Idag har varit en superdag, jag har jobbat nästan hela dagen på ett läger där yngre kan prova på olika sporter. Jag är ledare för en av aktiviteterna. Även fast det är avsträngande att hålla i aktiviteten så är det superkul.

Idag var det sol & jag har bränt mig så mycket, så ja jag har en fin bränna runt halsen nu✋🏼

Nu kollar jag på film & bara tar det lugnt.

Jag har inte hunnit skriva om helgen än men nu ska jag göra det!

I fredags så drog jag & en vän hem till mig. Vi gjorde en riktigt god kalldryck. I den vart det:
10 isbitar
Ca 20 st Hallon
Jordgubbssaft, blandat med vatten i ett glass
Fläder koncentrat 4 cl
Sockerlag 2 cl

Vi gjorde också en söt socker kant på glaset, vi tog lite jordgubbssaft på kanten och sen doppade det i socker. Eftersom vi använde jordgubbssaft så skiftar sockret i rosa färg!

Senare på kvällen drog vi ner till stranden till några kompisar, vi grillade lyssnade på musik & hade bara allmänt trevligt.

Nästa dag hick vi upp vid 8:00 för att sedan dra till gymmet på ett IW pass som varade i ca
60 min.

Senare på dagen så bar det av till Göteborg för att kolla på Håkan Hellström. Kvällen var helt magiskt, jag till och med grät så lycklig jag var. Känslan att vara på Ullevi där det var över
70 000 människor som sjönk till samma låtar.
Skulle helt klart göra om det om jag får chansen.

Vet att det inte är någon bra kvalité på bilderna✋🏼

Idag vaknade jag med en riktigt härlig känsla i kroppen. Jag tänkte "idag kommer bli en bra dag". Jag vaknade gjorde mig i ordning, oftast när jag börjat göra mig i ordning brukar jag känna att nej jäklar vad dåligt allt blev, men idag var det verkligen ingen sån dag. Känner mig faktiskt riktigt on flik idag💁🏼

Jah hoppas alla får en tokbra dag idag, jag ska iaf njuta av den varma solen & sommar värmen.

om det inte är sommar nu, vad är då sommar?

Idag har det varit en fruktansvärt varm dag, redan när man vaknade på morgonen kände man värmen. Det blev bara ännu värre när man begav sig till skolan, när man kom fram kändes det redan som om man varit på ett helt tränings pass. Eller det vart bara jag som kände så?

Nu på kvällen va jag i alla fall och tränade. Jag gick på ett IW pass, det höll på i ca 60 min. Jag trodde jag skulle löka sönder på riktigt. Ni anar inte hur varmt det var. Jag tror jag svettades minst 1 liter svett, inte så fräscht.

Nu ska jag äta god mat & kolla på förspelen inför PH🖐🏽

Oj glömde nästan skriva om den riktigt goda smoothien jag gjorde hemma idag, i den vart det:
4 is bitar
1/2 banan
1 dl hallon
1/2 dl blåbär
1- 1 1/2 dl mjölk
1 dl yoghurt

Har dock ingen bild på denna goda kalla dryck!

Igår spenderade jag min dag på color run med några av min vänner, snacka om att man blev färgglad, har nog aldrig haft så många olika färger på mig samtidigt. Detta var en av de roligaste grejerna jag gjort, alla var så himla taggade!
Jag rekommenderar att vara med på nästa!

På kvällen drog jag med några vänner till stranden & grillade, hade bara allmänt mysigt.

Just nu sitter jag och steker i solen & njuter av min smoothie. I min smoothie är det:
1-1,5 dl hallon
1/2 banan
1 kiwi
1,5-2 dl mjölk

Idag vakande jag med att jag hade otroligt ont i huvudet. Jag gick därför inte till skolan heller, gjorde inte så mycket eftersom jag är klar med allt. Vilket är super skönt!

Jag har i alla fall spenderat mesta av tiden idag i sängen, bara gått upp då jag varit hungrig eller nått. Nu på kvällen tog jag i alla fall en sväng på cykeln bara för att få komma ut en stund. Insåg ganska snabbt att det inte hjälpte mot huvudvärken alls. Men det var ändå ganska skönt.

Hoppas ni andra haffat en bra dag i det fina vädret!☀️

Hejsan hoppsan🖐🏽

Det vart ett bra tag sen jag lade upp något nu. Jag har helt enkelt bara haft så mycket att göra i skolan nu, jag går i 1:an. Detta året har varit ett bland de tuffaste, så har inte hunnit med att skriva några inlägg. Men nu är ifall första läsåret snart över, vi hade sista nationella provet idag i matte.🎉
Det gick inte så bra som jag hade tänkt mig, men vad ska man göra åt de liksom.

