Nu är vi hemma från stranden. Eller ja, det har vi varit ett tag. Men vi har fikat hos mormor och morfar. Det vi gjorde på stranden var att sola, bada, läsa och äta på Luna. En vanlig stranddag :-)

Strax ska jag hoppa in i duschen. Sedan ska jag försöka läsa klart min bok.

Hallå allesammans. Igår tog jag faktist en liten springrunda, notera hur stolt jag är :-) Haha. Hittade iallafall en bra runda och så körde jag intervaller + lite övningar. Har extrem träningsvärk nu så någon nytta gjorde det nog. Om inte annat så mådde jag väldigt bra efter och det kändes bra för hälsan.

Idag är det fint väder igen. Så vi ligger på stranden. Jag läser dock i skuggan, tror inte att jag kan bli brunare och vill inte få värsta bonnabrännan nu när jag har baddräkt. Hoppas att ni får en fin tisdag vad ni än gör!

Idag var som sagt vädret lite sämre. Så vi styrde bilen mot Labin och gamla stan. I gamla stan var det kaos, så himla mycket turister överallt. Men vi hann med ett besök på kyrkogården där min gammelfarmor och gammelfarfar ligger. 100 gånger finare kyrkogårdar här än i Sverige. Marmorgravstenar och bara annorlunda fint.

Hursomhelst, så tog vi en spontantripp till Plomin för att äta lunch. Tog i vanlig ordning en kyckling skinka och gorgonzola, mmm. Till fika en bakelse. Nu är vi påväg hem till lägenheten, blir nog senare en liten middag hemma innan jag ska ut och springa.

En bild från i lördags kväll på hur jag såg ut.

Hallå alla läsare :-) Hoppas att ni mår bra. Här är det faktist lite sämre väder. Har ju varit riktigt kvavt i helgen, vilket i sin tur resulterar åska. Så idag regnar det lite då och då, samt att det ska åska framåt lunch. Men vi ska hitta på något annat istället. Förhoppningsvis åker vi till gamla stan som vi inte varit i så mycket än. Lunchar där och sedan får vi se hur resten av dagen blir.

En springrunda ska jag försöka klämma in också. Haha om det nu blir av, har inte tränat en ända gång sedan vi kom hit. Att gå från att träna 4 gånger i veckan till att inte träna alls känns vill jag säga. Nu ska jag fixa iordning mig iallafall, kram.

Fy vad tiden här går snabbt nu, hörni. Får lite smått panik och ändå har vi över 1 vecka kvar. Får aldrig nog av att vara här.

Har föresten strulat med Instagram i 20 min nu typ. La ut en bild (som tur väl skulle läggas ut i vilket fall). Men just nu las den bara ut för att jag redigerat den i appen Instagram och sedan skulle ta bort den lika snabbt igen för att gå över till en annan redigerings app. Ni som håller på att fota och lägga ut bilder fattar vad jag menar.

Men när jag tagit bort bilden börjar jag få notiser att olika personer gillar en bild. Går in och kollar, men Instagram visar ingenting. Tänker inte mer på det för ens Anna går in på sin mobil och ser fotot som jag tagit bort i sitt flöde (?)

Så alla som följer mig kan alltså se fotot som borde vara borttaget, och på min Instagram är det ju borttaget. Så jag fattar ju ingenting och kan inte göra så mycket åt saken än att få lite smått panik.

Men nu tror jag att det är borta och har även skrivit till Instagram om detta. Egentligen är ju det här värsta i-landsproblemet. Men mitt kontrollbehov gör ju att jag får hjärtklappning av sånt här....

Här har ni 4 bilder från lördag kväll. Vi åt som sagt på La Pentola. På grillsidan. Hundra gånger trevligare service, samt godare mat. Så den här gången gick jag därifrån mätt och glad, till skillnad från när vi satt på vanliga sidan.

Anna blev även avmålad, vilket var kul att se. Finns vissa likheter ändå! Men nu måste jag skynda mig. Idag har det kommit en massa nya turister hit samt att alla kroater som bor här badar vanligtvis på söndagar. Alltså kaos på stranden.

1 bild från kvällspromenaden igår och 1 bild från stranden idag.

Just nu ligger jag i sängen och har tittat på näst sista avsnittet av the originals. Ska strax hoppa in i duschen och göra mig iordning inför kvällen :-) Vi ska äta grillat på en restaurang i hamnen. Hoppas på god mat!

​Från gårdagens efterätt hos mormor och morfar igår.

Godmorgon! Hur mår ni? Jag mår bra. Ska strax göra resten av familjen sällskap vid frukosten. Blir nog stranden idag också, mobilen visar sol och 30 grader iallafall :-) Jag vill nog testa en ciabatta på stranden idag. Hoppas att ni får en fin lördag.

Hallå fredag :-) Kom på igår att jag knappt visat vår lägenhet. Så här kommer lite bilder som förhoppningsvis ger er än aning om hur det ser ut.

Just nu ligger jag på stranden och steker. Sååå bra väder idag, riktigt varmt. Vi har lunchat på Luna och ätit glass. Ikväll ska vi äta hemma, men imorgon blir det La Pentola. Grillsidan såklart, aldrig att jag sitter vid bordet där äckelservitören serverar. Men hoppas att ni har en bra fredag, trots regnet i Sverige ;-)