Ja tro det eller ej men jag ska tillbaka till Miami och ja jag ska resa igen även fast jag precis var i mexico!

Så denna veckan har varit känslosam deluxe. Det började med att i måndags vinkade jag hejdå till min familj som tog flyget till Sverige igen, det var lättare än jag trodde just då. Men det slog mig sen igår att jag kände mig så ensam och stressad, det gick inte bra på gymmet och det kändes bara som allt gick dåligt för mig.

Men det blev bättre, jag bokade min resa till Miami och jag åker den 13e februari. Jag ska bo på hotell själv första veckan och sen ska jag möta Elin i Fort Laduerdale och bo hos henne är tanken. Det ska bli så otroligt kul att träffa henne då vi inte setts sen februari förra året precis innan jag åkte hit och nu pluggar hon här nere.

Jag ser fraktiskt framemot att åka själv och ha liten egentid, jag kan göra vad jag vill och bara ligga och dega på stranden hela dagarna och blanda in det med träning och shopping och mat.

VIken hemresa!! Det hela började med att vi checkade ut vid 12 tiden på fredagen och solade in i det sista, tog taxi till flygplatsen vid halv 3 för att komma dit i tid. Vi var där klockan tre och planet skulle lyfta vid 17.00. Vi checkade in våra väskor, gick genom säkerheten och handlade lite i taxfreen. 30 minuter innan planet lyfte så fick vi veta att det var inställt för vi skulle mellanlanda i Fort Laderdale och det var skjtuning där som jag tror att alla har sett. Flygplatsen i Florida var anstängd och det var bara att gå tillbaka och hämta väskorna, genom säkerheten och ställa sig i kö för att få tillbaka pengarna.

Vi stod i kö i ca 2 timmar innan vi kom fram till disken, sedan var det bara dags att hitta nytt flyg så vi kunde komma hem. boka nytt hotell så vi kunde sova lite under natten. Klockan 5.30 stod klockan på dagen efter då vi skulle vara på flygplasen tidigt. Hemresan gick bra och vi var i Baltimore vid 15.00.

Dagarna flöt fort förbi, redan när vi kom hem till huset så stack vi direkt till outlets då William (min bror) ville shoppa märkeskläder här. Söndagen spenderade vi i DC och från att ha 30+ grader till -12 var inte det roligaste. Vi besökte Georgetown och sedan väntades middag med familjen och morföräldarna här.

Idag släppte jag av mamma, pappa och William på flygplatsen och dom har 8 timmars resa framför sig hem till Sverige medan jag har 2 månader kvar i USA.

Idag är det dags all lämna Playa del Carmen för att åka vidare till cancun. Vi har två nätter där innan det är dags för oss att åka tillbaka hemåt. Familjen följer med mig till USA en helg innan den begär sig hemåt till Sverige och jag har 2 månader kvar varav endast en månad kvar att jobba. Känns så overkligt att jag är i Sverige om 64 dagar.

Idag har varit en dag med mycket på gång. Vid halv 8 åt vi frukost innan vi blev upphämtade av en buss som tog oss till ett hotel som hade delfiner. Vi simmade med delfiner i 1 timme, vilken häftig upplevelse!! Vi fick även pusss dom, klappa dom och hålla i dom. När vi simmade med dom så gjorde vi två olika varianter, första var att hålla i fenorna, andra var att stå på deras nos så dom puttade oss upp så det såg ut som att vi åkte på vattnet.

Efter delfinerna var det dags för sjölejon, riktigt häftiga var dom och så söta! Fick klappa dom och även pussa dom, han pussade mig på munnen! Luktade fisk om hela honom. Dom var så högljudda och så roliga att titta på när dom gick på land.

Tredje saken vi gjorde var att mata en sjöko med sallad, aldrig någonsin sätt ett sådant djur. Stort, väger 1 ton, inga tänder och äter bara frukt och grönt. Släkt med sengångare och elefant.

Vi åkte sedan ut med en katamaran på havet för stt sola och bada innna det var dags för lunch. Sedan åkte vi bussen hemåt hit. Bu ikväll åkte vi in till stan för att äta middag och ligger nu i sängen.

Sjökossor för dom som inte vet hur den ser ut!

Jag lever!! Njuter av varje sekund här nere i Mexico även om vädret är lite skiftande.

