Nu är vi hemma i Sverige igen och det är blandande känslor. Det känns tråkigt men ändå härligt att vara i Sverige igen. Det har varit en sjukt rolig resa som vi aldrig kommer glömma. Som ni kanske vet har vi varit i Paris (Frankrike), Rhodos (Grekland) & bogotá (Colombia). Jag tänkte avrunda bloggen med lite fakta. Så här kommer lite fakta om Frankrike som vi har fördjupatsig i
Huvudstad: Paris (i paris så finns det ca 12 miljoner invånare.)
Population: 66 201 365 människor

Yta: 551 695 km²
Officiella språk: Franska
Klimat: Paris 19 °C (juli), 3 °C (januari)

Nationaldag: 14 juli

Valuta: euro

Religion: katoliker

Frankrikes mest kända byggnad är Eiffeltornet som är 324

Grannländer: Tyskland Spanien Italien Belgien Italien Luxemburg & Schweiz

Frankrike ligger i Västeuropa och är något större än Sverige till ytan.

Hade gött detta var allt från våran blogg!
👋🏼

Idag är de sista dagen av vår fantastiska resa runt jorden 13:00 (colombiansk tid) går vårt flyg från bogota till Landvetter. Flyget kostar 11000 för alla tre och det betyder att vi har 10000 kr kvar efter hela resan. Ett sista inlägg kommer när vi är i Sverige. //Petter🇸🇪🇨🇴

Hej allihopa vi har varit på zoo idag.🦁 Vi såg väldigt fina djur, djur som man inte direkt ser varje dag. Några djur vi såg var lejon, elefant, giraff,varg och krokodil. Vi var på djurparken i ungefär 3 timmar. Bussen gick från hotellet klockan nio på morgonen där alla gäster åkte med på utflykten. Vi kom tillbaka till hotellet vid lunchtiden. På kvällen packade vi väskorna för dagen efter gick flyget hem till Sverige. Godnatt💤 // Alfons

Det har varit en helt fantastisk dag! Dagen började med att vi åkte en taxi in till stan tidigt på morgonen. Vi gick till MC Donalds och åtalen smarrig frukost. Det serverades juice,macka och yoghurt. Det var inte det godaste vi ätit men det fick duga. Efter vi hade ätit gick vi och kollade i några affärer och köpte lite kläder. Vi alla köpte fotbollströjor, Johannes köpte en bayern München tröja,Petter köpte en arsenal tröja där det stog özil på ryggen och Alfons köpte en Liverpool tröja. Det var billiga men vi tror inte att dem är helt äkta. När klockan var 12 gick vi till en resturang och åt kyckling med ris. Vi satt kvar och snackade i ungefär en timma. Vi gick till mer affärer och köpte lite saker. Vi köpte bland annat :👇🏼

1 par skor var

3 Mobilskal

Shorts

Solglasögon

5 Tröjor var.

Vi åkte tillbaka till hotellet när klockan Var 18:00 och var framme 18:30. Vi lämnade det vi hade köpt på rummet och sen gick vi och åt middag. Det var det godaste vi någonsin ätit. Det var en gryta som hade så mycket smaker. Johannes gick till kocken och frågade om receptet.

Imorgon ska vi åka till skogen för att leta efter värdefulla saker. Det ser vi fram emot.
Hade gött/// PAJ✋🏼

Vi vaknade klockan 07:00 i colombiansk tid. I Colombia går tiden sex timmar efter så i Sverige är klockan just nu 01:00. Vi kommer förmodligen vara väldigt trötta dem första dagarna här i Bogota. I Rhodos går klockan en timma före svensk tid och Frankrike har samma tid som i Sverige. Vi gick och åt en go frukost som ingår i vårat hotell precis som lunchen och middagen. Till frukost serverades det ägg med pannkakor. Direkt efter frukosten gick vi upp på rummet och packade upp våra tjusiga väskor. Vi hade bestämt oss för att åka in till stan idag med vi ändrade oss för det var regn så vi stannade inne på hotellet resten av dagen. // Alfons

