Vi besökte urbefolkningen som bodde på vassöar ute i Titicacasjön. Sedan åkte vi över gränsen till Bolivia, där tog vi en båttur till Isla del Sol, även det i Titicacasjön.

Vid 3,00 ringde vårt alarm, upp och hoppa, bussen skulle hämta oss 3,30 för att sedan köra oss till Ollantyambo en timme bort.

Framme vid Ollantyambo hoppade vi på PeruTrail, tåget som skulle ta oss till Miljön utanför tågets fönsterrutor var otroligt vacker att titta på, skyhöga berg som toppades av moln. När tåget stannde var vi i Aguias Callientrs, vi skyndade oss att köpa bussbiljetter som skulle ta oss till toppen av berget till Machu Picchu. Går inte med ord att beskriva den bussresan, slalomåkning uppför ett fruktansvärt brant berg, jag blundade till störta delen av den färden. Väl uppe på berget såg man skymten av den förlorade staden, adrenalinet började pumpa. Då ville vi snabbt betala inträdet för att äntligen få komma in för att få se den fantastiska staden Machu Picchu. Vår guide Miguel kom inte en minut förtidigt utan startade rundan prick kl 9,00. Allting var helt häpnadsväckande, fantastiskt, underbart och het magiskt.

Vidare från Arequipa åkte vi till den kända staden Cusco. Staden har blivit känd pågrund av sitt geografiska läge, porten in till Machu Picchu, eller rättade sagt flygplatsen närmast Machu Picchu.

Vi bodde ännu en gång på hostlet Kokopelli, vilket vi även gjorde i Paracas och var mycket nöjda. En runda I staden visade sig vara ett lyckat beslut då det var någon form av graduation mitt på torget. Mängder med militärer, politiker, skolungdomar och andra viktiga människor parerade genom staden.

En och en annan drink förtärdes till god mat med utsikt över stadens torg, trevligt!

Vi besökte även denna otroligt mäktiga plats, Cloca Canyon, en av världens djupaste Canyon. Albin fascinerades så av de ofantligt stora fåglarna som flög precis ovanför oss, Condors, jag kan inte undgå att tryckta det var fantastiskt att få se dem jag också.

På kvällen badade vi i pooler uppvärmda av vulkaner, vi hade det mycket trevligt. Drack piscosour, pisco är Perus nationaldryck, de var mycket goda i det varma vattnen.

Så begav vi oss uppåt på 5000 meters höjd. Något ansträngande för kroppen, speciellt andningen.

Vi åkte mycket buss, upp och ner genom bergen, till staden Chiavay.