Precis som rubriken lyder så ska jag prata om träning, jag har länge velat bli snabb & kunna springa långt men har aldrig tagit tag i att träna på det, men nu har jag ifall börjat springa. Jag följer ett program där man tränar inför 5 km. Just nu är upplägget såhär:
3 min gång
5 min joggning
1 min gång
4 min jogging .
Idag följde jag dock inte detta utan jag gick 3,5 min sen joggade jag 10,5 istället, det är jag riktigt stolt över💁🏼

Efter att jag joggat så brukar jag träna min mage & bål i ca 15 min💪🏼

Det va detta inlägget, jag lovar att jag ska försöka uppdatera oftare!

De va ett tag sen nu, har varit mycket senaste tiden men nu har jag en del att berätta om.

Tänkte börja med att berätta om sommarlovet som jag spenderade en hel månad i Japan med en helt fantastisk grupp människor!
Jag var där på "world scout jamboree 2015" (WSJ) .
Resan dit tog ca 20 timmar vi åkte då från Danmark den 16 juli, när vi samlades i Danmark var alla sjukt spända och nervösa inför resan!
Vi hoppade på flygplanet och reste första biten till Qatar där det var 40 grader när vi mellan landade sent på natten (resan dit tog ca 7 timmar). Vi tillbringade ungefär 3-4 timmar i Qatar då vi fick chilla rundor på flygplatsen. Det var en av de häftigaste flygplatser jag varit på , det var som ett ända stort köpcentrum med massa affärer hit och dit.

Senare fortsatte sista biten mot Japan, sista biten tog 10 timmar. Under flygresan kollade jag på film och snackade med massa andra scouter, vi var fyra grupper till som åkte i samma flygplan dit. Helt otroligt men jag lärde känna några helt najs människor på bara resan dit!

När vi äntligen landat på en flygplats i Tokyo så fortsätter resan där ifrån till ett hotel i Fuji.

Fuji:
När vi kom fram till hotellet (detta är då kl 00:00) hjälpte personalen oss med att vissa vart packning och så skulle ställas. Sedan berättar ledarna vilka 8 andra personer vi ska dela rum med. Vi får nycklarna och går upp till våra rum , alla blir helt chockade nät vi kommer in i rummen, det finns inga sängar! "Ska vi sova på golvet?" hör jag någon säga.
"Ja, antagligen! Detta blir ju som ett pyjamasparty" säger någon annan.

Jag och de andra tjejerna som jag delar rum med går sedan och duschar, men det är inga vanliga duschar, för i Japan duschar alla i samma rum på hotel (Dock killar och tjejer i olika rum). Det är först ett rum där man lägger sinna kläder och handduk & så. Sen går man in i nästa rum där det finns ca 8-10 duschslangar och lika många pallar + att det är speglar runt hela rummet. Där man sätter sig och duschar , sen finns det en liten jättevarm bassäng där man kam sitta en stund om man vill👌

Dagarna i Fuji chillar vi mest runt i närheten av hotell och vandrar lite i bergen , vi gör dock ett besök på en Onsen, det fungerar som duscharna på hotellet ungefär!

N
ästa ställe vi besöker är Tokyo:
Vi spenderar en natt i Tokyo där vi bor på ett ställe lite utanför själva city.
Vi åker senare in och besöker Shibuya som är en av en stor shopping del av Tokyo!
Där hittar vi många små konstiga affärer men vi hittar också vårt älskade H&M som är 6 vågar högt med en våning herr och resten dam!👌

På kvällen går vi ut och äter i mindre grupper som kallas "patruller" vi äter på en mysig japanska restaurang där jag råkar beställa in brosk, "jag trodde det var kyckling 😐" det var inte äckligt men när man är tror att det är nått det inte är blir man väldigt förvånad när man tar en tugga och den är jättehård😂

Nästa dag ska vi åka till Kyoto som också är en stor shopping stad!

I Kyoto spenderar vi 2 dagar i ett hotel som är västerländsk "äntligen en vanlig sång".

Vi besöker ett tempel och om man ville fick man också shoppa , men de dagarna vi var där var det riktigt dåligt väder och när det regnar i Japan regnar det verkligen!

Vi åkte sedan vidare till Nagahama som också ligger i Kyoto.
Där många andra scouter också bodde, där träffade jag några stockholmare , några från Norrköping och sen några skåningar!

