Gårdagen var verkligen jätterolig! Jag kände mig pigg och fräsh och självklart blir det ännu roligare när det går bra 🙄 jag ska dela upp grenarna ocg berätta om var försej:

Paddling

Detta va den gren kag tränat minst på, rättare sagt 1 gång iår och kanske 10 gånger förra året 😂 Så jag visste att man skulle tappa där, men samtidigt försökte jag hålla så god takt som möjligt då jag ändå har skaplig teknik. Paddlingen var iallafall 12km med 2st lyft och det va lite vindar på ågelsjön så man fick bita i lite när man paddla åt "fel håll" 😃 Så efter 6km båda med och motvind var första lyftet, gick skitbra faktiskt. Lyckades få upp kajaken på axeln på något sätt så jag slapp anstänga armarna utan det var bara benen att ta mig framåt! Så fort knallade jag iväg till andra sidan, lade ner kajaken sen drog iväg igen. Nu var det segt, det kändes lite redan efter 1km då jag ruchade i starten  (typiskt mig😂) men det gick helt ok. Men man va lagom lycklig när man började skymta stranden 🙄

Löpning

Hääääär kände jag att nu börjar min gren komma. Jag var lite seg i första 500m ca, sen släppte det och jag tog igen person efter person. Mycket roligare än att kämpa för att inte bli omkörd av flera 😄 Traillöpning är klart lite mer speciell då det innehöll lite klättring och det lixom "hände" mer än vanlig löpning vilket jag tycker är GRYMT kul 😍 Något jag märkte oxå är att jag "släpper" mer i nesförsbackar än många andra, menat att jag bromsar inte farten utan låter benen bara rulla ner. Det låter typ som att den stor elefant klampar förbi men känns så otroligt mycket härligare än att bromsa takten 😃 Men även om traillöpning va jobbigare än vanlig då det var mer kuperat och mer att fokusera på, så väljer jag det klart över vanlig stiglöpning.

Moutainbike

Min gren 😃 Här plockade jag ytterligare några till och låg 2a efter ca 1mil (kanske mindre) Det var myycket grusväg dessa 25km, mer än jag förväntade mig. Man kan säga ca 60-70% grus och resten skog, men de drog ändå till ett par luriga partier på dessa km i skogen så det var roligt. Men 2 grejer skedde under mtb turen..
Första var att jag ramlade, no biggie dock utan va lite snabb i en sväng på grusvägen. sved fint 😅
Andra va mindre kul.. När jag hade ca 3km kvar så bara tväääär stannade cykeln, jag kollade bak och hela bakhjulet hade lossnat.... OCH JAG HADE GLÖMT VERKTYG I ALL STRESS VID BYTET. Jag blev så arg och frustrerad tills en kille kom ca 30sekunder efter de skett.
" Åh snälla har du ett multiverktyg?!?! Du kan kasta det på mig så får du det i mål!!!"

Men snäll som han var stannadr han och hjälpte till, dock var det trasigt.. Gängpajj så jag fick göra en provisorisk lösning och pratade med cykeln hela vägen till mål.
" Ooooo dehär är inte bra, det här är INTE bra"
" Kom igen håll hela vägen nu, fööörrsiiikkttiiiiiiiiiiig"
😂😂😂 Men den höll och jag kom i mål

Så, för att summera, det var skitkul, ni borde testa något i denna genre 😃

Nuuu är jag mindre tjurig och mer realistisk och famförallt taggad! Gårdagen gick inget bra, men det är fasen inte konstigt. Första loppet någonsin och kör mot dam eliten, lixom de starkaste tjejerna i Sverige och andra länder 😂 Man kan inte förvänta sig något speciellt första gången då så jag är istället glad över erfarenheten och att veta vart jag ska lägga fokuset framöver. Men jag kan säga såhär - dethär är tveeeklööst de köttigaste loppet jag någonsin gjort, alla långlopp jag kört går inte att jämföra med. Konstant upp och ner med pulsen och jag hade en snitt på 191 och en ma på 207 under loppet (tror jag ligger mellan 210-215 som maxpuls) så det kändes.

