USA 2017

Igår var det dags för oss att fortsätta vidare i Florida och vi lämnade Orlando. Vi stannade på en outlet på vägen och shoppade hela förmiddagen & körde sedan några timmar till Tampa där vi befinner oss nu! Vi har hört massa gott om Clearwater Beach som ligger ca 45 minuter härifrån så vi ska strax gå upp och ge oss iväg. Vi har ca 30 grader här så det blir strandhäng för oss idag, äntligen!

Området vi bodde i Orlando

Hotellet som liknar ett motell här i Tampa

Igår flög vi till Florida och vårt första stopp Orlando! Vi bor i ett rum hos en familj då vi testar Airbnb för första gången och vi trivs jättebra. Vi bor i ett fint område och hämtade även ut vår hyrbil som vi ska ha nu under två veckors tid. Vi förväntade oss en liten skitbil men lyckades få en ny helt Cadillac, så fin! Idag har vi spenderat hela dagen på Universal Studios och är tillbaka på vårt rum nu helt utmattade. Vi har nog spenderat hälften av tiden inne på Harry Potter-delen för det var så sjukt häftigt samt så har vi åkt en massa bergochdalbanor! Eftersom det är så stort och finns flera parker så kommer även morgondagen att spenderas på samma ställe!

USA 2017

I fredags tog vi en Greyhound-buss till Washington som tog oss cirka 6 timmar istället för 4, så mycket trafik! Checkade in på hotellet och gick sedan iväg & åt sen middag på Shake Shack som vi hade tänkt testa i New York men inte orkade köa i flera timmar till så vi passade på här där det är mycket mindre turister. När vi vaknade igår på lördagen drog vi ut direkt och åt frukost på ett litet ställe och spenderade sedan hela dagen på att kika runt på Washingtons alla monument och byggnader. Var på museum och köpte med oss lunch från en foodtruck som vi åt i en park när solen kikade fram!

Från lunchen igår, Washington Monument & fredagens middag på Shake Shack

Idag har vi haft runt 30 grader så vi tog oss till en mysig park och har hängt i solen hela dagen. Det är verkligen så otroligt fint här i Washington, vi båda är positivt överraskade då vi åkte hit med noll förväntningar jämfört med New York! Alla träd har blommat ut och det är vackra byggnader & gator, väldigt lugnt och inte lika hetsiga människor haha.

USA 2017

Bloggar för tillfället från sängen med en sovandes Julia bredvid mig. Vi har haft sjukt intensiva dagar i New York beståendes av en massa upptäckande och turistande. Vi båda har ju varit här en gång innan så denna gången har vi lagt shopping åt sidan för att istället kunna gå runt och njuta av vädret och staden. Det var väldigt varmt här i tisdags då vi hade 26 grader och sol & igår var det lite svalare men fortfarande varmt. Båda dagarna har vi gått ca 2 mil per dag så man är väldigt trött och öm i fötterna. Och jetlaggen slog till i tisdags då vi bara skulle tagit en "liten powernap" vid 16-tiden men istället somnade för natten och vaknade pigga klockan 07 dagen efter haha.

Igårkväll testade vi New Yorks uteliv och var på klubben Marquee. Vi kontaktade en promoter som är smidigast för att ta sig ut i USA och fick då komma in gratis, ett bord och gratis dricka hela kvällen tillsammans med några australiensare. Vi dansade massa till Rnb & hiphop och det blev en hype över att det tydligen var det NBA-spelare på klubben också men ingen av oss har någon koll på basket så vi struntade i det haha. Lite udda koncept jämfört med hur det är att gå ut i Sverige men det blev en kul kväll! Idag måste vi ta oss till Penn station för att fixa tågbiljetter till Washington som är vårt nästa stopp på resan!

USA 2017

Nu är vi äntligen påväg till USA! Har haft hektiska veckor blandat med sjukdom så det har inte varit uppdaterat här alls. Just nu befinner vi oss i Finland där vi mellanlandat och väntar på flyget mot New York som går om någon timma. Igår åkte vi till Göteborg på eftermiddagen och åt middag ute på en asian fusion restaurang som heter Toso, spännande koncept och god mat! Vi får se hur mycket bloggande det blir under resan, bilder kommer att tas i mängder så följ mig på instagram för att se mer!

Kan knappt förstå att det är sista mars imorgon och april redan på lördag! Min resepanik har börjat komma och jag skriver listor för fullt haha. Senast igår ringde jag Julia och vi började vi panika om internationellt körkort och det är försäkringar hit och dit som ska fixas. Allt kommer lösa sig och idag har jag bockat av en sak på min inköpslista, en extern hårddisk på 1000GB till alla bilder som kommer att tas. Ska ju bära med mig både dator och kamera på resan så behövde en hårddisk att förvara allting på!

[Vardag]

I helgen tog jag & Peter bilen till Göteborg där vi slog oss samman med Kenan. I fredags tog vi det lugnt i Kenans lägenhet och jag däckade tidigast då jag var så otroligt trött. På lördagen åkte vi till en Outlet i Kungsbacka där vi strosade runt och sedan checkade vi in på Scandic. Åt lunch och jag fick en ryggsäck till USA inhandlad! På kvällen fick vi sällskap av några killkompisar till Kenan och senare drog killarna ut på Push medans jag återigen var för trött för att orka så jag gick och la mig. Vet inte varför jag är så trött men jag har inte varit på topp på väldigt länge.

Känner mig så trött, grå och tråkig. Om exakt två veckor är jag påväg till USA och det är där jag tänker hämta energi och bli en glad människa igen. Bloggandet har verkligen inte varit någon prio då jag verkligen har haft noll inspiration. En långresa är exakt vad jag behöver för att komma på banan igen!