På morgonen gick vi till restaurangen och åt en riktigt god frukost med bröd, sylt , frukter , köttbullar, korv , yoghurt och massa annat gott!
Sen gjorde vi oss klara för en dag i ett tempel & bambuskogen.

Bambuskogen vart riktigt häftig , allt såg overkligt ut , nästan plastigt. Såg dock inga pandor😓

Vi åkte tillbaka till hotellet och la av oss vår packning , duschade och lite sånt där. Sedan gick vi och åt hela gruppen på el brasiliansk restaurang & karaokebar som serverade pizza & handburgare det vart riktigt gott!
Vi sjöng och snackade och hade de bara allmänt gött, personalen där var också helt fantastiskt!

Sista stället vi skulle besöka innan lägret var Osaka:
I Osaka bodde vi på ett Bob Marley inspirerat vandrar hem , det var riktigt coolt👊

Vi var framme i Osaka en sen eftermiddag och på kvällen skulle det vara festival , så vi tog snabbtåget till festivalen. På festivalen var det massor med folk och alla var glada.

Men sen hände de något ... Jag och min kompis behövde gå på toa och vi kunde välja mellan att stå upp och kissa i en bajamaja eller stå i en väldigt lång kö till en mer bekväm toalett så vi ställer oss i kön och väntar och väntar ... Vi stod i samma kö i 1 och en halv timme! Sen när vi var klara kunde vi inte hitta de andra nånstans , vi får lite smått panik och försöker prata med polisen men en sak japaner inte är bra på är engelska. Polisen ropar då ut i en megafon och frågar på japansk om någon kan engelska , då kommer en ca 20 årig tjej fram och hjälper oss!

Nästa dag äter jag världens godaste sushi👌
Vi shoppar också en del!
Dagen efter är en mer chill dag då vi kan tvätta och sånt innan lägret och se till så allt är på plats !

Jag tänker skriva mer om själva lägret imorgon för nu har jag annat att göra!

Hej svej👋👋

Efter rundresan åkte vi då vidare till själva lägret som ska vara i 10 dagar!

Framme på lägerplatsen mötts vi upp av svenska scouter som visar oss vart vi ska & vart våra tält finns som vi ska sova i. Efter vi hämtat tälten ska vi bara få upp dem också, det var nog de jobbigaste jag varit med om, för att va ute i 40 graders värme och ingen skugga + att vi skulle bygga upp vår by är ganska tufft ändå!

Dag 2: var bara en chill dag med en stor invigning på kvällen för alla scouter, det var något av det häftigaste jag varit med om i hela mitt liv! Att så många är samlade tillsammans & har något gemensamt är ju as cool!

Dag 3: Der var första dagen vi skulle göra aktiviteter, då gick vi till en del av lägerplatsen som var en äng med massa tält som man kunde gå till och göra olika gruppövningar tillsammans. Efter de åt vi vår lunch som bestod av:

En väldigt väldigt torr fralla.

En slags lite drickyoghurt som bara smakade socker .

En lite påse saltade chips.

&

En dricka ( ungefär en mer)

På eftermiddagen fick vi göra vad vi ville

På kvällen åt vi sen gick jag & några kompisar runt och snackade med några från andra länder och bara chillade!

Dag 4: ​Vi gick upp kl 5:30 gjorde frukost, äggröra och mackor. Efter de han vi oss av på äventyr till Hiroshima!

Där fick vi först lyssna på en föreläsning och om man ville fick man gå upp på scenen och hålla ett tal, det var en kille som vart jätteduktig började nästan gråta när han berättade sina känslor och hur hans liv hängde ihop med Hiroshima!

Senare gick vi och kollade runt på utställningen!

Vi kom tillbaka till lägret ganska sent den dagen så vi började direkt fixa med maten och senare på kvällen gick vi & snackade med andra scouter!

Förtsättning följer...

Längesen jag gjorde ett inlägg men har inte haft så mycket att berätta , har helt enkelt inte hänt nått.

Förutom att vi tränat inför nationella proven ända sen jullovet tog slut.
Ska bli skönt med sportlov snart och vila upp sig innan alla proven kommer, sen efter det är de ju ändå påsklov ganska tätt in på , fem veckor tror jag :)

Som vanligt i varje inlägg kommer det allt ett eller flera tips !

Filmen " The perks of being a wallflower" rekommenderar jag stark .

Tycker man ska läsa boken också eftersom man får mer detaljer om vad som händer , plus att den är skriven som brev så den blir på något sätt mycket lättare och roligare att läsa .
På svenska heter boken bara "wallflower".

Hej då så länge , hoppas ni också tycker boken är bra :)