wow hade finaste dagen igår! tjejerna fixade så fint åt mig! jag fick frulle på sängen och massa ballonger, sen åkte vi till stranden och hängde där på dagen och på kvällen överraskade dom med skybar och en superfin middag på en svensk restaurang. fick käka en supergod 3rätters och dricka underbara drinkar. efter middagen tog vi över bargatan, helt och hållet! hade en superbra födelsedag här i värmen, tack till mina fina vänner ni är grymma! saknade såklart min familj megamycket igår men facetime löser mycket, dom firade mig så fint så där hemma med tårta och kaffe haha.

dagens utflykt, resans första riktiga, fick bli till en annan stad någon timma härifrån. vi fick åka tuktuk (mamma läs ej) på motorvägen vilket vi inte riktigt var beredda på haha men vi klarade ju oss fint.. tillslut kom vi fram till ett berg där vi fick gå ner i en grotta full med buddhastatyer. det var fint med alla statyer men häftigast var själva grottan, aldrig vart nere i en förut så det var mäktigt! det är märkligt vilken tönt man blir när man blir fascinerad av något haha, stod som ett litet barn och glodde.

på tal om barn så borde jag snart gå och sussa. är så spänd inför min dag imorgon, är veeeerkligen som ett barn när jag fyller år. så natti på er, hörs som 20åring! ;) puss

Halloj i stugan, från hua hin. vi hamnade här efter några om och men, men det känns väldigt bra för tillfället. vi bor i ett hus som jag och min familj brukar bo i när vi är här så jag känner mig nästan lite hemma vilket är gött! koh chang som vi var på innan var delvis fint, bilderna ovan är från en strand som hette lonely beach som var väldigt fin men resten av ön, det vi hann se, var rätt smutsigt och tråkigt tyvärr.. vi hann bo på 3 olika boenden på 3 olika delar av ön på 5 dagar, vilket var lite stressigt men så är väl backpack-livet antar jag? efter 5 dagar på ön så kände vi oss klara och ville vidare så hua hin fick bli nödlösningen (sol). det tog dock 11 timmar hit med buss istället för 7 som dom hade sagt till oss men thailand är thailand, vi kom iallafall hit hela haha. nu ska vi in till stan och käka på vårt nya favvo-hak, tjing! (imorgon fyller någon 20, undrar vem😉)

resans första stranddag idag, wow vad skönt det var! alla är lite brända här och där trots hög faktor men så ska det väl vara antar jag.. imorgon bytar vi boende igen pga boendet vi bor på nu är 45 min från stranden/stan med bil vilket är rätt tråkigt! vi avbokade en natt här vi är nu och bokade en natt vid white sand beach istället. efter den natten får vi se vart vi tar vägen, alla boenden som ligger runt vår budget är slut på ön så vi funderar på att ta oss till fastlandet igen men vi får se vart! läggedags nu, tjing!

hejdå bangkok! imorgonbitti tar vi sikte mot koh chang och förhoppningsvis solen!! längtar så mycket efter strand, sol och bad, herregud! bangkok har vi väl dissat rätt rejält egentligen, vi har gått omkring en del och sett mycket vilket har vart kul och även vart på mbk men annars har vi ej gillat det alls tror jag. vi behöver en riktig semme som vi säger, så vi är riktigt laddade inför imorgon! nu är det läggdags här, natti!

äntligen är vi framme!! ska försöka blogga så mycket som det bara går! just nu har vi väntat på vårt hotellrum i 5 ½ timma, lagom irriterade.. vi ska stanna i Bangkok i 2 nätter och sedan vidare!

fyndade en jeanskjol på h&m:s rea för någon vecka sedan. den är i en storlek större än vad jag brukar ha men gillar att den är lite oversized! ni kan hitta liknade här och här

​Godmorgon, klev upp ur sängen redan vid 9 imorse så jag har vart uppe en stund nu vilket är skönt. idag ska det tydligen bli 28 grader här(?!) så jag blir nog liggandes i solen skulle jag tro! men först en promenad, ciao!

tjingeling på er! mina lediga dagar fortsätter, jobbar inte förens på fredag igen. rätt skönt eftersom att jag jobbade hela förra veckan! idag har jag, emma och linnea doppat oss i det blå, JA i september. vilket fantastiskt sommarväder det är ute!! sedan åkte vi till siaglass i slöinge och åt varsin ice cream! precis sånahär lugna och mysiga dagar man behöver när man är ledig! hoppas ni har det bra i solen! puss