Hej derude, jeg håber I har en fantastisk sommerferie - det har jeg ihvertfald.

Vi er ankommet til Nice og jeg elsker det allerede.

Der er simpenhelt så pænt hernede, der er palmer alle vegne og fine gamle huse i alle farver. Vi har lejet en lejlighed på 7. etage med pool på taget, pretty luksus.

Første dag var stille og rolig, vi havde ikke nogle særlige planer.

Efter morgenmad på terrassen, vandrede vi til en fin park med palmer og fandt heldigvis et spot med lidt skygge - parken ligger ca. 6 min fra vores lejlighed.

Efter parken, gik vi videre til en plads med springvand hvor vi blev kølet lidt ned. Vi hoppede i badetøjet, sprang rundt mellem de forskellige springvand og tog lidt billeder - hehe.

Jeg blev så glad, da jeg fandt ud af, at der var badekar i vores lejlighed, så vi blev nødt til at finde bath bombs. Vi fandt en fin sæbe butik (Lush) der havde et stort udvalg af bath bombs. Vi købte to, men vi kommer helt sikkert tilbage for jeg bliver nødt til at prøve nogle af de andre farver også.

Vi blev sultne, så vi købte frokost og tog det med til stranden. Jeg fik et stykke pizza med Italiensk skinke, hvilket var super lækkert. Vi nød solen og spiste færdig, men så blev jeg også nødt til at skifte til bikini og dyppe mig i havet.

Vandet var super lækkert, helt klart og meget blåt. Det smagte desværre meget af salt, men det var svært at undgå at få det i munden. BTW, det er en stenstrand - jeg kan faktisk bedre lide sten end sand har jeg fundet ud af. Når jeg har været i vandet og er plaskvåd er det pisse irriterende at få helt sandede fødder og derfor er sten en bedre løsning synes jeg. Man ligger til gengæld bedre på sand, så der er vel både ulemper og fordele ved stenstrande:)

Det var meget varmt at ligge direkte i solen, men hvad gør man ikke for at få tan - aha. Jeg tog en dukkert mere i havet. Min søster og jeg fik øje på en faldskærm der blev trukket hen over havet af en lille båd. Vi blev nysgerrige og gik hen for at høre flere detaljer. Det viste sig at man kunne få en tur med tre personer for 100 euro, hvilket selvfølgelig er lidt dyrt, men på den anden side en vildt fed oplevelse. Vi har planer om at prøve det en af de sidste dage, nu må vi se om vi tør.

På hjemturen faldt vi over en vildt lækker isbutik. Der var mange smage at vælge imellem og som altid havde jeg svært ved at beslutte hvilke to kugler jeg vil have. Det blev mint chokolade og jordbær sorbet og det smagte himmelsk - noget af det bedste is jeg har smagt.

Vi gik stille og roligt tilbage mod lejligheden, vi var ret smadrede pga. af varmen og trætte efter at have rejst dagen før. Vi skyndte os i poolen med det samme, tredje gang vi badede den dag - whatever haha. Da vi havde været i poolen, lagde jeg mig ud på vores terrasse i en halv times tid og fik lidt sol.

Dagen sluttede med sushi på græsset i parken, vildt hyggeligt og tilfældigvis er sushi min livret - det kunne ikke blive bedre fra min side af.

Kys Kys Alma

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!