Hallihallå

Idag på dagen så hängde jag bara med Michael, han överraskade mig igår och sov sen hos mig, har saknat han massor så det var mysigt! Vi öppnade varandras, väldigt försenade, julklappar och snackade om resan men också om vad som hänt här hemma medan jag varit borta. Jag har också idag dammsugit, dammat, plockat bort alla julsaker och också slängt i stort sett alla kläder jag hade med mig och som jag köpt i tvätten. Ganska produktiv dag enligt mig trots att vi sov till typ 1, hehe. Sen nu under kvällen träffade jag några av min friends och hängde med de hela kvällen, snackade och åt gott bara. Nu är Amilia och Michael och köper pizza som vi ska avnjuta såhär mitt i natten, bästa

Nu är vi äntligen i bilen påväg mot Oskarshamn! Hemresan gick dock mycket snabbare än ditresan, istället för att flyga 12H sammanlagt så flög vi nu 8H, vilket var såååå skönt! Vi var dock supernära på att missa planet som skulle ta oss från Paris till Köpenhamn. Vi hade nämligen bara en timma på oss att byta plan vilket redan då var stressigt men sen var också planet från Miami till Paris försenat vilket gav oss ännu mindre tid... Vi hann dock efter vi sprungit o stressat till gaten! Om vi missat det planet så hade vi fått vänta på flygplatsen i 5H, minst. Det känns iallafall skönt att vara i Sverige nu igen. Känns som vi varit borta superlänge så känns ändå skönt att komma hem igen. Fast å andra sidan, vem byter frivilligt ut +20C till -10C... Menmen, enligt mig stämmer ändå uttrycket "Borta bra men hemma bäst" in ganska bra. Nu ska jag väl försöka sova och sen ikväll när vi kommer hem ska vi bara packa upp oså, får se om jag träffar Michael också. Lär ju vara helt jetlaged nu de kommande dagarna så vi får se hur det blir med sömnvanorna.

Igår var inte en så händelserik dag egentligen. Vi chillade bara vid poolen på förmiddagen och efter det åkte vi till Palm Beach för att där åka på en guidad tur där det visades massor av fina hus och också bara allmänt hur lyxigt de hade det. Rundturen var både i vatten och på land. Det var intressant men inte superkul kanske. Idag däremot har varit en roligare dag enligt mig. Först hängde vi bara vid poolen och sedan åkte vi till Sawgrass (för fjärde gången hehe...). Efter shoppingen åkte vi på hockeymatch, hemmalaget förlorade återigen tyvärr. Egentligen var väl inte denna dagen så händelserik heller men nu har jag köpt allt på min lilla lista och känner mig nöjd över min shopping!! Nu ska vi bara chilla på hotellrummet och sen sova, imorgon bär det iväg mot Sweden

Idag har största delen av dagen tillbringats i världens största outlet, Sawgrass Mills. Vi var där i lördags och fredags också men det är så himla stort så det krävs flera dagar för att "ta sig igenom" de affärer man vill! Shoppade lagom mycket enligt mig haha! Har köpt nästan allt jag hade på min lilla lista som jag gjorde inför USA, några grejer kvar dock men vi har ju fler dagar på oss ;)

Innan vi drog till köpcentret så hängde vi lite på stranden bara, inte så länge dock men det räckte för mig då vi spenderade hela dagen igår på en strand.

Här är förresten bilen vi hyrt och åker runt i här i Miami

Hälsar jag från varma Miami :) Nyårsafton spenderades med familjen på en liten restaurang precis vid vattnet där vi alla bara åt en enkel middag, sen efter det begav vi oss till ett hotell där det fanns liveband och massor av folk för att fira in nya året. Det var både roligt och mysigt att det inte var det där typiska nyårsfestandet utan att jag tillbringade nyår med släkten! Hade ju dock inte tackat nej till en utgång med bästa vännerna men ni förstår haha

Idag har vi spenderat dagen på Miami beach där vi solat och badat massor. Så kul att bada när det är mycket vågor!! Iallafall enligt mig och mina kusiner haha. Utöver det har vi också kollat på en basketmatch, Miami Heat mot Detroit Pistons. Dom förlorade tyvärr meeeen det var kul ändå!! Nu ska jag sova antar jag, då klockan faktiskt är 12 här. Imorgon har vi inte planerat något speciellt, vi får se vad dagen har att erbjuda helt enkelt!

