Header

Kläder & shopping, Samarbeten

Inlägget innehåller ADLINKS. Äntligen är vi inne i höstmodet och vi får slänga på oss sköna stickade tröjor i massa olika färger och modeller. Nedan är några som jag har spanat in för den här hösten. Kika in på den HÄR hemsidan för att ta del av ännu mer! PS. glöm inte att delta i veckans blogg HÄR!

A M

<3

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Nu var det över en månad sedan som jag körde veckans blogg! Så följ reglerna nedan för att vara med och tävla, lycka till!

A M

- Följ mig på här på Nouw @alicemalmstrom

(om du bloggar från en annan portal kan du följa mig på Instagram HÄR)

- Kommentera att du är med!

För extra chans att vinna: följ mig på Instagram HÄR

<3

Likes

Comments

Samarbeten, Tips, Kläder & shopping

I samarbete med Elsa and Rose. Det går aldrig att ha för många bikinis eller baddräkter! Tänkte därför tipsa er om snygga badkläder från Elsa and Rose och vill bjuda er på 15% rabatt! Använd koden ALICEMALMSTROM15 i kassan så dras det 15% på hela ditt köp, passa på! HÄR hittar ni en länk till hemsidan!
A M

// HÄR hittar du bikinin ovan //

<3

Likes

Comments

Tips, Recept

Min favorit när det kommer till soppa!! Det är extremt gott och jätteenkelt att tillaga, och det tar heller inte mycket mer än 20 minuter tills soppan står på bordet, hur smidigt är inte det? I onsdagskväll tog jag instativet och lagade till en supergod sötpotatissoppa med morötter och annat gott! Tänkte dela med mig av det receptet som jag hittade på, tog inspiration från massa olika recept och gjorde mitt egna. Har inga speciella mått på ingredienserna, det beror på hur mycket man ska göra så kör på egen känsla! Min soppa räckte iallafall till ca tre personer.

A M

Ingredienser: // Sötpotatis // Morötter // Fänkål // Palsternacka // Vitlök // Gullök // Olja (till löken) // Grönsaksbuljong // Kokosmjölk // Vatten // Salt & peppar //

Gör såhär: // Skala och hacka vit- och gullök // Skala även lite fänkål och palsternacka samt skär till mindre bitar // Tillsätt lite olja i en kastrull och lägg i löken, fänkålen och palsternackan // Låt det stekas lätt på låg värme utan att bränna vid // Skala sötpotatis & morötter och skär de till träningar // Lägg i sötpotatisen och morötterna i kastullen, samt grönsaksbuljong // Tillsätt kokosmjölk och vatten // Låt koka upp på svag värme tills potatisen är mjuk (känn med en sticka) // Mixa soppan tills du får en krämig konsistens // Smaka av med salt och peppar // Servera tillammans med pumpafrön // Smaklig måltid! //


// Favorit när det kommer till kokosmjölk! //

<3

Likes

Comments

Veckans träning

Veckans träning är verkligen inget att hänga i julgranen... Lyckades åka på en förkylning i söndags förra veckan som bara blivit värre och värre! Känns egentligen lite onödigt att göra det här inlägget med tanke på träningen den här veckan. MEN det är okej att ha sämre veckor, just därför laddar jag upp det här ändå! Jag trotsade förkylningen och körde några pass i början av veckan, vilket jag ångrar nu. Tyvärr lär jag mig ju aldrig att jag alltid blir värre när jag tränar med förkylning!

Nog om det, jag fick faktiskt till ett bra pass i tisdags för rumpa som resulterade träningsvärk i tre dagar haha! Får vara nöjd med det! Powerwalk har jag iallafall fått med varje dag den här veckan, det känns åtminstone bra att att jag har rört på mig... Det ser ganska glest ut nedanför med veckans träning haha.. Menmen är som sagt nöjd med de två passen jag körde i början av veckan! Vad har ni tränat?

A M

Måndag - Powerwalk

Tisdag - Ben & rumpa // Powerwalk

Onsdag - Mage // Powerwalk

Torsdag - Pw

Fredag - Pw

Lördag - Pw

Söndag - Pw

<3

Likes

Comments

Vardag, Allmänt

1 . Varma och sköna tröjor! Att slänga på sig en stickad tröja på morgonen, slänga på sig stövlarna och rocka en skön med samtidigt snygg outfit. Höstmodet är det bästa! <3

2. Alla vackra färger. Det ligger färgglada löv överallt och de varma färgerna ger en mysig känsla!

3. Varma och goda drycker! Komma in från höstrusket och värma sig med en stor kopp med te eller kaffe, mums!

4. Goda soppor. Jag älskar verkligen soppa, favoriterna är sötpotatis och pumpa!! Kan garantera att det blir mycket soppa framöver. Håll utkik kommande vecka så får ni del av mitt egna recept på sötpotatissoppa!

