Godmorgon, elr snarare godmiddag. Står och steker pannkakor samtidigt som jag övar med tjejerna inför tisdag då vi ska till studion i Sthlm och spela in lite grejer. Hela den här dagen har blivit framskjuten eftersom alla lektioner tydligen vart inställda förutom den sista 16.30 :/, så vi tog tillvara på tillfället nu när alla ändå var vakna och redo för skolan 9.45 och gjorde brunch ist. <3

Efter skolan ska jag antagligen åka fram och tb till Växjö för att fika med en kompis, jag hade beställt ett paket inför helgen som skulle komma idag men jag hade tydligen slagit in min Växjö adress (suck) men aja två flugor i en smäll💁🏼

Laters!

Igår drog jag Bianca och Stells in till Växjö och luncha lite sushi innan vi tåg tåget till Rydaholm runt tre tiden. Matilda fyllde 18 i veckan så hon och en kompis hade 18-årsfest med tema pyjamas. Haha lite oväntat kanske men fett kul, alla gick verkligen all in med tofflor och ögonbindlar osv och det var en skön blandning människor så lyckad sweet18. Det blev en rätt sen kväll så idag har vi bara legat och dragit oss framför Harry potter med en påse naturgodis innan vi tåg tåget hem till Tingsryd runt fem tiden. Nu tänkte jag och Stells ta en sväng förbi gymmet innan jag hoppar in i duschen. Hurtigt, jag vet. Alltför hurtigt känner jag spontant haha.
Xo

Imorgon e det dax igen hörrni!! Uppe me 🐔 o i säng tidigt och läxor som bara väntar på att bli klara. Som vi har längtat!

Nejdå, men det känns faktiskt helt okej. Framförallt eftersom jag flyttar tillbaka in med bästa tjejerna efter 3 hela veckor ifrån varandra! Haha låter lite ynkligt, men från att vara med varandra nästan 24 timmar om dygnet så känns det inte annat än lite konstigt att inte se varandra på 24 dagar. Nu är iaf alla uppackade och klara, vi har öppnat presenter och beställningar som vi har gjort från varandra under varandras utomlansdresor haha och nu ska vi bara krypa ner i soffan och se några avsnitt av skam ( såklart ) innan vi går och lägger oss.

Jag är dock en sån som alltid vänder på dygnet så fort jag är ledig. Framför allt nu när jag varit utomlands faller det ju sig naturligt att vara uppe på nätterna pga tidsskillnaden så då har jag struntat i att försöka vända tillbaka vilket antagligen kommer resultera i en mkt trött tisdagsmorgon. Aja, nu håller vi iaf tummarna för en bra och lugn skolstart och att snön som lagt sig i Tingsryd antingen är kvar som den är eller smälter bort helt, inget mittemellan, USH.

Vad tycker ni förresten om Ed Sheerans nya album? Jag måste säga att jag är lite disappointed. Älskar vanligtvis hans musik och har alltid tyckt att han är en av världens bästa låtskrivare, framför allt när det kommer till hans lyrics. Men ärligt talat så tkr jag att det nya albumet är lite väl överhypeat och det känns lite som att han har försökt rätta sig efter vad folk lyssnar på idag och lite tappat personligheten i musiken på vägen. Det finns några helt okej låtar och om det är någon som jag tycker ligger i klass med hans andra musik så är det Shape of you, men annars, tyvärr :/

Strandade på Bahamas, efter några dagar enbart bestående av sol, bad och att umgås med sköna människor på båten så gled vi i land på ytterligare ett av mina favorit ställen. Vi åkte direkt till stranden där vågorna kastade omkull oss det första som hände, känns lyxigt att få dyka i vågorna i december då jag vanligtvis brukar dyka i snön i fjällen vid det här laget. Eftersom detta är det sista stoppet på båtresan så försökte vi maxa vår tid på ön med sol och bad och att spetsa brännan dem här sista dagarna innan hemresan (vilket kan behövas med mitt tama "svennepiggment"). Laters<3

Sitter vid frukost buffén och trycker i mig lite av varje. Buffé borde verkligen vara mig grej eftersom jag är en sådan som alltid tar till mig massa mat som jag sedan slänger eftersom jag ångrar mig, blir mätt eller vill ha samma mat som personen mittemot vilket Moa alltid påpekar att "tänk på barnen i Afrika". Till frukost är det dock lugnt, så länge det finns mango, äggröra och croissanter så är den här tjejen nöjd. Tillochmed Ella är nöjd, hon har hittat några glutenfria chokladbullar som hon just nu är inne på sin 8de bulle att dissikera ut chokladgleiset ur...

