Ikväll så ska vi på bio, vi ska se "Bridget Jones Baby". Ska bli kul, hoppas den är bra. Har läst lite om den och den verkar jätte bra och rolig.

Sitter just nu i soffan och kollar på tv. Har inte gjort något speciellt under hela dagen, vi har bakat lite bakade kolakakor och en rulltårta med äppelmos i.

Men hallojsan!
Nu sitter jag på tåget med mamma och syster påväg upp mot Skellefteå för att hälsa på mormor och morfar under höstlovet. Har suttit på tåget hela natten och är snart framme.

Tänkte försöka börja uppdatera bloggen lite mera. Tänkte börja blogga för att jag tycker det är skoj och det är kul att se tillbaka ifrån vad man gör.

Hej,

Igår/natt så landade mitt plan i Sverige,. Resan gick väldigt bra faktiskt och snabbt.

Min resa i Malta har varit perfekt, jag har fått så många nya vänner, många nya upplevelser. Jag har lärt mig mer engelska. Fått vänner från andra länder. Om du känner för att åka på språkresa så gör det. Det är en upplevelse verkligen. Missa inte chansen att lära dig mer engelska, skaffa vänner för livet. Jag åkte själv och asså jag är väldigt glad över att jag åkte ensam. Jag åkte ju med STS och jag skulle faktiskt rekommendera det. Det ända jobbiga på resan typ var väll att schemat satt alla aktiviteter väldigt tätt inpå varandra. Jag bodde på ett resort som hette Sunshells att Suncrest tror jag. Men dom som bodde på resort hade skola från 11.20-14.20 det var ganska skönt och dom som bodde i värdfamilj hade från 8.20-11.20 tror jag. Men då kanske direkt efter skolan åkte vi kanske direkt till en strand och från stranden till hotellet och där kanske vi hade en timme och fixa oss när vi skulle iväg igen. Det var ganska jobbigt och stressigt. Det kommer kännas konstigt att inte se dessa människor man har lärt känna nu i tre veckor och inte se dom varenda dag. För vi bor inte på samma ställen. Kommer verkligen sakna alla så mycket.

Den här resan har varit perfekt och det är en resa jag aldrig kommer att glömma. Jag tycker att alla som funderar att kanske åka på språkresa nästa sommar gör det för det är det värt. Jag är sjukt nöjd över mitt val att jag åkte på språkresa just till Malta faktiskt. Ha det nu så jätte bra och hoppas ni har gillat o följa min resa i Malta och i får se om jag fortsätter att blogga och om jag orkar.

​<333

Sitter just nu på flygplatsen och min kompis äter men hittade inget som Alice gillade. Men boardingen är om en halvtimme typ o planet går 17 och kommer hem t Sverige 23:45 så det ska bli skönt men ändå tråkigt. Mellanlandar i Frankfurt också. Men vi hörs väll imorrn eller senare inatt.

<333

Idag så åker jag hem. Har precis sagt hejdå till alla som åker hem imorgon och som skulle t skolan. Tänkte att imorrn skulle jag skriva om resan och allt för då har jag min dator och det är lättare. Men vill bara säga att detta är den bästa resan. Igår kväll var bra men den kanske inte slutade så bra. Har packat klart så nu ska jag vara på mitt rum t kvart i två då vi ska t flygplatsen.

<333

Gomorron. Idag äre sista dagen här och asså jag har verkligen haft det perfekt här. Vill åka hem för saknar allt så himla mycket men ändå såhär vill jag inte lämna allt här alla människor allt som hänt. Men idag så äre skola och det är sista dagen för oss som kom den 15 juni så jag tror att det kommer att vara som ett test på tyo kanske det vi har lärt oss. Sen efter så ska vi t en strand och dåå aka jag sola och bada så mycket som möjligt nu sista timmarna. Sen på kvällen äre våran sista Numer Uno så det ska bli skooojj.

<333

Gomorron. Javet att jag inte har bloggat nu på ett tag men det är för jag har glömt och har haft mycket att göra hela tiden. Men nu ska jag o några andra snart t Splash and Fun som är ett vattenland. Det ska bli vääldigt kul faktiskt. Men igår var vi i stan och jag hittade lite grejer sen på kvällen var det Numer Uno o det var väldigt kul. Men ikväll vet jag inte riktigt vad det är tror inte vi ska göra något speciellt.

God mooorgon
Ligger just nu vid poolen o solar lite såhär innan skolan. Till frukost så var det inte så gott men åt en brödbit och mjölk med flingor. Om lite mer än en timme så ska jag t skolan för att ha ett test och sen efter så är det inget planerat så det blir väll bara vara vid poolen och sola o bada.

Ikväll aå äre förväl party för dom som åker en nästa vecka och jag åker hem på tisdag. Men det ska väll ändå bli kul lixom. Det kommer kännas konstigt att inte se dessa människor man lärt känna här varenda dag. Men vi får väll höras senare skulle bara göra ett snabbt inällg men ska börja fixa mig nu sååå byee

<333

Som jag kanske skrev så skulle jag på en partybåt igår och asså det kanske inte direkt var det roligaste jag gjort. Hade förväntat mig bättre oså. Men det var väll ok. Men efter så blev jag förkyld och jag fryser typ hela tiden och allt. Så aaa men badade ju igår på båten och det kanske inte direkt var det bästa jag har gjort. Idag så äre ingen skola utan vi ska bara till en strand Golden Bay. Så det blir väll skojj. Då ska jag sola och bli brun men inte bränna mig.