Men om man ska ta det från start, jag kände redan innan att jag värmt på tok för lite, körde ca 15min uppvärmning sen bara gled jag runt, så det var en miss jag ska tänka på i framtiden. Kanske införskaffa mig en roller att köra med innan för att slippa gegga ner hojjen innan start.. Men den största missen va att jag inte var med i huvudet, på tok för nervig över att de va första loppet, att det regnade och var halt osv så de hjärnspökena måste bort, omedel bums 😃

När startskottet gick så fick jag inte i skofan i pedalen så höll på att pula och hacka och krångla första minuten så redan där var jag superarg över att den inte ville sammarbeta, sen gick det bara utför. Bristen på uppvärmning gjorde att de började strama i benen redan första backen och jag snittade 196 bmp första lopen och det är lite väl för att hjärnan ska kunna fokusera. Mycket slarvmissar och vid ett fall så ramlade jag 3 gånger inom loppet av 1 minut. Tror ni jag svor lite då?

Vid lop 3 så kände jag att dehär håller inte, jag måste sänka tempot! Jag kom lixom inte upp för backar för jag startade backen på en puls på 200 bmp så de fanns inte mycket att kräma ur för att kunna snärta mig upp. För att förklara så va det inga lätta backar utan de va branta och hala så man fick trycka sig upp på alla = inte optimalt att köra runt med en skyhög puls.

Då blir det ju självklart så att när jag saktar ner = dom andra börjar närma sig. Så på lop 4 så varvade de snabbaste tjejerna mig så det var bara att kasta cykeln när jag kom imål så. Fly förbannad men framförallt besviken på mig själv. Va så ledsen på ett sätt då man hade förväntat sig komma ändå skapligt och inte uruselt. Lite därför jag valde att va otroligt kort på mitt facebookinlägg (för er som följer det) för de hade inte vart fina ord som kom från mig.

Men, som nämnt ovan, nu när jag har smält allt lite mer så är jag så glad över dehär, vilken erfarenhet! Vilken grej! OCH FAAAASEN VAD GRYM JAG SKA BLI PÅ DETTA TILLSLUT. Ge mig lite tid, envishet och nötning bara, så ska jag göra både er och mig själv stolt. Jag längtar så mycket efter att få plocka placeringar. Kort förklarat, så är jag motiverad till 1000!

Nedan ser ni en video på banan, jag hatar att kameror får allt att se så snällt ut trotts att de va superbrant, men de får duga. VIdeon är tagen från dagen innan race, när vi kollade banan i lugnt tempo och stannade ibland för att diskutera.

Så enjoy, ha det bäst så hoppas vi att det går bättre nu i helgen på Kolmården Extreme Challange!

Kram

Jag har sagt så länge att jag ska testa vegetariskt och ha en vegetarisk dag i veckan men det har inte riktigt blivit av - förrens idag!

När jag tog min storhandling igår så hittade jag en torrblandning på vegetariska biffar som jag kände direkt att "dethär måste jag testa nu!

Det var verkligen supersimpelt, man blandade vatten med torrvarorna och sen tog in det i ugnen eller stekte.

Voila, 15min senare i ugnen så var mina biffar klara 😃

Till biffarna valde jag att ha fullkornsris/röttris och egengjord coleslaw (recept medan). Vet ni vad jag tyckte?

Helt jäkla otroligt gott!!!! Vaaarför har jag inte testat vegetariskt innan?! Det va ju 10 gånger godare än vad jag trodde 😃😃
Så nu äre bestämt, en vegetarisk dag i veckan för mig 🍀🌿🌴

Det kanske inte är så att man skrattar ihjäl sig av färgerna då det är ganska "grått", men TESTA säger jag bara. Det var supergott!!!!

Coleslaw:
7dl Vitkål
1 Stor morot
0.75 dl majonäs
1 msk äppelcidervinäger
1 krm salt
1 krm peppar

Blanda ihop, done n done.

