Nu har vi spenderat 3 nätter i Ko Lipe! Klockan är 23:45 och imorgonbitti vid 9 åker vi vidare till Langkawi, Malaysia. Vi har bott på A Plus Hotel, som är ett hostel med dorms(rum för 10-20 personer, där man har en säng med gardin och ett skåp för sig själv).

Min lilla säng

Just nu är klockan 9 på kvällen, lördagkväll och vi kom till Langkawi i Malaysia idag!

Asien Runt, Nöjen, Resor

Nu har vi varit i Krabi i 3 dagar, vi kom i förrgår(lördag)och åker vidare till Ko Lipe imornbitti(tisdag).

Ko Lipe blir sista stället i Thailand innan vi drar vidare till Langkawi och sedan Kuala Lumpur i Malaysia.

Här i Krabi har vi iallafall tagit det lugnt och hängt vid stranden hela dagarna, ätit god mat osv☺️

Vi reste hit i denhär (ganska trånga) minibussen..

En fin stad!

Street food

Nu är klockan iallafall snart halv 10 här på kvällen, vi åker vidare imorgon med buss och sedan båt till Ko Lipe, klockan 06:00. Så kvällen går åt till att packa ryggsäcken och kanske sova 🙌🏼

Asien Runt, Resor, Nöjen

Idag åker vi hem från världens mysigaste plats på Ko Lanta. Vi var här från i förrgår(torsdag) till idag(lördag) så bara två nätter och en hel dag här. Den dagen spenderade vi vid poolen och med att bara njuta av hotellet och området runt om oss!🐬☀️

Restaurangen vid hotellet (Blueandaman resort) låg precis vid havet, precis som hotellet och poolen.

Frukost och nu åker vi vidare!

Asien Runt, Resor, Nöjen

Phi Phi Islands i tisdags-idag(torsdag)

I tisdags åkte vi vidare till Phi Phi öarna, och igår (onsdag) hade vi en heldag med snorkling från 9:30 till kl ca 19.

Vi stannade på flera olika ställen och snorklade från båten och sedan stannade vi på 2-3 strander på små öar där vi var en längre stund, mer än en timme. Turen var med en longtail båt 🛶 Sedan kollade vi på solnedgången från båten och på kvällen fick vi snorkla i mörkret och se självlysande plankton! 🐟🐠

Jag och min nya kompis 🐒

Solnedgången från båten!

Och idag (torsdag) åker vi vidare till Ko Lanta. Vi sitter just nu på ett kafé på Phi Phi och äter frukost (09:00). Båten går vid 11. 😊

Asien Runt, Resor, Nöjen

I onsdagseftermiddag åkte vi båt från ön Ko Tao till Ko Pha-ngan, vi kom fram vid 17-tiden och då åt vi middag, huuuuuur gott som helst var det!!

Vi bor på ett ställe som heter Cozy Bungalows, alltså mysiga bungalower😉 Det ligger precis vid Ban Tai Beach och intill hotellet finns en resturang som hör till, med otroligt mysig stämning och jättebra mat!

Sedan gick vi på Waterfall Party, som är en fest som de har 2 gr i månaden, två dagar före och två dagar efter Fullmoon Partyt som dom har en gång i månaden när det är fullmåne.

Sen har dom även Halfmoon/Blackmoon party då det är det, så händer mycket på Ko Pha-ngan verkar det som 🎉🎉

I torsdags har det tråkigt nog regnat hela dagen.. vi tog det lugnt i bungalowerna och tog ett nattdopp på kvällen👏🏼

Idag (fredag) har vi varit på stan, jag köpte en ny ryggsäck eftersom min (REDAN) har gått sönder!

