Ska snart gå och lägga mig, undra om jag kommer att somna innan tolv hoppas det iallafall 😉

Idag då så följde jag med farmor och farfar till deras landställe en stund, plockade lite blåbär. Sedan åkte vi och handlade lite efter det så åkte vi hem till dem.
Sedan så åt vi middag och efter det så kollade vi lite på tv och myste.

Tja!
Just nu så gör jag inget speciellt, tror nog att jag ska se på film.

Förut idag så var jag på ett inskolningsmöte eller vad man ska kalla det på nya skolan med rektorn och klassföreståndaren och det kändes bra! Så det känns faktiskt att dessa två år kommer att bli bra.

Sedan ikväll så ska jag på en kompis födelsedagskalas, det ska bli trevligt.

Vi hörs!

Idag så har jag varit med kompisar, först så åkte vi till en sjö och badade, jag badade dock inte:)
Sedan så åkte vi till donken och åt middag, vi stannade där rätt så länge då det började regna.

Men nu är jag hemma, tror nog att jag ska ta och sova snart då det är bra att komma in i vanliga dygnsrytmen igen eftersom skolan börjar snart 😉

God natt ✨

Just nu så gör jag inte så mycket, lyssnar på musik och tar det lugnt.

Förut idag så var jag i stan med mamma och Albert, först så åkte vi till skolan för att jag skulle lämna in min dator, känns skönt att jag kunnat byta! Sedan så åkte vi och åt burritos, sedan så kollade vi lite i olika affärer.

Sedan så åkte vi hem och när vi kom hem så fortsatte jag att städa och rensa på mitt rum som jag började med igår.

Vi hörs!

Just nu väntar jag på bussen då jag tog en tur till Frölunda torg, köpte inget mer än chockad och en Cola 😉

Ikväll så ska jag hem till en kompis, ska bli kul!

Vi hörs!

Då börjar denna resa gå mot sitt slut, taxin kommer om ungefär om tjugo minuter isch :(
Men det har varit en härlig resa!

Idag hann vi gå till bron och kolla runt lite i området där.

Vi hörs!

Idag så besökte vi Auschwitz, tungt men mycket intressant!

Innan det då det var en eftermiddags tur, så gick vi och kollade i en synagoga, sedan gick vi mot klädeshallarna, vi kollade även runt i några affärer på gatan och jag fick köpa mig en souvenir. Vi köpte även en glass. Sedan gick vi och kollade på wavel slottet.

Vi hörs!

Dagen började med en god frukost sedan så begav vi oss till gamla stan där vi gick runt och kollade lite i affärerna som låg där.
Sedan så gick vi in i Maria kyrkan och kollade lite, efter det så begav vi oss till en galleria som hette Galeria krakowska. Vi gick runt där en stund, åt en polsk våffla och hade det trevligt. Köpte en väska.
Efter det tog vi en taxi till Schindler museet, det var mycket intressant!

Sedan så tog vi en sån där tuck-tuck (eller vad det heter) tillbaks till stan. Efter att vi kom tillbaka till hotellet så tog vi en dricka för att svalka oss på rooftop baren, efter att vi hade suttit där en stund så gick vi till rummet för att lämna av oss lite grejer. Sedan gick vi och åt.

Vi hörs!

Har precis kommit till hotellet efter att ha kollat runt i de judiska kvarterna samt ätit en god middag.

Vi kom fram till hotellet vid ungefär fyra, vi vilade lite och sedan gick vi ut.

Vi hörs!

Hoppas att det står nåt bra, annars skyller jag på att jag inte kan polska 😉

Hej på er!
Har äntligen packat klart det som behövs packas klart idag då jag och mamma åker till Krakow imorgon, ska bli så kul!
Jag kommer göra mitt bästa för att blogga så mycket som möjligt när jag är där, tyvärr vet jag inte hur bra WI-FI det är på hotellet.

Idag då så åkte jag och mamma till havet några timmar, härligt så här i det varma vädret som vi hade idag.

Nu ska jag duscha och sedan gå och lägga mig.