Sista och enda heldagen i Frankrike! Idag så hade vi hyrt en guide som var från sverige men hade bott i Frankrike i 20år! Han visade oss gamla slott/borgar, vallgravar och fina utsiktsplatser!

Jag försökte hitta en ingång i slottet men de gick sådär..

Efter det stannade vi till för lite brunchpicknick och bole. Jag kanske inte kan påstå att jag var i vinnarlaget, men strategiska va vi 😂😂 (not)

För att dra ett exempel över hur bra vi var:
Vi var lika nära lillen vid ett tillfälle och hade en boll kvar. Skulle man chansa att ta bort den andra bollen för att få mer poäng, eller nöja sig och få 1-1?
Vi kör!
Kastade klotet, prickade våran egen och det blev 4-0 till dom 😂😂😂😂😂

Efter det lunchade vi vid en hamn, hade det trevligt sen åkte tillbaka för ett dopp i havet och relax.

Jag blev lite "trotsig" under cykelturen då jag inte gillade att glassa fram på cykeln, så jag stängde av elen och trampade där med min 7-vxl dam crescent i uppförsbackarna 😂 Det va jobbigt som satan men kul att småtävla med de som hade elen på (vilket va alla utom 1 som oxå kände sig utmanad 😂)

Efter mat, bad och relax så hade vi sista middagen. Jag var helt 100 på att de skämtade när de sa "Idag ska vi äta grodor!!!", blev lite skeptisk när jag såg att restaurangen hette "Le frog" och insåg att DE SKÄMTADE INTE när jag såg menyn...

Såååååånn ooottuuurr att de tillagades i mjöl så jag inte kunde äta dom 🙄🙄🙄

Efter en långmiddag med 3 rätters, en massa skratt och ett gott humör så rundades kvällen av för tant Alicia. När 40+arna skulle parta vidare så gick tant till hotellet för att sova 😂 Så typiskt mig nu för tiden, men vaknar hellre pigg och glad än bakis och död 😅

För att summera resan:
Fantastisk!! Hade skitkul, det var roligt folk, bra upplägg och perfekt "längd" på en sånhär resa. Räcker gott och väl med 2 dagar 😃

Nu ska jag, timmarna innan transfern kommer, gå på en kort upptäcksfärd.

Ha det bäst ❤❤

Nu ligger man här, lite trött efter en tidig morgon och lång dag men väldigt nöjd!

Kl 03.00 ringde klockan (men min inbyggda väckte mig 02.50) för att säga till mig att det är dax för en trip till Frankrike! Så lite snabbfix, trippelkolla så allt var med och en kaffe senare så var jag på vägarna.

Resan upp gick jättesmidigt, parkering hittade jag på 1 min och gaten va 10min bort så jag hade för en gångs skull superlång marginal. Man lär sig med åren!! När man var incheckad, bagage lika så och gate var funnen så tog jag mig en frukost.

Väl på planet försöker jag alltid sova, det är ju inte rimligt att sitta stilla annars och inte göra något. Men denna gång så vare så sjukt när jag slumrade till, fick en så lustig dröm!

Jag drömde att det blev en emergency på planet så han var tvungen att ta drastiska åtgärder för att vi inte skulle dö så han körde planet spikrakt upp i luften för att sen plana ut och störta lite neråt. På nedfärden så dök plötsligt 100st andra plan upp (fråga inte hur jag såg dom) som både mötte oss och körde med oss. Alla dessa plan skulle han parera ifrån så vi inte krocka 😂 Nice dröm att ha när man sitter på planet va?

Som tur va så hände inget av dedär utan flygning och landning gick super och vi var äntligen framme 😍

Lite strosning senare så började schemat rulla igång, elcyklar var på plats och vi skulle upp till en vingård!

