det var väl inte ett jättestort rum vi hade men det var lagom och de som hade hotellet var jättetrevliga! När vi lämnat våra väskor på vårat rum gick vi ut igen för att hitta nånstans att äta. Vi hittade en restaurang som låg i närheten, et italiensk restaurang med namnet Sicily. Där åt vi jättegod pizza innan vi gick för att försöka ta oss till Buckingham Palace. Vilket vi snart hittade så jag tog några kort innan vi gick vidare till Hyde Park.

Innan vi kom till Hyde Park gick vi igenom Green Park som ligger precis vid palatset. Parkerna i London var så gröna och fina till skillnad från i Sverige 😉

När vi gått igenom Hyde Park så tog vi oss till Oxford Street för lite shopping. Hittade en del kläder på Primark, har dock ingen bild på grejerna men men. Jag köpte ett randigt linne, en randig långklänning, en kort ljusblå klänning, en morgonrock och strumpor med Harry Potter-motiv. Är väldigt nöjd med köpet och då Primark har så billiga grejer kan man ju köpa rätt mycket utan att det blir för dyrt 😉 Sedan gick vi in i lite fler affärer innan vi tog tunnelbanan tillbaka till Victoria. Vi gick då tillbaka till hotellet för att vila en stund innan vi gick till en affär och handlade lite kvällsmat. Sedan låg vi och tittade lite på tv innan vi somnade. Vi var rätt trötta om man säger så 😉

Söndag (4/6), vi hade bestämt oss för att idag ta oss till Brighton, då detta är en plats jag länge velat till. Så vi gick upp skapligt och gjorde oss i ordning för att gå ner och äta frukost. Sedan tog vi våra grejer och tog oss till stationen för att köpa tågbiljetter och åka. Efter en och en halvtimme med tåg var vi äntligen framme. Vi tog oss då direkt ner till stranden för att gå där en sväng innan vi gick ut på piren.

Sen gick vi ut på piren för att titta och där har dom ett litet nöjesfält, med lite karuseller och massor av spel. Men vi gick bara runt och tittade innan vi gick tillbaka till stranden. Vi bestämde oss då för att leta reda på nånstans där vi kunde äta. Men hamnade mitt i en bilutställning med bilar från lite olika filmer såsom Mr. Bean.

Sedan började vi leta restaurang och till slut hittade vi en italiensk restaurang som vi bestämde oss för att äta på, Bella Italia. Dom hade såå god mat! Sedan gick vi till Royal Pavilion, vilket är ett kungligt palats. Vi tittade lite på de samt trädgården som var runt omkring. Vi gick även på the lanes som är några smågator i Brighton med småbutiker. Sedan gick vi till Topshop och HM. På HM köpte jag ett par hängslebyxor som jag tittat på ett tag och några blomkransar till håret.

Sedan gick vi till ett glasscafé som heter Boho Gelato som jag hade läst om. Och glassen var lika god som jag hade läst att den var. Jag valde smakerna banana custard och espresso. Helt underbara 😍

Sen gick vi tillbaka mot stationen för vi kändes oss färdiga i Brighton för denna gång. Men på vägen hittade pappa en pub som han ville ha en öl på innan vi åkte hem. Så de blev ett litet stopp där innan vi gick mot tåget, som då blev försenat. Vi valde att åka ett tåg som skulle gå lite snabbare tillbaka men istället var det mycket långsammare, då det var lite stökigt på Victoria stationen. När vi väl var tillbaka i London och hade kommit av tåget så gick vi och handlade lite att äta till kvällsmat innan vi gick tillbaka till hotellet för en lugn kväll. Jag spenderade då kvällen med en film innan jag sedan somnade rätt tidigt.

Måndag (5/6), Vi hade bestämt oss för att ta oss till en Zara butik som låg hyfsat nära där vi bodde, då jag hade hittat ett par jeans jag gillade. Så vi gick ditåt efter vi hade ätit frukost. Vi hittade butiken rätt snabbt och köpte jeansen, så nöjd över de köpet 😍 Sedan gick vi runt en sväng, vi gick igenom en park som jag tror heter Battersea Park. Väldigt fin och stor. Sedan gick vi tillbaka till hotellet och vidare till ett litet café som låg i närheten av hotellet. Vi hade nämligen gått förbi det varje dag och det såg så fint ut så vi bestämde oss för att fika där. Vi tog varsin cupcake och jag tog en kopp grönt jasmin te och pappa tog en kaffe till.

Några bilder från promenaden.

