En underbar eftermiddag, dock kall, men ändå så fantastiskt vackert ute. Känns skönt att värmen äntligen är på väg, och att de är solsken varje dag nu nästan. Energin börjar komma upp lite mer och man mår bättre i kropp och själ. :)

Nu var det evigheter sedan jag uppdaterade känns det som. Mycket har hänt det senaste och bloggen samt fotot har glidit lite åt sidan. Men denna morgon tog jag mig en tripp ut för att få med den underbara solen som visat sig varje morgon. Helt underbart! Även om det visade -7, så var det riktigt skönt ute! :)

Ännu en fin sevärdhet, kinesiskt tempel. Ganska stort och maffigt, ändå stod det inte med på turist kartan. Vi lyckades hitta hit ändå, och den utsikten från balkongen var riktigt fin! (Bild längre ner)
Ett par våningar högt och med en panorama vy ut över Kuala lumpurs innestad.

Vi passade även på att gå in i templet, där de stod tre olika statyer, riktigt häftiga takmålningar och en massa rökelser. Medans vi gick runt som riktiga turister, så var det personer som satte sig framför dessa och framförde en bön.

En av de jätte mysiga parkerna som vi besökte under resan till Malaysia. "Botanisk trädgård", här var det lite blandat med blommor, olika områden med lite djur. Men just denna del kallades Lake Garden. Riktigt fint och en skön promenad kan man säga. Vi hade kollat upp lite recensioner på fågel och fjärilsparken som låg intill, men tyckte inte att de var värt pengarna att gå in där. Lite synd, men vi fick iaf se och uppleva så mycket annat :)

Denna bild tog jag på vägen tillbaka, där man fick med både KL tower och tvillingtornen.

Igår gjorde vi ett besök i KLCC park, där bland annat tvillingtornen står. Solen sken rätt så bra igår, promenaden var nästan äckligt varmt. Men de var väldig fint! Och tornen är fantastiska. Eller snarare alla byggnaderna är riktigt fantastiska. Idag har vi tagit oss ännu en promenad, och bilder på det kommer nog så småningom också :)
Bjuder även på lite personliga bilder, så som dessa på mig och bror :)

Denna dag känns som en evighet. Vi åkte tidigt (torsdag morgon) från Jönköping, och nu är det helt plötsligt fredag kväll runt 22. Det ända vi gjort är rest, nattflyg, plus att vi ligger 7h före i tidsson här borta.

Efter allt resande, var vi väl framme vår tid kl 18 typ, packade upp lite på hotellet och sen gav vi oss ner till China town och tog lite mat.
Tiden har sprungit iväg, och nu längtar jag faktiskt efter att få sova lite! :)
Vi får väl se vad dagen erbjuder imorgon, men de kommer garanterat att bli en massa bilder!

Just nu sitter vi på flygplatsen i London, precis ätit lite och väntar nu på att nästa plan ska gå.
Evig väntan och just nu är jag bara trött, men vi har en nästan 13h flygresa att se fram emot nu. Första flygningen gick väldigt bra, 2h drygt och jag lyckades nästan sova hela vägen. :)
Även om jag inte gillar flyget, så ser jag fram emot att få det överstökat så man kan njuta av värmen imorgon :)

Har inte turen på min sida direkt. Nu är det bara två dagar kvar hemma innan vi ska åka tidigt på torsdag morgon. Jag har lyckats med någon som inte fick hända. Feber och problem med halsen, bra tajming på det.
Tur var att sjukvården gav mig antibiotika direkt, så att de inte ska bli värre. Och nu håller jag tummarna på att det ska bli bättre innan de är dags att flyga :)
Att vara sängliggandes är inte de roligaste, börjar bli stressad för att hinna tvätta, städa och packa. Men förhoppningsvis är jag lite piggare imorgon.

Två bilder från trippen vi gjorde med skolan förra veckan. Kallt men ändå ganska fint väder.

Nu är det snart dags, det som jag så länge väntat på. Om en vecka drar jag till Malaysia!
Det ska bli så skönt att komma iväg, till varmare breddgrader och samtidigt få se sig om i världen. Vi kommer dock bara vara borta i 10 dagar, väldigt lite, jag vet. Men lämna detta skitväder mot 30 grader och glassande sol?! :)
Nu hoppas jag veckan går fort, börjar redan bli lite nervös inför resan och flyget som tar sån lång tid.
Fördelen är att vi flyger kväll/natt-tid, så hoppas på att man kan sova någorlunda iaf.

Kommer uppdatera en del under resan tänkte jag (hoppas på att vårt Wifi är bra så det funkar)

Dessa bilder togs idag under en tripp med klassen, gillar verkligen effekten på dessa. Lite mer abstrakt liksom.

Svinkallt, men gud vilket underbart ljus! Älskar att de var lite dimmigt för de blir så betydligt mycket bättre ljus i bilderna. (Har inte lagt på något filter eller så)
Stackars lilla Sara bara, som stod ut med att stå i klänning ute. Tips på att ha med sig när man fotar porträtt såhär års är en varm stor morgonrock, som modellen kan använda och värma sig i emellanåt. En vanlig vinterjacka blir nerkyld men en rock i fleece blir varm direkt man tar på sig den.
Tack Sara och min andra fotokompis Mikki för en tripp ut i naturen, de var något som jag verkligen behövde :)