Idag är vi i Mexico, utomhus är det så varmt att luften vibrerar och det är alldeles vindstilla. Efter frukosten ska vi till stranden och ett vattenland som ligger precis bredvid. Haha, Ellas hår har blivit alldeles grönt efter allt bad i klor så ikväll ska vi smörja in hennes hår i ketchup vilket faktiskt funkar, men hon är inte helt nöjd med att behöva gå omkring och lukta som en tomatodling dem kommande dagarna. Haha bättre lycka nästa gång!

Touchdown Cayman island, i många avseenden motsatsen till senaste stoppet Jamaica, istället för vildvuxna regnskogar och flummiga slummområden så är allt jag ser atm välklippta häckar kring slottliknande hus med privata rondeller. Jag ligger på en solstol på 7 Miles Beach och jäser medan dem andra otåligt väntar på att jag ska hälla i mig min kokosnöt så att vi kan gå bort och hyra varsin sparkcykel som går på vatten, hur nu det fungerar (?). Cayman har hittills levererat på topp, jag kan dock säga att Jamaicas stränder är rätt svåra att toppa men jag skulle inte tacka nej till ett sommarhus med utsikt över flashiga "paradis ön". Lots of love<3

YEAH MON, yaman, yea man, ingen aning? , men i vilket fall som helst så befinner jag mig på drömmigaste JAMAICA. Faktiskt för första gången och det är verkligen exakt som jag hade föreställt mig det. Män med randiga mössor och dreadlocks puffandes på egenrullade cigaretter i takt till "No woman, no cry". Tropiska regnskogar med enorma vattenfall, stränder som tagna från en SAS kampanj, och alla verkar leva efter mottot , "No worries". Flummigaste stället någonsin, JAG ÄLSKAR! <3

Hej mina fina<3
hoppas ni njuter av jullovet till fullo? det gör iaf jag!
Efter ytterligare några dagar i Miami hoppade vi på ett kryssningsfartyg som ska ta oss till några av mina favorit ställen på hela jorden. Några dagar på båten i riktning mot vårt första stop Jamaica (<333) och jag har åstadkommit precis NADA (förutom att fira jul såklart). Men det är väl så det ska va när det kallas semester. På dagtid ligger vi bara och pressar på soldäck, badar i polerna och smuttar på varsin "frozen daiquiri" och på kvällarna äter vi trerätters och hänger på "Youthclub". Det är många svenskar i våra åldrar här vilket jag tycker är kul, älskar när man reser och träffar nya människor eftersom folk ofta har den inställningen att det är "No time to lose" eftersom det är stor chans att man aldrig träffas igen så alla är så framåt och inte rädda att göra fel. Nu ska jag gå och Carpe diem, fånga de sista solstrålarna för dagen, Kram<3

På motorvägen med taket nerfällt, vinden i håret ,en jordgubbsmilkshake i handen och "Without you" av mr Guetta på högsta volym i högtalarna. Påväg till Miami för en heldag på Miami beach för att fånga några vågor, ( lol, glad om jag ens kan ställa mig upp på brädan ) om vi hinner ska vi dessutom klämma in ytterligare några timmars shopping innan vi checkar in på vårt nya hotell i Miami.

Igår var vi på Universal studios, det hade blåst in moln över Orlando men just igår var det rätt passande eftersom vi endå bara skulle åka karuseller osv hela dagen. Inte heller här var det mycket köer, tror det beror mycket på årstiden och att dem flesta inte gått på lov ännu, men expresspassen var ju lite onödiga pengar. För dem som inte vet är alla attraktionerna uppbyggda efter olika filmer t.ex. Harry Potter, Simpson, dumma mig osv och dem flesta är som vanliga bergochdalbanor förutom att man oftast åker inomhus och allt omkring en är uppbyggt i 4d. Känns lite fel att vandra omkring i 30 graders värme och lyssna på "All i want for christmas" och ta emot polkagrisar av små tomtenissar men tror nog att det är något jag skulle kunna vänja mig vid<3

En sådär dag man kommer se tillbaka till när man i Februari vandrar omkring i fodrade Uggs och täckjacka i ett grått Tingsryd.

Idag har vi varit på Discoverycove, en vattenpark uppbyggd som ett tropiskt spa men istället för lerbad osv är parken fylld av laguner med olika vattendjur. Det första vi gjorde när vi kom in va att dra på oss våtdräkter osv, sedan visade vår guide oss till en frukost buffé bestående av all typisk Amerikansk frukost som du kan tänka dig. Sedan dök vi i reven bland hajar, rockor och tropiska fiskar. Vi simmade runt i undervattensgrottorna bland stimmen med varsin gopro så så fort jag har min dator och kan föra över så kommer bilderna från dagen upp på bloggen. Det bästa på hela dagen var dock såklart att simma med delfinerna. No words needed. Behöver jag ens säga att dagen hittills får 10 av 10.