Tja!
Idag är det min mormors födelsedag + dagen vi åkte hem så vi åt brunch på "Tienda de Cafe".

Vi hade med alla resväskor och åkte till flygplatsen där vi va tvungna att checka in alla väskor för de var för tjocka o tunga. Vi sa hejdå till mina jobbiga kusiner och mormor och moster innan vi gick på det 1h försenade planet. Vi kom fram till Buenos Aires och checkade in på hotel där vi skulle sova. Vi drog ut och käkade runt 20 och gick sen o la oss.
Hejdååå och Hejdå Uruguay :)

Alohaa!
Alla vaknade halv 8 gick till stranden som vaaanligt.Det var röd flagga så man fick knappt gå i så att vattnet gick till höften innan livvakterna blåste i sin visselpipa. Vi fiskade iaf krabbor och hittade en manet som ja råkade kasta på någon random person på stranden. Lol

Efter lunch stack vi ner till en annan strand till klockan 18.

Runt 19 åkte vi tillbaka till Montevideo och stannade för att käka på Don peperone. Vi kom fram typ 23.

4/1-18 Tjooo!!
På morgonen chillade vi vid stranden fram till lunch.

Vi åt hemma och på eftermiddagen gick vi till en strand med vågor framför en Trump tower de håller på att bygga.

På kvällen åkte vi till ännu en strand och gjorde en brasa där vi käka och badade.

Hejdååå :)

Vi var nere fett tidigt på stranden imorse (halv 10) för att surfa :) Det va helt ok vågor men det va kul ändå.

Efter surfklassen körde vi boogieboard till 12.30 där vi sen åkte till hamnen för att käka. Vi beställde olika mat som alla delade på. Efter lunchen skjutsade vi pappa till busstationen som skulle åka tillbaka till Sverige i förväg och slutade med att åka till stranden igen.

Hejdååå :)

Vi började dagen med att köra styrka i trädgården och körde sen hem för att laga en jävla massa mat för alla 20 gäster som skulle komma på kvällen. På vägen satt vi 4 barn i baksätet utan säkerhetsbälte och skulle kliva in i bilen när 2 poliser kommer och vi var tvunga att gömma min lillkusin lol.

Vi lagade mat och fixade oss till 21 när gästerna kom. Det va najs kväll och vi gjorde någon liten dockperson som skulle va alla dåliga saker av 2017 som vi sen brände och sköt upp raketer som failade, åt för mycket mat och fick kvällssång av colombianerna.
Aja gott nytt år bitches :)

Imorse va en tidig morgon jag o kusinerna, pappa o mamma åkte från huset 9 till Punta del Este. Vi kom fram runt 11 och gick direkt ner på stranden.

Vi gick upp o käkade lunch och sen följde vi med Jasmine och mamma till frisören och efter det stack vi ner på stranden igen . Runt 19 gick vi ut och sprang 5 km vilket var bland det äckligaste ja gjort för att det va så varmt.

Dagen slutade kortspel. Hejdåååå :)

Tjenare!
Dagen börjad med att vi badade vi poolen och vid 13 åt vi lunch. Vi följde sedan med min kusin Sol till tandläkaren.

Efter tandläkaren stack vi hem till mina kusiner igen och chillade vi poolen. Runt 19 stack vi ut och körde intervaller på stranden även fast det fortfarande var skitvarmt.
Aja vi kom iaf tillbaka och åt middag. Under middagen hörde vi något dunsa ner i på deras trädgård och sen såg vi den här jävligt läskiga råtta. Comadreja

Efter middagen packade vi ihop våra saker till Punta del Este imorgon🤙🏽
Försökte somna vid 12 typ men min kusin snarkade asmycket så det var helt omöjligt.
Hejdåååå :)

Tjenare!
Är just nu framme i Uruguay efter mer än 36 h resande :) Vi tog först ett 2,5h plan till London sen 13h plan till Buenos Aires där vi sen fick vänta i 12h. Under de timmarna solade, promenixade, sov och åt vi för att vi missade vårat flyg och seeeen tog vi äntligen ett 1h flyg till Uruguay.
Jävligt glad över att vara framme nu iaf även fast jag bara sovit typ 3 timmar under resan.

Aja hejdååååå :)

Tjoooo!
Onsdag den 27e dec (i över morgon) drar familjen till Urugay för att träffa kusiner, mormor och moster :)
Ska bli skitnajs och komma ifrån äckligt regn och Sverige till sol förhoppningsvis. Kommer lägga upp lite bilder och blogga om vad vi hittar på där borta. Om någon ens tittar här, vette fan asså?

Aja hejdå så länge tills i över morgon ;)

Tjenaree!
Denna morgon började tidigt eftersom att vi skulle bli hämtade av en mini-buss klockan 7.30. Vi fick stressa väldigt mycket men vi blev ändå klara i tid.
Vi klev på mini-bussen med farmor, Magnus och två andra killar vi inte kände. Nu var vi på väg mot KINESISKA MUREN!!
Bussen åkte i ca 45min innan vi gjorde första stoppet vid någon pärlshop typ? Någon som jobbade där visade oss runt på ett museum ish där det fanns en massa pärlor och försökte sälja 3000 krs (och mer) armband.
Efter 30 min där fortsatte bussen och stannade nu vid ett ställe som heter Ming tombs. Det är ett historiskt ställe där många viktiga kineser har blivit begravda.

Sen var det äntligen dags att åka en lång bergsväg till muren.
Då vi kom fram fick vi äta lunch (Kinamat såklart) och sen hade 2h att göra som vi ville.
Alla valde att ta en fett liten lift som va fett osäker egentligen meeen ingen orkade gå i 1,5h för att komma upp till själva muren.

Liften ramlade inte ner (peppar peppar ta i trä) och nu var vi uppe på muren!!
Vi började gå åt ett håll på muren och det var obeskrivligt häftigt. De va lite komiskt när en kinesiskt par kom fram till mig och frågade om de fick ta bild med mig eftersom att de aldrig sett en blond förut.

Aja vi va iaf uppe på muren i 1,5h innan vi åkte en liten slags pulka sak ner för en rutschkana vilket va fett kul!
Runt 16.30 satte vi oss i bilen igen och åkte hemmåt. Det var såååå jäkla mycket trafik så hemresan tog 2h och 40 min. Ush
Vi kom hem, körde styrka i gymmet och gick sen och åt sista middagen (pastaaaa) innan vi gick till hotellet för att packa ocj lägga oss tidigt.

Hejdåååå (till Kina också den här gången) :)