Senaste dygnen då jag levt som en äkta bloggare och fikat på café med marmorbord och druckit dyrt kaffe, promenerat runt med Hektor, ätit pizza i sängen och frukost likaså. Ber om ursäkt för avocadons frånvaro på mina bilder, har börjat förstå att det krävs just avocadomackor i sängen samt ett ständigt leende på läpparna för att få vara just bloggare.

Lite januari sådär.

Från andra dagen här i Mumbai. Vi hade runtur i skolan som mer kändes som ett zoologiskt labb från tidigt nittonhundratal vilket är något helt annat från de salar en hade NO i under högstadiet.

I skrivande stund är jag dock inte i skolan utan knaprar extra stark paracetamol för att sänka min 40gradiga feber. En helt ny känsla att huttra av kyla i ett annars otroligt varmt klimat.

Första dagen i Mumbai. Så mycket nya ljud intryck dofter. Trodde att det skulle ta mer på huvudet än vad det faktiskt gjort och det är ju fantastiskt.

Vi anlände tidigt på morgonen, runt fem eller så. Kom hem från Australien 18 timmar innan avresa så var aningen mör i huvudet. Vi mötte upp eleverna från skolan och dagen gick ut på att lära känna dem och lära känna staden så gott det går då en blir skjutsad i en buss överallt!

Airlie beach och systrarna mina. Vi har umgåtts med min syster Sofie och hennes pojkvän i några dagar i Airlie där de bor. Åkt jetboat, väntat förgäves på flygturer som skulle ta oss över reven, sprungit från regn, ätit äcklig mat, ätit rätt så god mat, grillat känguru och firat mamma som fyllde femtio. Mycket information på få ord men så får det bli.

Dreamland Island, där det springer runt vilda wallabies! Med små ungar i pungen och som sitter där lugnt och tuggar gräs. Sött.

Efter vår tur till Whitehaven så snorklade vi i vattnet utanför en annan ö, Black Island. Snorkelturen var så mäktig, att se alla olikfärgade koraller och det turkosa vattnet och alla fiskar som simmade runt en. Fotade med en engångskamera så förhoppningsvis så blev det något fint, om inte så räcker minnena gott och väl pga mäktigaste jag varit med om.

Vi besökte whitehaven igår och förstår varför det räknas som topp tio av stränder i världen. Eller om det var i Australien? Vackert var det åtminstone. Kritvit sand som letade sig in överallt och klarblått vatten som tydligen var varmt och skönt, detta enligt de som badade. Fastän det var fint och varmt så blåste det något otroligt vilket ledde till att 99% av alla bilder ser ut som ----->

den här. Spontan, naturlig och utan sand i bikinitrosan. Skoja, det knastrar fortfarande oroväckande mycket från samtliga skrymslen på min kropp.

Från en annan dag då vi fortfarande befann oss i brisbane. Vi badade i lagunen, besökte ett chokladcafé där vi åt allt möjligt gott, träffade min systers pojkväns mamma samt shoppade.

Numera så befinner vi oss på airlie beach och har nog aldrig längtat tillbaka så mycket som jag gör till Hamilton. Här regnar det KONSTANT och allt som vi bokat in, som snorkling vid korallreven och kryssning och flygtur jag ställts in pga vädret. Grått och trist och kallt och hela stället ger mig sådan brutal ångest. Åker dock hem på tisdag så nog står jag ut några få dagar.

Har jag dött och hamnat i paradiset? Skulle nästan tro det. Vi åkte tidigt från brisbane och flög med ett propellerplan till turkost vatten och palmer vart en än vänder blicken. Ön vi är på nu heter Hamilton Island och även fast det regnar varannan sekund så är det nog den vackraste plats jag någonsin satt mina stora fötter på. Har kramat om min syster som bor här, ätit kilovis med vattenmelon till frukost och druckit kokosvatten medan jag skvalpar omkring i poolen. Åh vad jag är nöjd med tillvaron just nu.

Gick upp tidigt tidigt igår för att ta en buss till surfers Paradise. Väl framme var det vinterkylan själv som välkomnande oss (kändes det som) men stranden var vacker och resten av familjen tog sig ett dopp. Egentligen vet det tjugofyra grader men det kändes knappt. I brisbane senare så åt vi mexikanskt till middag och rundade av dagen med att äta popcorn och prata med hektor hemma i Sverige. Fin dag.