Åhh jag är verkligen ingen kreativ människa det är en av de egenskaperna jag önskar att hade. När det kommer till att hitta på blogg titlar eller Captions till instagram så är jag inte rätt person att fråga haha. Efter skolan så tog jag tåget in till stan och mötte upp ella och Vilma på en fika. Såå skönt att få unna sig lite i vardagen ibland.

en bild ifrån min story , KÄRLEK TILL DENNA PIZZA<33

Idag hade jag studiedag, såå najss och välbehövligt. Känner nu att skolan har dragit igång på riktigt.

Helt sjukt att vi började skolan för cirka en månad sedan? känns som jag har varit i skolan en evighet haha.

Idag drog jag och Celina en sväng till stan, vi tog en fika på Da Matteo och tittade runt i affärer. När vi var på Da Matteo så upptäckte vi att på bordet bakom oss satt det fullt med ph deltagare, är inget jätte stort fan av ph men det var lite kul att se dom irl.

NU ÄR DET HEELGG!!!

Kom precis hem efter 5 dagar i Mallis. Hade tänkt att ladda upp ett inlägg varje dag men min kamera bestämde sig för att inte överföra bilder i Spanien tråkigt som det var så jag fick vänta tills jag kom hem. Resan blev en sista minuten då vi hade bokat resan 3 dagar innan avgång man kan säga att vår familj inte är den bästa på att planera om man säger så haha. Jag har varit på Mallorca en gång tidigare fast då spenderade jag det i Palma fast denna gången bodde vi på ställe som heter alcudia som låg ungefär 40 minuter ifrån palma. Det var verkligen superbra allting hotellet, resan, alcudia. En perfekt resa innan man  Återkommer till vardagen. Sitter nu på tåget Påväg upp till Stockholm där jag ska på några castings. JAG ÄR SÅ NERVÖS MEN TAGGAD.

Dagen spenderades på stranden med ellaaa. Innan vi gick till stranden så åkte vi till affären och köpte lite chips och iste och drog ner till beachen. Ella tog ett dopp men jag var badkruka som vanligt... Vill verkligen ge dig en stor cred till dig Ella för att du är en så underbar person VERKLIGEN menar det med hela mitt hjärta. kram

Halloj, runt 12:30 gick jag till min kompis på vägen stannade jag i affären och köpte mig en sallad och en dricka och därefter började gå till min kompis.
Även fast jag har bort här i 11år så är mitt lokal sinne lika bra som när jag kom hit, Så efter flera timmar av promenad så kom jag äntligen fram till min kompis. Vi var 5st tjejer, vi badade, lyssnade på musik, pratade och bara hade det mysigt. Sedan runt 18:00 kom min pappa och hämtade mig eftersom jag visste inte riktigt hur det skulle gå att ta sig hem hehe.. hemma låg paketet som jag hade väntat på. MIN KAMERA som jag hade beställt det var en Canon powershot g7x mark ii Åhh är så taggad på att ta lite bilder. Sedan avslutade jag dagen med sushiiii mumss.
Hoppas ni har haft en skön dag. Kramm

halloj, igår imorse runt 9 tiden blev jag väckt med sång och frukost av min familj. Vi satt inträngda i min lilla säng medans jag åt frukost och öppnade presenter då jag även fick hååkaannn biljetter!!!! som var på kvällen. jag var så glaadd och taggad. I väntan på konserten åkte jag, min mamma och min bror och spelade tennis. Efter tennisen så åkte vi till ett konditori och skulle hämta en tårta svettig och trött som jag var haha. Lite senare åkte vi in till stan och åt på restaurangen tre indier som ligger i Göteborg. jag rekommenderar den starkt till er som gillar indisk mat. När vi hade ätit klart mätta och belåtna var det 2 timmar kvar till konserten började så vi promenerade långsamt in mot Ullevi.

Mina tankar kring konserten

Har aldrig riktigt varit ett håkan fan tidigare men på senaste tiden har jag börjat gilla honom mer och mer men jag kunde typ bara 2 låtar hehe...

