Det känns som att nu efter det nya året att alla sätter upp tränings mål. Jag känner bara så här att detta är typ standard mål varje år! men jag tänkte tipsa med tre saker som kan hjälpa till att hålla målet.

Hitta en långvarig motivation;

Motivationen som kommer från att det är ett nytt år och att man vill ha en ny fräsch start kommer försvinna det närmaste så hitta något annat som motiverar dig till att träna. Kanske passar det dig att anmäla dig till en tävling eller att hitta någon att träna tillsammans med, så att man kan säga till varandra att det är tid för gymmet. Det är helt enkelt upp till dig vad som du blir motiverad av.

Gör det som gör dig glad;
Om du avskyr att gå till gymmet, gå inte dit. Det finns massor av olika träningsformer så bara du letar kommer du hitta den som passar dig. Prova alla möjliga aktiviteter för att gå till ett ställe du inte gillar är inte hälsosamt även om det är ett gym. gymmet har många möjligheter också inte bara köra massa maskiner utan du kan gå på pass som kan vara din grej kanske?

Sätt upp riktiga mål;
Har man bara målet att man ska börja leva hälsosamt kommer man troligtvis inte lyckas. Man måste sätta mer specifika mål. T.ex. "Jag ska äta grönsaker till varje måltid" eller "Jag ska röra på mig minst 30 min om dagen" då kan man liksom checka av det i slutet av dagen att man har gjort det. Det är väldigt svårt att identifiera att man har levt hälsosamt varje dag för hälsosamt kan betyda så mycket olika saker.


Likes

Comments



Vi alla måste räkna med oförutsedda händelser både i arbetet och i hemmet, de kommer ofta som ett brev på posten. Med en bra och lovande planering kan du få en betydligt lugnare vardag, för ofta tar saker längre tid än du tror.

1. Samordna din planering: Ha samma kalender för jobb och privatliv och ha en gemensam att-göra-lista.


2. Tänk 24 timmar: Dela in livet i tårtbitar på åtta timmar styck, sömn, arbete och privatliv.

3. Gör en sak i taget: Jobba när du jobbar och var närvarande med vännerna när du är med dem.


4. Effektivisera din arbetstid: Börja dagen med det som är viktigast och mest krävande eftersom din hjärna fungerar som bäst på förmiddagen. Gör upp en lista på det som är viktigast till det som är mindre viktigt och checka av punk efter punkt.


5. Ha egentid runt läggdags: För att kunna sova bra krävs det att du har hunnit varva ner innan. Räkna med att det tar ungefär en timme. Ägna den tiden åt att bara vara, Stäng av all teknik och se till att ha gjort all planering färdig för morgondagen, så att du sedan inte ägnar natten åt att grubbla.


6. Långsamma mornar: Gott om tid på morgonen är guld värt. Kliv hellre upp en stund tidigare för en harmonisk start på dagen, än att kasta dig upp i sista sekund.

Ly<3

Likes

Comments

Idag har jag varit på gymmet två gånger första passet körde jag mage och ben och senare på kvällen körde jag kondition och svettades som en galning!!😂Ly

Likes

Comments

heeeej!<3

hoppas ni mår toppen det gör jag lite tröt bara. måste berätta om min dag igår!

asså jag är ute på praktik måndagar och tisdagar nu framöver och idag va första dagen för igår hade jag studiedag. men när jag kom ditt va allt jätte bra och det var roligt och så med dock när det började sig slutet så...

asså jag har en handledare som jag ska följa efter typ och gå efter hennes schema och sen frågar hon mig när ska du sluta då säger jag liksom när du slutar antar jag. men då kommer hon med aa jag brukar sluta halv 3 men du kan ju sluta 3 så kan du få vara kvar med dom andra och känna på hur det är att vara utan mig. liksom vad ska jag säga inte så att jag säger emot. så det va sååå jätte roligt att vara kvar en halvtimma men det roligaste var att jag putsade fönster den halvtimman dööör så onödigt HAHAHA sedan åkte jag in till stan köpte lunch och sedan mötte jag upp två kompisar och vi satt och fika så mys<3 sedan när jag kom hem fick jag mer mat och sedan blev det kyrkan. efter kyrkan slutade så åkte jag till gymmet runt halv 10. nu har jag duschat och ätit lite till tvättat två par byxor och lagt mig i sängen så trött så nu sja jag sova<3 ly



Likes

Comments

2017 ska jag satsa på att få den kroppen jag vill ha! nu har jag tränat 4/5 dagar detta året känns jätte bra. det är en början iallafall och nu vill jag fortsätta så här. nu gäller det bara att jag inte över tränar så jag förstör min kropp eller tröttnar. ly <3

Likes

Comments

Shopping innan jag satte mig på tåget och en god Frapino Fick det bli också på vägen mot Varbergly

Likes

Comments