Tyvärr fick jag inga bilder från vägen upp, men ska på en tripp med elcyklarna imorgon igen så kanske kan fånga lite mer 😍

Tyvärr kan jag inte svara på hur goda vinerna var då jag höll mig ifrån, men betygen från de andra var att de var mycket gott och vinet hade mycket hög kvalitet. Vad jag däremot kan svara på var att det är fantastiskt fint 😍

Efter det så bar det av tillbaka, ombyte och dusch för att sen äta middag tillsammans!

Det blev väldigt kort förklarat, men jag ska försöka få mer bilder och kanske videos imorgon så det blir roligare att kolla på. Men jag kan lova det att landet är jäääätte fint !!

Nu är det sleepietime.

Ha det bäst 🤗

Vanligtvis brukar jag inte va så nervös inför ett lopp, klart man tänker på det men brukar inte ha dendär nervösa känslan förrens man vaknar på morgonen. Då är det istället nervositet x795.

Men denna gång kom de lite innan, inte extremt men lite nervöskänslor för att "ae tänk om ja kommer sist, tänk om det är sjukligt grymma tjejer som kör, tänk om cykeln ger sig" osv åkre runt i huvudet. *TÄNK OM*

Natten innan kolmårdsbiken så sov jag medelbra, vaknade några gånger men inget överdrivet. Kände mig ändå utvilad när jag vaknade 30min innan väckarklockan drog igång och hjärnan började eka *Idag är det dax*.

Fixade frukost som bestod av bananpannkakor med blåbär och kvarg samt tog en speciell vätskeersättning samt min svartavinbärskur, plockade med det sista sen bar det av mot Sörsjön. Från att jag vaknat till startskottet så var man så galet nervös. Magen kittlade av nervositet, huvudet tänkte igenom alla möjliga tänkbara ikkebra situationer som kan uppkomma samtidigt som den tänkte på alla möjliga bra situationer som kan komma.

När man står där och väntar på startskottet är nog värst, då är hela kroppen nervös, nästan skakig. Men så fort man hör smällen, så försvinner allt. Då händer något annat, då kommer hornen fram. Tyvärr va mina horn för långa idag då jag tog i lite väl första 15-20min vilket resulterade i en mycket trött Alicia på tok för tidigt. Starten är förbannat svår, man vill kötta och hänga med de snabba killarna men det är inte så smart då de snabba killarna är förjävla snabba 😂

Frustrerad som få men envis så fortsatte jag försöka maxa trotts att både puls och ben sa NEJ. Så lop 1 blev sådär, jag är inte missnöjd men jag är inte heller nöjd. Den va mestadels grus då det är ju egentligen där man kan ta in massa tid.

Lop 2 började jag dock vakna till, då ville sinne och ben sammarbeta och jag började kunna kötta mer. Den är ca 50/50 grus och skog så det tekniska i skogen är ofta en fördel för mig då jag är snabbare där mot vad jag är snabb på grus, så när väl skogen kom så tog jag igen både tid och personer som jag blivit omkörd av tidigare. Sånt känns så skönt för motivationen, veta 1 ställe som man är lite bättre i och kan plocka tid i vissa situationer.

Sen kom lop 3, den köttigaste, ondaste och gräns på djävulska lopen. Den är så otroligt oskön. Extremt kupperat, teknisk och jobbiga 2 mil var det kvar. Men benen hade börjat sammarbeta mer så den gick bättre än förväntat även om man var sjukligt trött mot slutet.

Ni ser mot slutet så skjuter min puls upp lite extra? Jo förstår ni, den/dom snälla banläggarna har lagt in en lååååååång seeeeeeeeg delvis braaaant backe som de tyckte va rolig 😃 Det tyckte inte jag och många andra 😂 Och för att förklara nivån, det är få personer som cyklar hela backen upp utan att gå mot slutet efter att ha cyklat hela banan.

