Andra dagen som nämndes i förra inlägget var vi hela dagen vid Douglas stuga. Vi fick låna tre skotrar utav douglas föräldrar och familjekompisar som vi turades om att köra på. Jätteroligt hade vi iallafall! Vissa körde skidor och snowboard efter skotrarna och vissa körde fast en av skotrarna i snön så att den fastnade. (tog ca 1 h och ca 6 killar att få loss den)
Jag och Hannorna tröttnade då så vi gick in i stugan igen, två vinflaskor senare  så kom grabbarna tillbaka.

Och hur mysigt var det inte att komma ner till ett dukat frukostbord med tända ljus och allt?!

Isak på snowboarden och Axel som kör

Johan och Axel

Det var roligt att få leka runt lite och jätte snällt att vi fick låna dem!
Tanken var ju att åka ut med skotrarna och grilla lite korv men så blev det inte.

Johan och hans bil.

Love

Lite bilder från lunchen och huset vi bodde i.

På kvällen sen fick jag äntligen se norrsken i verkligheten! Inga bra bilder precis men att se det i verkligheten var hur häftigt som helst och så fint när man såg det "dansa".

Från måndagen till och med onsdagen var jag tillsammans med några kompisar på en miniskidsemester till Dalarna, då Douglas föräldrar har en stuga som vi fick låna.
Vi åkte tidigt från Åre på morgonen för att hinna till Vemdalen när liftarna öppnade. Med säsongskorten får man även åka i andra skistar orter gratis, så vi passade på att göra det.
På kvällen åkte vi till Douglas stuga som ligger i Storfjäten. Det var hur mysigt som helst, mysig stuga med roligt sällskap och massa snö!
Andra dagen var vi på gården och åkte skoter på ett fält utanför huset och grillade korv på grusplanen.
Tredje dagen åkte ena bilen tillbaka till Åre medan resten av oss åkte till Ramundberget för att åka.

Johan och Douglas

Hannorna och jag!

Vemdalen var roligt! Det fanns mycket nysnö och mer än vad det var i Åre, kul med lite miljöombyte med. Fick till en ordentlig vurpa med där jag var tvungen att åka in i en stor sten eller in i massa grenar och buskar.
Isak lyckades med köra upp på en snövall och efter ca 1 h kom han loss efter lite skottning och knuffning.

Alpina Junior VM tog slut här i veckan. Vilket var ganska kul men drygt för oss på jobbet när vi skulle gå in och göra mellanstäd. För deltagarna hade ingen aning om vad krogar, galgar eller vad en garderob var för något.. Kändes meningslöst för oss att gå in där för man såg ingen skillnad. Något mer som var lite konstigt var att de inte låste dörrarna säkert sex lägenheter som vi var inne i var helt olåsta eller hemskt dåligt gömda. Inte rädda om sina saker för fem öre.

Tycker dock att VM skulle få mer uppmärksamhet, för i byn märkte man inte ens av att det var ett VM i Åre. Kanske att de mellan tävlingarna skulle ha något roligt för "publiken" att titta på så att det alltid finns något att se och göra.

Jag och Hanna gick dit två gånger för att se dem åka.

Efter att ha "vilat" upp mig hemma en vecka (pga körtelfebern) kom jag tillbaka till ett soligt och vårigt Åre. Då jag inte får åka skidor får man helt enkelt hitta på andra saker och toppen lockade så mycket med det fina vädret att jag bara var tvungen att åka upp med kabinbanan. Jag gjorde därför en liten utflykt upp till toppstugan. Vägen upp till stugan ser inte så långt ut när man precis klivit ut, men det var det. Körtelfebern och min kondition gjorde inte klättringen lättare heller precis. Vet dock inte hur lång tid det tog att gå där emellan men ca 20 min kanske.

Väl uppe på toppen tog jag lite bilder, köpte lite fika och njöt utav utsikten och solen. Högst upp på Åreskutan, 1420 meter över havet ligger toppstugan.

Här var jag äntligen uppe!

Varmchoklad ute i snön.

Fick lite underhållning med. Måste varit perfekt väder för dem att flyga med tanke på vädret, nästan vindstilla och strålande sol.

Dagen efter Var det lika fint väder så denna gången fick jag sällskap utav Natalie. Vi hade med oss lite fika och stolar.

Himla mysig dag och lite färg hade vi lyckats att få med!