Jag får äta hur mycket som helst, dricka, behöver inte bädda sängen, ta undan tallriken efter maten. Lite ovant på de sista punkterna men det ingår i all inclusive. Igår var det nyår och vi gjorde inget speciellt, tog drt lugnt och åt sen middag.

Imorse tog jag mig upp vid 7 för att springa längs strandkanten i soluppgången. Jättefint!!

Imorgon väntas simning med delfinernoch klappa sjökor och sjölejon!

Lorenzo är i Italien sen 1,5 vecka tillbaka, saknar honom väldigt mycket just nu! Men vi ses i mitten av januari.

Väskan är packad, jag är nyduschad, nyrakade ben och skrubbad. Imorgon klockan 8.50 går planet mot Mexico!!

God morgon på er! Jag har precis vaknat upp och ätit frukost som innehäll en macka, en apelsin och te. Jag är fortfarande sjuk så idag står VILA, VILA och VILA lite mer på schemat. Ska även försöka börja packa lite eftersom jag jobbar tis-tors och åker fredagmorgon.

Men nu undrar ni säkert, hur va den amrikanska julen?

Jo, det ska jag berätta för er nu. För det första så firar vi den 25e december. Barnen låg vakna från klockan 6 eftersom dom var så himla exalterade för alla presenter men hade fått order att inte gå upp från sängarna förens klockan 8. Jag gick ner klockan 8, och hörde hur barnen sprang ner och hoppade av glädje. Tomten hade varit här och lämnat massa julklappar. Vi öppnade allt redan på morgonen, jag fick bl.a. pengar, örhängen, pannband som man har när man springer i kylan, vantar, solkräm och massa fina kort.

Efteråt åt vi frukost och jag tog en nap för att jag inte mådde bra alls, vid 1 åt vi lunch och sedan begav oss ut till en privatskola som har allt på baksidan. Stora fält, springbana, fotbillsmål osv. Barnen lekte av sig medans vi vuxna sprang en liten runda med Manny. Jag tog det försiktigt och gjorde inte alls lika mycket som föräldarna.

Vid 5 kom morföräldarna och farmorn och vi bbörjade laga mat och vi åt runt 7 tiden, sedan var det presentöppning igen för gästerna hade med sig julklappar. Sedan åt vi efterätt och bara myste. Jag gick och la mig vid 22.30 och var helt slut.

Jag är så otroligt glad att jag fick uppleva en jul med annan kultur men saknade ändå min svenska julafton hemma!

Julklapparna är inslagna, pepparkakor ligger ute till tomten tillsammans med morötter som är till renarna, ungarna försöker sova så att tomten kan komma, föräldrarna slår in sista julklapparna, jag har precis druckit glögg och ska nu sova. Imorgon är det julafton, min första jul utan min familj och släkt och i ett annat land. Jsg är så förväntansfull!

Julafton om 2 dagar (firar den 25e här), idag har vi hunnit med mycket. Barnen är lediga från skolan nu så imorse åkte vi och såg på bio. Vi såg SING, jättebra film!! Fick tårar i ögonen vid ett tillfälle haha! Efteråt hade familjen en intervju med en au pair och inte mindre än min kompis Madde som tar över mitt jobb om 6 veckor. Känns jättekul att hon får en sådan bra fanilj!  Vi var även och träffade tomten idag nere vid hamnen, gick runt på en julmarknad och avslutade på en seafood markna, vilket inte är min favorit åt jag åt fried rice.

Hej på er! Helgen rusade förbi som vanligt.. även veckorna går snabbt nu! I fredags drog jag ut med Minni men körde hem vid halv 1-1 för att jag jobbade på lördagen. Efter jag slutat hämtade Lorenzo upp mig, vi åkte till towson mall för att handla lite julklappar. Han åker till Italien på onsdag och kommer inte hem förens i mitten av januari!

Vi (jag) somnade vid 21.00 på lördagkvällen, kan ni förstå??? Blev själv chockad men hade inte sovit mycket förra natten.. på söndagen så såg vi mest på film  och bara var med varandra innan vi åkte till IKEA och åt köttbullar med mos. Köpte även hem pepparkakor och gifflar! Dom har inte haft gifflar innan så blev jätteglad!! 3 dagar toll av den här vecka, sen är det jul!!!