Header

Contains affiliate links Kläder & shopping

Jag kan inte sluta att kolla runt på träningskläder, vill beställa nytt hela tiden! Tror jag får införa en månadsbudget så jag inte lägger aaaaaallt för mycket pengar på träningskläder. Men samtidigt mår jag ju bra av att göra det så varför inte egentligen? Hihi... Nedan är något som jag faktiskt är i behov av just nu! Tycker verkligen att det blåa linnet från Better Bodies är riktigt snyggt, och jag tror det hade varit snyggt tillsammans med de gråa tightsen!!

A M

<3

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Träning & hälsa

Hej på er! Jag tänkte uppdatera er lite om hur det går med mitt program som jag kör av Mimmi Kapell. Är sjukt glad att F tipsade mig och fick med mig på det här, träningen blir så mycket roligare! Just nu har vi checkat av två av sex(7) veckor, det vill säga att vi har gjort totalt 6 pass. Övningarna är varierande och är verkligen superroliga! Av de tre olika passen vi kör för tillfället föredrar vi båda pass "B", det är det passet vi får mest träningsvärk av och verkligen får slita för. Och det är självklart den träningen man får slita som är roligast!! Övningarna är varierande, vissa är med vikter, andra utan och några är med skivstång eller "bootyband. Det känns som att vi är på rätt spår och vi är verkligen taggade på att se resultat av den här utmaningen, cred till Mimmi som lagt upp grymma pass! Blir ni sugna på att testa får ni kika in på hennes hemsida HÄR. Jag skulle vilja testa några av hennes andra utmaningar när den här är genomförd!

A M

// Hihi några spännis bilder och selfies på mig och @ffannymagnusson //

<3

Likes

Comments

Veckans träning

Andra veckan av nya året check! Träningen har gått bra den här veckan, INTE lika bra som förra men nu när skolan har startat är det svårare att ha den energin för att verkligen få till riktigt bra pass! I måndags tog jag igen mig från förra veckans träning i och med att jag struntade i vilodag den första veckan! Dock blev det inte en hel vilodag eftersom jag cyklade en mil fram och tillbaka till jobbet :-) men det räknas inte med i veckans träning. I tisdags blev det först hemmapass för magen och sedan åkte jag till gymmet och värmde upp med Indoor innan rumspass med F!

I onsdags mådde jag fruktansvärt dåligt hela dagen, illa mående, trött och allmänt urladdad på energi! Åkte hem och vilade och fick sedan med mig pappa till gymmet och körde ett härligt pass med honom! Körde en timmes powerwalk med högt tempo, och körde igenom överkroppen med mest fokus på ryggen! I torsdags blev det 30 minuter Stair Cimber, 30 minuter powerwalk och ett rejält rumppass på ca 3 timmar. Ni kan läsa mer om den dagen HÄR. I fredags var jag också så otroligt trött som jag var i onsdags, kan berott på att jag var i skolan från 8.10 till 16.20... Men jag åkte direkt till gymmet och körde ett pass; Kettlebells. Jag har aldrig testat det passet tidigare, men det var ganska kul! Dock tror jag att det hade varit roligare om jag hade lite mer energi, för nu var jag ju nästan påväg att slänga iväg tyngderna för jag orkade inte hålla i hehe... Men det gick! Det blev till och med ett kortare pass efteråt för ryggen som gick otroligt bra!!

Hela lördagen stod jobb på schemat, morgonpasset med städning fram till halv 4! Efter jobbet var min tanke att besöka det nya gymmet inne i stan, men det var dessvärre inte öppet förrän idag. Tog mig till den gamla istället, då jag tränade mage och armar. Blev även en powerwalk på ca 40 minuter med högt tempo! Idag blev det också en powerwalk men har även vart på gymmet och gjort det tredje rumppasset och även det sista för den här vecka. Avslutade med cardio på Stair Cimbern i 40 minuter! Helt klart den bästa maskinen på gymmet!

En helhetssummering av veckan: det har blivit många powerwalks i och med att jag fortfarande inte kan springa med mina hopparknän. Powerwalk är nämligen ett av de få alternativ jag har att välja mellan för att köra puls, förutom Stair Cimber. Jag tänker fortsätta på det här sättet i en veckan till för att se hur knäna mår därefter, hoppas verkligen på att jag kan börja springa och köra intervaller snart! Hur har träningen gått för dig den här veckan? Jag ska ta och lägga upp ett schema för kommande vecka, hoppas ni får en trevlig söndag! <3