Detta avslöjar ju lite vad jag gjort idag!
Dagen startade med jobb, men det var inte mycket att göra idag så vi fick sluta tidigare. Ganska så mycket tidigare, vid ca 12 gick jag hem.
Min jobbarkompis Elin, som också är guide på Camp Åre skulle ut och åka skoter eftersom att vi fick sluta så tidigt. Så jag fick åka med! Så himla roligt, en privat tur på Renfjället blev det.

Riktigt vinterland uppe på fjället! Så himla mysigt.

Vårt mål var att åka till toppen som kallas för skrovhögarna. Där har man utsikt över hela Åre och runt om hela toppen.

Utsikten över hela Åre.

Så här snygga är man när man står på en blåsig fjälltopp.

Elin.

Så himla rolig dag och så glad över att få följa med Elin. Det var sagolikt uppe på fjället, så mycket snö överallt. Vi fick även se fyra renar, passande med tanke på vad fjället kallas för.

Äntligen har jag fått komma ut och göra något efter att varit sängliggande i ca 1.5 vecka.
Tyvärr så har jag åkt på körtelfeber vilket innebär att jag inte får åka skidor på en månad, inte dricka alkohol på sex veckor och jobba när jag känner att jag kommer klara av det. Så himla tråkigt inte passande för en som säsongar precis.

Något positivt är att Sussie, min faster är på besök. Idag har jag varit ledig så vi passade på att göra en liten utflykt. Vi besökte Tännforsen och Handöl och lunchade i Storlien.

Förra gången jag var här var när familjen var på besök senast. Den 23 december. Tröttnar aldrig, det är så himla fint!

Sussie

Fick tips utav Johan att det fanns en hängbro och att Handöl skulle vara mysigt. Så vi åkte dit för att se efter!

I fredags hade vi restaurangrace som egentligen skulle gå ut på att ta en öl på varje restaurang som finns här i Åre. Det ska finnas ca 12 stycken men vi hann nog bara med 6 stycken, nästa gång ska vi hinna alla!

Vi skulle klä ut oss med men hade tyvärr inga sånna kläder.

Första stoppet blev på kastrullen.

Sen blev det öl på Åre hyddan och Timmerstuga.

Hummeln var bäst för vädret och utsikten var hur bra som helst.

Jag och Hanna

Här har vi hela gänget samlat. Vi avslutade skiddag en och racet på fjällgårdens afterski.

Igår hade vi äntligen lite bra väder igen! Sol och 10 plusgrader uppe på toppen, så himla skönt. Blev kanske inte så mycket skidåkning precis men mysigt hade vi det iallafall. Hoppas att det kommer vara sådär framåt våren och kanske ännu bättre till och med.
Axel hade kommit med ett förslag att vi skulle grilla korv, så Johan hade varit och handlat och fixat allting som behövdes till grillningen.

Linus.

Var en bra idé tycker jag och detta tycker jag verkligen att vi ska göra om.

Bild på mig, Hanna, Anna och Hanna. Dock saknas Matilda som tar alla bilder.

Haha, Hanna som helt plötsligt bara gled ifrån oss!​

Efter grillningen bestämde vi tjejer oss för att hitta ett ställe i backen för att sola, käka godis och dricka jäger.

Nu har första studentveckan av tre passerat. Annie och hennes kompisar kom förra söndagen och åkte i torsdags. Tycker så synd om dem som kom denna veckan för vädret var varit det tråkigaste. Det har regnat jätte mycket, varit storm och liftarna har knappt varit öppna pga blåsten. Det fanns dock ett undantag i måndags då Annie var här! En så himla mysig och fin dag som vi fick tillsammans.

Skiweek innebär mycket festande för studenterna och oss. Så nu har jag fått feber så får vila ut mig ordentligt så att jag kan jobba och vara med igen.

Var ju tvungna att stanna och fota oss framför snödrivan som såg så cool ut.

Jag och Annie.

Ja ni kan ju se själva, sån tur de hade ändå att de fick en bra dag iallafall!

Här kommer lite bilder från dagens åkning. Absolut den bästa på länge!
Vi gick upp lite tidigare idag för att för en gång skull kunna få lite bra skidåkning. Vi var lediga idag plus att igårkväll blev det ingen utgång för min del så det var perfekt.

Det var jag, Tora, Johan, Gustav och Axel som åkte.

Jag och Tora.

Johan, Gustav och Axel.

Så himla mysig morgon!
Fint väder men det var 19 minus grader nere i dalen. Vilket var väldigt kallt i ansiktet.

Denna bilden får avsluta detta inlägget, ett stolt ögonblick för mig i backen!