Sedan har vi badat och tagit det lugnt eftersom det ikväll var Fullmoon Party, som är en gång i månaden och en väldigt stor grej på Ko Pha-ngan! Det är ungefär 10 000-30 000 pers på stranden Haad Rin, som festar från kväll till morgon 🎉

Vi kom hem vid 7 och åt frukost innan vi sov en stund för att sedan åka vidare till nästa ö. Klockan 11 åkte vi buss ner till båten, sedan båt från Ko Pha-ngan till Surat Tani och sedan buss vidare till Phuket! 🚗💨

Efter allt resande är klockan nu snart 12 på natten och vi har precis checkat in på hotellet. Så man är hyggligt trött nu och ska sova!😊

Asien Runt, Nöjen, Resor

Kl 19:30 söndagkväll klev vi på ett nattåg till Chumphon, där vi bytte till buss som sedan åkte vidare till en hamn där vi bytte till båt för att ta oss till ön Ko Tao.

Bilder från resan 👇🏽

Framme på hotellet! Gårdagen spenderade vi med att strosa runt gatorna, sola lite vid en mindre strand och sånt!

Idag har vi vandrat till en viewpoint på ön, jättefint! Men lite svettigt..

Sedan spenderade vi förmiddagen på stranden!

Vi åt pizza till lunch och gick sen vidare till nästa strand!

Ett tempel på vägen🙌🏼

Sairee Beach

Pannkaka till kvällsmat😍

Och imorgon åker vi med båt till ön Ko Panghan, där vi ska spendera 3 nätter!

Asien Runt, Nöjen, Resor

Igår (fredag förmiddag) kom vi till Pattaya och imorgon åker vi vidare. Vi har spenderat gårdagen och idag med sol och bad, en stund på stranden och mest hängt vid poolen ☀️💦

Tyvärr så har vi nog ätit någonting dåligt för både jag och Alice har fått nån slags matförgiftning och har mått dåligt från igår tills idag, så vi har haft ett par lugna dagar här med vila. 😴

Och ikväll har vi varit ute och ätit och strosat runt på lite gator och längs stranden 💃🏻💃🏻

Imorgon åker vi till Bangkok för att ta ett nattåg till Chumphon, där vi sedan åker buss och båt efter det till Koh Tao. På den ön ska vi vara i 2 nätter har vi tänkt! Framöver blir det lite mer öar och stränder hoppas vi🙌🏼

Kl är snart 11 på kvällen här just nu.

Asien Runt, Nöjen, Resor

Imorgon lämnar vi Bangkok efter 2 heldagar här!

I tisdagskväll då vi kom fram spenderade vi kvällen på Asiatique, en natt marknad. Vi strosade omkring, åkte pariserhjul och tittade på allt fint i alla små marknadsstånd och åt där.

Efterrätter😍 (I plast?)

Ett åk med pariserhjul 🎡

I förrgår åkte vi runt med båt i kanalen och stannade och klev på hur vi ville, på olika stationer, för att kolla i olika delar av staden!

Guava 😍

Små söta halloweenmuffins- och munkar 👻👻

Och idag har vi tagit sovmorgon, sedan åt vi KFC till frukost

Efter det har vi strosat omkring på ännu en kvällsmarknad, där vi åt mat också🙌🏼

Och kvällen har vi spenderat på Lebua Sky Bar på State Tower.

På 63e våningen fanns alltså världens finaste sky bar med drinkar (eller middag om man kände för det), där man kan njuta av en otrolig utsikt över Bangkok. Det var helt otroligt fint✨

De tog 3600 baht för ett champagneglas, vilket är ungefär 750 kr, så vi bestämde oss för att vara ekonomiska och köpa alkoholfritt för strax över hundringen👏🏼👏🏼

TUC TUC

Vår resrutt genom Thailand!
Vi åker alltså imorgon till Pattaya, där vi ska bo på ett billigare budgethotell i 2 nätter. På lördag har vi tänkt åka zipline(så taggad!!!) Sedan åker vi vidare mot västkusten till Phuket, Krabi och lite små öar ☀️🐳

Tyvärr har det mesta i Bangkok varit stängt idag och igår, vilket var en tråkig miss från oss.. Igår hade vi tänkt besöka Buddha Templet, men vi blev ivägskickade, pga(vad vi tror) för korta kläder och att dom förberedde inför alla ceremonier för deras bortgångne kung, och att turister då inte skulle dit igår, idag eller resten av veckan.

Tur för oss att det finns gott om tempel och sevärdheter framför oss på andra platser! 🕌