I min sommerferie i år var jeg på Kreta, som er en græsk ø. Min familie og jeg havde bare brug for ferie. Det var egentlig ikke meningen, at vi skulle afsted til, at starte med, men vi blev enige om, at det var meget tiltrængt. Vi skulle bare væk. Væk fra hus salg, fodboldtræning og grå kedelige Danmark. Så vi stressede rundt, gjorde rent og pakkede hele fredag d. 30/7-17. Det er sjovt, at tænke på, vi stressede så meget for, at komme ned i gear.

Vi fløj i nogen timer og landede på jorden sent på aften. Vi havde booket et lækkert hotel, så vi skulle nærmest ikke tænke selv, hvilket var mega rart!!! Klokken var 1:00 da vi ankom til hotellet og der var så mange myg, at jeg var sikker på, der ville være en masse myggestik på kroppen dagen efter. De næste 2 dage lavede vi absolut ingenting udover, at bade, sove og spise. Der var rigtig varmt, 41 grader og fuld sol. At kunne dyppe sig, var et most. Det var så varmt, at vi ikke lavede andet end, at slappe af det meste af ferien.

Dag 3 tog vi ind til Chania og på vejen derind blev jeg meget syg, så vi tog hurtigt hjem til hotellet igen.Jeg lå hele dagen og jeg havde det forfærdeligt. Sveden løb af mig, imens jeg lå og frøs. I Chania var vi i den gamle del af byen, der var som taget ud af en by i Italien - det lignede Italien meget. Vi spiste på torvet og gik hurtig videre. Det var en lettere skuffelse fordi, at det var så dyrt og maden ikke var specielt godt. Der lignede Chania IKKE Italien. Derimod var der den lækreste lille restaurant i byen, hvor vi boede. Det var en åben restaurant, hvor vi sad mange aftener og kiggede på solen dale ned under de bjerge, som vi kunne se i horisonten. Efter solen var gået ned, gik vi langs de små strande hjem sammen med en masse herreløse hunde og indbygger fra øen, som dukkede sig i vandet efter en lang og varm dag på job. Det var nok noget af det pæneste, jeg længe har set. Den glødende himmel i varmen.
Den sidste dag brugte vi også ved poolen for, at nyde det sidste varme inden, at vi skulle hjem til kolde Danmark. Vi tog med bussen fra hotellet da klokken var 21.00. Det tog en time, at komme ud til lufthavnen. Vi skulle afsted fra den lille lufthavn da klokken var 00.00. I flyet sov jeg hele vejen hjem. Det nåede næsten, at blive morgen inden, vi kom hjem i seng. Så jeg lavede næsten en døgner!!

Min top 5 over de fedeste ting på Kreta:
1. Varmen
2. Strand restauranten "Blue sea".
3.. Poolen ved hotellet.
4. De vildt flotte og små strand områder ved kysten.
5. Ligemeget hvor man tog hen, var der melonsælgere ved vejen.

Det var en vildt fed ferie, og lige hvad jeg havde brug for!

- Alma

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Hey
Mit navn er Alma, jeg går i 9. klasse og jeg bor i Høng på Vestsjælland med min mor, far, lillesøster og hund. I min fritid er jeg sammen med vennerne og spiller fodbold i Slagelse.
Jeg har lavet denne blog, da vi skulle lave dem i skolen. Selvom dette er en skolerelateret blog, kommer den til, at handle om meget andet. Jeg elsker, at rejse så det kommer nok også til, at afspejle sig i min blog.
Jeg håber, at i vil følge med.