Drygt veckan efter hemkomst från Kroatien så var det någon som fyllde 25 barre.
Min present till honom var helt enkelt en resa på fem dagar till Italien. Vilket han inte fick veta förrän kvällen innan vi skulle åka. Vad överraskad han blev, hihi så kul när man lyckas med sådant!

Vi åkte till Cinque Terre och bodde en natt i Montorosso och sedan resten i Levanto. En dag gick vi vandringsleden mellan två byar, jättefint! Vi han slänga ett öga på det lutande tornet i Pisa också innan vi åkte hem igen. Annars så drack vi vin, åt, badade och bara hade det bra!

Här var det längesen det skrevs något!

kort update:
Jag har haft en helt fantastisk sommar!
Jag har flyttat från Kajsa (Carro kom hem igen)
Jag och Ebba var en weekend i Stockholm och såg Coldplay och Rihanna
Jag har sprungit Göteborgsvarvet
Vi (tjejgänget) har haft en fet avskedsfest då alla har flyttat åt olika håll
Jag har varit i Kroatien med mina föräldrar (inlägg kommer)

och jag har blivit sambo med Joakim och flyttat in i hans lilla gröna villa!

​Nu har jag varit hemma i ca en månad och suget efter nya intryck är påtagande...
​Men någon längre resa eller liknande kommer det inte bli förrän tidigast i september, då jag har fått en heltidstjänst på posten fram tills dess. Vilket är väldigt bra! Dock ska jag försöka planera in någon weekendresa till Paris eller liknande med Kajsa samt en kortare semester med tjejerna. Vi får se hur det blir.

På tal om Kajsa. Suget efter en förändring tog över helt och hållet i tisdags, så i onsdags flyttade jag in hos Kajsa i hennes lägenhet! Jag älskar det.

Jag har satt en grej i rullning inför september och framåt, (såklart).
Jag har skrivit ihop CV och personligt brev som jag skickade med Lennart Frändén som nu är i Zambia.
Där ska dessa lämnas ut till ambassadörer och andra viktiga människor och sen får vi se vad som händer...
Förhoppningen är att jag ska kunna få jobba som volontär på något naturreservat eller liknande, men jag har ingen aning om vad det kan bli. Det viktiga är bara att jag får komma iväg längre period.

Åter i Sverige

Trots den brutala ångesten över att behöva komma hem till kalla och gråa Sverige har jag nu vaknat ganska nöjd i min egna säng här hemma i Lidköping. Flygresorna gick smidigt och vi åkte med mamma och pappa hem från Landvetter som endast en halvtimme efter oss landade i Sverige efter att ha varit på semester i Sydafrika, tajming!
Under tiden som vi satt och vänta fick vi en väldigt glad överraskning!
Matilda som vi inte sett på allt för länge kom hem från landslagslägret i La Manga!

Den här resan börjar lida mot sitt slut...
Idag var det sista hela soldagen.
Imorgon kl 14 hoppar vi på bussen som ska ta oss till San José, staden som vi älskar (usch) för att dagen efter sätta oss på ett plan hem till Sverige.

Vi har solat, badat, tagit en surflektion, fått massage, ätit massor av glass och druckit drinkar det senaste!

Nu är vi i surfingparadiset Santa Teresa

Vi tog oss till bergsbyn San Gerado där Costa Ricas högsta berg Chirripo finns.
Vi fick gå 1 km i konstant uppförsbacke med våra väskor innan vi kom upp till vårt hostel. Som var det mysigaste hostel jag sett!
Alla blev som en liten familj där uppe.
Det var väldigt mycket svalare här i bergen än nere vid stranden, lite skönt som omväxling att inte börja svettas efter en minut.

På morgonen satt vi alla på verandan och hejade på alla de galna människorna som deltog i ett race där de skulle springa upp och ner för Chirripo - Costa Ricas högsta berg på närmare 4000 m. Såg faktiskt ganska kul ut.

Vi tog och en hike en bit upp på berget och ner till lite vattenfall osv. Traskade runt i ca fem timmar. Kändes välbehövligt.

Sedan gick vi och fiskade upp varsin fisk och fick den grillad på en restaurang, väldigt gott!

Update:
Vi har tillbringat 2 nätter i Dominical, en strand/hippiestad. Samtidigt som vi var här var det en stor festival för just hippies, så byn kryllade verkligen av dem. Intressant att titta på dem. De verkar ha ett så skönt liv. De har på sig mjuka, sköna kläder, behöver aldrig tvätta håret för alla hade typ dreads och de verkar kunna sova precis vart som helst? De ser bara ut att njuta så av livet. Dock svårt att säga om det beror på att största delen av dem är höga hela tiden också, men ändå. De ser så vänliga ut.

Vi hamnade i alla fall på en restaurang där ett av banden som skulle spela på festivalen spelade den kvällen. Hippiefest med världens godaste strawberry daiquiri! Kul att träffa lite folk!

Som vanligt är det dåligt med roliga bilder men ska gå igenom Stinas bilder mm när vi kommer hem tänkte jag. Kanske hittar något roligare där!

Förlåt för bristen på "actionbilder" och överflödet av strandbilder, men äger ingen GoPro (det var Justus Gopro som användes förra resan) och därmed blir det heller inga bilder under tiden då vi faktiskt gör saker.
Ja ja, sånt är livet!
Här har ni det blåa, varma havet vi plaskar runt i, i alla fall!