Header

Postad i: TRÄNING

Fan va mycket roligare det är att träna med någon! Körde rygg med Cecilia idag. Det blev:

Lats-drag med rakstång

Marklyft

Lats-drag med MEG grepp

Sittande rodd med brett grepp

super set med

Lat pullover

Omvända pec-deck

Och avslutade passet med en super set med biceps och tricep

Ska bli spännande att se hur ryggen mår imon! Blir även ben med Cecilia imon igen och det passet förra veckan blev så galet bra så imon ska det filmas!

Hoppas ni haft en grymt bra helg!!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Postad i: OM MIG, MAT

Går var det ICA personalfest på valda golfklubb! Det var riktigt trevligt men kändes otroligt konstigt att se alla uppklädda och inte i sina arbetsmössor. Har jobbat på ICA sedan April så det kändes ändå bra då jag kom på ett bord där jag ändå kände alla. Maten var god men efterrätten var lite speciell.....har inte utvecklat mina smaklökar till att tycka om sådan typ av efterrätt, hade varit glad om jag fick kladdkaka och glass!!

Likes

Comments

Postad i: TRÄNING, INSPO, Vlogg

​Hello!! Nu är det en ny video ute med ett grymt axelpass med bröst och triceps ute på youtube! Visar också vad som räddar mitt liv så om du har knäproblem MÅSTE DU KOLLA!!

Likes

Comments

Postad i: OM MIG, TRÄNING, INSPO

Hej alla sköna bönor!! Helt sjukt hur glad jag varit idag!! Haft någon jobbig påträngande ångest de senaste dagarna men idag släppte den! Har bara varit lycklig idag SÅÅÅÅ SKÖNT!

Tänkte först visa lite bilder från söndags då vi var ute och åt med Viktors familj, riktigt trevlig kväll med riktigt god mat på Gothia!

Annars jobbade jag i måndags och idag var jag ledig så gjort den youtube video som kommer upp imorgon!!

Tränade för första gången på länge med en kompis på gymmet och det kändes otroligt bra! Vi va bägge på hugget och höjde vikterna ständigt och fick till ett GALT BRA PASS!

BENPASSET:

Utfallsgång 6 x 15

Raka marklyft 4 x 10-15

Sumoböj i smith maskinen 4 x 15-20

Sittande lårcurl 4 x 15

Bulgarian split squats 4 x 10-15

Vader super set sittande och stående 3 x15

Likes

Comments

Postad i: TRÄNING, INSPO

Måste visa denna magkombination jag lärde mig igår!

Du gör alla tre övningar direkt efter varandra vilar och gör detta sedan i tre omgångar med 20 repetitioner på varje övning.

1. Armbågen ska vara marken medan du vrider och nuddar utsidan av foten

2. små korta sit-ups

3. Ben lyft som avslutas högt

3x3 med 20 receptioner på varje övning!! Ett måste att testa på gymmet!

Likes

Comments

Måste måste dela med mig av detta tillskottet!! JACKED TEACRINE så jäkla bra! Tar den innan träning tillsammans med lite koffein och annat men får verkligen ett helt annat fokus med denna tablett! 

Jacked TeaCrine är ett uppiggande kosttillskott som innehåller den patenterade råvaran TeaCrine som är en alkaloid som strukturmässigt är väldigt likt koffein och finns bland annat naturligt i indiskt te. Precis som koffein ger det en mental boost, extra energi och ökat fokus men utan nervositet eller irritibalitet som höga doser koffein kan ge. Kroppen kommer inte kunna bygga upp en tolerans mot TeaCrine som på samma vis som den gör mot koffein. Med andra ord, du kommer att uppleva de positiva effekterna om och om igen utan att behöva öka doseringen.

Mycket är jag skeptisk mot men denna fungerar fasiken riktigt bra för mig iallafall så kanske värt att testa om du behöver komma in i ett bättre fokus på gymmet! 

