Godmorgon.
Idag har jag lite ångest och oro i min kropp sov inte något vidare bra inatt och jag är fortfarande förkyld sen 1 månad tillbaka. Allt är så mörkt och enformigt såhär på vintern, det finns ingenting att göra verkligen. Eller det finns saker att göra, men allt kostar så massa pengar- vilket jag inte har i överflöd just nu direkt.

Jag tänkte strax ge mig ut på en promenad i solen i alla fall och få lite D-vitamin och kanske En gnutta positiv energi, och sen kanske åka upp till källaren och äta lunch, då vi inte ens har ett ordentligt kök så att vi kan laga mat... Vilket också suger, vi kan inte ens göra kaffe. är det illa. Det verkar som att jag i alla fall har löst en litet boende tillsammans med Erik. En bra lägenhet med bra och rimlig hyra. För det hade verkligen inte våran förra... Heh.

Nej nu ska jag gå upp och ta en macka och sen ut på en promenad! 😁

Japp. Då var det dags...
2016 ska fasiken bli mitt år. Nu ska jag ta tag i ALLT verkligen och sen ska detta året avslutas i Asien i ett par månader.

Är ledig idag så vi ska till gymmet strax med Jonte och Danne, sen ska vi till Több och greja lite där och ikväll ska jag försöka klämma in en promenad innan vi äter middag. Får kost och träningsschema inom några veckor förhoppningsvis, så nu är det bara köra på 100% och denna gången tänker jag inte ge upp. Till sommaren ska jag vara nöjd med min kropp. Punkt slut.

Asien- har vart sugen på detta länge nu, men nu efter att det sket sig med alperna så är jag helt och hållet bestämd. Det ska bli av, inget vel med att "vi sparar pengar också ser vi om vi har råd". Nej bara. Jag har ett mål och dit ska jag.
Vill definitivt åka till Thailand, Kambodja, Laos, Vietnam, Gili-öarna, Malaysia och Singapore och kanske Burma

Tänk bara vad underbart att bo bland vita sandstränder, palmer, coola tempel, superhäftig och framför allt god mat, och turkost hav. DRÖM!

En liten snabbuppdatering innan jag ska gå och lägga mig. Vi hade första middagsservicen, det var väldigt rörigt men gick ändå över förväntan. Typ 5 stressiga minuter innan så sprack dock mina enda svarta byxor.. Vilket sög... Men nu är vi klara i alla fall. Kenneth ska jobba sitt första nattpass nu och lär få en del att göra då våra svenska gäster + lite staff kommer ca 1 timmar senare än väntat på grund av plan som inte har gått. så jag får sova ensam.. :(

I morgon jobbar jag både frukost och middag men ska försöka att fixa mitt liftkort. ÄNTLIGEN.

Snön lyser med sin frånvaro tyvärr, men det verkar som att det kan komma lite på söndag.
Annars på dagarna så jobbar vi, går på promenader och solar i shorts och linne och dricker en och annan vin chaud och öl.
Nu håller jag på att somna, så jag slänger in lite bilder och sen ska jag skutta ner till vårat rum.

Puss och kram

Detta är alltså våran restaurang, med Alp d'huez kanske finaste utsikt. Man får liksom en kick av att bara titta på de dramatiska bergen.
Igår blev det tyvärr ingen cocktailprovning, alla hade för mycket att göra så det får vänta lite..

Kockarna här är verkligen helt grymma asså, personalmaten smakar och ser faktiskt bättre ut än på många restauranger, vi har fått kalkon? Fläskfilé, thaigryta och massa annat gott, så jag blev väldigt positivt överraskad! :)

Efter middagen gick vi ut ett litet gäng och tog en öl på en liten bar som heter Zoo bar. Väldigt litet men mysigt ställe, med biljard, dart och en supertrevlig brittisk ägare. Ölen på bilden är alltså Alpe D'Huez egna öl 21, den var sååååå god, så jag har en ny liten favvo😍

Vi var tillbaka ganska tidigt på hotellet, så vi satte oss i loungen med de andra och pratade och myste. Det var ju även meteorregn inatt, så vi gick ut på terassen med filtar och satt och tittade på stjärnorna och pratade om rymden, sjukt intressant faktiskt!

