Köpte ett par stan smith's i söndags. Ville egentligen ha ett par med zebra men dom var slutsålda överallt så det blev ett par gröna. Jättenöjd verkligen!

Vi tappade "kontakten" när jag åkte vidare från Sydney och det beror på att vi inte hade något internet på hotellet i Surfers Paradise och på hotellet så var det begränsat internet och att blogga tar väldigt mycket internet. Så det var anledningen till den dåliga uppdateringen. Jag kom hem förra söndagen alltså den 10 april. Har varit väldigt trött i veckan som gått så har inte riktigt haft tid eller ork till att blogga, men det ska bli bättre! Här kommer lite bilder från min Australien och PNG resa som ni inte fått se.

Tog en färja från Sydney till Manly idag. Vi va på Manly beach i några timmar och åt sedan lunch precis vid stranden. Precis vid stranden låg massa affärer så köpte en bikini från seafolly. Vi kom tillbaka till hotellet vid 5 och duschade och gick sedan ner på stan och gick i affärer. Köpte ett par solisar som ni ska få bilder på imon. Nu sitter vi i lobbyn och äter lite. Imorgon bör det vidare mot Surfers Paradise.
Puss&Kram

Gick ut på en morgon powerwalk innan frukosten imorse med Hanna, jätteskönt verkligen. Åt sedan frukost på ett ställe vid vattnet och jag tog en jättegod yoghurt. Efter frukosten så åkte vi till Bronte Beach. Väldigt fint och när vi varit där i typ 3h så åkte vi till Bondi Beach som är den mest kända stranden i Australien. Nu så har vi precis kommit tillbaka från middagen och jag är ganska trött så går förmodligen och lägger mig snart.
Puss&Kram

Sitter atm i lobbyn på vårt hotel. Vi landade kl 6 i Sydney australiensisk tid. Vi får inte vårt rum förens vid 12-13 så vi åkte och lämnade våra väskor på hotellet och gick sedan och åt frukost. Åt supergoda french toasts med färska bär. Sedan tog vi en promenad i närheten av hotellet men det blev väldigt varmt så vi hoppas på att få rummet snart så att vi kan byta om till lite svalare kläder. Ikväll så blir det middag och kanske lite shopping men det får ni höra mer om imorgon eller ikväll.
Puss&Kram

Ikväll avgår planet mot Australien. Är super taggad! Har snart packat färdigt nu och resten av dagen så ska jag bara fixa det sista. Hur det blir med bloggen vet jag inte men ska försöka få upp ett inlägg varje dag.
Puss&Kram

Drar ju till Australien om en vecka och känns nästan som att jag inte har några sommarkläder alls. Har planerat att köpa kläder där men har hittat så många fina grejer här hemma också, både i butiker och på hemsidor som nelly, chiquelle och NA-KD. Är sugen på ett par nya vårskor och tycker att stan smith's med zebra där bak är sjukt fräscha. Har tittat på ett para nya glajor frå Le Specs också.

Usch vilket väder det är ute! Slask, slask och mer slask, inte kul. Skoldagen flöt på ganska bra. En måndag närmare min Australien resa, ska bli så skönt att komma bort från allting! Nu så ska jag bara plugga en stund och sedan bara ta det lugnt.

P&K

Den 20 mars så åker jag iväg till Australien och Papua nya Guinea. Vi ska vara i Australien i 2 veckor och i Papua nya Guinea 1 vecka. Min bästa kompis Esther åkte till Papua nya Guinea för ungefär en månad sen för att vara där i 3 månader med sina föräldrar. Vi ska alltså åka dit och hälsa på. Papua nya Guinea är kanske inte drömresemålet med det ska bli jätteroligt att se och självklart så saknar jag Esther så ser fram emot att träffa henne igen. Australien har jag velat åka till länge så det ska verkligen bli jättekul. Vi ska först till Sidney och ska sedan bila upp längs östkusten. Ska bli så roligt! Självklart så kommer ni att kunna följa resan här.