5. Långa promenader. Det är självklart att man kommer sakna de ljusa sommarkvällarna när man kunde vara ute hur länge som helst och det fortfarande var ljust. Men på hösten blir det mörkt tidigare och det är så mysigt!

6. Seriemaraton!! Det här är ju nästan det bästa av allt. Ligga inne framför tv:n och kolla på serie efter serie, samtidigt som man hör regnet slå mot fönstret. Det är mysfaktor!

7. Tända ljus. Jag älskar att tända ljus, jag vill ha ljus i varenda litet hörn som finns i mitt hus på kvällarna!

8. Inga måsten. Jag känner att det är en mindre spänd stämning i skolan och runt omkring, det känns inte riktigt som att det finns lika mycket "måsten" som det finns på sommaren. På sommaren är det alltid så himla viktigt att man ska ta vara på tiden och göra så mycket som möjligt, men nu på hösten tycker jag att det inte är lika viktigt. Men kan mer "bara va".

9. Varmt bad. Det är otroligt skönt att komma hem från en lång dag och tappa upp ett varmt bad med badskum! Och självklart tända massa ljus ;)

10. Svamp- och bärplockning! Traska omkring i skogen på jakt efter kantareller och bär, det är så himla gott! Och skogsmiljön är underbar att komma ut till under hösten.

Vad tycker du är bäst med hösten?

A M

// Bilder lånade från WeHeartIt //

<3

Likes

Comments

Musik, Träningstips

Musik i lurarna är ett stort tips när du tränar, vilket jag tror att många använder sig av! När jag kör styrka på gymmet är det skönt att ha peppande låtar, några låtar som man känner igen och som man bli glad av! När jag springer eller kör carido överlag vill jag gärna lyssna på låtar med snabb takt, låtar med bra drop så man verkligen kan köra ALLT man har (blir som intervaller). Tänkte dela med mig av lite musiktips i det här inlägger, tipsa gärna mig om du har någon favoritlåt som du kör med när du tränar!

A M

<3

Likes

Comments

Träning & hälsa

Bästa målet på dagen: frukost! Det finns inget annat som är godare än frukost, att starta dagen med något som håller dig mätt ända fram till lunch, om inte ännu längre! Jag håller mig mätt oerhört länge om jag har startat dagen med havregrynsgröt i magen. I det här inlägget tänkte jag skriva om just havregrynsgröt och dess "funktioner". För det första tar det inte alls lång tid att göra, max fem minuter och det är en billig frukost För det andra så innehåller havre protein som gör att man blir mätt, hjälper även till att hålla sockersuget borta. Havre innehåller mängder med fibrer, mineraler och vitaminer som håller kroppen frisk och stark! Havregrynsgröt är en bra variant för er som vill äta kalorisnålt, 30 gram havregryn (ca en portion) innehåller nämligen endast 109 kalorier.

Jag är väldigt sällan hungrig, men de mornarna som jag ätit gröt till frukost så håller jag mig mätt ännu längre! Det bästa med gröt är att man kan toppa med massa gott! Jag älskar att toppa med mitt hemmagjorda jordnötssmör, banan och nötter! Brukar variera toppingen utefter vad vi har för frukt och bär hemma, men en halv banan finns det nästan alltid på min gröt! Vad brukar du toppa din gröt med?

A M

// Alla bilder kommer från mitt Instagramkonto HÄR //

<3

Likes

Comments

Träning & hälsa, Träningstips

Vad brukar ni göra för att rensa tankar? Själv älskar jag att ta en lång promenad eller träna, men framför allt springa! Hög musik i lurarna, på med löparskorna och bara springa NONSTOP. Det är ett av sätten jag använder mig av när jag inte är på topp (psykiskt). En dålig dag på jobbet eller i skolan, eller känner dig nere på grund av något annat, då rekommenderar jag er verkligen till att ta en löprunda! Om ni inte känner för att springa så tycker jag att en promenad fungerar i princip på samma sätt, bara traska runt i naturen och ha sin egna tid. Det behövs! Har du något tips du vill dela med dig av för att tänka på annat?

Allmän fakta om löpning: Det är en bra träningsform för att jobba på konditionen. Stärker muskler och skelett. Du håller igång kroppen och förbättrar kroppens energiomsättning! Inte nog med det så produceras mängder av endorfiner som fungerar som kroppens egna bedövningsmedel och "lyckorus". Jag känner mig alltid glad efter en löprunda!

A M

// Bild lånad från Google //

<3

Likes

Comments