Hej, det blir värken "paradis" ön eller movieworld... Våra kompisar ville inte ditt och det var inte 100% väder så vi ska inte heller dit. Men igår bestämde Maja och jag att vi skulle till Movieworld själva men sen ångrade Maja sig för hon tyckte det blev för mycket tid i bussen.
Så denna helgen blir ingen vidare faktiskt, kanske kan övertala henne att åka imorgon men tror jag misslyckas !!
Nu ska vi stanna på denna ön i två extra nätter JIPPIE min favoritställe på jorden.

Igår skulle vi till en restaurang som ligger på ön för att titta på solnedgången men vi missade den för himmeln var täckt av moln men det var mysigt i iallafall.
Nu är det sol här igen så ska ut och sola en stund. Vi har som vanligt inte tagit några bilder !!
Ha det bra !

Hej, som varje vecka har vi gått på ett nytt köpcentrum. Hittade mest lite nödvändiga saker så inte något kul alls. Jag beställde en avokado sallad (jag äter avokado till allting nu mera) när jag skulle äta så hittade jag inte en enda avokado i... Förstörde dagen helt och hållet, nej men det har varit en mysig dag. I helgen skulle vi åka till en jättefin ö men det är inte 100 % väder tyvärr så det är inte säkert längre men det är bara och hålla tummarna. Vi har inte haft sån tur med vädret faktiskt har regnat en hel del vilket inte är så vanligt här men få hoppas att de sista veckorna blir bra !!
Nu ska jag gå och lägga mig, vi har som vanligt inte tagit några bilder sååååååå blir någon gammal
Ha det bra!

Hej, idag åker vi till ön igen, ganska tråkigt enligt mig men vi ska in till ett köpcentrum på tisdag för att göra det lite roligare. Alla vardagar försöker vi göra fyra timmars skolarbete men Maja fick inte i närheten så mycket som jag fick med mig att göra, så hon är klar nu och kan titta på tv eller sola när jag måste jobba. Så i morgon har jag ändå inte så mycket att göra så ska sitta hela dagen för vill bli klar nu och vill verkligen inte ta med mig skolarbete till Nya Zeeland. Mamma har hjälpt mig ganska mycket med religion så den är äntligen snart klar. Men ibland blir det lite knepigt att skicka in saker till lärarna för att internet suger på ön och jag tror att det har skickats men det har det inte osv.

Just nu sitter vi iallafall på busstationen vi missade bussen och måste vänta en timma till nästa men vi har Wifi så det är okej. Vi bestämde även idag att det inte blir någon Movieworld istället ska vi åka en weekend på en paradisö med våra kompisar nästa helg så det skit bra iallafall.

Nu ska jag kolla klart på sista avsnittet av Pretty little Liars jag håller på att bajsa på mig är skit skraj !!
Ha det bra i snöovädret !

Hej, igår åkte vi in till Brisbane det tog ca 1 och en halv timme med buss. När vi kom fram åkte vi till någon marknad och sen till stan. Vi var på stan väldigt länge. Jag skulle köpa ett par nike air max men dom var slut så jag köpte istället ett på uggs. Blev jätte nöjd och känner mig lite fattig efter köpet. Sen åkte vi till south bank i en park för att äta lite och sola vi pratade om att åka till ett annat nöjesfält som heter Movieworld och det är massa karuseller där med. Så blev väldigt glaad.
Vi har även planerat resan till Nya zeeland som vi åker till om en och en halv vecka tror jag. Vi ska leva ett riktigt friluftsliv där.. Men det ska bli kul hoppas jag. Nu ska jag ta mig upp från sängen för att äta frukost !
Ha det bra !