Jag klarade NÄSTAN hela, sista 50-100m fick även jag gå. Men jag blev ganska nöjd över att nästan tagit mig upp även om jag flåsade som en stucken gris av utmattning 😃🐷

Men jag är nöjd, hamnade på andra plats och var enbart 3min ifrån vinnaren så mitt mål för nästa år = Ta ett steg upp på pallen 😈

Godaste på länge och bäst av allt, helt utan tillsatt socker 😣😍😍

Receptet blir ca 12 st.

1 dl kakao
1 nypa salt

- Sätt ugnen på 200°.
- Använd en stavmixer eller matbredare för att mixa ihop daddlar, ägg och kokosolja.
- Blanda de torra ingredienserna i en bunke för att sen mixa ihop allt till en hel smet.
- Klicka i smeten i muffinsformar
- Grädda i 10-12 min mitt i ugnen.

VOILA!! SÅ GOTT 😍

Idag har vart en lång dag, extremt rolig men huvudet är inte med på långa vägar 😂

Dagen startade med spinning 06.15 i 45 min med morgonpigga deltagare! Morgonpassen är alltid väldigt få på, så blir så otroligt glad när det samlas lite fler än vanligt 😃 Efter ett svettigt pass så bar det hemåt, snabbduscha och snabbäta frukost för att sen åka till jobbet.

Anledningen till att de gick lite snabbre denna morgon var för att jag hade 2 event på kvällen att förbereda till under dagen! Då brukar jag gilla att va på jobbet lite tidigare för att känna mindre stress 😊

Förmiddagen flöt på och efter endel fix och trix tog jag mig ut på en lunchlöpning i solen

Nya löparkläder från specialized fick åka på och jag är så nöööööjd 😍
Sol, värme, snygga kläder, glad, lycklig WIII. Körde en uppvärmningsjogg på 1.5km, en 90% av max i 2.5km sen nedjogg i 1.5km så det blev samanlagda 5.5km!

Framåt eftermiddagen/kvällen så startade första evenemanget - mekkurs för tjejer! Där gick vi igenom växeljustering, bromsjustering, punktering och rengöring för tjejerna för att de sen själva skulle få testa.

När den kursen va klar så drog jag igång en modevisning av vårens nyheter! Jag visade olika byxor, tröjor, jackor m.m. som de sen fick känna och klämma på. Kort förklarat:
Jag hade SUPER KUL!! Det kom massvis av tjejer, de berättade att de hade roligt vilket gjorde mig ÄNNU gladare, allt flöt på och jag kan inte va annat än glad över dagen. 😍

När jag kom hem ca 22.30 så drog jag i mig en skål frukt med kvarg, hoppade in i duschen och tänkte att "jag skulle kanske va lite snäll mot knäna".

Under löpningen så fick jag lite småont i knäna och har haft lite till och från innan. Så min trött-tröga hjärna tänker:
- Jaa men jag tar på lite av den nya svin starka hästlinimentet jag köpte! Det är smart!

Eller?

Nu ligger jag i sängen och drar runt benen med extremsvidsmärta av det extremstarka linimentet som ger "bättre effekt efter du duschat då din hud öppnar sig" 😂😂🔫 Vilken tur att jag inte vill sova än då 😂😂🔫🗡

Ibland blir man lite trött på sig själv..

Idag drog vi igenom banan (minus 1 lop) som jag sen ska tävla i den 22 april. Med andra ord väldigt snart 😖😖😖 Galet blött och grisigt delvis, men överlag så kan jag bara säga - SKÖÖÖNNNTTT

3.5h blev det i skogen och vi startade i en större grupp på lop 1. Jätte schysst och trevligt folk, men känns lite "typiskt cykelfolk" då alla jag mött hittills är förbannat trevliga 😃

Efter lop 1 va klar (ca 2.5 mil) så valde jag och Tobias att dra lop 3 själva då de andra valde lop 2 (lop 3 tekniskt as på 2 riktiga köttmil, lop 2 är lite snällare på 1mil) och som vanligt är det lika kul 😃 Lite skitsnack så tempot va ganska schysst, tur det då backarna gjorde sitt, sen va jag ganska nöjd 😃

Tipp topp dag helt enkelt!