Det blir ju såklart roligare om man kan alla låtar så det blev mer att jag satt och väntade tills låtarna jag kunde skulle spelas. Håkan hade en sån härlig energi som smittade av sig inne i Ullevi som var så himla kul att se. lite seg i början men det släppte mot slutet.

En grej som jag störde mig så himla mycket på var det här med sittplatser. vi hade sittplatser och dom framför oss stod upp hela konserten om ni vill stå och dansa hela konserten köp en ståbiljett

Det finns folk som av olika anledningar behöver sitta ner, ska dom inte få se någonting av konserten? Tycker det var respektlöst. Jag ska inte ljuga jag stod också upp några låtar men jag kollade alltid bakom mig om det var någon som satt ner om det var det så respekterade jag det och satte mig på stolen eftersom jag har en sittplats. Tyckte att det var viktigt att dela med sig.

konserten får av mig 7/10

ni som var på Håkan vad tycke ni?

kraammm.

halloj, hoppas ni mår bra. Sist jag uppdaterade var jag i Chicago, anledningen till att jag inte uppdaterade var för att jag helt enkelt inte hann med. Efter mitt senast inlägg så åkte jag till New York i 2 dagar och eftersom vi inte var där så länge så ville jag uppleva New York så mycket man kunde på 2 dagar. Dagarna bestod av att vakna, äta frukost, ut till stan och sen komma hem vid 12 tiden på kvällen och gick till söms nästan direkt. Kollade knappt på min telefon då jag inte hade wifi hehe. New York var underbart älskade staden!! men vilken puls det var. vi bodde nästan PÅ times square så när vi kom ut i taxin så strömmade det ur folk från alla hörn och kanter och en hettade värme med ingen mat i magen var hemskt. Jag kommer berätta mer om resan i nästa inlägg mina tankar runt USA osv. FICK VÄRSTA FLYGRESAN HEM vårat plan var försenat i 12 timmar?! vilket resulterade med att jag var vaken i 48h najss eller inte.. haha men berättar mer om det i nästa inlägg hoppas ni har haft en skön dag! 1 DAG KVAR TILLS FÖDELSEDAGG YAYYY.

resa

Godmorgon, hoppas allt är bra med er. Gårdagen började med att vi tog spårvagnen till område där butiken pocket puppies låg som vi hade spanat in ett tag. Det var en butik där de sålde hundvalpar och vi ville så gärna in och kolla. ALLA HUNDAR VAR SÅ OTROLIGT SÖTA men vi fastnade speciellt för en hund som var en fransk bulldog som hade en sån härlig personlighet. Efter en stund så gick vi intill downtown där jag och min kusin bestämde oss för att vi ville åka upp till Hancock och kolla på utsikten och även prova deras nya tilt. Efter att åkt Ikaros på grönan så var den inte så läskig haha. Sedan åt vi lite mat och tittade på den vackra utsikten. Idag blir det SIX FLAGS!! Är så taggad. Hoppas ni har haft en bra dag kram<3

resa

Godmorgon på er, igår startade vi dagen med att gå ut och äta frukost på ett ställe i närheten som heter Kitchen där beställde jag amerikanska pannkakor som var sååå goda! Efter vi hade ätit klart den goda frukosten så åkte vi till ett zoo som låg inne i downtown. Kände Mig väldigt obekväm hur jag såg hur djuren behandlades så det slutade men en kort tur tills vi gick in till stan som låg 20 minuter bort. Älskar stan!! Där gick vi runt och tog en glass och idag blir det stranden Hoppas ni har haft en bra dag! Kram.

resa

Halloj hoppas allt är bra med er, blev lurad på 100 kronor igår när jag skulle köpa mat vilket inte var lika roligt. De såg tydligen att jag inte kom ifrån USA då passade de på, lite smått irriterande måste jag säga. Efter vi hade ätit mat så gick vi mot ett ställe som heter "potbelly" och tog en Oreo milkshake som var Såå god. Efter milkshaken så åkte vi till stranden som var såå mysig eftersom man kunde se downtown. Imorgon blir det shopping återkommer om jag köpte något. Kram<3