Nått annat som är intressant är att en del i staffet är danskar, vi förstod ingenting i början, men nu börjar det klicka så man kan föra en va mig diskussion, på bilden här under är det EB utav de danska tjejerna, Kristina. Hon ska vara ledare för kids cluben.

Nu ska vi gå upp och käka frukost om 15 minuter, så jag springer upp lite i förväg och hjälper till att duka fram.

Tooiodeloooo!

Här sitter vi och äter lunch i solen på våran uteservering, solen är helt galet varm och alla skuttar runt i något slags konstant lyckorus.

På förmiddagen har vi fortsatt att förbereda restaurangen för gästerna som kommer på lördag. Det är ingen snö i byn än så länge, men det kommer väl snart antar jag...
Nu ska vi strax ta en liten promenix i byn och några ska fixa sina liftkort, dock får jag vänta lite på det, så det kliar gött i benen när man ser folk åka i backarna.. :(
Ikväll ska vi troligtvis ha cocktailprovning, det lär - med all sannolikhet- sluta i en utgång, så det ska bli väldigt kul!

Igår samlade vi ihop vårat staffgäng och gick ut och drack lite, det var fantastiskt kul faktiskt!

Jag känner på mig att detta kommer bli en hejdundrande säsong med ett gäng helt grymma människor!

Hoppas ni är avundsjuka där hemma, det borde ni vara i alla fall! :D

Efter några timmars runtirrande på de små, smala, brutala alpvägarna i en minibuss är vi nu framme på hotellet. Kockarna va supersnälla som bakade bröd åt oss när vårat lilla gäng kom hit trötta, slitna och vrålhungriga. Så efter en kopp kaffe på balkongen, lite solande och en varm dusch känns allt lite bättre.

Nu sitter vi och väntar på middagen som förhoppningsvis är klar om 20 minuter, sen ska vi ta oss en promenad, ta en öl eller 2 och bara slappa. Det blir nog tidigt i säng ikväll, då vi reste i 12 timmar på typ 1,5 timmars sömn är vi helt knockade och skulle egentligen kunna somna nu direkt och sova i 3 dygn, haha!

I morgon ska jag försöka ta lite fler (snyggare) bilder också :)

Hejhejhallå!
Nu är vi äntligen påväg.. Just nu sitter vi i Kastrup och väntar på att få boarda planet. Åkte hemifrån vid 03 inatt, resan gick fint, förutom att Kenneth kom på när vi hade kommit till Landvetter att han hade glömt sin nya hjälm och skidglajor hemma... Menmen! En macka och en öl senare var vi rätt nöjda ändå! 😋
Vi landar i Geneve 10.35 och sen är det buss i några timmar som sagt innan vi kommer fram till hotellet.
Vi hörs!

... Av allting. Det ligger verkligen kläder och viktiga papper över Hela vårat golv nu, helt galet att vi bara har 4 nätter kvar i lägenheten nu innan vi beger oss till snön. Det är så himla mycket man ska hinna med, måste packa för själva resan, för flytten, fixa massa papper, avtal, betalningar också ska man hinna träffa all familj och kompisar innan också. Igår kväll var jag i stallet och tittade på när lillasyster Maya red, sen hämtade vi upp Kenneth och åkte till Pappa för att äta fish n' chips på "pappafiskad" torsk, nomnonnom😋
Hittade även gamla skolkataloger som bi satt och bläddrade i, HERREGUD vad tiden går alltså? Kan inte fatta att jag gick i 7an för 7-8 år sedan?! Känns som 3 år typ, haha!

När vi kom hem började Paradise Hotel, så vi kikade på det i sängen, sen blev det sovdags.
Nu ska vi upp och gå till Sjögrens för att äta lite frukost, sen ska vi städa heeeela lägenheten för att ha visning senare i eftermiddag. Sen får denna dag avslutas med lite julmys och julklappsspel med tjejerna ikväll.