A M

Måndag: Vilodag

Tisdag: Rumpa // Mage // Indoor

Onsdag: Överkropp (mest fokus rygg) // Pw

Torsdag: Rumpa // Pw // Stair Climber

Fredag: Kettlebells // Rygg

Lördag: Armar// Mage // Pw

Söndag: Rumpa // Stair Climber // Pw

// Rabattkoden 'alicemalmstrom20' ger er 20% rabatt hos SmartShake! ;) //

<3

Likes

Comments

Vardag, Träning & hälsa

Jag mår verkligen som bäst när jag får var på gymmet. Bara göra min grej, träna, utvecklas, svettas och slita! I torsdags var jag på gymmet runt 4 timmar, jag ska säga er att jag mådde riktigt bra hela den dagen! Jag började dagen med idrott i skolan och tog mig sedan direkt efter skolan vid 12 och körde 1 h cardio på gymmet. 30 minuter Stair Cimber och 30 minuter PW. Efter det åkte jag hem för en kort återhämtning innan jag åkte tillbaka igen för att träna rumpa med F. Vi fick till ett sånt sjukt bra pass, på ca tre timmar(!) Jag får en sån bra känsla i kroppen och bli så glad när jag får träna, och peppar peppar så har jag inte blivit sjuk eller förkyld det här året. Känns som att jag gick med förkylningar hela 2017 som drabbade min träning, det var hemskt! Men i år, jag tror att allt kommer att fixa till sig nu när jag får kostschema och personlig tränare! Har sagt det tidigare men jag tror verkligen att 2018 kommer bli ett riktigt grymt år! Nog om det, efter gymmet skyndade jag mig hem och slängde mig i duschen för att sedan åka och kolla på min basketträning. Och gud som jag saknar det... Jag vågar dock inte starta med träningarna riktigt än med tanke på att det är okontrollerade rörelser i basket och jag vill inte göra det till en längre skada än vad det redan är. Jag får bita ihop och köra mitt race på gymmet ett tag till!

A M

// Två selfies på samma dag, vad gör det? :P //

<3

Likes

Comments

Recept

Yummmmmy, vad hände med att jag alltid gjorde smoothiebowls? Jag måste verkligen börja med det igen, hade glömt hur gott det är! Senaste jag gjorde var riktigt god, kokosmjölk, banan och färsk mango. Mums! Toppade med färska jordgubbar (<3), mango och osaltade kokoschips! Tips tips om du vill ha lite crunch!

A M

// Fler av mina recept hittar ni HÄR //

<3

Likes

Comments

Träning & hälsa, Q / A

I och med att träningen är en stor del i mitt liv tyckte jag att frågor om träning också passar in i min idé om att dela med mig om vem jag är. Nedan är några slumpmässiga frågor som jag har hittat på andra sidor om just tränings relaterade saker, har ni egna frågor är det bara att ställa!

A M

1. Vilket är ditt favoritmärke att handla träningskläder ifrån?

Det är verkligen en svår fråga... Jag gillar att variera med olika märken, jag tycker till exempel att Nike är bäst på skor och sköna linnen. Medan jag tycker om tights från Better Bodies osv.

2. Du har ditt gym hemma, på en begränsad platsyta. Vilka fem redskap/övriga saker måste finnas med?

Om jag ska utesluta maskiner som löpband etc så vill jag gärna att mitt hemma gym ska ha booty band, viktplattor i olika tyngder, stepbräda, hopprep och skivstång haha!

3. Bara träna utomhus eller bara träna inomhus?

Det är ju underbart att springa och köra intervaller utomhus, men samtidigt kan det lika väl göras inne... Jag måste säga inomhus på den här frågan, även om jag älskar naturen!

4. Korta och intensiva pass, eller långa och behagliga pass?

Får man säga långa och intensiva pass? Jag gillar att ta min tid och gå igenom det jag vill utan att ha några tider att passa, det är då jag känner att mina pass blir som bäst!

5. Vilket är ditt bästa träningsminne?

Jättesvår fråga... Tycker det är extremt kul att springa när jag är utomlands och gymma på hotell, har även gjort yoga med havsutsikt som var helt fantastiskt! Kan nog inte svara vilket mitt bästa träningsminne är... Däremot tror jag att det programmet jag kör just nu kommer bli ett bra minne, i och med att det går så grymt bra och är superkul!

6. Vad äter du helst före och efter ett träningspass?

Före äter jag helst ingenting, om det inte är två timmar innan. Om det ska vara något före är det isåfall en bar för lite energi, men föredrar drycker! Efter träning vill jag äta ägg, keso, massa frukt, nötter eller havregrynsgröt och jordnötssmör. Då är jag i mitt esse! <3

7. Tränar du med musik eller utan?

MED MUSIK!

8. Bara träna överkropp eller bara träna underkropp?

I slutet av 2017 fick jag ENDAST träna överkropp pga hopparknä, fruktansvärt jobbigt att inte träna underkropp under en sån lång period... Så nu när jag är bättre ser jag verkligen fram emot underkropp, så för tillfället säger jag BARA träna underkropp! <3

9. Var finner du inspiration till din träning?

Jag har faktiskt gjort ett inlägg om min motivation och inspiration etc för några dagar sedan. Kika in på det inlägget HÄR!

10. Föredrar du styrka eller kondition?

Det är faktiskt också en väldigt svår fråga, jag älskar ju verkligen att träna styrka men samtidigt är cardio en av mina favvisar också!!