Efter att vi hade fikat på detta mysiga café tog vi oss bort till Oxford Street igen för att hitta lite presenter till de övriga i familjen 😊 När vi hade hittat lite presenter försökte vi hitta nånstans att äta och vi hittade Jamie´s Italian som vi bestämde oss att äta på. Helt underbar mat där!

På väg hem till hotellet gick vi igenom Green Park och förbi Buckingham Palace igen. Sedan blev de en lugn kväll med film på hotellet.

Tisdag (6/6) Vi började dagen redan vid 6 för att göra oss i ordning och ta oss mot stationen för att åka tunnelbana mot flygplatsen. Då det tyvärr var dax att åka hem 😔 När vi kom till flygplatsen fick vi veta att flyget var framflyttat en halvtimme, så tidiga var vi i alla fall 😉 Efter att vi hade checkat in väskor och gått igenom alla säkerhetskontroller gick vi och åt frukost på EAT. Sen gick vi in i några affärer och tittade innan vi gick bort till gaten och satte oss där och väntade på att få gå på flyget. Vi kom iväg med planet vid typ 11 lokaltid och var sedan framme i Sverige vid typ 3. Var en väldigt lyckad helg och jag längtar redan tillbaka, tycker London är en mysig stad och jag kommer absolut åka tillbaka till Brighton, så fin stad 😍

foton

Lite bilder från gårdagens fina studentbal ❤ Har även lagt ut en del foton på min facebook om ni vill kika på lite fler bilder 😊

dagbok, foton

Oj, insåg att det var två veckor sen jag skrev, men det har varit mycket nu! Vi håller på att avsluta de flesta kurserna nu så det blir kanske inte så många uppdateringar nu 😁 Men kan ju fylla i lite med vad jag gjort sen jag skrev förra gången.

Jag var på klassresa till Stockholm, vilket var roligt! Vi började med ett studiebesök på Bosön, där vi fick träffa Mattias Sunneborn som hade en föreläsning för oss. Det var intressant att få höra om hans liv och hur han har tagit sig dit han är idag. Sen fick vi en hel del fritid inne i centrala Stockholm så jag, Elin, Lovisa, Emillie och Anita gick och shoppade. Fick med mig en svart keps, två nya prydnads kuddar, några hårtofsar och en liten väska hem. Kände att det inte fanns så bra utbud när de gällde kläder, men har nu hittat massor som jag vill köpa 😉 Sen åt vi på ett kebabställe innan vi gick bort teatern där vi skulle se musikalen Billie Elliott. Den var faktiskt bra, hade nämligen inte så stora förhoppningar innan men hade fel!

Jag har nu i veckan som varit avslutat en kurs vilket känns såå skönt! Nu är Hälsopedagogiken avklarad bara sex kurser kvar 😉 Men nu är det i stort sett bara en uppgift kvar i varje kurs så det känns skönt. Sitter nu och jobbar med den sista uppgiften i Samhällskunskap. I fredags hade jag ett muntligt tal om mitt gymnasiearbete på engelskan och det gick väl sådär men känns skönt att de äntligen är över, för nu ska vi bara kolla film på de resterande lektionerna! Så de märks att de är mindre än en månad kvar till studenten (!!!) Herregud vad snabbt tiden på gymnasiet har gått! Snart är jag äntligen fri från skolan 😉

I veckan som kommer går jag bara i skolan måndag och tisdag, för sen är det studiedag och lovdagar. På tisdag eftermiddag ska jag åka upp till mina kusiner i Norrköping för att sedan vara med min moster Karin på hennes jobb under onsdagen. Hon jobbar på en vårdcentral, och då kan jag få se hur det går till att arbeta där 😊 Sen ska jag ha bredvid-gång på ortopeden under torsdagen och fredagen. Ska även ha lite fina vänner hemma på spel och mys på torsdag. Sen är det bal på lördag, så jag ska agera fotograf och chaufför åt mina kompisar som ska gå. Så lite bilder från balen kanske ni får se om en vecka!

Jag hoppas att ni har haft en bra söndag och att den kommande veckan blir bra! Så hörs vi nog snart igen 😊

Bild från gårdagens solning ☀

dagbok

Jag hoppas att allt är bra med er, med mig är det bara bra 😊 Blev visst några veckor utan inlägg här igen men de har varit en del i skolan och som ett plus på det så har jag varit sjuk. Men nu har jag mått bra sedan mitten av veckan så de är skönt. Mådde dåligt redan söndagen innan lovet slutade men dum som jag är så gick jag till skolan på måndagen, tisdagen och onsdagen innan jag insåg att det inte gick. Så var hemma från torsdagen i förra veckan till i tisdags med feber och yrsel 😖 Yrsel är något som jag har haft nu från och till ganska länge men ibland blir det bara för mycket, så jag var på vårdcentralen i onsdags och pratade med en sjuksköterska. Hon var jätteduktig och jag kände verkligen att hon tog mig på allvar, vilket jag inte tycker att min läkare gjorde i höstas... Så jag blev då skickade till en sjukgymnast så var och träffade henne i fredags och även där fick jag bra hjälp och ska tillbaka nu i veckan som kommer. Så förhoppningsvis får jag veta var yrseln beror på snart. Men nog om det. Har ju faktiskt gjort en del roliga saker den här veckan oxå!

