I fredags hade vi Abbe och hans familj här på middag! Pippi Långstrump i soffan fick avsluta kvällen. Det är så kul att det bara skiljer tio månader mellan grabbarna, snart leker dom ihop på riktigt.

Lördag den 16e september, idag har vi:

- haft Ellen på besök en snabbis på morgonen. Efterlängtat!
- ramlat och slagit huvud i sängkant. (Stor bula, blåöga och hängöga)
- köpt ny säng till Allan, det blev en 90-säng.
- lekt i Boulongern med Hanna i två timmar. Mys!
- ätit galet god fisk- och skaldjursgryta som David lagade medans vi var i Boulongern.
- möblerat om Allans rum så sängen skulle få plats.
- när Allan somnade för natten har vi kollat på Suits och ätit glass.

Idag har vi haft Hanna och Fanny här på eftermiddagen/kvällen. Vi har ätit tacos, byggt tågbana och målat. Perfekt torsdag som Allan inte ville skulle ta slut. Hanna och Allan har något speciellt, dom leker järnet hela tiden. Bästa kompisar!

Direkt efter förskolan idag gick vi hem till stormormor för att fira hennes födelsedag. Massa lek, mat och bus. Men helt plötsligt blev Allan hängig och ville inte äta... men leka ville han ändå tills hans stupade i min famn och somnade. 39 grader hade han när vi kom hem på kvällen. Nu ligger han bredvid mig i sängen och kan inte riktigt komma till ro. Lilla älsklingen <3

Det tog en liten stund för Allan att vänja sig vid havet och stranden, men eftet ett tag så älskade han att bada. "Simma simma simma" sa han när han flöt i havet med puffarna. Vi hade fantastisk utsikt vid hotellet som man kan se på några av bilderna.

Visar några favoriter från resan, fler kommer <3

I söndag kom vi hem. Allt har gått bra och jag skulle vilja skriva om resan, men har inte tid för tillfället. Högskolan har startat så får skriva här till helgen kanske.

Resan till Kreta började mot Arlanda klockan 02.45 igår, söndag. Allan var vaken hela bilfärden dit och hela tiden på flygplatsen. Samma sekund som planet lyfte, klockan 06, somnade han och han sov i nästan två timmar. De resterande två timmarna gick över förväntan! Det var bara den sista halvtimmen som han gnällde lite och var otålig. En bussresa väntade när vi kom fram, men den var bara cirka en halvtimme och funkade väldigt bra med Allan. I stort sätt hela restiden från Gävle till Kreta var han på strålande humör. Heja Allan!

Tidigt imorgon bitti drar vi till Grekland och får byta ut minipoolen till havet!!! Som jag längtar efter en vecka av easy living! Allans första resa utomlands. Allt som är "den första" är det något vemodigt och fint över.