Halloj, klockan är just nu 07:00 och jag Har varit uppe sen 06:00 Åhh detta med jetlag är inte roligt. Igår så gick vi runt och kollade i området där jag b.l.a fick se deras skola, Det såg verkligen ut som en sån skola man ser på High school filmer. Tror vi gick runt 20.000 steg igår. Hoppas ni har haft en skön dag! Krammm

Halloj hoppas allt är bra med er! Kom precis fram till Chicago där vi kommer stanna i 10 dagar och hälsa på mina kusiner. Klockan 11 gick planet till London (där vi mellanlandade) sedan klockan 16:05 gick planet mot Chicago. Medan vi väntade på planet hittade jag VÄRLDENS snyggaste skor men tyvärr fanns dom inte i min storlek:(( efter en 8h timmars flight är vi äntligen framme och ska gå och lägga mig. kramiss<33

Godkväll,
Håller just nu på med att packa eftersom imorgon drar jag till USA. Det känns verkligen HELT overkligt. Det är så himla svårt att packa eftersom antingen packat man för mycket eller för lite det blir aldrig riktigt lagom. I morse mötte jag upp celina på bussen och Vi hoppade av bussen vid Linné och tog en promenad in till stan (centrum) Vi brukar oftas åka in till centrum mer där alla butiker är och gå på 2 gator men det var så härligt att få se Andra delar av Göteborg. Hoppas ni har haft en härlig torsdag!!

Godkväll på er, ahhh vilken lång dag det har varit. Mitt alarm ringde klockan 04:30 i morse då jag endast hade sovit 3 timmar pga suttit och kollat klart det sista skam avsnittet And i LOVED IT! Även om det känns som skam hypen har lagt sig lite så Känns det så himla tråkigt att detta var sista avsnittet. Klockan 05:00 åkte vi till Centralstationen för att ta tåget till Stockholm som gick 05:55. När vi kom fram till tågstationen så köpte vi lite frukost som för min del fick bli en frapino och en macka kanske inte den bästa frukosten men god var den. I bland måste man få unna sig;) vi kom fram till Stockholm runt 09:30 och därefter så gick vi runt i stan. Super mysigt! Hoppas ni har haft en skön dag. Kramis <3

godmorgon på er, på fredag får jag sommarlov hur sjukt? det känns som det precis var sportlov. Eftersom skolan slutar så kommer jag kunna lägga ner med tid på bloggen och verkligen ska försöka uppdatera så gott jag kan haha. I tisdags så hade jag en plåtning i Barcelona och WOWW vilken upplevelse men kan berätta lite mer om det i ett annat inlägg. Vårat plan skulle avgå ifrån Köpenhamns flygplats så då bestämde vi oss att stanna i Köpenhamn en dag innan så vi skulle skippa stressen att åka ifrån Göteborg till Köpenhamn samma dag så tyckte vi det var skönt att ta en dag i Köpenhamn. jag ÄLSKAR Köpenhamn det är en sån himla mysig stad med alla cyklar och den sköna miljön. Förutom regnet så hade vi väldigt tur med vädret. Vi gick och tog det väldigt lungt vi checkade in på hotellet och sedan gick och tog en promenad och åt mat. Vi kom dit på en röd dag så nästan alla butiker var stängda men det var skönt på ett sätt för då fick jag uppleva mer av staden annars skulle jag nog fastnat i butikerna. På kvällen så gick vi till en indisk resturang och jag måste säga att maten var nog det godaste jag har ätit på länge jag tror jag spenderade minst 2 timmar där inne haha. Sedan gick vi upp mot hotellet och chillade och sedan gick vi till sängs och sov och gick upp relativt tidigt på morgonen för att äta frukost och att uppleva Köpenhamn så mycket som möjligt innan vi skulle bege oss mot flygplatsen.