I torsdags var och tränade, och de var så skönt! Hade blivit ett litet uppehåll men känns skönt att ta tag i det igen. Var även och tränade idag, så härligt att sluta veckan med ett ben-pass 💪

I fredags var jag med Alicia en sväng efter vi båda att slutat skolan, vilket var jätteroligt! Alicia kom och hämtade mig och sedan åkte vi ut till Gränsö där vi gick en lång promenad. Så härligt att gå precis vid vattnet och det var så härligt väder, varmt och soligt!

Och igår var jag, mamma och pappa uppe i Linköping och hälsade på Robert och shoppade på Ikano-huset. Jag körde upp till Åtvidaberg, de längsta jag kört hittills sen jag tog körkortet 😊 Och det gick bra men jag tyckte inte riktigt om vägen, då den var så kringlig att köra på och växlande hastigheter hela tiden 😉 Men jag lär mig nog den vägen rätt snart då mina planer just nu är att flytta upp till Linköping i höst. Har börjat leta lite efter jobb och har sökt till två ställen redan, så förhoppningsvis bor jag i Linköping i höst iaf 😉 Köpte inte så mycket igår faktiskt, tre par nya trosor och lite nya ögonskuggor bara. Men hittade lite fina kläder som jag ska prova nu i veckan när jag ska på klassresa till Stockholm 😊

Under kvällen igår var familjen Gillsjö här på kvällen, så vi spelade lite spel och hade det jättetrevligt! 😃

Hoppas eran vecka kommer bli bra, så hörs vi nog snart igen 😉

dagbok, foton

Hur är det med er? Med mig är det bara bra, njuter av lovet 😉 Men snart är det tyvärr över och känner mig inte redo för skolan riktigt än men som tur är så är det inte många dagar kvar innan studenten. Och innan dess ska jag hitta på lite roligheter så det kommer nog gå undan 😊

Men har under lovet hunnit med en hel del saker. Har spenderat mycket tid men mina kusiner som bor straxt utanför stan. Med spel, lek och sena kvällar. I tisdags fyllde min lilla tusse Leo 4 år, så då var vi där och firade honom! Va glad han var, äntligen 4 år 😉 Sov även hos dom mellan tisdag och onsdag, på onsdagen var vi på Kalles Lekland i Vimmerby då Leo fick de som en present. De var väl rätt roligt 😉 Spenderade sedan resten av kvällen hos dom då Lovisa, Johannes och Staffan skulle komma dit för lite spel. Så de blev ännu en sen kväll men de är så skönt att vara ute och köra sent 😊

Har inte tränat så mycket under lovet men var på ett pass i måndags tillsammans med Alicia vilket var jätteroligt. Vi var på Shake and drum som dom nyligen har börjat med på Actic. De här var min tredje gång jag gick på det och de är såå roligt 😃 Väldigt jobbigt men jättekul! Hade väl tänkt att träna nån mer dag men de har jag inte orkat med 😉

Igår var jag med Elin en sväng på eftermiddagen, då hon skulle in till stan för att tatuera sig. Så vi gick runt en sväng på stan innan vi satte oss på Espresso House för lite fika. Vi pratade massor om vad som hänt under praktiken och annat smått och gott 😉 De var kul att umgås då de var ett tag sen eftersom vi knappt setts nånting under praktikperioden. Och idag har jag varit med Su en sväng på eftermiddagen. Fick låna bilen även idag så vi åkte en sväng innan vi åkte ner till stan för att fika lite. Sen tog vi en sväng med bilen innan jag körde hem henne. Så härligt att få prata ikapp med henne om vad som pågår i våra liv just nu ❤

Dom sista dagarna nu ska jag bara försöka ta det lugnt för har gjort klart den ända uppgiften vi hade under praktiken/lovet. Så de blir lite film och serier nu i helgen 😉 Ska även fira Markus på söndag då han fyller år då.