Likes

Comments

Postad i: TIPS

Va riktigt ledsen igår då hormonerna spökade i kroppen. Men det som vände hela dagen var att jag såg att Steve Cook ska komma till fitnessfestivalen!!!!!!!!! Blev så galet taggad, så nu känns allt väldigt mycket bättre😄😄

Likes

Comments

Postad i: Frågor & Svar, TRÄNING

Fick en grymt bra fråga igår som lyder såhär:

Hej Alice! Har en fråga jag önskar du kunde svara på 😊 jag försöker bygga muskler och undrar hur man skall äta? Jag har väldigt hög förbränning och kan äta i princip allt (dvs äter ej "fitnessmat") jag försöker dock äta bra mat ändå å får i mig tillräckligt med protein! Men min fråga är alltså, ska man äta ÄNNU mer? För känns som jag äter konstant men går ändå inte upp i vikt.. räknar ej kalorier för behöver det ej, äter ändå mer än "normalt" haha. Samt hur många set ska man köra? Jag brukar köra ungefär 4-5 set på ungefär 8 reps och kör TUNGT. Hur ska man vila mellan seten osv för bästa resultat? KRAM!! <3

Kommer nu dela upp frågan i tre delar:

Hur ska man äta när man har hög förbränning och vill bygga muskler?

När man ska bygga muskler vill man först och främst inte se siffran på vågen går nedåt. Man vill befinna sig i ett anabolt (uppbyggande) läge där massan ökar. Jag vet nu inte riktigt vilken mat du äter, hur mycket, hur många gånger du äter osv. Men om man har svårt att öka i vikt hade jag laggt till ex kokosolja i proteindrinken, olivolja på salladen, valt kalorität mat så du slipper äta så stora mängder och tänka på att äta varje 2 1/2h cirka. Inte välja fettsnåla alternativ, utan köttfärs med hög fetthalt, ris isället för potatis. Bra mat men energitätare mat.


Hur många set ska man köra?

När det kommer till set och reps gör alla olika jag kör mycket på 4 set med 12 repetitioner. Gillar dock riktigt mycket att köra tyngre set med 6-8 repetitioner. Jag vill bygga muskelmassa och den generella rekomendationen brukar vara mellan 5-20 repetitoner för muskeltillväxt.

Rekommenderat antal repetitioner för olika träningsmål

1-4 reps: Styrka.
5-8 reps: Både styrka och muskelmassa.
8-12 reps: Muskelmassa, med viss styrka och uthållighet.
12-20 reps: Uthållighet och muskelmassa.
20+ reps: Mest uthållighet, med lite muskelmassa.

Men om man vill varijea sig är detta ett kanon upplägget!

Vecka 1: 4 Set 6-8 Reps+ Restpause sista set

Vecka 2: 4 Set 10-12 Reps+ Dropset sista set

Vecka 3: 4 set 20-25 reps(med micropauser om nödvändigt)

Och efter vecka tre börjar man om. Gjort detta tidigare och gillade det skarpt.


Hur lång/ kort viila ska man ha mellan seten för bästa resultat?

Denna punkten tycker jag är så inviduel. Det beror också på hur hårt man pressade sig. Vilken övning man utförde. När det kommer till magövningar behöver jag inte mer än ca 30sek medan vid tunga mark kanske 3-5min för återhämtning. Vila så att du känner att du kan utföra övningen med mist samma vikt som et nummer ett och med liknande reps antal.

Likes

Comments

Har varit obeskrivligt oförstående trött de senaste dagarna....druckit massa koffein men ändå känns mig som en sengångare??

Igår blev det en riktigt mysigt avslut på veckan med tacokväll hemma i lägenheten och det var första gången vi hade kompisar över och åt! Riktigt roligt!

Handlade i söndags med mamma inredning till lägenheten och allt blev så bra!! Inhandlade bland annat detta på bilden under.

Fick också köpt ny ansiktsvård och ÄNTLIGEN en hårfön!

Likes

Comments

Postad i: Vlogg

Godmorgon i detta regniga Sverige. Äntligen är en ny video uppe på youtube!!!! Har lite frågor så ni är helt fantastiska som ni vill svara på dem!

Likes

Comments