Jeg elsker lemonade plus det er mega nemt at lave selv.

Du skal bruge:
5 citroner
1 dl sukker
1 dl vand
Ca 1 l vand til opblanding

Sådan gør du:

Du starte med at blande vand og sukker sammen i en gryde. Derefter koges det indtil dukkerne er opløst og det er en slags sirup.

Imens vandet koger presses citronerne. Det skal lige siges at jeg brugte 6 citroner da mine var ret små.

Når citronerne er presset og siruppen er kogt blandes det sammen. Når det er blandet sammen hælder du vandet i. Det kommer an på hvor kraftig du vil have den skal være, hvis den skal være kraftig i smagen putter du ikke så meget vand i, hvis du vil have at den skal være tynd putter du meget vand i.

Wupti så har du en mega lækker hjemmelavet lemonade. Jeg lader min lemonade stå natten over så jeg er sikker på at den er helt kold når jeg skal drikke den.

Dagen startede med at Alma hentede Rebekka efter skole også aftalte vi at vi ville tage i Tivoli og høre Lil Wayne og bagefter sove hjemme hos Alma da hun bor ret tæt på Tivoli. Vi tog lige et hurtigt smut hjem til Rebekka for at hun kunne ligge sine ting og tage tøj med til dagen efter.
Efter der cyklede vi hjem til Alma og gik så ud og købte Pizza og noget slik. Direkte efter vi havde spist kørte vi ind til Tivoli og gik lidt rundt da vi så mødtes med Almas veninde der stod oppe ved scenen. Der blev vi så stående indtil koncerten gik igang. Vi stod der ca. 3 timer.

Det var en mega fed koncert. Også selvom vi ikke kunne så mange sange.
Der var en mega fed stemning også var det vare mega hyggeligt.

Da koncerten sluttede kl 23.00 cyklede vi hjem til Alma.

I dag har jeg været sammen med min familie. Først var det bare min mor og jeg men så kom min far og lillebror også.

Min mor og jeg startede med at tage ind til søerne hvor der var Copenhagen street food festival.
Der fik vi asiatisk mad fra den populære restaurant Kiin Kiin. Det var super lækkert. Jeg fik en lemonade, to forårsruller og så delte min mor og jeg en Gao Bao bolle som er en asiatisk bolle med mega lækkert svinekødsfyld i.
Da min far og lillebror så kom fik vi endnu mere mad da min far og lillebror også gerne ville have noget mad. Min lillebror fin en bakke pomfrits som vi andre også spiste ret mange af, så fik min lillebror og jeg også et pizzaslice hver, også fik han en lemonade. Min far fik 3 forårsruller og efter det fik min mor og far også en øl som Nørrebrobryghus havde lavet i anledning af Copenhagen street food festival.

Efter det tog vi i Tivoli. Vi prøvede ikke rigtigt nogen forlystelser men min far og lillebror fik en is og jeg fik en tivolikage.

Nu er sommerferien slut så jeg tænkte på at lave et indlæg om hvad jeg har lavet hele sommeren.
Jeg har ikke lavet det helt store denne ferie da mine forældre aldrig rigtig gider at rejse udenfor Danmark i sommeren.

Jeg startede egentlig bare sommerferien ud meget stille og roligt hvor jeg bare var sammen med min veninder. Det gjorde jeg i ca 2 uger da mine forældre ikke havde fået sommerferie.

Da min mor så fik ferie i uge 28 var jeg sammen med min familie i nogen dage, hvor vi blandtandet var på papir øen.

Efter nogen dage med min familie kom mine to grankusiner og deres mor. De kommer fra Jylland så vi lavede faktisk bare de basic turist i København ting som fx Tivoli, strøget, Kongenshave og meget mere.
Da de så tog hjem fik min far også ferie.