11. Hur ofta och hur länge tränar du varje vecka?

Jag försöker att ha en vilodag i veckan, och under de dagarna jag tränar kan det vara upp till max tre pass, men oftast ett. Tiden på passen varierar hela tiden, ibland blir det snabbare pass runt timmen, men ibland upp mot 3!

<3

Likes

Comments

Tävlingar

Inlägget är i samarbete med Smartshake. Hej bästa! Jag vill tipsa er om min tävling jag har på Instagram i samarbete med Smartshake!! Ni har chans att vinna valfri produkt från deras sortiment bland shakes, väskor, korthållare och lås etc. Klicka er vidare HÄR till min Instagram för att vara med! Annars har ni rabattkoden 'alicemalmstrom20' som ger er 20% om ni är sugna på att köpa något! Och superstort tack för all fin feedback jag har fått av er på bloggen den senaste veckan! <3

A M

<3

Likes

Comments

Hej på er! Hoppas skolan och jobbet har fått en bra start, för min del hade det inte suttit fel med någon vecka mer ledighet... Jag har verkligen fått in ett så bra flyt med träningen och det känns som att det kommer att förstöras nu när skolan är igång igen. Menmen, jag får anpassa mig! Nedan är några av mina senaste outfits jag har postat på bloggen, har ni någon favorit? Jag gillar nog den första med rosa päls eller min senaste då jag hade på mig beiga byxor och en svart stickad tröja från Chiquelle!!

A M

Fotograf: Fanny Magnusson

<3

Likes

Comments

Allmänt, Q / A

Hej fina läsare och god fortsättning! Nu i början av det här året tänkte jag "presentera" mig lite för er för att ge mina nya läsare och även mina "gamla" ett litet hum om vem jag är och vad ni kommer att få läsa på min blogg i år. Första inlägget av den här lilla serien blir några frågor om vem jag är! Hoppas ni gillar det!

A M

1. Fullständigt namn?

- Alice Johanna Malmström

2. Har du något smeknamn?

- Onödigt många haha; Alle, Brallis, Allsan, Brallan, Allibrall, Allan osv osv... Haha!

3. Hur lång är du?

- Sist jag mätte var jag 174,5

4. Största intressen?

- Träning

5. Vilka ingår i din familj?

- Mamma & pappa, en storebror och två storasystrar <3

6. Vad finns alltid i din handväska?

- Laktosintoleranttabletter och läppsyl! Haha....

7. Vad längtar du efter just nu?

- Min 18-årsdag...

8. Vilken parfym använder du?

- För många! Två stycken från Zara, massa olika från Victoria Secret och Black Opium Floral.

9..En egenskap du tycker att du saknar?

- Självförtroende.

10. Bästa/värsta du vet?

- Bästa: Människor som sprider enormt mycket glädje!!! Värsta: Skador och sjukdomar.

11. De bästa med dig enligt dig själv?

- Att jag är målmedveten, och tar tag i saker med detsamma.

12. Något du hatar med dig själv?

- Hatar är ett starkt ord med jag har många komplex.

13. Tre saker du älskar att göra?

- Träna. Resa. Blogga.

14. Har du lätt att bli kär?

- Ibland och ibland inte! <3

15. Vem är du på fest?

- Dansar tills alla har gått hem, eller den som alltid vill köra lekar och hitta på något kul!

16. Är du en öppen och ärlig människa eller du är den som är mer tillbaka dragen?

- Jag kan tänka mig att vissa kan se mig som en tillbaka dragen person, men det är jag verkligen inte! När jag träffar nya människor vill jag gärna lyssna på vad de har att säga innan min mun slänger ut sig allt. Jag har väldigt lätt för att öppna upp mig och talar alltid sanning!

17. Nämn tre saker som gör dig riktigt glad!

- Familjen. Ett lyckat pass på gymmet. Resor.

18. ..och arg?

- Människor som talar illa om andra, rykten och skitsnack. Och tjejer som inte stöttar varandra!

19. Vad är viktigt hos en partner tycker du?

- Tillit, ärlighet, humor och öppenhet!

20. Hur lång tid tar det för dig att göra dig i ordning innan skolan?

- Max 30 minuter, använder inte mycket mer än mascara och bryn och kläderna slänger jag på mig på noll tid!

21. Beskriv dig själv med 3 ord.

- Pålitlig. Social. Självständig.

22. Favoritfärg?

- Black is my happy colour.

23. Fest/myskväll?

- Jag tackar ju nästan aldrig nej till fest, och inte myskvällar för den delen heller....

24. Chips/godis?

- Svag för linschips. Svag för mörk choklad. Svår fråga!

25. Singel/förhållande?

- Singel!

26. Smink/inte smink?

- Alltid skönast utan, men känner mig finare med!

27. Frukost/middag?

- Frukost ALLA dagar i veckan, fick jag välja hade jag ätit tre frukostmål om dagen!

28. Kaffe/te?

- Båda!

<3

Likes

Comments