Men nu ska jag lägga mig och kolla lite serier men vi hörs nog snart igen 😊

Kramar Becka

En bild från några veckor sedan 🐑❤

dagbok, foton

Oj, det var visst rätt länge sen jag skrev nu... Men jag kan skylla på att det har varit mycket den senaste månaden😉 Så jag tänkte att jag skulle berätta lite om vad jag varit med om under tiden jag inte bloggat.

Jag har varit på praktik under 4 veckor på gyn-avdelningen på Västerviks sjukhus. Vilket har varit jättebra och har lärt mig mycket 😊 Jag hade två jättebra handledare men hela personalstyrkan på den här avdelningen var helt underbar! Alla var jättetrevliga och ville gärna ha mig kvar där men det gick ju tyvärr inte 😉 På samma plan som gyn-avdelningen är på ligger BB och förlossningen så jag har även fått vara inne en hel del på BB vilket har varit jätteroligt! Jag har fått vara med på olika kontroller på små pyttebebisar och fått hålla i några av sötnosarna 😍 Var även inne lite på själva förlossningsavdelningen men har inte fått varit med på någon förlossning vilket jag tycker är lite tråkigt, men men det kommer säkert flera tillfällen 😃 Jag var även en dag uppe på barnavdelningen, vilket var jätteroligt! Då jag bara var där en dag var jag mest med och såg hur deras verksamhet går till och det var jättekul då jag drömt om att jobba på barnavdelningen dom senaste 5-6 åren. Fick även va inne en sväng på Neo-avdelningen, som är en liten avdelning på samma plan som barnavdelningen. Där får förtidigt födda barn vara och växa på sig lite. Så jag fick se alla sakerna dom hade där inne och träffa en av de små bebisarna. Gud vad lite den var, helt otroligt att man kan rädda bebisar från så tidig ålder! Alla var så trevliga uppe på barnavdelningen och tyckte det var synd att jag redan hade jobb till sommaren, vilket även de på gyn tyckte men vi får väl se vart jag hamnar efter sommaren! Kanske inte blir som jag har tänkt mig så de återstår att se 😊 Men igår hade jag min sista dag på praktiken och det var väldigt tråkigt att gå där ifrån, kommer sakna att gå dit. Kanske inte alla tidiga mornar men personalen.

Jag har även fyllt 19 år sedan jag skrev sist 😉 Och min födelsedag spenderade jag på praktiken såå den var jättebra! Har även fått jättemycket fina presenter. Har fått jättefina muggar av Elin och Suana, samt av mamma och pappa såå muggar har jag nu 😉 Fick även träningskläder och choklad av mamma och pappa. Av mina bröder fick jag en jättefin tavla som jag har velat ha och även en fin T-shirt och en jacka. Av farmor fick jag pengar och handdukar, av mormor och morfar fick jag ett presentkort och av mina mostrar,morbröder och kusiner fick jag massor flytta-hemifrån-saker! Vispar, grytlappar, pepparkvarnar, peppar, te, tesil ja listan blir lång 😉 Fick även te och jättegod choklad 😍 Såå kan inte säga annat än att jag är jättenöjd med min födelsedag och jättetacksam för alla fina saker jag fick ❤

Bakade även jättegoda cupcakes till mitt och pappas gemensamma kalas. Choklad cupcakes med cream cheese och vitchoklad frosting. Mmm så himmelskt goda 😍

Och sen till de bästa av allt som hände idag...

Jag har tagit mitt efterlängtande körkort 😃 Jag hade mitt teoriprov och uppkörning i början av mars men misslyckades då med uppkörningen men idag satte jag den och kan inte va gladare 😃 Såå nu ses vi ute på vägarna 🚗

Min bästa körskolelärare Anna var vid trafikverket när jag kom tillbaka, så hon grattade mig och tog en fin bild på mig som sedan hamnade på körskolans facebook-sida och nu här 😉 Kunde inte vara lyckligare!

Ska försöka bli duktigare på att uppdatera er men jag lovar inget 😉 Nu har jag iaf lov så ska väl försöka vila mycket och hitta på lite roliga saker! Har än så länge inte mycket inplanerat, ska till farmor imorgon och sen vet jag inte vad jag ska hitta på men de får ni se!

En liten fin bild på Nelly som jag tog i förra veckan och en liten bild på ett av mormor och morfars får!

Lite nya kläder jag köpte från bubbleroom efter min födelsedag. Då jag fick lite extra rabatt där då jag hade fyllt år såå jag beställde en långkjol jag har tittat på och en fin topp. Den är jättefin i ryggen som ni kan se på bilden 😍

Men nu ska jag städa lite så vi hörs väl snart igen!