Hej, För några dagar sen åkte nämligen till dreamworld och waterworld. Det var en ganska lång resa men det var det värt. Vi var tvungna att byta buss två gånger för att ta oss till tågstationen. Bussarna blev försenade och vi missade den bussen vi skulle på men tillslut kom vi fram. Vi var lite stressade eftersom vi hade missat tåget vi skulle på. Men när vi tå i kön för att hoppas på tåget är tåglinjerna stängda för att en man hade hoppat framför tåget. Det var antaglien samma tåg han hade hoppat framför som vi hade missat. Det var en ganska otäck känsla. Det var som sagt en ganska lång resa men vi kom fram till slut och det var det värt. Jag och Maja åkte en massa karuseller och vattenruchbaner, roligast på länge. Det fanns även djur där så vi kollade på två olika shower en tigershow och en när dom matade krokodiler. Vi fick hålla en koala när vi var där också, dom är som små mjuka håriga bebisar. Det är ganska kul att kolla en liten stund på koalerna för dom är så himmelens lata. De sitter i träden och sover eller äter eucalyptusblad så dom blir höga. Efter sju timmar på nöjesfältet blir man ganska trött.

Jag och Maja hade sparat en del pengar till detta men när vi sitter påväg tillbaka så överraskade mamma och pappa oss med att de skulle betala allt. Så nu kan jag köpa mina skor jag vill ha igen. Det blev en perfekt dag !

Bilderna kom visst inte med :)

Hej, imorse tog jag lite sovmorgon för skulle ändå regna idag men sen efter frukosten blev det jättefint väder.
Vi kollade iallafall väderprognosen för vi tänkte åka till dreamworld imorgon men det kanske ska regna. Men om det bara ska regna lite imorgon då åker vi ändå fast vi skippa vattenlandet då kanske.
Maja och jag har upptäckt att kaffemaskinen är ett perfekt ställe att göra lyxchokladmjölk på ! Halva mjölk halva grädde och chokladpulver sen skumma man det, super gott !!
Har inte så mycket mer att skriva om nu ha det bra !

Hej, jag vaknade jättetidigt idag för att jag skulle sola efter skolan. Vi har fyra timmars skola varje dag så tänkte att jag kunde stiga upp klockan 6 och vara klar vid 10. Men vid 9 tiden börjar det spöregna. Så när jag var klar med skolarbetet tog vi färjan och sen bussen till ett köpcentrum. Det var ganska litet men hittade en hel del faktiskt! Dom hade någon rea-dag i en affär med massa smink så gjorde ett kapp och köpte ett exakt samma smink jag använder hemma Toppen !!!
Nu är vi hemma och vi köpte ett nytt spel idag så vi tänkte spela lite vi har fortfarande inte tagit några nya kort så det blir några gamla kort :)
Ha det bra !

Hej, är så himla rastlös här på ön så det är sjuuuukt. Men för att tiden ska gå lite snabbare har vi bokat in lite saker som dreamworld (Australiens största nöjesfält) och samma dag åker vi till ett vattenland som ligger precis jämte dreamworld, sen ska vi till någon jättefin ö med aussievännerna, koalapark där vi ska få mata koaler kanske hålla, vi ska åka till chinatown och fira kinesiska nyåret. Så vi har en del att se fram till. För några dagar sen så bakade jag chokladmuffins och dom blev perfekta så tänkte att jag kunde göra det idag med men resultatet blev klökningar tyvärr är sååå godissugen nuuuu.
Det är nästan slagsmål om internet här så jag måste avsluta ha det bra hejdå !!

Hej, jag skrev ett inlägg i går och trodde det funkade men när jag kollade nu såg jag att det inte hade gjort det. Men det var inte så intressant stod nästan bara att jag spelat uno hela den dagen med killarna.
Denna helgen har nog varit den mest tråkigaste någonsin vi har verkligen inte gjort någonting. Nu var det trdje dagen med bara uno börjar bli lite uttråkade faktiskt. Så har fortfarande inte så mycket att säga mer än att jag kan inte bli brun !!
Jag är fortfarande lika blek som jag var när jag satt mig på flyget till Australien ganska pinsamt att komma hem så efter två månader utomlands.
Imorgon är det röd dag här för det är Australiens nationaldag det firars ganska stort här men vi är ju i stugan så det blir väl en uno dag till.... Men vi få grillat till både lunch och kvällsmat HÖJDPUNKTEN PÅ DAGEN!!!
Här kommer en liten bildbomb från allt möjligt !!