Nu är vi äntligen framme i Bogota. Det var en väldigt lång resa som tog några minuter över ett dygn. När vi åkte från hotellet i Rhodos blev många ledsna. Det var väldigt tråkigt att lämna ett sånt fint hotell och alla våra vänner. Vi lämnade hotellet klockan 15:45 och tog en taxi till flygplatsen. När vi var framme på flygplatsen lämnade vi in bagaget och tog en fika. Alla tre tog samma fika, det blev en muffins och en Kall Coca Cola. När vi steg på planet träffade Johannes en gammal polare från dagis. Han skulle också åka till Colombia för att sälja droger. Johannes blev helt chockad när han sa det men han kan ha varit lite snurrig bara vilket vi får hoppas på. Flygplanet flög iväg 19:35 helt enligt tidtabellen. På planet spelade vi kort med varandra och hade lite gott snack om vad vi skulle göra i Bogota. Vi slutade spela kort vid midnatt och försökte istället sova. Vi somnade tillslut ca 01:00 och vaknade 09:00 morgonen efter. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra dem 10 timmarna som var kvar men vi fick in en go frukost och sedan rullade tiden bara på. Alfons satt närmast fönstret och kollade ut över det fina havet. Petter som ni kanske kunde tänka er är lite flygrädd så han satt längst ut så han känner sig trygg. Dem sista timmarna gick väldigt fort och planet landade lite innan det skulle göra. När flygplanet landade var klockan 19:50. Vi applåderade piloten för en trevlig flygtur och gick sedan ut i den fuktiga luften. Vi satt en stund och väntade på att väskorna skulle komma. När vi fick dem var klockan 20:35. Det kom en buss till flygplatsen som vi åkte med till hotellet. Det var en väldigt lång väg att åka så under tiden tiden kollade vi på Barcelona mot Juventus i Champions League. Vi såg matchen på Johannes IPad som han streamade på en rysk hemsida. Matchen slutade 2-1 till Barcelona och bara fem minuter efter matchen var vi framme på vårat ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ hotell som heter Aloft Bogota AirPort Hotell. Så fort som vi fick nyckeln gick vi in på vårat rum och somnade direkt. Vi kommer inte kunna blogga varje dag men vi ska göra så gott vi kan. Mer kommer imorgon.👋🏼 // Alfons

Tiden går fort när man har roligt som man brukar säga. Idag är sista dagen i Rhodos innan det bär av till Colombias huvudstad Bogota. Vi har trivts jätte bra här i Grekland och kommer ha många Goa minnen härifrån. Vi har fått några nya kompisar och den vi kom närmast va Maria. Maria är en person som har bott i Grekland Hela sitt liv och flyttade till Rhodos hösten 2011, Maria är numera chef på hotellet (Rodes Palace Hotell) och får mycket bra betalt trots Greklands Ekonomiska kris. MA som hon även kallas hjälpte oss också att hitta jobb här på hotellet så vi kunde öka budgeten. Petter Blev hotellets egna lilla fotograf,Johannes Blev kock och Alfons Blev en Sträng badvakt. Nu Ska ni självklart få veta den lönen som utdelades till Oss. Petter Tjänade 200€ plus en ny kamera, Johannes 260 € plus en ny grekisk Kokbok och Alfons som hotellets gäster inte va så nöjda med fick tillslut 120€. Sammanlagt tjänade PAJ (Petter Alfons Johannes) 580€ vilket motsvarar ca 5800 i svenska Kronor. Vi kommer alltså ha med oss 60 000 kronor till Colombia. Vi slösade bort en del pengar på glass i Grekland medans maten ingick i våran all inklusive. Att bo på hotellet kostade 12 500 och det anser vi som billigt för det är också ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Hoppas ni gillar det och så bloggar vi mer när vi är framme i Colombia.👋🏼❤️ //Alfons

Här ser ni tre fantastiska bilder som våran egna mästerfotograf Petter tog under utflykten 🐢📷

Nu har vi vart på utflykten och det var en utflykt vi aldrig kommer glömma. Först åkte vi båt ut till havet sen dök vi ner till paddorna och simmade med dom. Utflykten kostade 2400 (600 per pers). Därefter badade vi, utflykten var helt komplett.//Petter

Som vi sa förut så ska vi på en utflykt men ni fick ju aldrig veta vad det är för slags utflykt. Vi ska åka på sköldpaddutflykt med Maria och sedan bada efteråt. Ni får veta senare ikväll om hur utflykten var. //Alfons