Hejsan! Idag är det fredag och det var så otroligt skönt med helg efter vardagen som bestod av plugg, tidiga morgnar så nu var det skönt med ett litet break. Idag så var det en ganska lugn dag i skolan hade 2 glosförhör vilket var skönt att få överstökat tror det gick hyfsat bra. Efter skolan så gick jag och Vilma och Lovisa hem till Lovisa och tog det väldigt lungt och sedan efter det så fick det blev en promenad super mysigt verkligen! Kramm

Hej allihopa! Gud vad längesedan det var jag skrev här mycket har hänt sen sist. Det har hunnit bli jul och nyår. Och vid nyår så brukar man ibland ha nyårslöften så i år valde jag att få igång bloggen igen skulle stå med på listan.
Jag är så sjukt taggad på att få igång bloggen igen, hoppas ni också är det.

Hej allihopa! Hoppas ni har haft en underbar vecka! Jag är verkligen ledsen för dålig uppdatering, min dator har krånglat och har inte fått över bilderna osv. Men denna dag spenderade jag i sommarstugan. Vi har inte hittat på så himla mycket, mest tagit det tungt det kan vara skönt ibland. Det har varit soligt hela dagen blev mot närmare 20 grader i solen super skönt! Tappade nästan hoppet att det skulle bli sommar efter dom tråkiga dager i regnet vi har haft! Så nu håller vi tummarna att vädret håller i sig.

halloj! eftersom skolstarten början närma sig så tänkte jag att det passade bra med att göra en back to school tag.

1. vilken klass ska du börja i? 7an

2.hade du läxor över sommaren? nope

3.vilken dag börjar du? 22 augusti

4. vad ska du ha på dig på första dagen? jag vet faktiskt inte har inte börjat tänka på det riktigt än

5. när vaknar du och lägger dig på skoldagar? mitt alarm går klockan halv 7 jag försöker gå upp då men det är svårt! så det blir att jag går upp 10 över sju och sedan försöker jag gå lägga mig runt 22.00 till 23.00

6.vad är stressigaste med skolan? det är nog med att försöka hinna med allt och försöka prestera allt man har på varje prov.

7.längtar du till skolan? skulle säga att jag absolut inte längtar till skolan just nu haha!

8.vad är roligaste att fixa till att komma tillbaka till skolan? jag tycker det är alla prylar älskar att handla in grejer till skolan typ allt ifrån block till pennor och mer.

10.kommer du ha ryggsäck eller väska? jag tycker personligen väska är snyggast! men ja tycker ryggsäck är mycket skönare så jag vet faktiskt inte vad tycker ni?

11.vilket språk ska du välja? jag valde spanska förra året så förhoppningsvis så blir det i år igen.

12. vad ser du mest fram imot med att börja i skolan? att träffa alla kompisar och träffa min nya klass.

13. är det svårt för dig att bestämma kläder som du ska ha i skolan? jättesvårt!!

14.beskriv din morgonrutin inför skolan? mitt alarm går klockan halv 7 vaknar vid ungefär 10 över ligger med mobilen tills halv springer ner äter min mat i panik om att jag måste gå om 10 minuter sedan springer jag upp klär på mig, borsta tänderna och springer till skolan.

Instagram
Blogkeen
Nouw

halloj! nu är jag hemma från usa vilket är så sjukt tråkigt men endå lite skönt att komma hem att börja med vanliga rutiner igen. Vi lämnade chicago igår klockan 22.00 där vi började bege oss hem till sverige. Flygturen fungerade bra till en början men i slutet var längtan att bara komma hem till min egna sköna säng. Vi landade i sverige 18.00 amerikansk tid 12.00.  Att sova var extremt svårt eftersom det var morgon i Usa så det slutade med att jag låg och kollade på några avsnitt på the secret life of a american teenager har aldrig sätt den tidigare. Den var helt okej måste jag säga, lite långtråkig men det slutade ändå med att jag kollade flera avsnitt tills jag började tröttna och ville bara se hur den slutade så jag hoppade över massa avsnitt, typiskt mig! Jag var vaken tills 6 på morgonen. Gick upp,åt frukost när  jag sedan gick och la  mig i sängen och vaknade av att min brorsa väckte mig 16.00 åh detta med jetlagged är inte riktigt min grej, hoppas det går översnart så jag kan komma in i rutin igen.