Heeeeeej, long time no see så att säga

För bara några timmar sen klev vi av kryssningsbåten, MSC DIVINA, som jag och min familj samt mina kusiner och deras familj tillbringat en vecka på. Det har varit underbart!! Båten var suuuuperstor och vi har haft saker att göra i stort sett hela tiden. När vi inte gått av på olika öar och badat o solat så har vi varit på båten och ätit, badat, solat och ätit lite haha... Det har iallafall varit hur härligt som helst, både att besöka öarna men också bara att vara på den enorma båten.

Öarna vi besökte va Ocho Rios i Jamaica, Georgetown på Caymanöarna, Cozumel i Mexico och Nassau på Bahamas. Alla fyra var superfina!! Skulle kunna skriva jättemycket om kryssningen men jag visar bilder istället, dock helt utan inbördes ordning haha

Igår landade vi in i Miami. Resan gick bra men shit va lång den var!! Flög i 12h sammanlagt... Menmen nu är i vi iallafall här och idag ska vi gå på båten. Dock är det inte förrän 5 ungefär så nu innan ska vi väl bara chilla antar jag.

Hej på er!

Min gårdag bestod av packa och äta julmat hos farmor o farfar. Det var supergott verkligen, älskar julmat!! Speciellt farmors!! Man äter sig alltid megamätt hos de haha

Idag, ska jag iallafall packa det sista och sen beger sig min familj och jag mot Malmö för att sedan flyga till Miami imorgon. Ikväll ska även jag och pappa se Håkan Hellströms konsert i Malmö arena. När Håkan Hellström ska spela samma dag i Malmö som pappa ska vara i Malmö så var han ju bara tvungen att boka!

Nu ska jag äta frukost och sedan duscha och också raka benen, det behövs verkligen till resan haha

Från igår hos farmor!

Hallihallå!

Jag kom alldeles nyss ut från duschen då jag tränade nyss. I stort sett det ända jag gjort hittills idag. Nu ska jag bara packa, packa, packa och packa lite mer. Tycker alltid det är så svårt att packa till resor såhär. Speciellt när det är en shoppingresa som denna resa är, halvt som halvt, eftersom man liksom åker iväg för att shoppa så får man ju inte ha med sig så mycket redan från början! Har dock oftast blivit nöjd när jag väl är på själva resan då jag är ganska bra på att planera och planerar alla dagars outfits i stort sett haha. Kanske både på gott och ont egentligen...

Nu ska jag ta tag i detta, byeeee

Precis efter jag skrev inlägget igår så rullade några av mina släktingar in för att äta mat och ha lite julmys. Vi åt kyckling me potatissallad, vitlöksbröd, rostbiff, klyftpotatis och sallad. Ingen julmat precis men det var gott ändå! Sen efter det så tjuvstartade vi julen lite, eftersom vi är borta över själva julafton, med ett litet julklappsspel. Vi brukar inte ha julklappsspel på julafton men tycker vi borde införa det till varje år!

När de åkt hem så kom mina friends hit och vi bara umgicks, åt massa gott och snackade helt enkelt. Vi kollade också på massor av mina gamla bilder vilket är hur kul som helst!! Man ser verkligen hur alla har förändrats och får återuppleva alla gamla minnen lite grann.

​​Efter en mycket händelselös söndag, förutom att jag varit med Michael och skrivit på min svenskauppsats, så ska jag nu kolla på julkalendern vilken jag missat nu tre dagar i rad... Den är så mysig tycker jag! Snart är den ju dock slut, 4e advent idag liksom, supernära julafton nu!! Bästa alltså

Det var detta tomteljus jag vann, så söt ju!