Da min far så fik ferie om fredagen tog vi afsted om lørdagen til en lille ø der hedder Endelave hvor vi skulle være i sommerhus. På Endelave cyklede vi rigtigt meget, spidset god mad og badede lidt men ikke så meget da det var ret dårligt vejr.

Efter Endelave tog vi lige nogen dage hjem i min mormor og morfars hus.
Efter det tog vi ned til Marielyst som ligger på Falster i et vildt lækkert sommerhus der lå rigtig tæt på vandet så jeg badede faktisk hver aften. Marielyst er en by hvor der næsten kun er turister. Både tyskere, svensker og danskere og sikkert også andre.

Så tog vi op til min farmor og onkel og fætre i deres campingvogn oppe i Nordsjælland. Vi var der kun 1 dag hvor vi var ude at spise og bade.

Dagen efter jeg kom hjem skulle mig og Alma på grøn koncert og det var MEGA hyggeligt.
Vi hørte blandtandet Scarlet Pleasure, Christopher, ukendtkunstner og mange andre.

Efter nogen dage med Alma tog min familie og jeg til Malmö bare en dag og det var super hyggeligt. Om aftenen var jeg sammen med nogen venner.

De allersidste dage inden sommerferien var slut var jeg sammen med nogen veninder og det var rigtig hyggeligt.

Så startede jeg så i skole igen d. 10 august.

Vi elsker mad og at lave det. Det skal lige siges at vi ikke er mesterkokke hehe.
Her er en lille slags opskrift på to lidt forskellige mega lækre sommersandwich.

Rebekkas sommersandwich:

Jeg starter med at tage to skiver rugbrød og derefter putter jeg noget pesto på den ene skive.

Efter det putter jeg noget avokado ovenpå pestoen da jeg synes det er nemmest hvis alt det man kommer i sin sandwich kun er på en Skive så det hele ikke falder ud når man ligger dem sammen.

Så putter jeg tynde skiver tomat ovenpå avokadoen.

Så putter jeg en skive ost ovenpå tomaterne.

Det lidt svært at se på billedet men på den Skive brød uden noget på har jeg valgt at presse noget citronsaft på da jeg synes det frisker sandwichen lidt op.

Og tilsidst ligger jeg brødet sammen og rister den. Det var min version af en sommersandwich.

Almas sommersandwich:

Jeg starter med at riste brødet og derefter putter jeg pesto på begge skiver.

Så putter jeg en masse skiver avokado på det ene skive brød.

Så putter jeg lidt tomat på avokadoen.

Efter det tager jeg nogen skiver ost på.

Også en blandet salat med en masse grøntsager.

For at holde sammen på salaten putter jeg noget sølvpapir rundtom i bunden.

Som i kan se på det overståede billede lavede vi også en hjemmelavet lemonade. Hvis I ønsker en opskrift på den så like indlægget.

Idag har jeg fejret min mormors fødselsdag i Valbyparken, hvor vi startede ud med at gå en lang tur ude på tippen. Der stødte vi på et par lamaer og en masse får.
Da vi kom tilbage fik vi tændt nogen grillene og dækket op til frokost. Det var super lækkert;)) der var en masse sommersalater, og grillede spyd med kylling og pølser.
Til dessert fik vi en lagkage med marengsbunde og flødeskum med friske bær ovenpå.
Til sidst gik vi hen til iskiosken, hvor mormoren gav is til os alle.
(Billede af kusine, søster og kusines kæreste på vej op til iskiosken)

Velkommen til vores blog AlmaRebekka.
Vi er to piger fra København, Alma og Rebekka (Alma med sort trøje Rebekka med lilla) som elsker mode, mad og mennesker.
Vores blog består som sagt af mode, mad og mennesker (de tre m'er hehe) som også vil komme meget til udtryk i vores blog da vi kommer til at poste meget ootd, most worn items, what I/we eat in a day, opskrifter som vi rigtigt godt kan lide, ting vi laver sammen, med vores famile og vores venner.

Vi håber rigtigt meget i vil følge med.